Baby konijntjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:52

Nou, volgens mij is het onderhand wel duidelijk hoe sommige van jullie denken er over denken en hoeft er niet zo over doorgedramt te worden.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 20:54

Ja, beetje jammer dat er over door blijft gegaan wordt.. want het is onderhand wel duidelijk hoe jullie er over denken!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:55

Mama_Rianne schreef:
Ja, beetje jammer dat er over door blijft gegaan wordt.. want het is onderhand wel duidelijk hoe jullie er over denken!

Wat vind je van mijn aanbod :)?

Oh en Captain, practise what you preach ;).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:00

Ik preach niks, ik leg anderen tenminste mijn mening niet op. :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:05

Captain schreef:
Ik preach niks, ik leg anderen tenminste mijn mening niet op. :')

Maar je zanikt al wel een aantal posts door dat het wel duidelijk is. Houd daar dan ook mee op.

Hoe is het vandaag met de baby's, TS :)?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:08

Tuurlijk. :evaw:

Ik hoop voor je TS dat het topic nu gewoon normale reacties gaat bevatten. :) Veel succes met je nijnen en de verkoop!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:10

Wat een leuke nijntjes!! <3
Ga dit topic volgen, zo leuk de kleintjes te volgen :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:20

Captain schreef:
Nou, volgens mij is het onderhand wel duidelijk hoe sommige van jullie denken er over denken en hoeft er niet zo over doorgedramt te worden.
Je kunt ook anderen iets willen leren. Informatie uitwisselen heet dat.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:02

Laptopmuis schreef:
Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk, want hier in dit topic zegt alweer iemand 'ik krijg straks ook 2 nesten!'

dat was ik, maar ik fok niet zomaar, en het was een reactie op de foto's van TS aangezien ik binnenkort ook zulke hummeltjes ga hebben thuis

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 02:45

Koetjesreep schreef:
Captain schreef:

der is wel een verschil, dingen duizend keer herhalen of informatie uitwisselen. aangezien dit het eerste geval is vraag ik me af wat het nut is om hier over door te gaan. je punt is duidenlijk en de volgende keer dat weer iemand zo op het topic reageerd ga eerst even wat kraamstal topics af...

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:47

Gelukkig zijn er ook nog mensen die normaal en leuk kunnen reageren, ipv 1000x dingen herhalen. :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:44

Puagaus12 schreef:
Koetjesreep schreef:

der is wel een verschil, dingen duizend keer herhalen of informatie uitwisselen. aangezien dit het eerste geval is vraag ik me af wat het nut is om hier over door te gaan. je punt is duidenlijk en de volgende keer dat weer iemand zo op het topic reageerd ga eerst even wat kraamstal topics af...

Ik wilde niet meer reageren, maar moet nu wel als er appels met peren worden vergeleken. Een paard dat 11 maanden draagt bijna een jaar, dat 1 veulen krijgt vergelijken met een konijn wat meerdere jongen krijgt en maar een maand draagt... waar een groot overschot van is dat ze veelal gedumpt worden. Ik heb nog nooit een gedumpt paard gezien of een paard wat gratis op te halen was, omdat een kind er niet meer naar om keek. Natuurlijk vind er wel verwaarlozing plaats, maar dat heeft niet te maken met het feit dat het niet meer gewenst is. Want in feite als je een paard aanbied gratis zal die in alle gevallen opgehaald worden. Al dan voor de slacht, want in tegenstelling tot konijnen kunnen paarden gewoon op oudere leeftijd geslacht worden en is het vlees goed bruikbbaar. Dat klinkt even heel cru, maar het zijn wel feiten. Ik sta er ook niet achter om voor de fun maar veulentjes te fokken zonder papieren en zonder doel, maar dat is een heel ander verhaal.. Ik vind gewoon deze vergelijking echt enorm krom en totaal niet passend.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:17

Gaat weer lekker hier. lees ik. Pfff ik ben het voorledig met Captain eens. Het is wel een keer duidelijk.

En mensen! terugdraaien kan niet meer he!!! Waarom dat zo zeiken? Waarom altijd Discussies? Bokt is geen paarden forum meer. Maar een discussie forum. Voor BETERWETERS!
Begin bokt zo allemachtig zat te raken. Alleen door die doordrammers al.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:20

Het is een forum op internet. Iedereen kan lekker vanuit zijn luie stoel zijn ongezouten mening geven, en zal dit doen ook. Als je dit niet wilt, moet je niet op een forum gaan zitten.
Als iedereen zo blijft reageren, zullen er andere blijven reageren (Zoals ik nu ook doe :+ )
Als je het zat bent, er zit een uitknop op je computer, waarom dan toch blijven lezen?
Ik ben het met de meeste hier eens dat er veel konijnen zijn, maar desalniettemin zijn dit lieve kleine konijntjes en de voors en tegens zijn wel bekend..

TS: Je konijntjes worden snel groot zeg!! :oo Maar zullen ze langharig worden?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:19

Mama_Rianne schreef:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die normaal en leuk kunnen reageren, ipv 1000x dingen herhalen. :D

Ja en ik vraag je steeds wat en je weet dat heel grondig te negeren. Beetje jammer want ik ben benieuwd hoe het gaat.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 13:30

Het gaat super met de kleintjes, ze groeien met de dag! Heb ze van de week gewogen en wegen allemaal rond de 300 gram. Nu wil ik dit elke week een keer gaan doen, zodat ik weet dat ze goed groeien! Ze beginnen al lekker actief te worden.. als ik vanmiddag nog tijd heb zal ik weer wat foto's maken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:35

ja aalsjeblieft <3

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:13

Puagaus12 schreef:
Ik heb niks herhaald hoor. Was juist de eerste die met aantallen kwam in dit topic.
Daarnaast ben ik heel bewust van het aantal paarden in Nederland en dat er maar liefst zo'n 1400 paarden op marktplaats te koop staan. Het fokken van een 'zomaar' veulen gebeurt steeds meer en zal ook zeker wel voor problemen gaan zorgen.

