De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:44

rockwitch schreef:
Dat zuur zien we wel vaker hoor, is niet heel bijzonder daar. Net zoals oren afsnijden, staart afhakken (en nee niet couperen zoals ze dat normaal deden hier zeg maar), poten kapot schoppen. Extra gas geven als een hond of kat oversteekt. Is allemaal orde van de dag.

Ik kan hier echt met mijn pet niet bij..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:26

Jeetje zeg wat een foto's kreeg even een brok in mn keel als ik dan onze eigen hond zo rond zie rennen en lekker op zn kleedje zie snurken besef je pas hoe goed ze het hebben.
Ik snap de mensen die hun hond daar dumpen nooit de reden is duidelijk ze hebben geen geld om een hond te kunnen betalen maar waarom neem je dan in hemelsnaam een hond??
Goed werk wat jullie doen daar top en idd elk gered dier is er een!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:28

rockwitch schreef:
Dat zuur zien we wel vaker hoor, is niet heel bijzonder daar. Net zoals oren afsnijden, staart afhakken (en nee niet couperen zoals ze dat normaal deden hier zeg maar), poten kapot schoppen. Extra gas geven als een hond of kat oversteekt. Is allemaal orde van de dag.

Je praat nou net of dat je er helemaal niet mee zit dat er zulke dingen gebeuren. Ik snap dat het daar allemaal orde van de dag is en dat ze daar niet beter weten, maar moeten wij er dan ook maar mee in stemmen dat het zo is en het allemaal maar laten??

rockwitch

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:31

Geloof me, ik zit er heel erg mee, waarom denk je dat ik dit werk doe? Niet omdat het me niks kan schelen, maar voor mij is het al niet meer iets wat ik nooit zie, ik snap dat andere mensen die dit niet bijna wekelijks langs zien komen het niet kunnen beseffen, maar helaas is dit gewoon de keiharde werkelijkheid voor dieren daar. En dat is dus 1 van de vele redenen waarom ik me zo inzet voor die beesten.
Het is gewoon keihard en echt soms denk ik wel eens, waar doe ik het ook alweer voor. Maar dan zie je zo'n hond waarvan de oren zijn afgesneden helemaal gelukkig zijn bij zijn nieuwe baasje hier in Nederland. Daar doe ik het dus voor.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:35

Petje af! +:)+ Ik ben al heel vaak in Turkije geweest en weet hoe ze er daar aan toe zijn. ;(

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:40

rockwitch schreef:
Geloof me, ik zit er heel erg mee, waarom denk je dat ik dit werk doe? Niet omdat het me niks kan schelen, maar voor mij is het al niet meer iets wat ik nooit zie, ik snap dat andere mensen die dit niet bijna wekelijks langs zien komen het niet kunnen beseffen, maar helaas is dit gewoon de keiharde werkelijkheid voor dieren daar. En dat is dus 1 van de vele redenen waarom ik me zo inzet voor die beesten.
Het is gewoon keihard en echt soms denk ik wel eens, waar doe ik het ook alweer voor. Maar dan zie je zo'n hond waarvan de oren zijn afgesneden helemaal gelukkig zijn bij zijn nieuwe baasje hier in Nederland. Daar doe ik het dus voor.

Ik snap het zag de quote hierboven staan en wist niet dat het van de ts was maar van iemand die gewoon gereageert had in het topic. Vandaar dat ik die reactie plaatste, maar nu ik zie dat dat berichtje van jou was snap ik de context beter. Kan me ook niet voorstellen dat je er niet mee zou zitten. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:40

Ik word er naar van.
Zou die soort pit bull best willen hebben :j

Mensen zijn zulke verschrikkelijke wezens :n gelukkig zijn er ook goede zoals jullie!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 22:17

Dat Pittje kon ik zo plaatsen, helaas wil de man die dit hondje verzorgd hem niet laten gaan. Heel jammer, want hij zou toch wel een fijn leven hier kunnen krijgen, maar helaas, we kunnen natuurlijk niet die hond jatten ofzo.
Alhoewel, als ik daar zou zitten had ik het waarschijnlijk nog gewoon gedaan ook. Maar ja als het om dieren gaat hou ik me niet zo aan de regels.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:53

