Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:22

Je kan hem aanmelden op amivedi. Bij mijn kitten kreeg ze daar 3 weken en daarna was ze van mij. Dat heb ik toen via het asiel besproken.
Dus je kan hem op amivedi zetten en het asiel even bellen hoe dit zit met volwassen katten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:53

LOL dit moet ik even delen!

Blijkbaar ruikt Nina's kont heel interessant volgend haarzelf _O-

Ze was haarzelf aan het likken kwam bij haar kont. Ze begon te snuffelen en tot 2 keer toe moest ze flemen. Dat was echt een geweldig gezicht. Een sexy katten positie wanneer ze aan het likken zijn met een open mond en verwarde blik _O-

Ik heb geprobeerd een foto te maken maar het lukte niet helaas. Het leukste is dat ze het ook gewoon 2 keer achter elkaar deed :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:36

Glove, haha bijzonder die kat van jou.
Helemaal wild van haar eigen kont.

Rode kater zou ik aanmelden bij Amivedi, dierenasiel en dierenartsen.
Je kan een bandje omdoen bij de kater met jouw telefoonnummer erop.

Cool een kat mee op de trekker. Maakt je werk een stuk leuker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:12

LoveGlove schreef:

Ze was haarzelf aan het likken kwam bij haar kont. Ze begon te snuffelen en tot 2 keer toe moest ze flemen. Dat was echt een geweldig gezicht. Een sexy katten positie wanneer ze aan het likken zijn met een open mond en verwarde blik _O-

Ik heb geprobeerd een foto te maken maar het lukte niet helaas. Het leukste is dat ze het ook gewoon 2 keer achter elkaar deed :')

Alexia dat dus ook al een paar keer zien doen. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:33

Marcella schreef:
LoveGlove schreef:

Alexia dat dus ook al een paar keer zien doen. :')

Gisteravond in bed deed ze het ook nog een keer :')

Flemende katten zien er gewoon lachwekkend uit. Dit is een foto van google. Maar ik bedoel maar :')
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:38

Glove, dat bekkie. Zo grappig.

Azula gaat vaak onder de kap van de kattenbak zitten als ik die verschoon.
Vraag mij af waarom er geurfilters op de bak zitten, je ruikt het alsnog.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:14

luuntje schreef:
Glove, dat bekkie. Zo grappig.

Azula gaat vaak onder de kap van de kattenbak zitten als ik die verschoon.
Vraag mij af waarom er geurfilters op de bak zitten, je ruikt het alsnog.

[ [url=m/XbKDHn.jpg]Afbeelding[/url] ]

echt geloof me. We hebben ook grind wat geur remmend is. Er zit zelf niet echt een geur aan want dat vinden katten vaak niet fijn.

Door de geur wil mijn vriend nu 1 kattenbak in de kamer houden en de resr straks op de knutselkamer doen. En geur wijs ben ik het er mee eens. Vooral op de slaapkamer. Maar ideaal gezien zou ik er wel 2 onder willen hebben, wat we nu ook hebben, omdat ze hier de meeste tijd spenderen. En dan eentje op de knutselkamer. Ik heb geen idee hoe je het beste de geur kunt tegenhouden zonder allemaal verfrissers te gebruiken die de katten niet fijn vinden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:23

De bak in mijn slaapkamer is plasbak geworden en de
XXL in de hobby kamer van alles en nog wat.

Heb kitten brokjes voor Alexia gevonden die ze heerlijk vind. Alleen de andere meiden vinden ze ook heerlijk. Zijn van Oijren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:59

Marcella schreef:
De bak in mijn slaapkamer is plasbak geworden en de
XXL in de hobby kamer van alles en nog wat.

Heb kitten brokjes voor Alexia gevonden die ze heerlijk vind. Alleen de andere meiden vinden ze ook heerlijk. Zijn van Oijren.

