nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 01:50

Volgens mij hebben 1/3e van de mensen die hier heftig reageren wel een konijn of hamster (gehad) die in zijn veel te kleine hok weg zit te creperen.

Ik neem aan dat de TS zich hier samen met haar vriend vooraf goed in verdiept heeft! Den dat dit crocje het naar z'n zin zal hebben hoor! Zijn ze btw niet sociaal aangelegd omdat ie alleen zit? Ik heb er geen verstand van verder hoor. :P

En wat geef je 'm te eten als ie volgroeid is? :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 02:09

ik heb tot 5 gelezen en was verbaasd :+

Ik vind het een superleuk beestje, wij hadden er ook 1 :+ alleen die was dood en opgezet ;(
vind het mooie en fascinerende wezens, zelf zal ik er geen aanschaffen gezien ik niet vind
dat ik daar goed genoeg voor ben ofzo, maar vind het super dat jullie et doen. jullie zullen
dit prehistorische overblijfsel een mooi leven geven,

veel succes en ben reuze benieuwd naar hoe de garage eruit zal zien later!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 02:45

Ik denk dat TS er heus wel goed over nagedacht heeft en al het 1 en ander zal weten over deze bijzondere dieren. Ik vind ze fascinerend en erg mooi. Heb gewone kaaimannnen in het wild gezien in Costa Rica van erg dichtbij erg gaaf.

Ondanks dat vind ik gewoon niet dat ze als huisdier moeten worden gehouden( maar das voor mij persoonlijk), maar dat geld voor een hoop exotische ( maar ook niet exotische) dieren denk ik.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 23:04

hyppolyte schreef:
Godallemachtig, je moet er maar zin in hebben, een paard is verdorie nog goedkoper en dat is al een allesbehalve goedkope hobby. Nou hebben jullie er wel veel meer beesten voor dat geld, maar evengoed 8)7

het is een hobby, een passie. en die kosten nou eenmaal geld.voor het goedkope moet je het niet doen nee. je moet het alleen doen als je er voor de volle 100% achter staat, en dat doen wij gelukkig.

Marloez schreef:
Volgens mij hebben 1/3e van de mensen die hier heftig reageren wel een konijn of hamster (gehad) die in zijn veel te kleine hok weg zit te creperen.

Ik neem aan dat de TS zich hier samen met haar vriend vooraf goed in verdiept heeft! Den dat dit crocje het naar z'n zin zal hebben hoor! Zijn ze btw niet sociaal aangelegd omdat ie alleen zit? Ik heb er geen verstand van verder hoor. :P

En wat geef je 'm te eten als ie volgroeid is? :=

nee, het zijn solitaire dieren, wat niet wil zeggen dat ze niet sociaal zijn naar de mens toe. uiteindelijk ziet een kaaiman ons als de personen die hem voeren, dus min of meer een band krijg je wel met je dier. net zoals een hond/kat/paard weten van wie ze het eten krijgen.
als die volgroeid is krijgt hij kip/rat/muis/vis/garnalen/runderhart/gehakt/enz. een voedingsschema van 50% vis wordt aangehouden daar dan alle voedingswaarden volop benut worden, en zo vergroeiingen aan de bek/poten voorkomen wordt.

lifaya schreef:
ik heb tot 5 gelezen en was verbaasd :+

Ik vind het een superleuk beestje, wij hadden er ook 1 :+ alleen die was dood en opgezet ;(
vind het mooie en fascinerende wezens, zelf zal ik er geen aanschaffen gezien ik niet vind
dat ik daar goed genoeg voor ben ofzo, maar vind het super dat jullie et doen. jullie zullen
dit prehistorische overblijfsel een mooi leven geven,

veel succes en ben reuze benieuwd naar hoe de garage eruit zal zien later!

moet je de laatste 4 pagina's ook eens lezen ;) staat een hoop wetenswaardigheden in, wel vaak dubbel, maar wel zo leerzaam.
hij zal zeker geen slecht leventje gaan leven hier.
en de garage ombouw zal ook wel te volgen zijn her en der. :o

_Luziream schreef:
Ik denk dat TS er heus wel goed over nagedacht heeft en al het 1 en ander zal weten over deze bijzondere dieren. Ik vind ze fascinerend en erg mooi. Heb gewone kaaimannnen in het wild gezien in Costa Rica van erg dichtbij erg gaaf.

