Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faruba

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:54

Ik hoop dat je pups een super tehuis krijgen en dat jij (TS) zo verstandig bent om je teefje zsm. te laten sterriliseren.

Wat mij ook uiterst bevreemd is dat als je hondje aan het bevallen is je doodleuk gaat slapen. Voor hetzelfde geldt gaat er iets mis en ben je pup en in het ergste geval ook je teef kwijt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:21

liesjecryos schreef:
Errug lief die friemeltjes maar mens wat een reacties geef jij.
Ik dahct dat er hier een 16 jarige aan de pc zat is het het een volwassen vrouw >;) .
Vooral die reactie van ''helaas voor degen die me anders gunde''.
Even lekker natrappen :n .
Ik wens je veel plezier met je pupies en ik hoop dat je na Biepmiep en Billy luistert want die hebben er veel meer verstand van dan jij,blijkt maar weer.

Nou, wat een verstand hebben Biepmiep, Billy enz... Jullie moeten je ogen uit je kop schamen om zo'n topic te te komen vergallen! Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:27

wat een knappe pups, gefeliciteerd, wel veel foto's plaatsen he :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:32

MamboBeach schreef:
liesjecryos schreef:
Errug lief die friemeltjes maar mens wat een reacties geef jij.
Ik dahct dat er hier een 16 jarige aan de pc zat is het het een volwassen vrouw >;) .
Vooral die reactie van ''helaas voor degen die me anders gunde''.
Even lekker natrappen :n .
Ik wens je veel plezier met je pupies en ik hoop dat je na Biepmiep en Billy luistert want die hebben er veel meer verstand van dan jij,blijkt maar weer.

Nou, wat een verstand hebben Biepmiep, Billy enz... Jullie moeten je ogen uit je kop schamen om zo'n topic te te komen vergallen! Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

En jij moet je ogen uit de kop schamen om zo een pleziernestje te stimuleren.
TS gaat gewoon lekker op 1 oor liggen terwijl hondjelief bezig is...ja echt he de kwalitieten van een goede fokster.
Daarbij geeft ze geen antwoord op de vraag of ze beestje laat chippen of niet.
Maar ga jij maar lekker verder met het heilig verklaren van TS :evaw:

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:33

Kan het misschien even normaal hier? Heb getemd want dit is belachelijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:50

liesjecryos schreef:
MamboBeach schreef:

En jij moet je ogen uit de kop schamen om zo een pleziernestje te stimuleren.
TS gaat gewoon lekker op 1 oor liggen terwijl hondjelief bezig is...ja echt he de kwalitieten van een goede fokster.
Daarbij geeft ze geen antwoord op de vraag of ze beestje laat chippen of niet.
Maar ga jij maar lekker verder met het heilig verklaren van TS :evaw:

Zo, dat is nogal een belediging! Ik praat helemaal niets goed maar om een topic zo te vervuilen slaat nergens op... :n Misschien eens wat meer verdiepen in bepaalde dingen ipv direct te gaan bleren...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:53

Leuk, zn pleziernestje, en vooral niet naar de asielen kijken hoor... :n
Jammer dat het hier voor de zoveelste x om vermeerderen gaat in plaats van fokken..

En dat fokken met een goed doel niet bestaat botst wel hier, dan heb je vast nog nooit van rashonden gehoord. :n
Mijn ene Duitse Dog teef is pérfect, had zo de punten op shows gekregen en was echt een mooie hond geweest om verder mee te fokken, te verbeteren.
De ander is net niet zo goed, iets te klein en te rank, oftewel: NIET voor de fok! Daarmee zou je alleen maar vermeerderen en niet verbeteren..

Succes ermee, hoop voor je dat het nest niet zo groot word..

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:02

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:06

Loiz schreef:
Leuk, zn pleziernestje, en vooral niet naar de asielen kijken hoor... :n
Jammer dat het hier voor de zoveelste x om vermeerderen gaat in plaats van fokken..

En dat fokken met een goed doel niet bestaat botst wel hier, dan heb je vast nog nooit van rashonden gehoord. :n
Mijn ene Duitse Dog teef is pérfect, had zo de punten op shows gekregen en was echt een mooie hond geweest om verder mee te fokken, te verbeteren.
De ander is net niet zo goed, iets te klein en te rank, oftewel: NIET voor de fok! Daarmee zou je alleen maar vermeerderen en niet verbeteren..