Wat goed dat jij je inzet voor deze dieren ! ik heb een helle zomer op een asiel in tenerife geholpen . hokken schoonmaken , honden verzorgen enz .
was ook erg armoedig daar ... 6 honden in een hokje waar wij hier niet eens 1 in zetten ... in nederland had ik nog acties gehouden waar ik 1500 euro mee gekregen heb . dat heeft het asiel toen gekregen voor de honden en verbetering van de hokken :)

heel veel suc 6 nog daar , en als jullie ng hulp nodig hebben let me know ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:24

Super jammer, maar helaas is Achilles weer terug. Blijkbaar heeft hij met een kat gegooid, maar bleek dat hij dus in een flatje woonde met een klein tuintje, niet echt groot genoeg voor zo'n enorme hond. En tja als hij dan met een kat wil spelen, is dat niet zo'n strak plan voor de kat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:26

rockwitch schreef:
Super jammer, maar helaas is Achilles weer terug. Blijkbaar heeft hij met een kat gegooid, maar bleek dat hij dus in een flatje woonde met een klein tuintje, niet echt groot genoeg voor zo'n enorme hond. En tja als hij dan met een kat wil spelen, is dat niet zo'n strak plan voor de kat.

He jakkes dat is balen zeg.
Ik zal mijn zoektocht weer verder voort zetten voor hem.
Als het goed is ga ik zaterdag naar de winner in de rai eventueel zou ik daar eens kunnen kijken of ik wat voor hem kan betekenen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:34

Dat zou super zijn, denk wel dat als we hem kunnen plaatsen dat we dat voor de zekerheid maar niet bij katten doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:25

Nou ik heb weer een mailtje ontvangen van toch wel een onzettend bijzondere hond genaamd Vizo

Afbeelding
Vizo was blind als pup. Ze hebben hem toen behandeld en dat is weer goed gekomen. Hij is toen geplaatst bij een gezin samen met zijn broers. De vader van het gezin heeft op een avond alle honden in de tuin doodgemaakt. Vraag me niet hoe of waarom, dat weet ik niet. De vader is de gevangenis in gegaan en Vizo is de enige die nog leefde. De rest van het gezin heeft Vizo weer terug gegeven aan de mensen die hem in eerste instantie opgevangen hadden.
Afbeelding
Die hadden eigenlijk geen plek voor Vizo en brachten hem naar een bos waar nog een groep honden leefde. Het bos lag vlak langs de snelweg en Vizo is toen aangereden.
Hij heeft zijn nek gebroken en was verlamd. Ze hebben toen zijn hele lijfje ingegipst (ja ik weet het, hier hadden we het waarschijnlijk niet gedaan, maar goed daar wel)
Na een paar weken ging het gips eraf en Vizo liep weer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDKIATSX-D.jpg
Afbeelding
Toen werd Vizo geplaatst bij een mevrouw met een leuke tuin. Helaas Vizo sprong de eerste nacht over het hek en net die nacht werden er honden in die buurt vergiftigd en zo ook Vizo. Vizo was in coma, maar wederom overleefde hij dit.
En dan nu het meest bizarre. Vizo is momenteel ongeveer een jaartje oud!!! Hij heeft dit allemaal in 1 jaar tijd doorstaan, hij heeft gevochten en hij heeft overleefd.
Nu is hij zo! Wat een schitterende hond. Ik hoop dat we voor deze wonderhond ook nog een keer een leuke plek kunnen vinden. Want ik denk dat hij na alle pech toch wel een keer een beetje geluk in zijn leventje verdient.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QBBGKA3B-D.jpg

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:15

aaaaah, wat een super hond!
Ik ga het er maar eens met mijn moeder over hebben :)
Eigenlijk staat het zoals je weet op de planning voor volgend jaar. maar misschien kan ik er wel iets voor hem uit halen :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:28

Hi Heb je inmiddels een update ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:41

heej, nou ja ik moet zeggen ik krijg bijna alleen maar berichtjes van honden die weer nieuw binnen komen.
Wel weet ik dat het met dat verbrande hondje hard achteruit ging, maar ze konden die steeds nog niet vangen, daarna heb ik niks meer gehoord, maar ik denk zelf eigenlijk, dat dit hondje er niet meer is.
Maar eigenlijk heb ik vrij weinig meer gehoord over de honden die ik tot nu toe heb laten zien, helaas.
Ik geloof wel dat ik hier ook een foto had geplaatst van een golden retriever mama met 4 pups, helaas zijn al die pups overleden. De moeder is naar duitsland gegaan, dus daar gaat het wel goed mee.
Verder hebben ze nog een moeder met 7 pups van de weg afgehaald. Daar is ook al wat van geplaatst.
Er was nog een moeder met een paar pupjes gevonden, die pups waren alleen pas 10 dagen oud en zwaar onderkoeld, daarvan heeft er geloof ik 1 het maar overleefd.
Dus nou ja, het blijft dikke ellende elke keer en zeker nu in de winter.

