marley93 schreef:Wat een gedoe Daisy. Heel lief bedacht van je vriend tegenover de kater, maar niet echt handig. En inderdaad, het is voor eventuele eigenaren ook niet tof. Mijn collega staat momenteel aan die kant; mensen halen haar kat steeds binnen en laten dat dier dan bij hen in huis slapen. Voor mijn collega super vervelend, want die mensen geven niks door om te laten weten dat de kat in ieder geval oké is, terwijl ze wel weten dat ze van hun is.
Mijn mannetjes gaan redelijk. Gisteravond nog tot half een, een uur lopen ronddollen met zijn tweetjes, en daarna heb ik ze de rest van de nacht niet meer gehoord. Vanmorgen om een uur of zes begon het keten weer.![]()
Helaas verdenk ik hen beiden van niesziekte, maar vooralsnog hebben ze er niet veel last van. Eéntje heeft een pussig oogje en niest heel af en toe, en de ander leek eerst beide oogjes niet lekker te hebben, maar dat valt gelukkig heel erg mee. Maar hem heb ik ook al horen niezen. Ze waren dus nog niet geënt. Particulier en toch vrij slordig nestje. Ze hebben ook wormen zag ik al, dus van het "ze zijn ontwormd en ontvlooit" verhaal geloof ik nog weinig.
Tegenvaller dus wat dat betreft! Ook zijn ze totaal niet zindelijk, maar ze laten zich nog niet goed pakken. Inmiddels zijn ze zeker wat meer op mij gericht, maar met aanraken zijn ze nog wat huiverig. Dus als ik zie dat er één aanstalten maakt om ergens te gaan piesen, wil ik niet direct opspringen, ze grijpen en op de bak zetten. Vertrouwen begint nu net een beetje te komen.
Met andere woorden, je zou het een miskoop kunnen noemen... maar ik wil ze nu al niet meer kwijt.
Nu werkt mijn moeder op een dierenkliniek, dus die komt zo even kijken naar hun oogjes en neusjes, zien of ze gewoon maar zo moeten uitzieken of dat ze toch even naar de kliniek moeten. Ze zijn in ieder geval wel lekker actief tijdens hun speelkwartiertjes, gaan veel op ontdekkingstocht, en hebben ook een goede eetlust. Ik hoor ze ook eigenlijk alleen niezen als ze heel hard door de kamer zoeven, of als ze door een mega stoffig plekje (achter mijn bed langs ofzo) hebben gebanjerd.
[ [url=m/Mi7XzU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wn2NfE.jpg]Afbeelding[/url] ]
I mean...

Nina kwam hier ook met niesziekte. Ik ga straks met sterilisatie (eind december) ook navragen of het chronisch kan zijn. Ze heeft nog steeds periodes waar ze wat niest. Maar dat is inderdaad vooral met flink spelen of bij stoffige plekjes. Ze lijkt er verder ook niet echt last van te hebben. Dus ik zie het niet als noodgeval.