Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:39

Aiiiii stout Luuntje, kon je er stiekem toch om lachen?

Beer vond het vandaag nodig om als Max Verstappen achter me aan te sjezen. Echter deed z’n rem het niet goed op onze gladde gietvloer… hij schoot een heel eind door, waardoor hij heel hard tegen de waterbak aan gleed. Gevolg; hij belandde midden in de enorme plas water. Dat koppie was echt goud waard.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:46

luuntje schreef:
Glove handig die katten van jou.
Soms zijn ze onbedoeld grappig.

Van wie Azula het heeft? Geen idee.
Omapoes sloopt geen servetten of zet haar tanden in wc papier of een ipad.

yep. Katten zijn gewoon onhandige beesten :')

Ik heb hem af! Na wat hard werk en een hele bol met wol op te maken en te leren haken hebben de katten een handdoekvormige deken :D

Afbeelding

Ik heb wat foutjes gemaakt met haken en de randen zijn niet mooi en ik heb ook niet mooi even strak gewerkt, maar dit ook de eerste keer dat ik ooit heb gehaakt, dus ik ben er best trots op :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:29

Glove mooi begin. Best een grote deken.
Hopelijk slopen ze het niet binnen een week.

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:26

luuntje schreef:
Kyra wat goed dat je de kitten hebt gered.
Wat is hij/zij mooi geworden.

Toen 10 jaar geleden onze htk-kat kitten was hebben we de achterdeur open laten staan.
Zo kon ze voorzichtig buiten gaan verkennen.
Eerste weken in de tuin en daarna voorzichtig bij de buren in de tuin.

Azula mag niet vrij buiten.
Die heb ik eerst aan een tuigje in de tuin gelaten.
En nu loopt ze los in de afgesloten tuin.

Hij is prachtig geworden! Was even bang dat zijn ogen niet zouden herstellen. Maar het is gelukkig helemaal goed gekomen!

Het gaat gelukkig goed met buiten zijn. Hij vindt het erg leuk!

Afbeelding

Leuk dat jullie op de lijst staan voor een poesje! Hopelijk worden er genoeg poesjes geboren, zodat jullie er een kunnen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:46

@kyra wat een knapperd en die was wel goed ziek als je dat koppie ziet

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:13

Mijn kitten heeft vandaag voor het eerst een tuigje om. Hij rent iig niet meer als een malle rond maar speelt wat. Om vervolgens weer de kriebels van het tuigje te krijgen. Hoe hebben jullie dat opgebouwd? Ik heb hem na 15 minuten weer afgedaan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:46

Little birdy, oeiiii stoute kat. Hopelijk blijft het bij dit ene stukje.

Annemiek, lastig zeg. Zou ze zelf misschien niet inschatten wat al wel kan? Als ze zo levendig is, zal ze zich wel goed voelen.

Kyra, wat een kanjer zeg! En wat een bof dat jullie hem gevonden hebben. Mijn katten komen niet buiten, dus kan je niet echt adviseren. Zou hem een flinke tijd eerst wel binnen houden en dan steeds onder begeleiding eventjes naar buiten, lokken met wat eten?

Luuntje, wat ontzettend leuk dat jullie van dezelfde moeder misschien een kleintje erbij krijgen. Nu maar duimen dat er een poesje bij zit.

Mooi dekentje LoveGlove! Knap gedaan. Dat zullen ze vast heerlijk vinden. Alhoewel ze denk ik liever jouw nek verkiezen boven het kleedje. Lekker warm bij onze mens-mama.

Myra, wat fijn dat het zo goed gaat. Kanjer is het. Die witte snorhaartjes in die zwarte vacht vind ik altijd zo mooi.

Tancreda, ik heb mijn katten niet met een tuigje om, dus kan je niet echt advies geven. Maar ik denk dat je het goed doet door het steeds eventjes om te hebben. Dit steeds meer uitbreiden.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:47

Hier gaf de poes helemaal geen reactie op het tuigje, maar ze heeft in het nest ook steeds een bandje omgehad. De kater is nog wel wat rennerig ermee. Ik heb ze steeds afgedaan om een moment dat het goed ging.

Ze beginnen nu wel uit de kitten tuigjes te groeien en ik ben rond aan het kijken voor een tuigje waaruit ze niet kunnen ontsnappen. Heeft iemand ervaring met dit model van catspia?
https://www.feniksware.nl/webshop/shopp ... -grey.html

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:48

Hier hebben we inmiddels de kuur voor de giardia erop zitten, over 2 weken weer.
Hopen maar dat het nu weg is.

Beer voelt zich in ieder geval goed, koning van het huis.
Hij en Toby zijn ook steeds meer aan elkaar gewaagd.