Ondanks dat vind ik gewoon niet dat ze als huisdier moeten worden gehouden( maar das voor mij persoonlijk), maar dat geld voor een hoop exotische ( maar ook niet exotische) dieren denk ik.

danke voor de reply, in het wild deze dieren te zien is ubergaaf, hopen dat dat nog lang zo mag blijven voortleven, al zijn de natuurreservaten erg uit aan het dunnen :(

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:51

JA natuurreservaten zijn schaars, Costa Rica is als land 1 groot reservaat, dus kan je er heel veel zien!!! nog nooit zoveel kaaimannen en krokodillen gezien. En joekels!!!!!! Mijn god die zag ik alleen op tv. Als je oog in oog met die beesten sta, moet je toch wel heel veel ontzag voor ze hebben.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:42

_Luziream schreef:
JA natuurreservaten zijn schaars, Costa Rica is als land 1 groot reservaat, dus kan je er heel veel zien!!! nog nooit zoveel kaaimannen en krokodillen gezien. En joekels!!!!!! Mijn god die zag ik alleen op tv. Als je oog in oog met die beesten sta, moet je toch wel heel veel ontzag voor ze hebben.

we hebben voor elk dier respect, maar sommige dieren dwingen respect af ;)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:02

Ik moet zeggen dat ik dit een erg leuk topic vind, ik leer hier een hoop bij over kaaimannen :D.
Ik vind het erg gaaf en ben benieuwd hoe het diertje uit zal groeien. Houd je ons een beetje op de hoogte?

Hoeveel eet zo'n volwassen kaaiman eigenlijk?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 16:55

Shattered schreef:
Ik moet zeggen dat ik dit een erg leuk topic vind, ik leer hier een hoop bij over kaaimannen :D.
Ik vind het erg gaaf en ben benieuwd hoe het diertje uit zal groeien. Houd je ons een beetje op de hoogte?

Hoeveel eet zo'n volwassen kaaiman eigenlijk?

danke voor de reaktie.
hoeveel deze gaat eten, is nog niet veel over te zeggen. ligt eraan of het mannetje of vrouwtje is, en hoe groot deze gaat worden, aan de hand daarvan zal die ook eten gaan.
zolang het topic ook ontopic blijft en voorzien van nuttige vragen, zal ik ook regelmatig een update doen, zo niet, dan uiteraard niet.
wat ik eenieder wil meegeven die het nu pas leest, neem aub even de moeite om alles door te lezen, zo voorkomen we dat ik alles dubbel moet uitleggen, en jullie dubbele vragen stellen.
vanaf nu, ga ik ook geen antwoorden meer geven op al reeds gegeven vragen(tenzij onbeantwoord).
iedereen zover alweer bedankt voor de interesse.
ps. dit topic is niet bedoeld om het houden van kaaimannen te gaan stimuleren.en hoop ook niet dat ik mensen enthousiast maak hiermee, daar is het niet voor bedoeld.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:51

Marloez schreef:

Waarom worden er in dit topic elke keer voorbeelden gegeven van dieren die het nog slechter hebben?

Ik vind het een leuk beestje, maar sorry ook not done om in een garage te houden.. Ook al is het wettelijk gezien groot genoeg, ik zal toch liever zien dat het beest daglicht te zien krijgt ( wat is er nou lekkerder dan in de zon liggen? ) en dat het beestje lekker rond kan zwemmen ( ipv de hele dag hetzelfde kleine rondje). Maar elke dag in hetzelfde kleine verblijf, nee ik vind het persoonlijk niets.. Hetzelfde dat ik een konijn in een klein hok ook niets vind.. Wat is er nou leuk aan om een dier in een ( relatief) klein hok te hebben 24/7 het eten te geven en er naar te kijken? Ik vind dat egoïstisch het is leuk voor jezelf, maar is het ook leuk voor het dier?

