Laika de bloedmooie Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:22

Eleio schreef:
Fijn dat ik in jullie ogen de hond heb verpest terwijl ik haar genoeg aandacht , beweging gaf en zelf op cursus wou gaan met haar.
De hond kwam niets te kort maar als je paarden hebt die je meteen kunt aanraken als je de oprit vannachter opgaat kunt aanraken en 2 katten hebt die plots niet meer willen terug komen en als ze terrecht komen dan kwamen ze volledig uitgemergeld terug..
dus ik heb het goede gedaan om de hond terug te brengen want alles hier was veilig genoeg voor de hond zelf maar de hond zelf was niet veilig genoeg voor de andere dieren na enkele dagen en heb geen zin om een geblesseerd paard te hebben.
Laika zat ook werkelijk 6 dagen in het asiel , waar niets mee gedaan werd want vele honden werden gewoon gestoord of gingen aan de loop met je als je hun vast had.
Hhilde als je het zelf niet geloofd wil ik wel voor je naar daar gaan en foto's trekken zodat je het zelf kunt zien , er zaten 4 kleine honden in een kleine kennel die volhingen met hun eigen zooitje en de kennel ook , die je er zelf niet uit kon borstelen uit hun vacht :)

Je had de hond de kans moeten geven en je had op cursus moeten gaan ipv dat je op cursus wilde gaan.
Alle andere dieren in huis moeten altijd wennen aan een nieuwkomer; net zoals een nieuwkomer altijd moet wennen aan het nieuwe huis, omgeving en de andere aanwezige dieren.
Je hebt dit dier totaal geen kans gegeven; 3 weken is namelijk geen kans. Had er minimaal een jaar voor uitgetrokken en dan had je waarschijnlijk een hele fijne hond gehad.
Maar omdat je voor de gemakkelijke weg koos ipv wat moeite er voor wilde doen zit dat arme beest nu weer in het asiel.....
En dat noemt zich een dierenliefhebber?
Ik heb een andere interpretatie van dierenliefhebber.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:37

Eleio schreef:
Ik ben nog steeds even blij met haar hoor , zelf blijer ; dus de negatieve commentaar heeft totaal geen invloed gehad !
vanmorgen weer 4 km gaan lopen en momenteel ligt ze te slapen naast mij ,
ze doet helemaal niets kwaad , is goed zindelijk , gaat niet janken als je eten naast haar neus doet en slaapt gewoon samen met de katten in de mand , springt niet tegen je , bijt geen dingen stuk ondanks haar 1 jaar : in mijn ogen is ze een goed opgevoede hond , die het hier zeker en vast goed zal treffen met de nodige dingen die ze nodig heeft of moet leren :)

Uit al je berichten blijkt dat je de feiten verdraait.
Eerder vertelde je dat de hond pas 6 dagen in het asiel zat.
In je openingspost staat 2 weken; hierboven vertelde je dat het niet goed ging met de katten maar uit een eerder bericht van je; zie hierboven; blijkt dat ze samen met de katten slaapte.
eerder vertelde je ook dat ze achter je paarden aan jaagt en in een ander bericht plaats je weer dat de hond zo braaf is en goed luisterd en niet achter je paarden aangaat.
Dus wat klopt er nu wel of niet aan je verhaal?!
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 27-07-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:38

Eleio schreef:
Ik ben vandaag 4 km gaan lopen met haar , ze bleef mooi naast me lopen ondanks ze soms haar concentratie kwijt was door een andere hond, konijn of eend.
[b]Ze is ook mee geweest naar de paarden op de wei en ze is mooi blijven zitten en volgen , zonder achter hun aan te rennen.

Verder zal ik deze vakantie misschien een paar keer naar de hondenschool gaan met haar.
Kwa spelen zal ik ook nooit trek spelletjes doen , Laika rent achter een bal aan en brengt ze gewoon mooi weer aan je voeten voor weer terug te gooien.

Ze heeft ook vandaag het commando lig en pootje geleerd , dus zeer leergierig !
Ik weet ook wel dat een rotweiler/dobberman geen zelfde kennis nodig heeft , maarja ik kan alle hulp krijgen als ik wil en ook genoeg mensen in mijn (on)directe omgeving met een stafford.

Laika is vooral niet mager , maar gewoon geen spiermassa.. over enkele weken zal dit al een flinke verandering zijn door elke dag 1 tot 2 u te berg op te wandelen/lopen voornamelijk in de ochtend en avond met daartussen elk uur 20 min buiten op de wei te mogen loslopen voor te spelen .
en van DA.. de DA die haar gecontroleerd heeft toen ze binnenkwam in het asiel , is niet de mijne maar die van het asiel zelf :)

deze morgen , toen ik net opstond werd ik vriendelijk begroet !
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ][/b]

