En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:32

Liek_ schreef:
Bovendien dragen varkens en kippen ook salmonella bij zich en die eet men op!!

Ik snap niet hoe er lacherig gedaan kan worden over het bewust pijn doen of doden van een dier. Of het nou een muis, kat of paard is zal me verder een zorg zijn. Wat een mentaliteit.

dus jij hebt er ook moeite mee wanneer iemand een mug dood slaat?

Bewust dieren pijn doen en dood maken zie ik meer als dat je het niet erg vind en het nog geweldig vind ook.
Ten eerste ik heb ze niet dood gemaakt, zou ik ook nooit kunnen :n Dit was gewoon het beste, ik had verder weinig keus.
Ik had ze ook kunnen laten doodvriezen, aan de kat kunnen geven of ergens neer kunnen leggen en laten verhongeren, dat vind ik pas zielig.

We kunnen wel heel moeilijk gaan doen, maar deze beestjes hadden weinig kans tot overleven. En dan kunnen ze beter gelijk in een keer dood
zijn dan dat ze langzaam en leidzaam tot hun einde komen..

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:39

Hebben ze(familie muis) wel eerst nog beschuit met muisjes gekregen? :P
Ik heb iig nog nooit een muis opgegeten, laat staan doodgeslagen, terwijl ik toch wel eens wakker werd met een muis op mijn gezicht... hatsjoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:41

papagroom schreef:
Muizen dragen parasieten bij zich en kunnen daarom een gevaar voor de gezondheid opleveren. Ze brengen bijvoorbeeld bepaalde virussen over, zoals het hanta-virus of salmonella.

Yep,en ratten brengen de ziekte van Weil over, als je dit overleefd dan ben je de rest van je leven getekend(haarloos)

Myrna_Kyra

Re: En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:44

kom op mensen loop niet zo te zeiken hierzo!
iedereen hier heeft wel eens een vlieg vermoord, en die vlieg heeft ook gevoel
en wat kan lotte eraan doen dat die vent ze dood wilde maken?
kunnen jullie ergens in dit topic vinden dat ze er trots op is?? NEE!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:52

Voor mensen die geen muizen in hun kast willen, hier de tip: neem wattenschijfjes en druppel daar pepermuntolie op. Muizen hebben er een hekel aan en zoeken een ander onderkomen.
Pepermuntolie kun je kopen bij de drogist.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:54

hoevaak moet je dat druppelen dan? (wel goede tip!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:55

_Bitje_ schreef:
Liek_ schreef:
Bovendien dragen varkens en kippen ook salmonella bij zich en die eet men op!!

Ik snap niet hoe er lacherig gedaan kan worden over het bewust pijn doen of doden van een dier. Of het nou een muis, kat of paard is zal me verder een zorg zijn. Wat een mentaliteit.

dus jij hebt er ook moeite mee wanneer iemand een mug dood slaat?

Bewust dieren pijn doen en dood maken zie ik meer als dat je het niet erg vind en het nog geweldig vind ook.
Ten eerste ik heb ze niet dood gemaakt, zou ik ook nooit kunnen :n Dit was gewoon het beste, ik had verder weinig keus.
Ik had ze ook kunnen laten doodvriezen, aan de kat kunnen geven of ergens neer kunnen leggen en laten verhongeren, dat vind ik pas zielig.

We kunnen wel heel moeilijk gaan doen, maar deze beestjes hadden weinig kans tot overleven. En dan kunnen ze beter gelijk in een keer dood
zijn dan dat ze langzaam en leidzaam tot hun einde komen..

Een insect is geen dier. Er is een groot verschil tussen dieren als plaag zien en ze helaas dood te moeten maken OF:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten
- zwaar overdreven quasi grappige verhalen er over schrijven.

Lijdzaam betekent overigens heel iets anders dan jij bedoelt.

Het gaat mij niet om het dood maken in dit geval, het gaat me om dit topic. Dan heb je wat mij betreft op dit gebied een hele verkeerde (of gebrek aan) opvoeding gehad.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:56

Die muizen voelen echt niet dat we er grapjes over maken hoor.
Zolang het goed afgehandeld is en de muizen een snelle dood hebben gehad, wie maakt het dan uit dat je er een grapje over maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:57

Calimero_ schreef:
Zolang het goed afgehandeld is en de muizen een snelle dood hebben gehad, wie maakt het dan uit dat je er een grapje over maakt?