Wij fokken kippen, op een gegeven moment moesten we weg waar we zaten.. Dus hebben we bijna 70% van de kippen weg gedaan en alle grote rassen eruit.. We hadden ze kunnen houden, maar dan zaten ze nu in kleine rennen. Iets wat wij niet willen. Nu hebben we helaas dus beslissingen gemaakt die we niet wilde, maar nu hebben de beesten een mega ren en lopen elke dag een paar uur los in de grote tuin. ( ook de hanen).

Tja, ik kijk liever naar wat voor leven ik een dier kan aanbieden en of dat ook leuk voor het dier is.. Zo niet? Begin ik er niet aan..

Echt niet bedoeld om je aan te vallen! Maar ik kan me niet goed voorstellen dat het beest plezier in zijn leven heeft, ik zie het een beetje als een vis in een vissenkom, een konijn in een klein hok, een paard op stal, een vogel in een kooi en dan 24/7. Ik wil dat beetje vrijheid bij elk beest zien.. En denk dat dat in dit geval niet kan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:59

hoe wil jij nu kunnen beoordelen of een dier gelukkig is?
ze hebben niet zo een besef als mensen,
reptielen (slangen BV hebben hersens van nog geen 2 cm groot en dan praat ik over een volwassen dier)
ze hebben het besef niet dat ze gelukkig kunnen zijn elders waar het zogenaamd beter is.

Ik weet wel zeker dat hij/zij het hier goed heeft, en goed aan zijn behoefte's komt.
Jachtinstinct blijft er gewoon in daar hij wel moeite moet doen om zijn voer te krijgen/vinden.

kippen kun je ook niet verglijken met dit soort,
en ook appels en peren niet.

maar dit is gewoon een eindeloze discussie die toch door en door blijft gaan, is maar goed ook dan schaft zich teminste niet iedereen dit soort reptiel aan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:09

Ik vergelijk inderdaad even met andere dieren omdat ik geen verstand van krokodillen heb. Kippen zijn ook nou niet bepaald de slimste, maar je ziet goed het verschil tussen een kip die klein leeft en er niet of nauwelijks uitkomt of een kip die de ruimte heeft. Ik denk dat je dat met elk soort dier hebt?

Ik vind het dan ook goed dat hij moeite moet doen voor zijn eten! Dat is een stukje natuur en dat vind ik goed.

Ik zeg ook niet dat hij bij jullie een waardeloos leven zal hebben, hij zal het vast goed hebben.. Alleen denk ik dat dit soort dieren haast geen plezier kunnen hebben in gevangenschap.. Hetzelfde vind ik bij veel dieren in dierentuinen.

Maar inderdaad, een eindeloze discussie.. Ik hoop elk geval dat jullie veel plezier aan dit dier mogen beleven :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:12

we zullen zeker ons best doen om hem alles te geven wat die nodig heeft.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 00:34

maar om antwoord te geven aan je vraag kwa zonnen: deze soort zont niet, ze leven in een dicht bebost moeras gebied bij stromend tot snelstromend water.
dus echt zonnen doen ze niet. ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:43

onley schreef:
maar om antwoord te geven aan je vraag kwa zonnen: deze soort zont niet, ze leven in een dicht bebost moeras gebied bij stromend tot snelstromend water.

En jij hebt een bak/garage met een dicht bemost moeras, en snelstromend water?

Het mag duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met het houden van wilde dieren. Kan wel zijn dat deze in Nederland gebroodfokt is, maar die fok hou je met het aanschaffen alleen maar in stand. Sorry dat ik niets aardigs kan zeggen, ik zie wel dat je probeert om het beest een goed leven te geven.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 00:49

PattyOosten schreef:
onley schreef:

En jij hebt een bak/garage met een dicht bemost moeras, en snelstromend water?