Wat wel heel postief is, is dat er pas met een vlucht 200 kilo aan goederen mee mocht, dus we hebben 100 kilo aan voer en 100 kilo aan dekens en dingen gestuurd. Dat was wel heel fijn dat we dat allemaal konden sturen.

We hadden pas ook uit Roemenie een heel leuk hondje gekregen, daarvan ging er een transport naar Duitsland en dit hondje kon nog mee, was maar een kleintje en we hebben haar Lotje genoemd.
Een supergaaf hondje, die dus binnen een week een nieuw baasje heeft gekregen die er superblij mee is, ik ga er als het goed is deze week nog even kijken, want ik heb geen gedag kunnen zeggen, dus wil haar graag nog even zien. Maar ze woont in de buurt dus dat is wel fijn.

Dus tja, we blijven gewoon doorgaan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:59

Zit er toevallig bij de nieuwe hondjes die een goed tehuis zoeken een bull of dog achtige hond ? Ik ken iemand die zo een hond zoekt :) wij krijgen deze week 5 rottweiler pups uit Romenie van pas 4 weken oud die op een vuilnisbelt zijn gevonden. Die moeten bijgevoerd gaan worden met puppy melk. En een teefje van 7 jaar ongeveer die verstoten word door de andere honden in het asiel en daarom niet genoeg te eten binnen krijgt. Op mn facebook.com/wschrievers staan fotos. Als je wilt kan ik ook fotos van honden die jullie bemiddelen die een goed tehuis zoeken op facebook zetten. Daar word het weer verder gestuurd naar dierenvrienden uit verschillende landen in Europa :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:05

Sassy4barrel schreef:
Zit er toevallig bij de nieuwe hondjes die een goed tehuis zoeken een bull of dog achtige hond ? Ik ken iemand die zo een hond zoekt :) wij krijgen deze week 5 rottweiler pups uit Romenie van pas 4 weken oud die op een vuilnisbelt zijn gevonden. Die moeten bijgevoerd gaan worden met puppy melk. En een teefje van 7 jaar ongeveer die verstoten word door de andere honden in het asiel en daarom niet genoeg te eten binnen krijgt. Op mn facebook.com/wschrievers staan fotos. Als je wilt kan ik ook fotos van honden die jullie bemiddelen die een goed tehuis zoeken op facebook zetten. Daar word het weer verder gestuurd naar dierenvrienden uit verschillende landen in Europa :)

Is die mastino/presa/CC dan niet iets voor die mensen?
Die reu met de door zoutzuur verbrande pootjes?

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 19:07

We hadden natuurlijk onze grote vriend nog, maar ik weet niet of hij er nog is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:10

Ik heb nog wat mailtjes uit gedaan voor hem maar helaas zijn de rasverenigingen alleen voor nederlandse honden met stamboom geloof ik. Honden die ook van een dergelijk ras zijn maar in een ander land en zonder geldig papiertje onder vreselijke omstandigheden zijn totaal onbelangrijk voor ze.

Ik doe nog steeds mn best voor hem.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:13

Ik ga m gelijk doorsturen, heb je meer info over zn leeftijd en karakter voor mij ? het is wel belangrijk dat hij met andere dieren kan

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:16

1 pagina terug staat meer over hem ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:22

Ik heb m ook al gepost op Facebook

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 19:22

Hij kan zowiezo niet met katten, want daar wilde hij graag mee spelen toen hij even geplaatst was, maar dat spelen was niet zo prettig voor die kat.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:25

Hij hoeft niet alles al te kennen als ie maar geen andere dieren bijt dan is t goed :) maar zo te zien is hij een hele vriendelijke jongen dus dat zal geen problemen geven denk ik