En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:27

Wat wij met jonge eenden nog wel doen is een tijdschakelaar tussen de lamp en dan afhankelijk van de leeftijd en buiten temperatuur uur aan 2 uur uit.. enz overdag uit snachts aan of paar uur zo dat ze wel wennen maar niet te koud kunnen worden... ( let wel dit zijn gezonde kuikens dan dus kijk na he vogel)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:04

Hoe is het eigenlijk met de bloedluizen zelf? Worden dat er al minder? Of kijk je niet onder zijn vleugels?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:50

Wat een waanzinnige knapperd zeg die nieuwe bewoner!

Kipje ziet er imo rond en gezond uit, maargoed ik ben geen nandoe-kenner :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 21:21

musiqolog schreef:
Hoe is het eigenlijk met de bloedluizen zelf? Worden dat er al minder? Of kijk je niet onder zijn vleugels?

Ik wrijf hem twee x per dag in met diatomeeënaarde onder z'n vleugels. De luizen lijken dood? Maar denk dat er evt eitjes nog kunnen uitkomen dus hij moet nog een tijd behandeld worden.

@snorkel: ik ga eens overleggen met de dierenarts over hoe de warmtelamp afbouwen. Merci voor de tips!

Maurice is echt heel alert nu en goed aan het eten! De korrels en sla vliegen erdoor. Hij lijkt ook effectief al wat 'gevulder', als dat kan op zo een korte tijd :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 21:50

Nog iets anders, maar ik las net dit op een forum over loopvogels:

"Het klikt of het klikt niet. Niks aan te doen. Als ze snachts vlak bij elkaar slapen is dat meestal een goed teken."

Blij dat Maurice en Antoine(tte) dus echt vriendjes zijn, want ze liggen altijd als twee bolletjes naast elkaar <3 zal toch maar eens werk gaan maken van een afzetting in het schuilhok, zodat ze snel(ler) terug samen kunnen staan. Overmorgen krijgt Maurice deel twee van de medicatie-kuur!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:47

En lees je soms ergens iets van problemen bij een reïntegratie, dat Antoine(tte) of Maurice weer aan elkaar zullen moeten wennen? Of wordt dat gegarandeerd een blij weerzien waarbij ze elkaar in de vleugels vliegen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:14

Ik zou ook werk maken van dat schuilhok hoor inderdaad. Dat meneer daar nog even bij kan komen en wel wat contact met Antoin(ette) kan hebben. Wie weet ontstaat er dan ook wel een waardering voor het schuilhok als ze er op die manier een poosje in komen te liggen (misschien gaat collega er wel naast liggen....) en er misschien wat gewenning ontstaat :=

Lijkt mij voor jezelf ook fijner slapen in de koude en natte tijd van het jaar, als je weet dat die eikels droog liggen :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 16:57

@Lukasje: goeie vraag! Ik verwacht geen problemen en anders hebben ze hopelijk voldoende ruimte om elkaar eerst te ontwijken. Ze staan op zo'n 50 are wei dus kunnen wel een sprintje trekken :D

@pmarena: ik heb er weinig hoop op dat ze de voordelen van de schuilstal gaan inzien, maar volledig akkoord dat het voor mijn nachtrust beter zou zijn :=

Na overleg met de dierenarts staat Maurice vanaf vandaag overdag zonder warmtelamp, en 's nachts nog met. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen zo. Ondertussen woont hij al 8 dagen bij ons in huis :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 02:44

Oooh, wat een mooie poes! Lilou is prachtig <3

Maurice woont alweer 8 dagen in huis? Jullie zijn dus in principe zijn "vogelhuisje"? :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:50

Cayenne schreef:
Oooh, wat een mooie poes! Lilou is prachtig <3

Maurice woont alweer 8 dagen in huis? Jullie zijn dus in principe zijn "vogelhuisje"? :')

Jep, blijkbaar woont Solleke_Noah in een kippenhok, euh nandoehok :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 09:53

Begint er stilaan op te lijken he :+

Ik zei al tegen m'n vriend, wees blij dat Maurice niet in de badkamer zit :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:10

Solleke_Noah schreef:
Begint er stilaan op te lijken he :+

Ik zei al tegen m'n vriend, wees blij dat Maurice niet in de badkamer zit :')

Ik krijg een loodgieter ontmoet loopvogel beeld voor mij. Met Maurice in een schuimbad.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:04

De dag dat Maurice jullie wei in liep, was de beste beslissing van zijn leven <3
Hij had het niet beter kunnen treffen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:23

janouk schreef:
De dag dat Maurice jullie wei in liep, was de beste beslissing van zijn leven <3
Hij had het niet beter kunnen treffen.

