Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:45

marley93 schreef:
Wat een gedoe Daisy. Heel lief bedacht van je vriend tegenover de kater, maar niet echt handig. En inderdaad, het is voor eventuele eigenaren ook niet tof. Mijn collega staat momenteel aan die kant; mensen halen haar kat steeds binnen en laten dat dier dan bij hen in huis slapen. Voor mijn collega super vervelend, want die mensen geven niks door om te laten weten dat de kat in ieder geval oké is, terwijl ze wel weten dat ze van hun is.

Mijn mannetjes gaan redelijk. Gisteravond nog tot half een, een uur lopen ronddollen met zijn tweetjes, en daarna heb ik ze de rest van de nacht niet meer gehoord. Vanmorgen om een uur of zes begon het keten weer. *\%/*
Helaas verdenk ik hen beiden van niesziekte, maar vooralsnog hebben ze er niet veel last van. Eéntje heeft een pussig oogje en niest heel af en toe, en de ander leek eerst beide oogjes niet lekker te hebben, maar dat valt gelukkig heel erg mee. Maar hem heb ik ook al horen niezen. Ze waren dus nog niet geënt. Particulier en toch vrij slordig nestje. Ze hebben ook wormen zag ik al, dus van het "ze zijn ontwormd en ontvlooit" verhaal geloof ik nog weinig.
Tegenvaller dus wat dat betreft! Ook zijn ze totaal niet zindelijk, maar ze laten zich nog niet goed pakken. Inmiddels zijn ze zeker wat meer op mij gericht, maar met aanraken zijn ze nog wat huiverig. Dus als ik zie dat er één aanstalten maakt om ergens te gaan piesen, wil ik niet direct opspringen, ze grijpen en op de bak zetten. Vertrouwen begint nu net een beetje te komen.

Met andere woorden, je zou het een miskoop kunnen noemen... maar ik wil ze nu al niet meer kwijt. :')

Nu werkt mijn moeder op een dierenkliniek, dus die komt zo even kijken naar hun oogjes en neusjes, zien of ze gewoon maar zo moeten uitzieken of dat ze toch even naar de kliniek moeten. Ze zijn in ieder geval wel lekker actief tijdens hun speelkwartiertjes, gaan veel op ontdekkingstocht, en hebben ook een goede eetlust. Ik hoor ze ook eigenlijk alleen niezen als ze heel hard door de kamer zoeven, of als ze door een mega stoffig plekje (achter mijn bed langs ofzo) hebben gebanjerd.

[ [url=m/Mi7XzU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wn2NfE.jpg]Afbeelding[/url] ]

I mean... <3

<3

Nina kwam hier ook met niesziekte. Ik ga straks met sterilisatie (eind december) ook navragen of het chronisch kan zijn. Ze heeft nog steeds periodes waar ze wat niest. Maar dat is inderdaad vooral met flink spelen of bij stoffige plekjes. Ze lijkt er verder ook niet echt last van te hebben. Dus ik zie het niet als noodgeval.

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:15

Stof allergie kan ook.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:14

luuntje schreef:
Ik wil nog een reismand erbij kopen.
We hebben een kunststof mand. Maar ja 1 is wel weinig met straks 3 poezen.
Ik twijfel of stof handig zou zijn. Wie heeft tips?

Sorry voor tikfouten. Azula ligt op schoot.

Plastic! Die stoffen mandjes zijn voor dierenartsen echt drama als de patiënt niet mee wil werken. Ze zetten zich overal schrap terwijl ze met hun resterende ledematen het vel van je armen stropen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:16

Marcella schreef:
Stof allergie kan ook.

ja daarom vraag ik het ook na. Nina ademt ook wel wat zwaarder als ze slaapt. Je hoort haar ademen en dat heeft Blacky bijna niet.

Hier hebben ze net de schrik van hun leven gehad: vuurwerk.

Ik was lekker aan her knuffelen toen er in onze straat ineens vuurwerk werd afgestoken. Beide beestjes schrokken zich helemaal dood en waren ook besr wel even onrustig erna.

Dus bij deze iedereens herinnering om in december de beestjes allemaal zo vuurwerk proof mogelijk te maken :=

Ik ga denk ik vanaf december gewoon de tv wat harder zetten elke dag en vuurwerk afspelen op de tv terwijl ze snoepjes krijgen. Dan krijgen ze er positieve associatie mee. Ik weet niet of we weg zijn mer oud op nieuw. Als we dan weg zijn laat ik ze rustig in de woonkamer mer een mooi muziekje spelen zodat ze zo rustig mogelijk blijven :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:06

Die van mij reageren tot nu toe niet zo op vuurwerk gelukkig. Maar het is nu nog relatief rustig natuurlijk, ben benieuwd hoe het over een maand gaat := In principe is het dit jaar weer verboden natuurlijk maar ik hoorde al van m'n buurman dat ze zich daar vorig jaar ook niks van aantrokken hier in de wijk :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:34

Ik heb stoffen mandjes. Ik wil niks anders meer. Katten hebben veel beter grip, en vinden dit ook fijne mandjes.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:27

Voordeel van die stoffen mandjes is dat je ze kan opvouwen.
Maar ik zoek dan wel een stevige. Geen zin dat kat op straat komt te liggen.