Echter is het probleem met honden, katten en konijnen VELE malen groter. Daarom plaatste ik hier de cijfers van het aantal konijnen op marktplaats en in asiels + mijn mening over vermeerderen. Dat heeft níks met herhaling te maken.

Ik 'zeur' toch ook niet over alle mensen die er geen BAL verstand van hebben en reageren met "Oh wat lieieieiieief!". Daar hoor je mij niet over, dat mogen zij zelf weten..

Feit blijft dat vermeerderen een vorm van het te kort doen aan dierwelzijn is. Ik ben paraveterinair en activist bij de Dierenbescherming, dit zijn o.a. redenen waarom ik mensen hier graag over wil informeren. Het behoud van dierwelzijn is belangrijk voor mij.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:17

Mijn hond is een herplaatser, allemaal leuk en aardig.. maar dan heb je ook weer mensen die gaan zeiken dat ik geholpen heb aan de broodfok(aangezien het een kruising is). Dus wat is nou goed?

Jullie mening is me onderhand wel duidelijk, en daar draai je dit nestje niet meer mee terug want die is er al. Vandaag zijn ze precies 2 weken! Dus ik hoop dat we het nu gewoon gezellig kunnen houden hiero, anders zal ik hier ook geen updates meer neer zetten van de kleintjes.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:20

Koetjesreep schreef:
Puagaus12 schreef:
Ik heb niks herhaald hoor. Was juist de eerste die met aantallen kwam in dit topic.
Daarnaast ben ik heel bewust van het aantal paarden in Nederland en dat er maar liefst zo'n 1400 paarden op marktplaats te koop staan. Het fokken van een 'zomaar' veulen gebeurt steeds meer en zal ook zeker wel voor problemen gaan zorgen.

Echter is het probleem met honden, katten en konijnen VELE malen groter. Daarom plaatste ik hier de cijfers van het aantal konijnen op marktplaats en in asiels + mijn mening over vermeerderen. Dat heeft níks met herhaling te maken.

Ik 'zeur' toch ook niet over alle mensen die er geen BAL verstand van hebben en reageren met "Oh wat lieieieiieief!". Daar hoor je mij niet over, dat mogen zij zelf weten..

Feit blijft dat vermeerderen een vorm van het te kort doen aan dierwelzijn is. Ik ben paraveterinair en activist bij de Dierenbescherming, dit zijn o.a. redenen waarom ik mensen hier graag over wil informeren. Het behoud van dierwelzijn is belangrijk voor mij.

Ik reageer met "oooowww wat lief <3 " omdat het wel gewoon schattig is die kleintjes, betekend niet dat ik er geen bal verstand van heb. :') Ik bedoel geef nou toe baby konijntjes zijn ook het allerschattigs wat er is
Afbeelding
Al het kleine grut is super schattig <3 betekend niet meteen datk een domme ezel ben :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:20

Ik vind mensen die herplaatste dieren adopteren juist het goede doen :j Zou willen dat het meer gebeurde..
Ik hoop van alle harte dat je een goed huisje voor al je konijnen kunt vinden TS! Maar ik hoop ook dat je (iedereen overigens) bij een volgende overweging om te vermeerderen eerst denkt aan het overschot in Nederland. That's all I want ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:21

Koetjesreep schreef:
Ik vind mensen die herplaatste dieren adopteren juist het goede doen :j Zou willen dat het meer gebeurde..
Ik hoop van alle harte dat je een goed huisje voor al je konijnen kunt vinden TS! Maar ik hoop ook dat je (iedereen overigens) bij een volgende overweging om te vermeerderen eerst denkt aan het overschot in Nederland. That's all I want ;)

agree :)

nogmaals....ze zijn echt lieieieieief <3

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:23

Anne_mieke88 schreef:
Ik reageer met "oooowww wat lief <3 " omdat het wel gewoon schattig is die kleintjes, betekend niet dat ik er geen bal verstand van heb. :') Ik bedoel geef nou toe baby konijntjes zijn ook het allerschattigs wat er is
Al het kleine grut is super schattig <3 betekend niet meteen datk een domme ezel ben :D
Ik heb het ook niet alleen over jou. En er geen verstand van hebben is niet hetzelfde als een domme ezel zijn..

Dit gaat om het algemeen: Hoeveel mensen kennen hier het probleem aan een overschot van honden, katten en konijnen? Hoeveel mensen weten er hoeveel asiels er zijn en hoe vol die zijn? Het klinkt ZO saai en ZO cliché, maar helaas is het wel een erg groot dierwelzijnsprobleem in Nederland..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:26

Ja we weten het nu!! Hou alsjeblieft op met dat gezanik!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:29

ok ik snap je punt. Maar ik snap TS ook.

Want ik zou als mij paard rond de 17 is niets liever willen dan verdergaan op het kind van mijn geliefde merrie. Dus ga ik haar laten dekken ipv een paardje ergens te kopen. terwijl ik weet dat als ik ga zoeken ga ik ook mijn droompaard vinden. Tussen al die paarden die te koop staan.
Maar ik wil persee een dochter of zoon van mijn geliefde paardje zodat ik ook al zal ze me later verlaten toch haar nog bij me hebben in de vorm van dochter/zoon.

TS geeft aan er maar voor 2 een ander huisje te zoeken en de rest zelf te houden. Waarschijnlijk omdat ze graag kindjes van HAAR juweeltje wilde hebben.

Ik snap het wel want de asiels en MP staat er vol mee. Maar snap je ook beetje het punt dat ik wil maken?