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:43

“Koning van het huis”, met zo’n air ligt meneer daar ook :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:46

luuntje schreef:
Glove mooi begin. Best een grote deken.
Hopelijk slopen ze het niet binnen een week.

inderdaad. Maar dat valt wel mee denk ik :')
Ja hij is net zo groot als de meeste mandjes ongeveer. Dan kunnen ze er ook echt op liggen :P
Stal_Fiore schreef:
Little birdy, oeiiii stoute kat. Hopelijk blijft het bij dit ene stukje.

Annemiek, lastig zeg. Zou ze zelf misschien niet inschatten wat al wel kan? Als ze zo levendig is, zal ze zich wel goed voelen.

Kyra, wat een kanjer zeg! En wat een bof dat jullie hem gevonden hebben. Mijn katten komen niet buiten, dus kan je niet echt adviseren. Zou hem een flinke tijd eerst wel binnen houden en dan steeds onder begeleiding eventjes naar buiten, lokken met wat eten?

Luuntje, wat ontzettend leuk dat jullie van dezelfde moeder misschien een kleintje erbij krijgen. Nu maar duimen dat er een poesje bij zit.

Mooi dekentje LoveGlove! Knap gedaan. Dat zullen ze vast heerlijk vinden. Alhoewel ze denk ik liever jouw nek verkiezen boven het kleedje. Lekker warm bij onze mens-mama.

Myra, wat fijn dat het zo goed gaat. Kanjer is het. Die witte snorhaartjes in die zwarte vacht vind ik altijd zo mooi.

Tancreda, ik heb mijn katten niet met een tuigje om, dus kan je niet echt advies geven. Maar ik denk dat je het goed doet door het steeds eventjes om te hebben. Dit steeds meer uitbreiden.

Oh mijn katten zijn nier zo fysiek. Tegen je aan en bij je in de buurt, ja. Maar op je, bijna nooit. Dus ik heb hem nu tijdelijk langs mijn kussen liggen. Als we de knutselkattenkamer ( :') ) gaan verbouwen zal het daar denk ik wel een plekje krijgen. Ik heb vandaag ook geleerd om balletjes te haken dus dat ga ik straks zelf even uitproberen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:34

Nog een dekentje erbij gehaakt om een nieuwe techniek te leren. Dit dekentje is voor het 3e reismandje wat we hebben, gezien we waarschijnlijk een derde katje krijgen :=

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:03

Hahaha Bowie heeft gisteravond ook vastgezeten in het hengsel van een papieren zak _O- Die ging ook in paniek het huis door ja :=

Hier ben ik momenteel ook aan het oefenen met de tuigjes. Marley vindt het geen probleem, die hobbelt ook zo met me mee de galerij op en lijkt het alleen maar leuk te vinden :D Bowie is een iets minder grote held. Met hem ben ik vooral nog binnen bezig. Gewoon even spelen met het tuigje om en wat snoepjes geven. En ik doe 'm inderdaad ook af op 't moment dat hij er geen reactie op geeft. Zo wil ik het steeds verder uitbouwen tot hij ook mee naar buiten kan!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:21

Smee__ schreef:
Hahaha Bowie heeft gisteravond ook vastgezeten in het hengsel van een papieren zak _O- Die ging ook in paniek het huis door ja :=

Hier ben ik momenteel ook aan het oefenen met de tuigjes. Marley vindt het geen probleem, die hobbelt ook zo met me mee de galerij op en lijkt het alleen maar leuk te vinden :D Bowie is een iets minder grote held. Met hem ben ik vooral nog binnen bezig. Gewoon even spelen met het tuigje om en wat snoepjes geven. En ik doe 'm inderdaad ook af op 't moment dat hij er geen reactie op geeft. Zo wil ik het steeds verder uitbouwen tot hij ook mee naar buiten kan!

geweldig :')

Heb ondertussen ook geleerd hoe je balletjes moet haken. Dus ik heb er eentje gemaakt voor de dames en er papier als vulling in gestopt zodat het lekker kraakt :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:48

Kyra je kat is erg mooi.
Ziet er lief uit.

Beer kan best arrogant kijken zeg. Maar dat mag als je zo knap ben.

Glove leuk al die kleedjes maken.

Arme Bowie, vastzitten in een zak. Slecht voor zijn ego.

Ik heb Azula steeds iets langer met tuigje in de tuin gelaten.
Ook een langere lijn eraan gedaan.
Nu rent ze los in de tuin, spook.

Over 3 weken worden de kittens geboren.
Ik hoop zo dat er poesjes bij zitten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:09

Nou. Helaas krijgen we geen derde kitten. De eigenaresse heeft besloten om de laatste op de boerderij te houden. Sinds ik daar 3 keer per week kom ga ik het katje dus wel nog vaak zien. Ze hebben wel besloten om het katje mijn naam te gaan geven als de rest straks weg is: Zuki *\%/*

Ik voel me er dubbel over. Ik vind het heel jammer maar ergens is het misschien voor mezelf toch beter. 3 kittens kosten wel meer energie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:40

Ah jammer idd. Maar idd wel veel werk en energie een kitten.