Voordeel van plastic mand, makkelijk te reinigen en stevig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:17

Wat een gedoe daisy. Heb je ook niet een buurtapp ofzo waar je kan vragen of iemand hem kent? En idd even chip controle doen. Hier komt de dierenambulance daar wel voor langs.

Pff, 2 weken terug de katten ontwormt met bravecto. Volgende dag was echt ranzig :r De kleine had behoorlijk wat wormen blijkbaar. De DA gebeld en moest over 2 weken weer ontwormen. Dat is aankomende dinsdag, dan krijgen ze een pil milbemax. De oude ook, omdat ze de bak delen. Maar nu zag ik wat wits bij de kleine en ja hoor, lintworm. Echt om te kotsen en wil het liefst alles in de was doen nu en hem niet op bed laten. En alvast gaan ontwormen.

Hij heeft de eerste 5/6 maanden wild buiten geleefd, dus wel een en ander opgelopen, maar het is wel echt vies dit :o :r Hoop dst hij met de extra pil morgen daarna schoon wordt, of moet het een intensievere kuur worden wellicht? Iemand ervaring hier mee? Uiteraard vraag ik het ook aan de da.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:49

Hoe kun je hier filmpjes uploaden. Ik heb er een die geweldig is :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:59

Ik heb deze.

Afbeelding

Gaan alle kittens gerust met zijn allen in en mijn htk kater van 6,5 kilo kan hier ook gerust in. Heb deze ook nog een maat groter en een hele grote maat. Neem de katten daarin mee naar show nog nooit problemen mee gehad. Bodem kun je gewoon afwassen en je kunt van voor, opzij en boven laden. Voor mij geen andere meer :)

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:25

Helaas zelf nog geen katten, maar als ik zo door het topic blader dan begint het extra te kriebelen!
Wat een leukerds komen er voorbij! <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:33

Tancreda4 schreef:
Wat een gedoe daisy. Heb je ook niet een buurtapp ofzo waar je kan vragen of iemand hem kent? En idd even chip controle doen. Hier komt de dierenambulance daar wel voor langs.

Pff, 2 weken terug de katten ontwormt met bravecto. Volgende dag was echt ranzig :r De kleine had behoorlijk wat wormen blijkbaar. De DA gebeld en moest over 2 weken weer ontwormen. Dat is aankomende dinsdag, dan krijgen ze een pil milbemax. De oude ook, omdat ze de bak delen. Maar nu zag ik wat wits bij de kleine en ja hoor, lintworm. Echt om te kotsen en wil het liefst alles in de was doen nu en hem niet op bed laten. En alvast gaan ontwormen.

Hij heeft de eerste 5/6 maanden wild buiten geleefd, dus wel een en ander opgelopen, maar het is wel echt vies dit :o :r Hoop dst hij met de extra pil morgen daarna schoon wordt, of moet het een intensievere kuur worden wellicht? Iemand ervaring hier mee? Uiteraard vraag ik het ook aan de da.

Op de buurtapp zit ik sinds kort, daar wel reacties maar helaas nooit de eigenaar in kwestie, het blijkt altijd een andere poezel te zijn.

Ik denk dat ik morgen maar gewoon de politie bel haha. Die hebben ook een chipreader. Als zij me kunnen gerust stellen met de melding "hij heeft een huisje" kan ik het laten rusten. Mocht hij dakloos zijn, zou ik me verplicht voelen hem in huis te nemen, maar... hij is het gewend buiten te leven, en dat mogen mijn indoor-katten absoluut niet van mij. Zou dus veel gedoe geven. Ik heb ook bang dat de harmonie hier in huis tussen mijn 2 zusjes verstoord zou worden als ik er een heer bij neem. Ik zit er eigenlijk dus helemaal niet op te wachten, maar ben een te grote dierenvriend om een dakloos dier in de kou te laten.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:11

Smelt momentje hier <3
Mijn ooit zo chagrijnige poes Noah (middelste) leeft helemaal op nu ze een beetje de zorg over Jill en Jones over neemt (nu 16,5 week oud)
Zo lief om te zien :+:
Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:18

xoranlover schreef:
Ik heb deze.

