Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tilmar schreef:Solleke_Noah schreef:Vind het vooral zo erg dat ik het pas zo laat door had
Ik las je verhaal en begrijp je helemaal! Ik heb al heel lang konijntjes en houd ze altijd goed in de gaten. Ze krijgen 2x per dag eten en dan kijk ik altijd of ze nog eten (heel belangrijk bij konijnen), het is natuurlijk steeds zo'n rotweer dus ik was er niet bij blijven kijken (ze zitten buiten).
Na een tijdje aaide ik Puk en ik schrok me rot, supermager!!! Meteen naar de dierenarts, ze bleek haar kaak gebroken te hebben.. Niks gemerkt, ze at maar ik denk heel langzaam en dus niet genoeg.
Nu krijgt ze geweekte brokjes en extra TLC en ze komt gelukkig goed aan weer.
Ik baalde ook enorm dat ik niet nog beter gekeken had, maar aan de andere kant het zijn vluchtdieren, ik denk dat dat voor nandoes ook een beetje geldt. Dus die laten pas laat zien dat er iets mis is.
En hopelijk hebben we het niet te laat gezien, maar op tijd!!
Heel veel beterschap voor Maurice!
hwn schreef:Ah, dat is fijn nieuws! Ik had het hier eens met mijn Brahma kippen, helaas door een hittegolf dacht ik dat ze daardoor futloos waren. Eentje dood, andere ook weken geprobeerd die er doorheen te halen, maar helaas uiteindelijk toch kopje kleiner moeten laten maken omdat ze weer aftakelde. Dus ik heb geduimd voor Maurice, hopelijk gaat het verder in opwaartse lijn!
En misschien tijdelijk de titel veranderen: "En dan heb je plots een nandoe in je huis"
Mer1980 schreef:Och arme Maurice. Bloedluis is ellende. Ik heb een groot oud houten kippenhok (20+ jaar oud en 25+ kippen (vang ook kippen op voor mensen die ze niet meer willen, doordat ze vaak erg oud zijn gaat er dus ook wel eens wat dood). Ik kan onmogelijk mijn hok bij iedere nieuwe kip uitbranden of alle kippen één voor een behandelen de meeste zijn niet zomaar te pakken. Dus ik behandel vanaf het voorjaar standaard alles iedere 3 maanden met Exzolt door het water en daardoor al een paar jaar geen bloedluis meer. Wellicht dat dit ook helpt voor Maurice en Antoine(tte).
Solleke_Noah schreef:hwn schreef:Ah, dat is fijn nieuws! Ik had het hier eens met mijn Brahma kippen, helaas door een hittegolf dacht ik dat ze daardoor futloos waren. Eentje dood, andere ook weken geprobeerd die er doorheen te halen, maar helaas uiteindelijk toch kopje kleiner moeten laten maken omdat ze weer aftakelde. Dus ik heb geduimd voor Maurice, hopelijk gaat het verder in opwaartse lijn!
En misschien tijdelijk de titel veranderen: "En dan heb je plots een nandoe in je huis"
Pfff arme kipjesdat bloedluis zo een impact heeft joh!
Wij hebben ook maar toevallig de nandoes natuurlijk dus had helemaal geen idee.. Bloedluis bij kippen wel al eens vaag over gehoord, maar dat nandoes in open veld dat ook kunnen krijgen, wist ik helemaal niet.
Oja, jullie vroegen nog hoe het met Antoine(tte) is. Die vindt mij even heel erg engHij moet natuurlijk ook behandeld dus heeft de medicatie door z'n water maar hij weigert in m'n buurt te komen. Die mist Maurice dus super hard.
Koper schreef:Ik sta nog steeds achter mijn tip van andijvieblad inspuiten. Al is het maar omdat ik als kind ook al graag met mijn eten speelde.
En voor axel_1997 is hier een filmpje. Bij 4:00 begint het stuk wat denk ik bij jou wel past https://www.youtube.com/watch?v=GBN0Y9sA6W8