Ik wist vanmorgen weer warom ik eigenlijk geen jonge kat wilde := Hij blijft maar bezig en vind allemaal dingen om mee te spelen. Prachtig om te zien, hij is zo leuk,. Maar ook soms beetje eng en vermoeiend om hem in de gaten te houden. Laatst had hij een punaise gevonden %)

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:46

Ah jammer inderdaad. Kost toch veel tijd een kitten en gelukkig kan je hem nog vaak zien!

Haha ze spelen zo leuk die kittens! Kan er heel de dag naar kijken. Die van mij woont in een stal dus gelukkig redelijk kittenproof!

Het naar buiten gaan gaat echt super goed. Alleen net zag ik bij ons aan het einde van ons doodlopend stuk een aangereden kat liggen. Dan twijfel ik gelijk of ik er wel goed aan doe om hem buiten te laten. Hij is natuurlijk van buiten gekomen en is buiten dan ook helemaal in zijn element. Dus nu echt even de dingen afwegen qua voor en nadelen van buiten zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:48

Hier nog niet echt kittenproof, elke dag moet ik wel wat extra opruimen := Gisteren had ik 2 tellen een kast open staan. Had hij een zakje met ballonnen gejat... 1 ding, je leert er wel van opruimen / ontspullen :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:01

Dat opruimen en ontspullen is heel herkenbaar :') ik kan geen pen laten liggen, en ook elk stukje papier wordt versnipperd. Vanochtend wouden ze perse op mijn handen zitten tijdens het typen :') inmiddels liggen ze even lekker zo
Afbeelding
Even rust :D oh nee toch niet...
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:05

Hier is vooral Bowie expert in gekke dingen vinden om mee te spelen. Van de week kreeg ik ineens een dopje van een bierflesje naar m'n hoofd op bed, blijkbaar ook leuk om mee te apporteren :+ En nu ik weer kaarsjes aanheb vind ik overal waxinelichtjes die hij uit de houders vist. Kleine draak _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:14

Dat gebeurt hier ook genoeg. Daarom laat ik vaak wc rollen of zakjes of wat dan ook wat veilig is nog rondhangen zoewt ze er wat mee kunnen spelen :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:17

Minty blijft me verbazen:

Afbeelding

En ze vond het maar wat leuk op de trekker :')

Ook water is geen punt

Afbeelding
Maar dat oefen ik ook. Nu de operatiewond helemaal geheeld is ga ik kijken of ze in bad spetteren leuk vind. Is wel handig, want op stal is de kans vrij groot dat ze onder de drek komt te zitten, en ‘s nachts ligt ze er zo bij:

Afbeelding

Dus dan heb ik haar liever wel wat fris als ze in mijn bed ligt, haha!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:53

Oh god, ik moet er steeds aan wennen dat ze zo op Cash lijkt.

Afbeelding

Maar wat knap dat ze zelfs niet bang is op de trekker!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:18

Hier zitten we met een dilemma!

Sinds pakweg een week krijgen wij dagelijks bezoek van een knappe rosse man. Hij is hier niet meer weg te slaan. Niet dat we hem slaan natuurlijk, ben je gek! Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat hangt hij hier rond. Ik kwam vandaag thuis om 16u, en meneer zat op de oprit. 10 minuten geleden zat hij daar weer, of nog steeds.

Ik heb op FB op verschillende groepen een berichten geplaatst, Hoplr gedownload.
Ik heb één adres waar ik komend weekend langs ga, van wie hij misschien zou kunnen zijn. Als hij niet van die mensen is, komt een vriendin met chiplezer langs.

Hij draagt geen bandje. Wat nou als hij ook geen chip heeft?
Ik wil absoluut niet zomaar iemands kat stelen, maar dat lieve mannetje springt telkens pardoes in mijn armen, en zit voor de raam naar mijn grietjes te gapen. Zij krabben bijna door de raam heen om bij hem te geraken.

Jullie voelen hem al komen he - als hij nou geen eigenaar blijkt te hebben, mag hij van ons hier komen wonen.
Maar - wanneer kan ik daar echt zeker van zijn?

Op social media heb ik nog maar 1 eventueel adres te pakken. Stel dat hij niet vandaar komt, stel dat hij geen chip heeft. Doe ik hem dan een bandje met kokertje om, stop ik daar dan een briefje in gericht aan de eventuele eigenaar? Stel dat daar geen antwoord op komt - kan ik er dan van uit gaan dat meneer dakloos is, en dat ik hem in huis mag halen? Voorlopig komt hij niet verder dan de garage, dat mag niet van mij.

Wat kan ik nog meer doen, om een eventuele eigenaar op te sporen?

Ziehier het oranje trio :')
Afbeelding