[ [url=m/6uBl2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaan alle kittens gerust met zijn allen in en mijn htk kater van 6,5 kilo kan hier ook gerust in. Heb deze ook nog een maat groter en een hele grote maat. Neem de katten daarin mee naar show nog nooit problemen mee gehad. Bodem kun je gewoon afwassen en je kunt van voor, opzij en boven laden. Voor mij geen andere meer :)

Die heb ik ook als reisbench. Staat standaard in de auto. Minty is alleen zo makkelijk!
Moest laatste nog een kat uit zo’n rieten koepeltje proberen te vissen. Echt mission impossible en dat dier had totaal geen zin. Was echt drama. Uiteindelijk is het de eigenaar gelukt en heeft de assistente daarna de wonden verbonden (een deel zat er al van de strijd om die kat thuis IN het mandje te proppen). Meneer gaat een ander mandje kopen :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:43

Ik weet hier even niet wat te doen en ik voel me een stom overbezorgd mens. :')
De mannen, inmiddels toch Fred en George genoemd, zijn werkelijk vanuit het niets tegen elkaar gaan grommen en elkaar afstaren. Dat hield even vol, en George wilde eigenlijk na een paar minuten wel weer vriendjes zijn en begon vragend/vergoeielijk te mauwen. Kreeg daar van Fred alleen maar gebrom op terug.
Vervolgens weer een paar minuten gezellig samen aanklooien, en daarna weer begonnen met grommen.
Nu is George aan het spelen met een speelgoedje, en Fred ligt hier midden in de kamer in slaap te vallen. Wat hij ook nog niet heeft gedaan, en eigenlijk niet van hem had verwacht omdat hij ineens zo gek reageerde op George.

Ik heb nu eigenlijk meerdere scenario's in mijn hoofd, misschien mag ik jullie even als klankbord gebruiken?

A) Fred is gewoon doodop. Hij wil niet meer spelen, George wel. Die ligt hier al spinnend en speels mauwend met van alles te spelen. Fred gaat er niet op in en wil gewoon lekker slapen. Gister natuurlijk een hele heftige dag gehad, en nu ook alweer ruim een uur met elkaar aan de klooi (niet echt heel intensief, maar wel bezig.)

B)Ik heb sinds deze ochtend geen drollen meer gevonden. Nergens. (Niet zindelijk, dus het is een beetje zoeken) Ik ruik ook niets nieuws. Misschien zit Fred verstopt? Het enige wat in mijn ogen wijst op pijn en/of ongemak is dat hij ineens zo begon te grommen. Maar hij was tussendoor weer heel alert en onderzoekend. Nu ligt hij ook rustig. Gromt of blaast niet meer naar zijn broertje, en ademt op een normaal tempo.

C) Fred heeft ineens besloten dat George maar moet opbokken en dat dit zijn terrein is.

D) Ik stel me echt ontzettend aan, dit is gewoon oefen gedrag en ik kan straks met een gerust hart slapen en morgen naar mijn werk.

Sorry voor de lap tekst hoor, maar ik heb nog nooit zelf kittens gehad en hoewel ik niet totaal onbekend ben met kattengedrag is dit toch wel een beetje nieuw voor me. En ik wil gewoon zo graag dat ze lekker met elkaar kunnen wonen en opschieten. Feit dat ik niet weet of dit oefengedrag is of echt serieuze stront aan de knikker levert mij best wat spanning op.

Overigens zijn ze 10 weken oud.

Fred is nu weer wakker. Ik heb even een filmpje gemaakt van hoe het nu steeds gaat, kijken of ik dat hier kan linken.

Hoop dat het gelukt is.

Edit: mijn moeder kwam net met een vrij goede optie... E? :')
Ik heb speeltjes van een stalgenoot gekregen die haar kat niet meer gebruikt. George heeft daar net even mee gespeelt terwijl ik met Fred aan het oefenen was om in de kattenbak te gaan. (Hij vond het grit een dingetje). Mijn moeder gokt dat de geur van de andere kat nu misschien wat op George zit, en Fred daardoor een beetje in de war raakt en dus zo reageert.
Ik heb de speeltjes direct weggehaald, kijken of dit helpt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:36

Te lang geleden geschreven om het bericht te wijzigen, maar het is dus wat mijn moeder voorstelde. Speeltjes weg, kittens hebben even getukt, en tien minuten later was alles weer dikke mik. En nu zijn ze samen de tent aan het afbreken. :')

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:59

Dat kan het best geweest zijn ja! Mijn katten moeten ook altijd even niks van me weten als ik bij m'n opa en oma ben geweest, die hebben ook 2 katten. Zinnige beesten zijn 't ook :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:07

Zonet nog maar eens een oproep geplaatst.
Meneer zit al meer dan een kwartier aan onze raam in de woonkamer te krabben.