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:42

tamaramt schreef:
Eleio schreef:
Ik ben nog steeds even blij met haar hoor , zelf blijer ; dus de negatieve commentaar heeft totaal geen invloed gehad !
vanmorgen weer 4 km gaan lopen en momenteel ligt ze te slapen naast mij ,
ze doet helemaal niets kwaad , is goed zindelijk , gaat niet janken als je eten naast haar neus doet en slaapt gewoon samen met de katten in de mand , springt niet tegen je , bijt geen dingen stuk ondanks haar 1 jaar : in mijn ogen is ze een goed opgevoede hond , die het hier zeker en vast goed zal treffen met de nodige dingen die ze nodig heeft of moet leren :)

Uit al je berichten blijkt dat je de feiten verdraait.
Eerder vertelde je dat de hond pas 6 dagen in het asiel zat.
In je openingspost staat 2 weken; hierboven vertelde je dat het niet goed ging met de katten maar uit een eerder bericht van je; zie hierboven; blijkt dat ze samen met de katten slaapte.
eerder vertelde je ook dat ze achter je paarden aan jaagt en in een ander bericht plaats je weer dat de hond zo braaf is en goed luisterd en niet achter je paarden aangaat.
Dus wat klopt er nu wel of niet aan je verhaal?!

De hond is nu weg , dus wat maakt het uit om discussie te voeren ?
Ze zal net zoals je zegt een beter baasje vinden die weet hoe om te gaan met haar of de perfecte omgeving heeft voor haar ,
in het begin was ze net zoals ik zei de perfecte hond maar na een aantal dagen begon dit te veranderen naar een hond die heel de tijd wou jagen , niet om te spelen maar om pijn te doen.

tamaramt

Re: Laika de bloedmooie Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:47

misschien vind ze dankzij jou wel geen baasje meer....
Met al je negativiteit over haar tegen het asiel en over het asiel zelf.
God weet wat er nu met haar gebeurd of al gebeurd is!
Ik blijf het ongelovelijk vinden dat dat jou niks uitmaakt.... Je behandeld haar als een ding

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:50

Het maakt me zeer veel uit en god wat overdrijf je.. ze zal wel een goed baasje vinden en negativiteit tegenover het asiel ?
als je foto's wilt moet je het maar zeggen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:55

waarin overdrijf ik dan volgens jou? Ik hoor graag je onderbouwing.

Ik vind dat jij overdrijft; je geeft de hond overal de schuld van en het asiel terwijl ze een week geleden nog de perfecte hond was dus wie overdrijft dan!

En als het je maar iets uitgemaakt had dan had je de hond een eerlijke kans gegeven en er alles aan gedaan om haar te rehabiliteren!
Dankzij mensen als jou is mijn witje ook zwaar getraumatiseerd.
Was pas 9 mnd en al 3 baasjes gehad en 2 mnd in het asiel gezeten met als gevolg; vele opvoedproblemen, sloopproblemen, gezondheidsproblemen, en zindelijkheidsproblemen.
Ik heb er gruwelijk veel werk aan gehad en nu 3 jaar later mijn maatje.
Maar dat beestje heeft zo af moeten zien puur omdat mensen zoals jij hem allemaal na enkele weken wegdeden onder het mom van te druk, te wild, niet zindelijk etc etc

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:12

Ik vind ook niet dat Tamarant overdrijft.

Het komt over dat jij het asiel, de buurvrouw en de hond zelf de schuld geeft dat het verkeerd gegaan is.
Het heeft niet aan jou gelegen, want jullie waren echte hondenkenners.
Dat is het punt in dit topic, met één vinger wijzen naar een ander is met 3 vingers wijzen naar jezelf. :)

Of is het misschien dat je achteraf toch liever een klein hondje had gehad?
Dat was in eerste instantie waar je naar op zoek was.

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:26

Ik heb heel het topic gelezen en ben het eens met tamarant. Ik heb zelf een Amerikaanse stafford die als vechthond getraint was. Ik heb haar overgenomen van de dierenbescherming. Iedereen verklaarde me voor gek. Een levensgevaarlijke hond!!! Ze was niks waard. Een enkeltje dierenarts zou niet slecht zijn voor haar. Eerlijk toegegeven heb ik ook ooit van die momenten gehad als ze de boel weer eens gesloopt had of een hond had aangevallen (ze heeft wel een muilkorf om) maar door stevige cursusen en trainingen is ze de liefste hond geworden die je maar kan voorstellen. Met andere honden blijft het soms nog wel een probleem maar verder niks op aan te merken. Ik vind eerlijk gezegt dat je te snel hebt opgegeven. Zoiets kan je niet in 3 weken oplossen. Daar heb je maanden of een dikke jaar voor nodig. Telkens consequent zijn. De hond was nog jong zat om een geweldige lieve hond te worden, maar ik ben bang dat zij weer 1 van de honden word die telkens van huis veranderd en nooit kan wennen aan een liefdevol gezin. Erg jammer dat die haar geen kans gegeven hebt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:38

Is er geen bokker die deze hond een liefdevol thuis kan en wil bieden ?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:48

Er zitten honderden honden in het asiel die hetzelfde meegemaakt hebben als Laika.
Het gaat eigenlijk niet om Laika maar de reden waarom al die honden (keer op keer) in het asiel terecht komen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:54

Klopt, maar ik vind het zo triest voor deze hond ;(
Zelf kan ik het helaas niet.

