Ods schreef:Ik denk omdat ik ze toen bij je heb gezien dat het zo'n indruk heeft gemaakt. Het andere communiceren is toen echt opgevallen en maakt zo'n foto van ze veel beeldender

Oh ja, tuurlijk.
Grappig dat het zo opvalt, leuk!
Jans schreef:Ik blijf het geweldig vinden hoe jij met de ratten bent Jill

Ik heb het er ook eens met mijn vriend over gehad.. en over een poosje willen wij zelf gaan klussen: mooie kooi maken en dan ook gaan kijken voor ratjes

Dankje. 
En wat leuk zeg, dus toch ratjes!
Houd me maar op de hoogte! 
marissa119 schreef:Wat lief!

Bedankt!
CK88 schreef:De wilde ratten liepen op stal ook gewoon over de tafels heen of vanalles te stelen, zie waren echt niet bang en brutaal. Vriendin van mij wou er 1 pakken met een ovenhandschoen, we dachten dat ze zouden bijten, maar deden ze niet eens! Tot we een stel katten op stal hadden, toen was het feest over.
Die waren trouwens een slag groter als de huisratten. Ik vind ze wel schattig!!
Wildjes laten zich niet snel zien, maar het komt inderdaad voor dat ze een bepaalde ruimte zo tot 'comfort zone' hebben gemaakt dat ze er op hun gemakje rondlopen. 
Ik vind het altijd wel grappig dat iedereen zegt (of denkt?) dat wilde ratten zoveel groter zijn dan tamme ratten, ik vraag me toch af hoe objectief dat is.
Mijn wildjes zijn een stuk fijner dan de tamme ratten hier, niet kleiner maar wel heel smal, gespierd en zonder een grammetje vet. Hun broertjes en zusjes hebben dat ook, wel zijn de broertjes gewone grote kerels rond de 500/600 gram, maar dat halen tamme mannenratten ook met gemak.