Succes ermee, hoop voor je dat het nest niet zo groot word..

Goh, nee de dieren met papieren en waar shows mee gelopen moeten worden, die zijn allemaal fijn en goed?

Volgens mij moet er een ander topic worden aangemaakt, dit lijkt me niet de juiste plaats om hier een discussie over te voeren.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:11

MamboBeach schreef:
Goh, nee de dieren met papieren en waar shows mee gelopen moeten worden, die zijn allemaal fijn en goed?

Volgens mij moet er een ander topic worden aangemaakt, dit lijkt me niet de juiste plaats om hier een discussie over te voeren.

Zeg ik dat? neehoor, want mijn 2de Dog is ook een rashond met papier, maar die is niet voor het fokken omdat ze niet perfect gebouwd is ;)
En een goede fokker denkt daar over na, kijkt naar andere honden, vergelijkt, laat de deskundige mening van jury's over de hond uit
en besluit dan als de hond niet perfect scoort er niet mee te fokken..

Als je een hond met papier bij een goede fokker vandaan hebt zijn ze 99% wel allemaal fijn en goed ;)
Een goede fokker let namelijk op waarmee hij of zij doorfokt, en of dat dan verbeteren of vermeerderen word.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:12

Faruba schreef:
Loiz,de pups zijn er al en 5 stuks ook nog.

En ik hoop toch zo dat ze nooit hier tussen komen te staan...http://kopen.marktplaats.nl/dieren-en-t ... /c402.html

daar staan ook honden MET stamboom en verder lijkt het me hier de plek niet om daar een discussie over te voeren, open een nieuw topic kan je daar verder ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:16

Tja en ben 1 van de gelukkige die geen JR heeft met ADHD en dat is dus de reden waarom veel mensen géén JR willen!
Met die instelling heb ik nl ook Nooit een JR gewilt puur door het gedrag.
Gezien de moeder van Diesel en Diesel geheel hetzelfde karakter hebben durf ik er een nestje bij te hebben.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:18

Zeg mambobeach en Vivanan jullie zijn niet vies van smerige pbtjes he....
Maar blijf mekaars rug maar krabben,gelukkig zitten er nog mensne met verstand hier op Bokt.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:19

vivana schreef:
Tja en ben 1 van de gelukkige die geen JR heeft met ADHD en dat is dus de reden waarom veel mensen géén JR willen!
Met die instelling heb ik nl ook Nooit een JR gewilt puur door het gedrag.
Gezien de moeder van Diesel en Diesel geheel hetzelfde karakter hebben durf ik er een nestje bij te hebben.

nou ik weet een herkende kennel waar ze ook geen adhd hebben.
Dus die vlieger gaat niet op :Y)

fiona1

Bij de 1e 3 was ik bij,2e heb ik geholpen die was ook erg zwaar (de grootste uit de nest),de 3e was ik ook nog bij en toen ging bij mij het licht uit en vervolgens lagen er nog 2 black and tan's bij :D

Het hele fokken of vermeerderen en pretnesten verhaal daargelaten, over deze zin heb ik mij persoonlijk nogal verbaast. 2e pup geholpen was zwaar, na 3e ging licht uit.......... hoe wist je dat 4 en 5 vanzelf zouden komen en niet te zwaar waren?

Faruba

Er bestaat geen Jack met ADHD,dat is een vooroordeel. Wel jacks die een slechte opvoeding genoten hebben en daardoor erg druk worden. Zie je dus met regelmaat gebeuren bij mensen die een hondje aanschaffen zonder zich verdiept te hebben in het ras.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:21

Een hond heeft geen ADHD, dat is een opvoedprobleem.