Ik heb van Orijen brok voor kittens en katten. Welke heb jij?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:57

Hi, ik meld me hier ook als het mag. :D Vandaag twee kittens opgehaald. Twee rooien die duidelijk broertjes zijn, maar toch ook heel verschillend.
Afbeelding

De linker is duidelijk veel brutaler en onderzoekender dan de rechter, terwijl dat in het nestje juist andersom was.
Waar ze een twee uur geleden nog bevroren onder de bank zaten, rennen ze nu al achter elkaar door de kamer heen. Het brutaaltje neemt zijn timide broertje wel lekker mee, dat is fijn om te zien.
Ze zijn nog naamloos, maar ik twijfel tussen Merry en Pippin en Fred en George. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:22

marley93 schreef:
Hi, ik meld me hier ook als het mag. :D Vandaag twee kittens opgehaald. Twee rooien die duidelijk broertjes zijn, maar toch ook heel verschillend.
[ [url=m/dLfx42.jpg]Afbeelding[/url] ]

De linker is duidelijk veel brutaler en onderzoekender dan de rechter, terwijl dat in het nestje juist andersom was.
Waar ze een twee uur geleden nog bevroren onder de bank zaten, rennen ze nu al achter elkaar door de kamer heen. Het brutaaltje neemt zijn timide broertje wel lekker mee, dat is fijn om te zien.
Ze zijn nog naamloos, maar ik twijfel tussen Merry en Pippin en Fred en George. :')

oh nee, twee iconic duo's. Sinds het echt broers zijn zou ik denk ik met Fred en George gaan. Merry en Pippin zijn neefjes als ik het goed heb. Dan heb je wel ook echt twee namen van twee broers :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:35

Merry en Pippin, maar LOTR fan. <3

Orijen cat & kitten bereid van scharrelkip en kalkoen, in het wild gevangen vis en scharreleieren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:58

Marley wat een leuk duo.
Ik vind Fred en George ook gaaf.

Kattenbak verschoon ik gelijk als Azula heeft gepoept.

Ik weet niet wie de tip gaf om een lge wc-rol neer te gooien, bedankt.
Azula is er mee bezig.
Ze bleef klieren.
Op de eettafel staan. Ik zeg ‘nee’. Op een stoel duiken en dan alleen met dat eigenwijze hoofd bovende tafel uitsteken.

We hebben al gespeeld met de hengel met veren. Ze is tig keer buiten geweest.
Ik vermoed dat ze ook weleens krols kan zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:15

luuntje schreef:
Marley wat een leuk duo.
Ik vind Fred en George ook gaaf.

Kattenbak verschoon ik gelijk als Azula heeft gepoept.

Ik weet niet wie de tip gaf om een lge wc-rol neer te gooien, bedankt.
Azula is er mee bezig.
Ze bleef klieren.
Op de eettafel staan. Ik zeg ‘nee’. Op een stoel duiken en dan alleen met dat eigenwijze hoofd bovende tafel uitsteken.

We hebben al gespeeld met de hengel met veren. Ze is tig keer buiten geweest.
Ik vermoed dat ze ook weleens krols kan zijn.

oh ja hier gaan ze ook los op wc rollen _O-

Alles wat geen speelgoed is is leuk :+
ik zeg ook wel eens dat katten gewoon net kleuters zijn die erbij nog kunnen klimmen :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:55

Ugh ik ben een beetje (heel) boos op mijn vriend.

"Psst.. Kom eens kijken".. Loop ik de gang in, loopt die mooie kater daar te paraderen. Kleddernat, want het regent. Ik een beetje vloeken, want hoewel ik hem heel graag zou willen adopteren (indien hij geen huisje heeft, wat we nog steeds niet weten!) ben ik héél bang om ziektes in huis te halen. Dat weet je tenslotte niet!

Ik zeg: til hem eens op, zodat ik kan kijken of zijn nootjes er nog aanhangen? Vermits wij 2 dames hebben die nog niet geholpen zijn, omdat ze ook niet buiten komen.
Sproeit dat diertje poep, echt platte smurrie. Ik schrok me rot. Ik heb het tuinhuis open gezet, mandje, eten, drinken daar gezet. Deur blijft daar gewoon open. Als een gek de gang gaan boenen, alle muren, deuren, klinken, plinten, onze handen ontsmet, kleren in de wasmachine gegooid.

Ik heb me boos gemaakt - en mij krijg je niet snel boos. Ik heb er ook bijgezegd "ik voel me nu al schuldig door dit te zeggen, maar als mijn meisjes ziek worden door jouw stommiteit, wijs ik KEI hard naar jou, en vergeef ik je dat nooit".

Zijn gezicht. Ik ben zo niet. En ik ben een ontzettende dierenvriend en de eerste om een dier te helpen, maar appelflap, de mijne hebben voorrang.

En volgens mij heeft deze man ook een huisje, zo vet als als die is. Schone oogjes, mooie vacht, ziet er top uit om eerlijk te zien. Accuut tekort aan aandacht misschien wel, want hij knuffelt ons zowat dood, en in de garage en op de oprit mag dat ook van mij, maar ben ik nou echt zo moeilijk als ik vraag geen vreemde dieren in huis binnen te laten, uit schrik dat de mijne iets krijgen?