Alle joden die vergast zijn in de 2e wereldoorlog voelen er ook niks meer van als je er een grapje over maakt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:00

Liek_ schreef:
Calimero_ schreef:

Alle joden die vergast zijn in de 2e wereldoorlog voelen er ook niks meer van als je er een grapje over maakt.

Ten eerste zijn mensen geen plaag en 'hoeven' ze dus niet dood.
Ten tweede lijkt mij vergassen toch wat erger dan één klap en weg.
En ten derde, als je die mensen 'los' zou laten kunnen ze weer gelukkig doorleven.
Deze muisjes had je wel ergens kunnen brengen maar dan hadden ze alleen maar een ergere dood gehad.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:01

Liek_ schreef:
Een insect is geen dier. Er is een groot verschil tussen dieren als plaag zien en ze helaas dood te moeten maken OF:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten

Het gaat mij niet om het dood maken in dit geval, het gaat me om dit topic. Dan heb je wat mij betreft op dit gebied een hele verkeerde (of gebrek aan) opvoeding gehad.

Een insect is geen dier, wat is het dan?
Ik snap je probleem niet helemaal, vind je het nou zielig voor die muisjes of vind je het niet kunnen dat ik er het beste van maak en er inderdaad grapjes over maak?
En wat betreft die fotos, toen kreeg ik nog niet van iedereen te horen dat ze beter dood konden, dus dat heeft echt totaal niets mee uit te staan. Had ik fotos gemaakt van die muisjes nadat ze zijn doodgemaakt, oke, dan zou ik je snappen.

En sorry hoor, maar zulke muisjes in deze toestand vergelijken met wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurt met de joden vind ik juist een
gebrek aan de opvoeding, kom op zeg, doe even normaal... :n
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 08-02-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:01

Liek_ schreef:
Calimero_ schreef:

Precies.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:02

Liek_ schreef:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten

Ben het volstrekt met Liek_ eens....
Je had de dieren terug kunnen leggen/ zetten zoals je ze gevonden heeft. Moeder muis versleept ze dan meestal ergens anders naartoe omdat het nest ontdekt is.

Het meest verbazingwekkende vind ik dat men grappig doet over doodgeslagen dieren.... daar valt echt mijn b*k van open.
Hoe kunnen mensen dit in godsnaam grappig vinden? Ik vind het eigenlijk knap gestoord....
Wanneer het een chihuahua of een veulen betreft mag je ze niet doodslaan, maar een muis wel? What's the fiets difference...

Nu was ik er allang achter dat dit forum niet bepaald bezocht wordt door dierenliefhebbers, maar dit slaat alles..... zal de 'nieuwe generatie' wel zijn..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:04

Ninx schreef:
Liek_ schreef:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten

Je had de dieren terug kunnen leggen/ zetten zoals je ze gevonden heeft. Moeder muis versleept ze dan meestal ergens anders naartoe omdat het nest ontdekt is.

Het meest verbazingwekkende vind ik dat men grappig doet over doodgeslagen dieren.... daar valt echt mijn b*k van open.
Hoe kunnen mensen dit in godsnaam grappig vinden? Ik vind het eigenlijk knap gestoord....
Wanneer het een chihuahua of een veulen betreft mag je ze niet doodslaan, maar een muis wel? What's the fiets difference...

Nu was ik er allang achter dat dit forum niet bepaald bezocht wordt door dierenliefhebbers, maar dit slaat alles..... zal de 'nieuwe generatie' wel zijn..

Dus jij trapt niet eens per ongeluk op een insect?
Dan is dat ook hetzelde.

En terug zetten in de kast en vervolgens nog meer spullen kapot hebben zou je zelf volgens mij ook niet doen..
Nest verslepen word moeilijk aangezien de kast dicht zit..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:04

Ieeeeeh gatverdarrie... Ik zou echt krijsend door stal gegaan zijn :Y)
Bij ons zouden ze waarschijnlijk ook een snelle dood gestorven zijn, ware het niet dat niemand ze durft te pakken.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:05

Liek_ schreef:
Calimero_ schreef:

Zullen we de joden en de 2de wereldoorlog hier buiten houden. Kom op zeg, dat je dit voorbeeld misbruikt om je ongenoegen te uiten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:05

_Bitje_ schreef:
Liek_ schreef:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten

Ik snap je probleem niet helemaal, vind je het nou zielig voor die muisjes of vind je het niet kunnen dat ik er het beste van maak en er inderdaad grapjes over maak?
En wat betreft die fotos, toen kreeg ik nog niet van iedereen te horen dat ze beter dood konden, dus dat heeft echt totaal niets mee uit te staan. Had ik fotos gemaakt van die muisjes nadat ze zijn doodgemaakt, oke, dan zou ik je snappen.