Het mag duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met het houden van wilde dieren. Kan wel zijn dat deze in Nederland gebroodfokt is, maar die fok hou je met het aanschaffen alleen maar in stand. Sorry dat ik niets aardigs kan zeggen, ik zie wel dat je probeert om het beest een goed leven te geven.

ik heb momenteel nog niets in mijn garage, op een ratten en hamsterkweek na als voedsel voor mijn slangen.
en ja, het wordt een zo natuur getrouwe bak als ik in mijn macht heb.
en broodfok is bij deze dieren niet aan de orde, weet niet of je de betekenis van broodfokker kent, maar blijkbaar niet.
sorry dat ik kort van antwoord ben naar jou toe, daar vraag je ook zelf om.
lees je eerst in, voor je een stompzinnig antwoord geeft }:0

als je alle 9 pagina's had gelezen, had je ook al kunnen opmerken dat het snelstromend water ook nu al aanwezig is, en wat we er aan denken te gaan doen in de toekomst.
veel succes met het lezen van de voorgaande pagina's. :Z

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:14

onley schreef:
ik heb momenteel nog niets in mijn garage, op een ratten en hamsterkweek na als voedsel voor mijn slangen.
en broodfok is bij deze dieren niet aan de orde, weet niet of je de betekenis van broodfokker kent, maar blijkbaar niet.

als je alle 9 pagina's had gelezen, had je ook al kunnen opmerken dat het snelstromend water ook nu al aanwezig is, en wat we er aan denken te gaan doen in de toekomst.

Hee, bedankt voor de koeien smilie, maar geef die koe maar aan je kaaiman strakjes ;)

Ik hoef niet alle negen pagina's te lezen, om nog steeds van mening te zijn dat een kaaiman geen huisdier is, wat in een terrarium, of een garage (later in zijn leven) gehouden hoort te worden. En blijkbaar weet jij dat zelf ook, want ze horen in een moeras IN DE NATUUR DUS, thuis, en niet bij jou.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:35

Moderatoropmerking:
Kunnen we het gezellig houden hier?
Dat iemand een andere mening heeft over het houden van exotische dieren, is prima.
Daarover discussiëren is alleen maar goed. Maar graag met een beetje respect voor elkaars meningen en ideeën en graag geen moddergooien.
Ik verwacht hier een volwassen discussie.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 12:40

PattyOosten schreef:
onley schreef:

Hee, bedankt voor de koeien smilie, maar geef die koe maar aan je kaaiman strakjes ;)

Ik hoef niet alle negen pagina's te lezen, om nog steeds van mening te zijn dat een kaaiman geen huisdier is, wat in een terrarium, of een garage (later in zijn leven) gehouden hoort te worden. En blijkbaar weet jij dat zelf ook, want ze horen in een moeras IN DE NATUUR DUS, thuis, en niet bij jou.

klopt, runderhart staat ook op zijn menukaart :D is zelfs zeer goed voor hem.

Nickeltje schreef:
Kunnen we het gezellig houden hier?
Dat iemand een andere mening heeft over het houden van exotische dieren, is prima.
Daarover discussiëren is alleen maar goed. Maar graag met een beetje respect voor elkaars meningen en ideeën en graag geen moddergooien.
Ik verwacht hier een volwassen discussie.

dat kan uiteraard, ik zal proberen op het zelfde nivo te antwoorden, als dat de vraag gesteld wordt.
het is vaak, hoe je iemand behandeld, zo wordt je meestal terug behandeld.dat vind niemand fijn, zo ook wij niet.
maar persoonlijk vind ik de discussie nog netjes hoor, paar uitschieters ertussen mag de pret niet drukken :Y)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:01

respect naar de ts, wat ik allemaal gelezen heb is dat ze er goed over nagedacht hebben en voldoende info hebben gezocht plus er goed over nagedacht hoe ze het gaan realiseren.

ook geeft de ts ook steeds netjes antwoord op alle vragen, laat al het commentaar gewoon over zich heen komen en laat zien dat ze er wel degelijk over nagedacht hebben.

ik vind dat menig huisdiereigenaar zich hier wel een voorbeeld aan kan stellen.
hoeveel pony' s, puppy's en andere huisdieren worden zomaar aangeaschaft zonder erover na te denken.

ok, dit is een niet veel voorkomend huisdier in nederland, maar gelukkig heeft het wel eigenaars die zich erom bekommeren.
daar kunnen veel huisdieren jaloers op zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:46

minikatje schreef:
respect naar de ts, wat ik allemaal gelezen heb is dat ze er goed over nagedacht hebben en voldoende info hebben gezocht plus er goed over nagedacht hoe ze het gaan realiseren.