Ik ben een beetje gaan Googlen - het zou een simpele anaalklier kunnen zijn, die door het schrikken van het plotse optillen geleegd kan zijn geweest. Ik probeer mezelf dus héél erg gerust te stellen, maar zit alle gelijk wel boos naar mijn vriend te kijken. Hij snapt mijn paniek niet...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 03:36

Marcella schreef:
Merry en Pippin, maar LOTR fan. <3

Orijen cat & kitten bereid van scharrelkip en kalkoen, in het wild gevangen vis en scharreleieren.

Die heb ik ook. Volgens mij (en volgens een vergelijkingssite) een prima brok

Dit is een goeie site om brokjes enzo te vergelijken en kiezen
https://www.catmoneo.nl/sfk-certificaat/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 04:13

Wij hebben vandaag dotje opgehaald <3
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 06:19

Aah, die doet haar(?) naam wel eer aan. <3

Hier geen oog dichtgedaan, terwijl de kittens echt voorbeeldig zijn geweest vannacht. Tot een uur of 1 hebben ze gespeeld en rondgerend, daarna heb ik ze niet meer gehoord.
Ja één keer, toen werd de schuwe wat onrustig omdat hij zijn broertje niet meer zag. (Heel typisch mauwtje heeft hij dan.) Dus toen ik ging kijken, zag ik dit. <3

Afbeelding
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:30

Daisy dat was geen hamdige actie van je vriend.
Stinktje huis nu niet?
Ik denk dat het wel meevalt qua bes,etten van je meiden.
Of hebben ze direct contact gehad?

Dotje is een dotje.

Haha 2 rode bengels. Nieuwe baas slaapt slecht, zij vermaken zich prima.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:07

luuntje schreef:
Daisy dat was geen hamdige actie van je vriend.
Stinktje huis nu niet?
Ik denk dat het wel meevalt qua bes,etten van je meiden.
Of hebben ze direct contact gehad?

Dotje is een dotje.

Haha 2 rode bengels. Nieuwe baas slaapt slecht, zij vermaken zich prima.

Nee je ruikt het niet meer, het was vlak bij de wc gebeurd dus meteen natte doekjes bij de hand, vlak daarna nog javel en dettol er over gehaald. Onze meisjes zaten in de woonkamer en hebben geen rechtstreeks contact gehad met het ventje.

Zielepoot is aan alle ramen komen kijken en miauwen - "mag ik écht niet binnen?"
Oh jongens,, ik gun het hem ZO.. Maar wat nou als ie een huisje heeft? Dan hecht ik me aan een kattenman die van iemand anders is.. Is voor die mensen ook niet fijn.. Wat als ie toch iets van ziekte heeft, en mijn meisjes (die 100% indoor katten zijn) aansteekt?

We hebben het tuinhuis vanaf nu wel 24/7 open staan. De deur staat op een kier, geblokkeerd, zodat hij ook niet per ongeluk dicht kan waaien. Lang niet zo warm en gezellig als de woonkamer natuurlijk, maar wel meer beschut dan open en bloot in de buitenlucht. Mandje met kussentje er in.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:05

Pfff wat een toestand Daisy. Ik denk dat het enige juiste is om te vragen of de Dierenambulance of iemand anders met een chipreader komt checken of hij gechipt is en dan dus op naam staat.
Verder kan je op amivedi plaatsen dat je deze kat gevonden hebt. Ook zou je dat op Facebook groepen van jullie plaats kunnen zetten.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:29

Wat een gedoe Daisy. Heel lief bedacht van je vriend tegenover de kater, maar niet echt handig. En inderdaad, het is voor eventuele eigenaren ook niet tof. Mijn collega staat momenteel aan die kant; mensen halen haar kat steeds binnen en laten dat dier dan bij hen in huis slapen. Voor mijn collega super vervelend, want die mensen geven niks door om te laten weten dat de kat in ieder geval oké is, terwijl ze wel weten dat ze van hun is.