Moest ik zelf geen katten hebben, had ik hem al lang binnen gelaten, maar ik heb een hemelse schrik van ziektes, en mijn katten zijn 100% indoor, dus dat durf ik écht niet.
Plus, ik wil ook geen kat stelen haha.

Bandje omdoen met een kokertje + boodschap, ik heb het ook al gedacht. Maar ik durf niet, want ik zie hem in bomen klimmen (wij wonen aan een pleintje), zul je zien dat ik hem zo per ongeluk ophang.

Ik bel morgen, puur ter info, de politie eens. Eens horen of zij een chipreader hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:37

marley93 kan geur zijn, maar ook dat die niet zo lekker is. Zou het even aankijken en als je het morgen nog niet vertrouw da bellen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:02

Ze zijn weer dikke vriendjes. Ik denk dat het echt de speeltjes waren. Nooit bij stilgestaan!
Ze hebben de hele nacht geslapen en sinds een halfuur zijn ze weer aan het spelen.

Daisy, heeft België een dierenpolitie eventueel? Of de dierenambulance, maar ik weet niet of die chipreaders hebben...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:25

Marley wat fijn dat Fred en George (gave namen) weer vriendjes zijn.

Xoran, mooie bench,staat op mijn lijst bij Bol.com

Noah, hoe lief.

Onze terrorist is een doos aan het slopen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 15:15

Helaas zijn er bij het nestje van mijn dagbesteding al 3 van de 5 kittens overleden. We vermoeden niesziekte. De derde is op eigen houtje vertrokken vandaag. Ik heb het zelf gezien helaas. Heeft ook in mijn handen gelegen terwijl het dood aan het gaan was. Uiteindelijk issie overleden toen ik er niet meer bij zat. De andere 2 zijn afgelopen vrijdag ingeslapen. Moeders is wel weer dik aan het worden, dus we vermoeden dat ze weer in verwachting is :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 15:21

Wat sneu Loveglove. Kan moeder niet gesteriliseerd worden?

Hier zijn ze aan het opladen voor de volgende terror-ronde. :') Ze hebben nu ontdekt dat wanneer ze op tafel klimmen, ze 'Het Grote Buiten' kunnen bekijken. Ik vond het al een paar minuten verdacht stil, maar toen zag ik ze zo zitten.
Zien ze gelijk waarom ze binnenkatten zijn. Drukke weg waar mensen veel te hard rijden, helaas.

Afbeelding

En nu liggen ze lekker te slapen. Net ook geoefend met aanraken. Ze zijn eigenlijk maar heel minimaal mensen gewend, maar het gaat supergoed. :)

Afbeelding

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:04

marley93 schreef:
Wat sneu Loveglove. Kan moeder niet gesteriliseerd worden?

Hier zijn ze aan het opladen voor de volgende terror-ronde. :') Ze hebben nu ontdekt dat wanneer ze op tafel klimmen, ze 'Het Grote Buiten' kunnen bekijken. Ik vond het al een paar minuten verdacht stil, maar toen zag ik ze zo zitten.
Zien ze gelijk waarom ze binnenkatten zijn. Drukke weg waar mensen veel te hard rijden, helaas.

[ [url=m/BZ6U0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu liggen ze lekker te slapen. Net ook geoefend met aanraken. Ze zijn eigenlijk maar heel minimaal mensen gewend, maar het gaat supergoed. :)

[ [url=m/rO56O7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d8F744.jpg]Afbeelding[/url] ]

ja dat was ook de planning. Maar ze heeft weer van alles gedaan voordat we de kans krijgen :=
Ze worden deze week naar de DA gebracht. Dan gaan ze even kijken of ze inderdaad weer in verwachting is. Zo ja, dan zal ze aan de poezenpil gezet worden als ze de kleintjes heeft. Dat voorkomt dat her nog eens gebeurt :')

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:18

Sorry LoveGlove, maar ik vind t echt heel erg sneu klinken.
Als je dr nu weg brengt met de overgebleven kittens heb je kans dat die 2 het nog wel redden, plus dat wanneer de poes nog niet zo ver is, ze het weg kunnen halen en direct kunnen helpen.

Cash is vandaag op controle geweest bij de dierenarts vanwege zn castratie.
Hij weegt al meer dan ik dacht. Al 3,2 kg met nu bijna een half jaar.

We denk alleen wel dat we een klein probleempje hebben me m.
Als mn vriend met mij knuffel bijv op bed, kruipt tie letterlijk tussen ons in.
Van t weekend lagen we lekker op de bank en mn vriend komt tegen me aan liggen. Cash lag op zn eigen dekentje op de bank bij mn voeten in de buurt en dook direct over mn benen heen om vervolgens zo oncomfortabel mogelijk daar te blijven liggen. Tot mn vriend van mij weg ging liggen....