Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:38

Rambogirl schreef:
Sorry LoveGlove, maar ik vind t echt heel erg sneu klinken.
Als je dr nu weg brengt met de overgebleven kittens heb je kans dat die 2 het nog wel redden, plus dat wanneer de poes nog niet zo ver is, ze het weg kunnen halen en direct kunnen helpen.

Cash is vandaag op controle geweest bij de dierenarts vanwege zn castratie.
Hij weegt al meer dan ik dacht. Al 3,2 kg met nu bijna een half jaar.

We denk alleen wel dat we een klein probleempje hebben me m.
Als mn vriend met mij knuffel bijv op bed, kruipt tie letterlijk tussen ons in.
Van t weekend lagen we lekker op de bank en mn vriend komt tegen me aan liggen. Cash lag op zn eigen dekentje op de bank bij mn voeten in de buurt en dook direct over mn benen heen om vervolgens zo oncomfortabel mogelijk daar te blijven liggen. Tot mn vriend van mij weg ging liggen....

Ja ik ook. Het ding is, ik heb ze zelfs gewaarschuwd. Voordat er kittens dood gingen was her overduidelijk dat ze het koud hadden. Rillen van hier tot tokyo. Ik weer dat katten slecht hun eigen lichaamstemperatuur kunnen reguleren, dus laat staan kittens. Geen wonder dat hun afweersysteem dan zo zwak is en ziek worden :n

Ik snap dat het lastig is gezien ze koeien, paarden, geiten, schapen, honden, ezels, kippen, varkens, cavia's, konijnen en ook nog katten hebben om dan goed te zorgen voor alle dieren. Maar dannog had ik het met de katten anders gedaan. Want ze hebben alle goede intenties daar. Alle dieren worden super verzorgd. Het enige puntje wat ik zou hebben is dat ze de oudere paarden misschien minder mogen laten rijden. We hebben een 24 jarige merrie die broodmager is (eet wel genoeg hoor. Het komt echt gewoon door de leeftijd) en regelmatig moet rijden. En dan nog een 27 jarige ruin die iedereens favoriet is waardoor hij heeel veel wordt gebruikt. En ja, hij is echt een schatje. En hij is ook nog goed op gewicht en ziet er goed uit. Maar voor ze allebei denk ik zelf dat ze wat te veel worden ingezet. Ookal zijn het favorieten van iedereen, dan moeten ze maar begrip hebben voor het feit dat ze ouder zijn en niet meer alles kunnen. Maar he, dat is mijn mening.
De katten zijn dus ook een van de weinige minpuntjes die ik heb. Ze hebben een goed leven, maar dat de kittens her zo koud hadden vond ik zelf niet kunnen. Maar mij werd dus gezegd dat ze vaker nestjes in de winter hebben gehad en ze er goed tegen kunnen. Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens :D

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:07

Glove wat sneu van de katten.
Hopelijk wordt moederpoes snel geholpen.

Mooie foto van 2 broers op tafel.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:11

Snel een berichtje voor ik weer moet gaan werken - goed nieuws!
Ik heb de eigenaar van de "zwerver" gevonden, en die gaat mooi elke avond daar thuis slapen. Overdag (as we speak zit hij hier weer aan de raam te krabben) komt hij hier de zielepoot uithangen, maar hij heeft dus wel degelijk een huisje! *\o/*

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:53

Oh wat goed, Daisy! Dan weten jullie ook waar je aan toe bent wat betreft voeren enzo. :D

Hier gaat het super wat betreft schuwheid. Ik geef de mannen nu geen toegang tot blikvoer, maar gebruik dat om ze bij me te lokken en te laten wennen aan aanraking etc. Dat gaat super. Net sprong Fred zelf al bij me op schoot zonder dat er voer in de buurt is. Dan wil hij nog niet per se kroelen, maar zit hij gewoon tevreden om zich heen te kijken. :)

George weigert alleen om op de kattenbak te gaan, terwijl Fred dat wel doet. Ik heb geprobeerd hem te lokken, maar hij lijkt zowel de houtkorrel als grit heel vervelend te vinden aanvoelen. Te hard misschien. Op handdoeken die in de reismand lagen, deed hij het wel, evenals op het tapijt pal náást de kattenbak. >;) Ze komen van stro/hooi, dus misschien dat ik dat maar neerleg voor hem, en het dan langzaam omzet naar grit.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:12