Mijn mannetjes gaan redelijk. Gisteravond nog tot half een, een uur lopen ronddollen met zijn tweetjes, en daarna heb ik ze de rest van de nacht niet meer gehoord. Vanmorgen om een uur of zes begon het keten weer. *\%/*
Helaas verdenk ik hen beiden van niesziekte, maar vooralsnog hebben ze er niet veel last van. Eéntje heeft een pussig oogje en niest heel af en toe, en de ander leek eerst beide oogjes niet lekker te hebben, maar dat valt gelukkig heel erg mee. Maar hem heb ik ook al horen niezen. Ze waren dus nog niet geënt. Particulier en toch vrij slordig nestje. Ze hebben ook wormen zag ik al, dus van het "ze zijn ontwormd en ontvlooit" verhaal geloof ik nog weinig.
Tegenvaller dus wat dat betreft! Ook zijn ze totaal niet zindelijk, maar ze laten zich nog niet goed pakken. Inmiddels zijn ze zeker wat meer op mij gericht, maar met aanraken zijn ze nog wat huiverig. Dus als ik zie dat er één aanstalten maakt om ergens te gaan piesen, wil ik niet direct opspringen, ze grijpen en op de bak zetten. Vertrouwen begint nu net een beetje te komen.

Met andere woorden, je zou het een miskoop kunnen noemen... maar ik wil ze nu al niet meer kwijt. :')

Nu werkt mijn moeder op een dierenkliniek, dus die komt zo even kijken naar hun oogjes en neusjes, zien of ze gewoon maar zo moeten uitzieken of dat ze toch even naar de kliniek moeten. Ze zijn in ieder geval wel lekker actief tijdens hun speelkwartiertjes, gaan veel op ontdekkingstocht, en hebben ook een goede eetlust. Ik hoor ze ook eigenlijk alleen niezen als ze heel hard door de kamer zoeven, of als ze door een mega stoffig plekje (achter mijn bed langs ofzo) hebben gebanjerd.

Afbeelding

Afbeelding

I mean... <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:34

Amivedi is NL geloof ik he? Wij wonen in BE :)
Ik heb ondertussen wel een vriendin gevonden met chipreader, die wilt langskomen :) Natuurlijk zit meneer hier net nu niet hahaha!

Ik ga zo dadelijk nog eens bij het eventuele adres bellen dat ik doorgekregen had van een buurman. Heb ook een briefje geschreven om onder de deur te schuiven indien ze niet thuis zijn/open doen.

Op Facebookgroepen van de buurt en Hoplr heb ik al verschillende oproepen (met foto's) geplaatst. Als de eigenaars een jaar of 80 zijn, verwacht ik daar natuurlijk geen reactie, dat kan ook.

Ik wil ook echt niemands kat stelen, als het beestje een huisje heeft, krijgt hij hier enkel nog een aaitje en blijven de deuren dicht :j
Mijn vrienden hebben hetzelfde probleem, één van de buren blijft één van hun katten in die mate voeren en in huis halen dat het dier nog amper naar huis komt, dus ik snap het zeker!

@Marley: hoe oud zijn jouw kleintjes? Hier verdacht de DA mijn vorige kitten van de niesziekte, en die zette hem te jong op antibiotica. Dat verwoestte de darmpjes compleet, in die mate dat we hem niet meer konden redden. Volgens mij had hij niet eens de niesziekte trouwens, hij had enkel een soort van "klikje" in de ademhaling (zoals wij wanneer we wat slijm in de keel hebben), verder had hij geen enkel symptoom. Heb hem nooit horen niezen, oogjes waren schoon, etc.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:39

Het is ook wel lastig met (buiten)katten... ze kiezen vaak gewoon hun eigen huis. Die collega zit wat dat betreft ook in tweestrijd, omdat het eigenlijk voor de kat veel rustiger is in dat andere huis. Maar die mensen doen er zo vaag en praar over dat ze er uit principe al niet over peinst om de kat permanent naar hen te laten gaan.

AB wil ik zeker niet aan beginnen als het niet ècht noodzakelijk is. Ik zou dan eerder voor een oogzalf ofzo gaan. Ze zijn nu 10 weken, dus dat is volgens mij allemaal nog veel te kwetsbaar.
Nou zijn het binnenkatten, dus anderen buiten besmetten zit er gelukkig niet in, mochten ze het hebben.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:22

Daisy je kan altijd nog een bandje omdoen met jouw telefoonnummer.
Fijn dat je huis niet stinkt.
En gelukkig dat jouw meiden geen contact met de kater hebben gehad.

Lastig katten die niet zindelijk zijn.
Zou opsluiten in een kleinere ruimte een optie zijn?

Ik wil nog een reismand erbij kopen.
We hebben een kunststof mand. Maar ja 1 is wel weinig met straks 3 poezen.
Ik twijfel of stof handig zou zijn. Wie heeft tips?

Sorry voor tikfouten. Azula ligt op schoot.