Jammer dat je zo uiterst fel reageerd via PB..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:22

Faruba schreef:
Er bestaat geen Jack met ADHD,dat is een vooroordeel. Wel jacks die een slechte opvoeding genoten hebben en daardoor erg druk worden. Zie je dus met regelmaat gebeuren bij mensen die een hondje aanschaffen zonder zich verdiept te hebben in het ras.

dat heeft niets met stamboom te maken, op de club zie ik vele mensen die een dure rashond hebben gekocht omdat ze hem mooi vinden en dan verbaasd zijn als ze hem niet aankunnen, dan gaan ze pas nadenken over het karakter wat bij dat ras hoort

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:27

Ik zal het even duidelijk neerzetten hier; Mensen die persé een hond mét papier willen kopen alleen bij een erkende fokker die aangesloten is bij RVB.
Simpeler kan het niet en als men klaagd dat de fokkers eraan kapot gaan (want dat is het hele eiren eten) dan moeten zij zich eens achter de oren gaan krabben...
En er zullen netzoveel mensen zijn die een "vuilnisbak/bastaard" willen als een échte rashond. En soms zijn ze ook nog eens verschrikkelijk mooi.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:28

De pups zijn er? Ze kan inderdaad vies uit de hoek komen, ik zie het als een gewetenskwestie eigelijk. Verbaast me zeer dat je niet wakker bent gebleven, ik zou niet eens kunnen slapen door een pure adrenaline. Je mag jezelf echt op de schouder kloppen dat het goed is gegaan, zelfde geld was er een te grote pup geweest en had je de moeder hond dood gevonden, en niet nog twee pups.

Je hebt al genoeg gehoord over hoe slim het is om te gaan fokken met die teef, blijf er zelf ook bij dat je het nooit had moeten doen. Helemaal omdat je ze verkoopt als jk's wat ze eigelijk niet zijn. Maar goed, je kunt geen goed hebben zonder kwaad, geen licht zonder duisternis.

Hopelijk komen ze goed terecht, dat gun ik de pups wel.

En inderdaad, JK's hebben geen ADHD. Wij hebben er 3 gehad en geen een die druk was, goed ze hebben hun gekke periode maar dan pak je gewoon even een bal uit de kast. Opvoeden moet je ze, maar dat moet met elke hond. Verbaast me dat je dat eigelijk niet weet over deze honden TS. Dat behoor je toch wel te weten als je gaat 'fokken'

Edit, fokkers zijn overigens geen garantie voor gezonde honden. Zolang de keurmeesters 'zeehonden' ipv Duitse herders goedkeuren is zelfs deze wereld flink corrupt. "Pretnesten' zijn niet een probleem, on-nagedachte pretnestjes daartegen wel weer.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 20-10-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:29

Sorry Miepje,maar op jouw reageer ik liever niet. Ik hou niet zo van mensen die stamboomloze honden stimuleren. Ik ga dan erg onaardig worden en daar heb ik geen OW voor over ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:30

vivana schreef:
Ik zal het even duidelijk neerzetten hier; Mensen die persé een hond mét papier willen kopen alleen bij een erkende fokker die aangesloten is bij RVB.
Simpeler kan het niet en als men klaagd dat de fokkers eraan kapot gaan (want dat is het hele eiren eten) dan moeten zij zich eens achter de oren gaan krabben...
En er zullen netzoveel mensen zijn die een "vuilnisbak/bastaard" willen als een échte rashond. En soms zijn ze ook nog eens verschrikkelijk mooi.

Maar er zijn al genoeg vuilnisbak/bastaard honden te vinden in het asiel, alle soorten en maten. Hoef jij er niet nog meer te kweken..
En zoals ik al zei, honden hebben geen ADHD, dat is een opvoedprobleem. Net als dat pitbulls 'gevaarlijk' zijn, komt ook door opvoedproblemen
waar de goede, lieve honden onder moeten lijden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:31

Faruba schreef:
Sorry Miepje,maar op jouw reageer ik liever niet. Ik hou niet zo van mensen die stamboomloze honden stimuleren. Ik ga dan erg onaardig worden en daar heb ik geen OW voor over ;)

ik stimuleer niets, maar je moet niet doen of alles ineens perfect gaat zodra er een stamboom aan vast zit, dat is gewoon niet zo, verder laat ik het hierbij want hier heeft TS niets aan

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:32

Miepie77 schreef:
Faruba schreef:

ik stimuleer niets, maar je moet niet doen of alles ineens perfect gaat zodra er een stamboom aan vast zit, dat is gewoon niet zo

Met stamboom kan je ook nog vermeerderen ja. Maar als je een goede fokker bent die doordachte combinatie's maakt verbeter je ;)
En die combinatie's maak je op basis van gezondheidstesten, showresultaten en min en pluspunten van beide ouders.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:38

Loiz; waarom koop jij dan bij een fokker?