Probeer het eens met gewoon tuinaarde. Misschien dat ie dat weet te waarderen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:00

Johnny komt ook van een stal. Die weigerde ook op andere soorten kattenbakvulling las zand te gaan.
Toen Cash kwam heb ik m heel langzaam met mengen steeds een beetje meer benek in gedaan.
Nu gaan ze gewoon beide op de benek alsof tie nooit anders deed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:30

Rode kater heeft een eigenaar.
Fijn dat je dat weet.

Zand is wel een goede tip.
En dan mengen met datgene wat je normaal gebruikt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:41

Ik ga er altijd vanuit dat katten ongeacht hun kleur altijd personeel hebben. :')

Dank jullie wel voor de tips!
Gister besloot hij toch ineens wel op krantensnippers te gaan. Dus ik had een bak vol versnipperd, en toen die eenmaal stond liep hij vrolijk naar de bak met grit om daar zijn behoefte te doen. _O- Vanmorgen zag ik hem er ook weer in zitten, dus het is wel goed geloof ik.

Beide zijn nu zindelijk op de bak dus!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:11

Hi! Hier even een klein vraagje. Nu ik mijn eigen appartement heb en zo goed als gesetteld zit, wil ik graag 2 katten aanschaffen. Ik sta op de wachtlijst voor een Britse Korthaar dit ik of eind januari krijg óf eind april begin mei krijg... Nu wil ik onwijs graag een jonge kat of kitten uit het asiel halen. Ik bedacht mij eerst dat ik dus 2 kittens tegelijk wilde ivm het koppelen. Maar als ik tot april moet wachten duurt het mij iets te lang met het hebben van een kat. Maar als het beter is om uiteindelijk te wachten, dan is geduld natuurlijk een schone zaak. O:)

Kan ik nu al een kitten aanschaffen? Of moet ik beter nog even wachten? Ik heb genoeg ruimte mocht de tweede kitten komen om ze aan elkaar te laten wennen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:32

Oh dat val nog mee met wachtlijst. Begin van het jaar stond de wachtlijst nog op meer dan 400 en was gesloten voor blauwe Rus. Geloof dat het nu nog maar een wachtlijst van 100 zijn.

Zou zeggen volg je hart met wat je zelf wil. Ik ben uiteindelijk voor volwassen herplaatser gegaan van blauwe Rus.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:34

Pfoe! Dat is een lange lijst zeg!

Ik heb vanochtend toevallig nog gebeld voor een kitten bij het dierenasiel. Stond er net op en er hadden al 36 mensen gebeld :o Heb het idee dat je hier ook heel snel voor moet zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:11

En toch is de vraag naar kittens iets aan het teruglopen.

Waarom een kitten en niet gelijk 2 volwassen herplaatsers. Met kittens moet ook je huis kittenproof zijn en met volwassen katten heb je dat minder.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:14

Mijn droom is al jaren om een Britse Korthaar kitten in huis te nemen. En omdat ik niet wil dat de kitten alleen is, wil ik graag een vriendje of vriendinnetje zodat ze samen zijn :) Mijn huis is al kittenproof. Alleen nog kabels wegwerken. Ik werk ook bijna fulltime thuis dus 2 kittens moet geen probleem zijn voor mij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:22

Kittens zijn leuk, maar hoeveel denk je aan werk toe te komen met 2 duiveltjes in huis. :+

Eigenlijk heel blij dat ik niet thuis zou werken, want geloof niet dat er veel van werken ga komen. En dan heb ik 2 volwassen en 1 kitten (okay 1 volwassen is uber puber :') }:0 ).

Oh en vergeet niet iedere keer alles goed opruimen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:27

Marcella schreef:
Kittens zijn leuk, maar hoeveel denk je aan werk toe te komen met 2 duiveltjes in huis. :+

Eigenlijk heel blij dat ik niet thuis zou werken, want geloof niet dat er veel van werken ga komen. En dan heb ik 2 volwassen en 1 kitten (okay 1 volwassen is uber puber :') }:0 ).