Maar inderdaad, er zijn meer asiel honden die dit mee maken, daarom is het maar goed dat ik nooit in een asiel kom, denk dat ik dat niet aan kan.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:23

Wow wat een aanvallende reacties naar TS toe.
Er zit zeker een kern van waarheid in jullie berichten maar jullie zijn niet bij de situaties geweest dus oordeel niet te snel :)
Tamaramt ik heb op een post van jou geTeMt aangezien je wel erg aanvallend reageert. De ene hond is de andere niet en jij hebt misschien meer ervaring als de TS, om haar af te schilderen en alles maar in twijfel te trekken vind ik niet op zijn plaats op de manier hoe jij het over brengt.

Het is idd jammer dat de hond maar 3 weken de tijd heeft gehad, TS was de hond niet de baas dus heeft de hond terug gebracht in de hoop dat de hond een beter thuis te geven.
Uit de verhalen van de TS maak ik een beetje angst op..Angst en niet de juiste ervaring maken de combinatie tussen de TS en de hond niet beter.

Als de TS daadwerkelijk niet meer wist wat ze met de hond aan moest, en haar andere dieren 'gevaar' lopen is de hond beter af bij iemand anders. Waarschijnlijk ook een wijze les voor de TS zelf! :)

TS jammer dat het zo gelopen is, honden hebben inderdaad veel meer tijd nodig om te wennen maar ik snap je keuze!

Hopelijk vind de hond gauw een goed baasje waar het beter mee klikt. :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:16

Ik breng zelf niks in twijfel dat doet de ts zelf; zij plaats tegenstrijdige berichten en daar reageer ik op.
Niks mis mee lijkt me...
Ik breng het op een normale eerlijke rechtstreekse manier.
Ik weet zeker dat vele mensen het met me eens zijn.
De hond kan immers niet meer voor zichzelf opkomen.
Lees de berichten van de ts maar eens waarin ze niks als lof over de hond praat; zo lief is en goed luisterd, helemaal gewend is aan huis; goede maatjes is met de katten en lief is voor de paarden en er niet achteraan rent.
Om vervolgens een week later te plaatsen; we hebben de hond teruggebracht want ; ze luisterde niet; sloopte alles; valt de katten aan en rent achter de paarden aan.

Dus.... verklaar je nader zou ik zeggen :)

Ze is uiterst negatief over het asiel en uiterst negatief over de hond ; welke zij ook geuit heeft tegen het asiel. Dus ik krijg het daar idd benauwd van: 1 jaar oude pitbullkruising; volle asiels en zeer negatieve uitingen over deze hond.
1 plus 1 =
Ik hoop dat ik verkeerd zit met deze gedachte...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:04

Wat ontzettend sneu dat de hond weer opnieuw zijn huis kwijt raakt. En wat ik heb gelezen in de update, tja dat zou mijn hond ook doen als ik er geen paal en perk aan stel.

Mijn hond is een schat van een beest maar wel een stafford. Wordt ze uitgedaagd door de katten dan gaat ze er op af, nagels in je neus maakt haar niks uit. Ze is net 9 maanden en blijft nog steeds niet alleen los in huis omdat ze dan kussen etc gaat slopen. Als ze erachter komt dat een paard weg rent als ze er blaffend naartoe gaat, dan wordt dat ook een leuk spelletje. Maw vind ik hier niet de hond het probleem maar mensen die een kant-en-klaar product willen en geen ervaring of wil hebben om zich aan te passen.
Dan is dit ras niet ideaal. Terriërs zijn jagers, kunnen fel zijn. Alleen een jack vinden we schattig en een Stafford of Pitbull eng.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:02

Ik vind niet dat je naar paar weken kan zeggen gaat niet.
Ik had het de tijd gegeven.
Toen onze een maand hier was.
Sloopte ook alles en nog steeds.
Maar daar staan ze bekend om dat ze graag dingen slopen.
Maar dat nemen we voor lief.
Bij vorige eigenaars ging wel met katten en kittens en hier niet met onze kittens en katten.
Maar dat is voor ons geen reden om haar weer weg te doen.
We hebben voor haar kozen.
Ik zou niet over me hart verkrijgen dat ze van huis naar huis gaat.

Vind jammer dat je zo snel op gegeven hebt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 06:39

De ts reageert niet meer, voor haar is het "probleem" inmiddels opgelost.
Andere mensen zoals wij maken ons drukker om de arme hond dan zijzelf.
Helaas....
Ik hoop echt dat Laika een nieuwe baas gegund word...

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:20

Ik snap er helemaal niks van.
Want het was allemaal zo geweldig....
Je kan gewoon niet zeggen na zo'n korte tijd van gaat niet breng het maar terug.
Het is geen pak melk wat je terug zet....
Als ze financieel slecht zou zitten kan ik het wel begrijpen.
Maar niet om deze redenen.