En sorry hoor, maar zulke muisjes in deze toestand vergelijken met wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurt met de joden vind ik juist een

Ik ben een jood... en heb vrijwel geen familie meer, ze zijn niet met een schep doodgeslagen maar wel vergast.... zelf kan ik grapjes daarover ook niet echt waarderen.

Ik ben van mening dat alles dat leeft met respect behandeld dient te worden. Vanaf de eerste post is de stemming al lacherig, en dat vind ik volstrekt ongepast.
Zeer aandoenlijk dat je het nu gooit op 'het beste ervan maken'... maar ik zie absoluut niet in hoe je dat hebt geprobeerd.

Blijkbaar is het tegenwoordig best 'gaaf' om grapjes te maken over dode en mishandelde beesten....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:07

Calimero_ schreef:
Dus jij trapt niet eens per ongeluk op een insect?
Dan is dat ook hetzelde.

En terug zetten in de kast en vervolgens nog meer spullen kapot hebben zou je zelf volgens mij ook niet doen..
Nest verslepen word moeilijk aangezien de kast dicht zit..

Ongetwijfeld... maar het woord zegt het al: per ongeluk.

Bewust een beest kapot slaan en op een forum grappig over zitten doen vind ik erg 'disturbing'.

Ik begrijp dat jij de kast aan een inspectie hebt onderworpen? Als het dier 'erin' kan, kan het dier er ook weer 'uit'.... Als de peesbeschermer MET inhoud was teruggeplaatst, was het nest de volgende dag leeg geweest....

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:07

Dode en mishandelde beesten?
Mag ik vragen of jullie allemaal vlees eten? Die worden ook dood gemaakt voor jullie hoor.
Dit is dus eigenlijk hetzelfde.. Ze zijn echt niet mishandelt en snel dood gemaakt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:08

Calimero_ schreef:
Dode en mishandelde beesten?
Mag ik vragen of jullie allemaal vlees eten? Die worden ook dood gemaakt voor jullie hoor.
Dit is dus eigenlijk hetzelfde.. Ze zijn echt niet mishandelt en snel dood gemaakt.

Nee, ik eet geen vlees.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:08

Ninx schreef:
Liek_ schreef:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten

echt overdreven dit zeg!
ik volg een dierenopleiding, dus ja ik ben zeker een dierenliefhebber,
maar bij mij op school moeten we bijvoorbeeld levende muizen aan de slangen geven,
nou ik zeg je als die muizen hadden kunnen kiezen hebben ze liever dat ze in 1x dood zijn met een schep
dan een pijnlijke dood te hebben door een slang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:09

_Bitje_ schreef:
Liek_ schreef:
- vrolijke foto's maken
- grapjes er over maken
- filmpjes posten

Insecten hebben geen gevoel zoals zoogdieren dat hebben. Bovendien staan ze ontzettend ver van elkaar af en zijn ze dus echt niet met elkaar te vergelijken.

Mijn probleem is het totale gebrek aan empathie voor een levend wezen.

En de vergelijking? Onschuldige wezens met gevoel zonder reden vermoorden omdat ze beiden als plaag gezien werden. Beide gevallen belachelijk, maar het vermoorden van mensen vind ik niet zwaarder wegen dat het vermoorden van dieren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:10

Myrna_Kyra schreef:
echt overdreven dit zeg!
maar bij mij op school moeten we bijvoorbeeld levende muizen aan de slangen geven,
nou ik zeg je als die muizen hadden kunnen kiezen hebben ze liever dat ze in 1x dood zijn met een schep

Mensen komen altijd met van die gave vergelijkingen aan....

Ik heb het idee dat je 'the point' nogal mist...
Die muizen worden doodgeslagen met een schep en VERVOLGENS lijkt dat de grap van de eeuw te zijn en vind iedereen het echt reuze grappig, en DAT laatste feit vind ik erg storend....

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:11

Insecten geen gevoel??
Hoe kom je daar bij dan? Nooit van gehoord..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:11

Ninx schreef:
Myrna_Kyra schreef:
echt overdreven dit zeg!

Mensen komen altijd met van die gave vergelijkingen aan....

Ik heb het idee dat je 'the point' nogal mist...
Die muizen worden doodgeslagen met een schep en VERVOLGENS lijkt dat de grap van de eeuw te zijn en vind iedereen het echt reuze grappig, en DAT laatste feit vind ik erg storend....

Of je er nou een grapje van maakt of niet. Beide keren zijn die muizen nu dood..