Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Maar het is zelden zo dat het warm is van de zon, en dat het tegelijkertijd regent. De lucht is dan gewoon warm, dan maakt het niet uit of je een golfdak hebt of niet, het is toch wel warm.
Marjoow schreef:Ik vind ze namelijk écht te klein.
meer werk dan een plaatje boven het hoofd iig. Marjoow schreef:Magrathea schreef:Maar het is zelden zo dat het warm is van de zon, en dat het tegelijkertijd regent. De lucht is dan gewoon warm, dan maakt het niet uit of je een golfdak hebt of niet, het is toch wel warm.
Maar als je dan die golfplaten erop hebt, word het naar mijn idee erg broeierig/benauwd in de hokken![]()
Als er een hok in de ren staat, moet dat toch goed zijn om de konijnen te beschermen tegen neerslag? Als ze daarin willen kiezen ze daar zelf voor. Alleen bij hele hevige storm/neerslag zou je kunnen overwegen om ze even naar binnen te halen, maar dat komt zelden voor
Marjoow schreef:\Marjoow schreef:Hmm word het door golfplaten niet gauw te warm voor de beestjes?
Ik zie trouwens niet waar die steek voor nodig is?
Met warme temperaturen kun je de deksel van golfplaat dus open doen.
[/quote]

Dus ik denk niet dat ze met kou snel hun hok in zullen gaan 
magda_90 schreef:Golfplaten als deksel worden dus pas broeierig als je de hokken aan de zijkanten ook afsluit, wat dus (in mijn voorbeelden/advies) niet het geval is. Daarnaast wordt de deksel alleen neergelaten (wederom in mijn voorbeeld/advies) tijdens zware regenbuien waar het in Nederland zelden zo warm is dat de konijnen er benauwd bij neervallen.![]()
Dat recht heb je zeker, maar je moet ook de grens erkennen dat je je mening nu te opdringerig opdringt en dat je beter kunt stoppen dan doorgaan.
Marjoow schreef:Telpeva: Konijnen kunnen véél beter tegen kou dan tegen de warmte. Als het warm is, moet je dus zorgen dat konijnen een schaduw hebben waar ze in kunnen liggen, en als het érg warm word moet je ze naar binnen halen.
In de kou kunnen ze prima overlevenDus ik denk niet dat ze met kou snel hun hok in zullen gaan
Dieren hebben een vacht en hebben het vaker te warm dan te koud (merk het aan mijn eigen knagers) vandaar dat ik ook het idee postte voor de open deksels ipv dichte platen, om ook juist in de zomer de mogelijke broeierige warmte iets tegen te gaan. Voornamelijk omdat het zo (denk ik) beter door kan luchten en de warmte niet gevangen blijft tussen en rondom de hokken.
ik probeer alleen een beetje mee te denken
magda_90 schreef:Ik val je niet aan, ik signaleer alleen dat je veelvuldig van "ik-vind-dat" gebruik maakt en daarbij alle argumenten weerlegd (en daarbij blijft iedereen leren uiteraard) met jouw mening i.p.v. het objectief te bekijken/beoordelen. Maar nu worden we persoonlijk en dat is mijn bedoeling niet. Dus terug ontopic.

Telpeva schreef:Marjoow schreef:Telpeva: Konijnen kunnen véél beter tegen kou dan tegen de warmte. Als het warm is, moet je dus zorgen dat konijnen een schaduw hebben waar ze in kunnen liggen, en als het érg warm word moet je ze naar binnen halen.
In de kou kunnen ze prima overlevenDus ik denk niet dat ze met kou snel hun hok in zullen gaan
Daar ga ik ook van uitDieren hebben een vacht en hebben het vaker te warm dan te koud (merk het aan mijn eigen knagers) vandaar dat ik ook het idee postte voor de open deksels ipv dichte platen, om ook juist in de zomer de mogelijke broeierige warmte iets tegen te gaan. Voornamelijk omdat het zo (denk ik) beter door kan luchten en de warmte niet gevangen blijft tussen en rondom de hokken.
Mijn reactie van 'dan kunnen ze schuilen' doelde ik ook meer op regenval, dan op kou. Maar zoals ik al zei, zelf heb ik geen konijnen, ik weet niet of ze een hekel hebben aan water, dat zullen jullie ongetwijfeld beter wetenik probeer alleen een beetje mee te denken

. Succes met de afronding!