Mijn Boa Constrictor is bevallen! Raad het aantal jongen :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:39

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:

Die mensen zijn achterlijk, geen echte slangenliefhebbers en ook nog eens mensen zonder verstand.

Roofdieren voeren, zijn ze helemaal geschift :'). Over het algemeen gebeurt dat dus niet.

Maar is het niet zo dat wanneer een slang in het wild een nest jonge vossen/katten/honden ed vind hij er ook zijn voordeel mee doet?

Waarschijnlijk wel. Maar die kans is erg klein en de slang moet dan wel echt hongerig zijn. Roofdieren zijn geen geschikt voedsel voor een slang en het dier zal dan ook eerder voor konijnen/muizen/ratten gaan, dan voor kittens/vossen/puppy's.

Fiffill schreef:
_San87_ schreef:

Die mensen zijn achterlijk, geen echte slangenliefhebbers en ook nog eens mensen zonder verstand.

Roofdieren voeren, zijn ze helemaal geschift :'). Over het algemeen gebeurt dat dus niet.

"Er zijn mensen", vraag me af hoeveel ze er persoonlijk kent dan. Kan me 1 filmpje herinneren van iemand die een kitten voerde aan een slang, nou als zo iemand voor de meerderheid moet opgaan :O dan kan ik ook nog wel een blikje open trekken over welke dierenhouder dan ook.

Ja, daarom. En dat filmpje was ook om te choqueren. Ik ken persoonlijk geen enkele slangenhouder die zijn dier kittens voert. En ik ken meer dan 50 slangenhouders, van hobbyisten tot professionele houders met verschillende soorten slangen, van Boa's tot rattenslangen en pythons.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:42

Veel willen het niet eens eten, roofdieren kunnen de slang flink beschadigen van binnen dus normaal zouden ze niet zo snel een roofdier grijpen. Als de slang echt hongerig is doet hij het wss wel, maar waarom zou je als slangenliefhebber dat risico nemen? Broodje aap van dat kittens op marktplaats verhaal imo. Er zullen gekken zijn die het doen (lees: ik weet het van 1, die van het filmpje) maar echt niet dat dat zo vaak voorkomt hoor. Iig een ontzettend kulargument om tegen het houden van slangen te zijn vanwege dat.

Browniee

Re: Mijn Boa Constrictor is bevallen! Raad het aantal jongen :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:45

Vaak gaat het wel om echt kittens van nog geen week oud he, die zelfs de oogjes nog niet open hebben...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:53

"Vaak"? Bron? Ervaring? Nee sorry, ik weet niet hoeveel slangenhouders jij kent, ik ken er veel maar geen van hen voert kittens. En ik heb ook nog nooit van iemand gehoord die kittens voerde, op zoals ik al zei dat filmpje na. En waar zou een slangenhouder kittens van een week oud vandaan halen? Alsof ze zelf een 'kittenkwekerij' gaan opzetten.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:56

Sorry zo bedoel ik vaak niet, maar had van iemand gehoord (een slangenhouder vroeg aan haar of ze de kittens aan hem wou geven met 3 dagen ofzo) dat als slangenhouders ze dus voeren, dit vaak geen kittens zijn die al wat ouder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:46

Gaaf :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:34

Fiffill schreef:
"Vaak"? Bron? Ervaring? Nee sorry, ik weet niet hoeveel slangenhouders jij kent, ik ken er veel maar geen van hen voert kittens. En ik heb ook nog nooit van iemand gehoord die kittens voerde, op zoals ik al zei dat filmpje na. En waar zou een slangenhouder kittens van een week oud vandaan halen? Alsof ze zelf een 'kittenkwekerij' gaan opzetten.