ook geeft de ts ook steeds netjes antwoord op alle vragen, laat al het commentaar gewoon over zich heen komen en laat zien dat ze er wel degelijk over nagedacht hebben.

ik vind dat menig huisdiereigenaar zich hier wel een voorbeeld aan kan stellen.
hoeveel pony' s, puppy's en andere huisdieren worden zomaar aangeaschaft zonder erover na te denken.

ok, dit is een niet veel voorkomend huisdier in nederland, maar gelukkig heeft het wel eigenaars die zich erom bekommeren.
daar kunnen veel huisdieren jaloers op zijn.

danke voor de reply minikatje 8-)
ik denk ook wel echt dat dit een aanschaf is, waar je goed over moet denken, daar dit dier de rest van je leven bij je is. hiermee kun je geen impulsaankopen gaan doen. helaas gebeurd het wel te vaak, zowel in de reptielenhobby, als met alle andere soorten dieren.
bij ons een weloverwogen aanschaf. ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:13

Ook ik ben tegen het houden van dit soort dieren, ben hardstikke gek op reptielen, vind ze schitterend, maar dan wel in hun eigen omgeving. Ik ga zelf ook niet naar dierentuinen omdat ik vind dat in veel dierentuinen de situaties verre van ideaal zijn. Mijn dieren worden ook niet gehouden in te kleine hokjes, mijn konijn heeft altijd los gelopen in de tuin en heeft absoluut niet opgesloten gezeten in een te klein hok.

Ik vind het hardstikke goed dat de ts en haar vriend er goed over nagedacht hebben en dat het geen impuls aankoop is geweest. Alleen zorgt dit er nog steeds niet voor dat ik een voorstander ben. Heb alle info gelezen en ik geloof heus wel dat jullie er verstand van hebben, maar ik vind het gewoon geen dieren om in een garage te houden. Ik vind baardagamen bijvoorbeeld geweldig, maar ik begin er niet aan omdat ik niet graag dieren in een glazen bak zie zitten, waar hun leefomgeving eigenlijk nooit veranderd, tenzij er een stronk of steen verplaatst wordt.
Kijk dat jullie het leuk vinden, prima, maar je kan niet verwachten dat iedereen het ermee eens is, hoeveel info je er ook over verschaft.
Zou niet goed zijn als iedereen het ineens helemaal goed vind en het zelf ook gaat doen toch? Dat willen liefhebbers ook niet lijkt me.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:46

Echt bokt hoor, iedereen zit weer lekker te zeuren. Hoeveel mensen zijn er wel niet die een duitse dog of border collie nemen in een veelste klein huis? Waar hij zijn kont niet kan keren?

Zelf zou ik er niet voor kiezen, vind ze dood eng :Y) Maar zo te lezen heb je je goed ingelezen en weet je waar je mee bezig bent!
Veel plezier met je nieuwe 'huisdier' :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:35

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:50

miisshOrse schreef:
Echt bokt hoor, iedereen zit weer lekker te zeuren. Hoeveel mensen zijn er wel niet die een duitse dog of border collie nemen in een veelste klein huis? Waar hij zijn kont niet kan keren?

Dit wordt anders ook een beetje een flauw cliché hoor....dus omdat een ander zijn Duitse Dog of Border Collie in een veel te klein huis houdt, is het niet zo erg als je je eigen dieren niet goed houdt?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:51

onley schreef:
... dat het snelstromend water ook nu al aanwezig is...

Onley als ik vragen mag, wat voor pomp gebruik je hiervoor? Ik dacht te hebben gelezen dat je momenteel een eheim gebruikt, maar eheim heeft volgens mij niets dat sterk genoeg is om een waterpartij van krok-waardig formaat stromend te houden... heb je dat al helemaal uitgekiend? Ik zat namelijk te denken: heb je al eens bij de techniek voor zeewater-aquaria gesnuffeld? Het goede spul is over het algemeen prijzig maar kwalitatief hoogstaand en sterk genoeg om een flink paar honderd liter per uur te verversen. Daarnaast is het heel gewoon in zee-aquaria om gebruik te maken van streamers: pompjes puur voor verplaatsing en niet zo zeer voor filtering. Mooie aanvulling op een filtersysteem :j