Oh en vergeet niet iedere keer alles goed opruimen.

Haha _O-

Ja ik kan eventueel nog in een andere kamer zitten hoor, geen probleem. Ik ben juist bang dat als ik er niet ben, ze het hele huis slopen :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:33

Ik kan 2 kittens tegelijk van harte aanbevelen! Ja, het is veel werk qua opvoeden en ja, ze vliegen af en toe met z'n tweeën als een soort tornado door m'n appartement maar het is het allemaal zo waard als ik zie hoe gek ze op elkaar zijn <3

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:38

Wij hebben 1 kitten.
En straks komt er (als alles mee zit) een volle zus bij.
Ze zullen 7 maanden schelen.

Ik zou gewoon een kitten of jonge kat nu al kopen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:57

Ik ben ook voor twee kittens tegelijk gegaan (twee volle broertjes uit hetzelfde nest), en daar ben ik echt heel blij mee. Ik zie dat ze zoveel steun aan elkaar hebben. En zelf vind ik het ook een prettig idee dat ze niet alleen zijn als ik een paar uurtjes van huis ben.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:02

Johnny was een stalkat en is geschat op 4 a 5 jaar.
Toen hij was gesettled en we vaker van huis gingen hebben we een bewuste keuze gemaakt om er een kitten bij te halen ivm de makkelijkere acceptatie.

Ik moest destijds ook thuiswerken, en dat was echt een hele opgave ondanks dat Johnny Cash juist ook veel bezig hield, dan nog hield tie mij continu van mn werk.

Jongere en oudere kan dus ook. Heb je aan beide bijgedragen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:23

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik ga alvast rustig opzoek naar een kitten. Heb ook een aantal wensen dus zal niet zomaar met een kitten aankomen. Mocht de bk kitten wel in januari komen, dan zal het niet veel weken schelen. En mocht er wat meer ruimte tussen zitten, dan ga ik gewoon rustig introduceren mocht er al een kitten zijn :D

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:21

Ik heb beetje hetzelfde als Maureen. Ik heb sinds een paar maanden m'n eigen plekje en zou graag vanaf volgend jaar zomer twee katten/kittens willen. Ik wil twee oosterse kortharen en heb al wat rondgekeken naar cattery's. Maar is er iemand die een idee heeft van de wachttijd/lijsten mbt oosterse kortharen? En mensen die deze katten zelf hebben? :Y) En als ik ze volgend jaar zomer (juli/augustus) zou willen hebben, is het dan nu nog te vroeg om te gaan orienteren/rondvragen voor toekomstige nestjes of kan dat beter pas ergens volgend jaar? Hoor graag tips rondom het zoeken van nestjes/kittens.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:56

Wij hebben ook 2 kittens de tweede is een paar weken na de eerste gekomen. Inderdaad, ze kunnen af en toe een storm veroorzaken in huis _O-
Ik kan Nina ook af en toe echt achter het behang plakken hoor. Maar uiteindelijk is het dat allemaal waard <3

Ze hebben ook echt veel aan elkaar. Vooral als kitten zijnde kun je ze niet uitputten met spelen. Als ze met 2 zijn hebben ze elkaar om uit te putten. Dan zijn ze ook op dat gebied vaak wel minder vervelend :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:32

Zou op zich voor Alexia ook wel een kitten erbij willen hebben, maar vanwege moeders die niet zo makkelijk is durf ik het niet aan. Ben veel te blij dat de rust en vrede weer aan het herstellen is in huis.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:01

Wij hebben Nishi gehaald toen kito 7 was en zika 6. Ik heb zelf kittens geplaatst bij oudere en jongere katten. Gewoon erbij gelaten elke keer. Nog geen 1 keer problemen mee gehad.
Nu zijn ze hier Kito 10, Nishi 3 Lanah 1 en Elani 4 maanden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:24

Maira 6 jaar
Blue 3 jaar
Alexia bijna 0 jaar.

Toeval dat er 3 jaar tussen zit. Heb er zelf nooit bij na gedacht.