[BB] Britten maken jacht op zieke katkiller

is al een paar maand oud, dit topic.
maar helaas gebeurd het dus wel dat mensen met slangen, kittens voeren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:36

Ja, over dat filmpje heb ik het dus steeds....
Maar het gebeurt echt zelden, natuurlijk heb je er gekken tussen zitten die het risico willen nemen hun slang te beschadigen. Dat zijn toch geen echte slangenliefhebbers. Maar om dat als argument te gaan gebruiken tegen het houden van slangen slaat gewoon nergens op, het komt namelijk echt niet zoveel voor (maar nu blijf ik in herhaling vallen)

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:56

Ik kan de foto's niet zien, ben wel heel erg benieuwd! :o

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:03

Denk dat er over het voeren van katten beter een apart topic gemaakt kan worden.. Ik doe het niet, en ken ook niemand die het doet. Zijn echt enkelingen en idd volgens mij vooral om te shockeren. Er worden genoeg konijnen gratis aangeboden, als je dan toch iets van MP zou willen halen zou dat veel logischer zijn..

Nou ontopic maar..

Een aantal vroegen zich af of ik ze wel allemaal kwijt raak.. Ik denk het wel, op beurzen zijn altijd wel mensen op zoek naar boa`s, en tot ik ze verkocht heb krijgen ze hier de allerbeste verzorging :D.
Ze eten niet dagelijks, maar 1x in de week ongeveer, dus dat valt wel mee.. Door ze straks induvidueel te huisvesten in speciale bakjes (vergelijk met de bakjes van de chinees alleen dan groter), kan ik goed bijhouden wie wanneer gegeten heeft..

Ik heb ze gisteren in een wat grotere bak gedaan, en moet zeggen ook degene waar ik over twijfelde lijken het misschien toch te gaan redden.. Zou mooi zijn natuurlijk, zo sneu ze zo zwak te zien liggen. Ik heb weer wat foto`s gemaakt, zal ze even verkleinen en uploaden..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:05

ik ben benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:11

Oh leuk!! :):)

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:12

Mariska_28 schreef:
Sommige dieren zijn sneller klaar dan andere, en vanmorgen was er 1 al zo lief om mij proberen te bijten :D :D Schattig haha.

schattig.. :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:12

De enige slangenhouder di eik ken voerde zijn koningspythons doodgeboren biggetjes, van een buurman varkensfokker. Zolang ze nog warm waren wilden de slangen ze best eten.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:15

ja, maar das dan weer iets anders dan kittens enzo, dat vind ik nog vrij normaal voedsel voor een slang. in het amazonegebied eten de grotere slangen toch ook wel eens een capibara op of in afrika een zwijnenjong.. zijn nog altijd prooidieren :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:22

Ik heb echt niks met slangen, maar vind dit topic wel erg interessant....
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's en hoe de baby's eruit zien over een week ofzo? in hun nieuwe velletje...

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:28

Wat geef jij ze straks te eten?? Moet ik dan denken aan speciaal slangenvoer??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:31

Ik heb even problemen met de server waarop ik foto`s upload, dus die houden jullie even tegoed.. (is ook de reden waarom de foto`s in begin van dit topic niet werken trouwens)

Ik voer ze straks muizen, die koop ik op beurzen (al dood en diepgevroren) en heb ik in de vriezer liggen. Ik ontdooi ze in warm water, en voer ze (nog lekker warm) aan de slangen. ongeveer 1 muis per slang per week.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:36

Haha ik zie het al voor me, naast de pizza's en het vlees ligt een stapeltje dode muizen.... lekker :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:43

heerlijk :D

ben ik te nieuwschierig als ik vraag wat een slang moet opbrengen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:10

Ik zie je foto's niet :(

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:43

JesdaPower schreef:
Ik zie je foto's niet :(

even 2 posts terug lezen :+

Ik vind slangen leuke beestjes maar zou er toch niet aan moeten denken dat ik in me huis loop en ineens een slang zie.. denk niet dat het goed komt haha. Maar zo op fotos vind ik ze geweldig:D heb je weer goed gedaan mariska!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:28

gefeliciteerd :-) mooi groot nest!

Ik hoop voor je dat je je boatjes goed verkocht krijgt... wildkleurtjes gelden niet meer zo veel helaas :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:26

Oh dan zat ik er niet ver naast met m'n 27! :D

Ik zou ze zelf echt niet willen maar zo ziet het er leuk uit.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:56

Ik baalde ook wel even dat ik je fotos niet zien kon maar nu is het duidelijk inderdaad..

Maar wat een bult zeg.. wat moet je er mee :')