Hier kan ik me helemaal in vinden. Elke andere wei en dan was het vast anders gelopen. Die maurice koos de beste plek.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:43

En daar ben ik het ook helemaal mee eens! Hoe gaat het inmiddels met de kingsize kroelkip?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:58

Correctie;
janouk schreef:
Hij en wij hadden het niet beter kunnen treffen.
:j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 15:50

Bedankt, dat is lief <3 het is ook gewoon echt een top-beest hoor, ben blij dat hij onze wei is ingewandeld!

Met Maurice gaat het super! Echt stijgende lijn nu. Sinds enkele dagen overdag de warmtelamp uit en enkel 's nachts aan en dat lijkt goed te gaan. Vreet elke dag hopen eten (en dus hopen stront := ) en vooral heel erg veel alerter!

Kijk maar op deze foto's, zo fier en opgericht tegenover dat hoopje onder de warmtelamp enkele pagina's geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Hij gluurt nu ook regelmatig door het raam naar buiten :)) en doet z'n stretch oefeningen weer, dus hij heeft terug balans!

Afbeelding

Poging tot selfie met Maurice :')

Afbeelding

Antoine lijkt me vergeven te hebben want hij kwam gisteren zowaar aangerend voor z'n brokjes! Maar helaas is het vertrouwen meteen weer beschadigd, want er was een boom door z'n omheining gevallen. Die ging ik vandaag weghalen met de kettingzaag dus nu ben ik weer mega eng :=

Afbeelding

Afbeelding

Antoine in verstop-modus voor de kettingzaag :(:) (daarvoor rende hij lekker rond en at brokjes, dus verder helemaal in orde denk ik!)

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:53

Fijn dat het beter gaat met Maurice. Hoe lang denk je dat hij nog nodig heeft voordat hij weer naar zijn maatje kan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:06

Och germ, zie Antoine daar nou liggen. :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 18:47

senna21 schreef:
Fijn dat het beter gaat met Maurice. Hoe lang denk je dat hij nog nodig heeft voordat hij weer naar zijn maatje kan?

Ik weet het niet goed, sowieso ga ik hem met de vrieskou wel binnen houden nog. En de warmtelamp nog afbouwen naar 's nachts ook uit. Dus ik schat minstens nog een week, misschien zelfs langer. Wil ook niet te snel gaan en dat hij dan een terugval krijgt.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:08

En je kan niet die warmte lamp in die schuur krijgen met een verlengsnoer?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:17

Staat daar waar Maurice nu 'woont' nu ook een gatenbladplant (Monstera) in dezelfde ruimte? Ik zou even controleren of die niet giftig is voor hem als je dat nog niet gedaan hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:20

Wow scherp oog Ibbel!! Ik weet dat ik die iig niet in huis kan halen ivm de ratten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:30

friezenfan2 schreef:
En je kan niet die warmte lamp in die schuur krijgen met een verlengsnoer?

Had ze al eerder gezegd dat dat niet gaat helaas

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 17:22

Een wat later antwoord want we hebben na enkele moeilijke dagen vol twijfels helaas onze kat laten inslapen. Na een half leven samen (15 jaar) een enorm gemis ;(

Is inderdaad een monstera :j bijna dood weliswaar :+ de pot is loodzwaar dus moet mijn vriend vragen hem te verplaatsen, is er nog niet van gekomen. Maar terechte opmerking hoor!

Ik ga toch even kijken of het lukt met verlengkabels om de warmtelamp tot in de wei te krijgen, ofwel wacht ik echt gewoon tot Maurice helemaal opgeknapt is. Nu met de vorst blijft hij sowieso nog binnen, dat durf ik niet aan.

Hij krijgt wel echt terug spekjes! Een hele opluchting. Langzaam terug een gevuld kippetje <3 zijn rug is nog mager maar langs de zijkanten vult het al goed op. Ik heb vandaag onder zijn vleugels uitgebreid geïnspecteerd en geen luis meer te zien!

Ik volg op FB een opvang voor struisvogels in België: https://www.facebook.com/Flodderboerderij die heeft ook echt geniale filmpjes van dansende struisvogels!