De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De fantastische Dobermann *Uitslag second opinion*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:34

De honden wonen in Oost-Groningen. Knipoog

Ik ga me even omkleden, kom net uit het asiel, en dan ga ik even een tekst maken.

Ik krijg vandaag nog meer filmpjes als het goed is, en ga dan ook nog even een tranentrekkend filmpje maken met moviemaker, met een pakkend muziekje.
Iemand suggesties? Knipoog

@Doom: OK dan!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:37

Je moet ff contact op nemen met deze mensen
staat op marktplaats:

adv :Advertentienr.:149648067

Hallo

Ik ben op zoek naar een dobermann en bied een super goed tehuis aan.
Ik woon samen met mijn vriend in Friesland.
Ik ben altijd thuis en heb dus genoeg tijd voor de dober.
Mijn vriend werkt in de horeca en is best vaak van huis.
De hond krijgt een super goed tehuis met een mooie tuin waar die lekker kan ravotten.
Ook hebben wij veel grasvelden en bos in de buurt.
Aandacht zal hij niet tekort komen!
Ik ben bereid om een vergoeding te betalen als dit nodig is.
Telefoon nr op aanvraag!
We kunnen altijd contact houden als u dit wilt en u mag u dober altijd komen bezoeken.

Met vriendelijke groet,

Dineke

edit:
en nog 1 Haha!
adn:Advertentienr.:146982641
wij zijn opzoek naar een lieve, geen dominante volwassen doberman pincher. teef of reu maakt niet uit moet wel goed opgevoed zijn en met andere honden en katten overweg kunnen. wij bieden veel aandacht, liefde en zorg
Laatst bijgewerkt door doom op 22-02-08 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:38

Tja als je wilt dat de mensen gaan huilen weet ik nog wel een paar nummers Knipoog
Krezip- All my Life
Colbie Callait- Bubbly is gewoon een heel mooi nummer! Pling
Leona Lewis- Bleeding Love
Lifehouse- Everything daar ga je wel echt van huilen!
Kendall Payne- Scratch

Succes! Lachen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:52

Ik zal hem ook even op het minipaardenforum zetten, hoe meer mensen hem weten te vinden hoe beter.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:58

Wil jij mij ook even de adv sturen!!
dan ga ik hem hier ook ophangen Verdrietig ik vind het zo verschrikkelijk sneu.
Ik heb er helaas ook al 2 Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:18

Zo, omgekleed en een halve bak lasagne naar binnengewerkt, en hier ben ik weer. Haha!

Ik ga dat bericht nu even typen. Als hij klaar is, plaats ik hem hier even.

Ik zat net te denken, als die zoektoch nou echt niet oplevert, zou ik dan een proberen in contact te komen met hart van nederland? Schijnheilig

Het verliefde koppeltje is vandaag trouwens wel uit elkaar gehaald, Linka heb ik vanmiddag naar het asiel in Zuidwolde moeten brengen. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:21

Zou ik sowieso doen ! Die actie met al die honden of katten oid wat het ook was werkte ook erg goed volgens mij ! *LOL* Zo bereik je in ieder geval wel meer publiek !

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:21

Wuis schreef:
Zo, omgekleed en een halve bak lasagne naar binnengewerkt, en hier ben ik weer. Haha!

Ik ga dat bericht nu even typen. Als hij klaar is, plaats ik hem hier even.

Ik zat net te denken, als die zoektoch nou echt niet oplevert, zou ik dan een proberen in contact te komen met hart van nederland? Schijnheilig

Of de telegraaf !!
die doet het ook altijd goed !!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:05

Hallo allemaal,

Ik schrijf dit bericht omdat dit een van de laatste dingen is die ik nog kan doen voor een asielhond die mij, en vele anderen, diep in mijn hart heeft geraakt.

Een paar week geleden kwam er in het asiel in Winschoten een Dobermann reu binnen, broodmager en zwaar verwaarloosd. Wonderbaarlijk genoeg was hij de goedheid zelve. Zelden heb ik een hond meegemaakt die zó lief was als hij.

Al snel viel het op dat hij niet helemaal goed liep met zijn achterpoten. Wij dachten in eerste instantie dat dit kwam door gebrek aan spierweefsel door zijn ernstige vermagering. Maar hij kwam aan, er werd met hem gewandeld en hij kon zich uitleven op de speelweide, en zijn vreemde loopje bleef.
De asieldierenarts dacht dat het misschien het wobblersyndroom zou zijn. Er werden foto's gemaakt bij de lokale dierenartspraktijk, en de uitslag bleek helaas slecht. Het leek er inderdaad erg op dat deze hond wobbler had.
Omdat het zo'n schat van een beest is, kwam dat toch als een klap in ieders gezicht. Je hoopt op zo'n moment dat de dierenarts het fout heeft en gaat voor een second opinion. Maar als die uitslag helaas ook slecht blijkt te zijn, kun je er helaas niet meer omheen; Het ís wobbler. En een operatie is geen optie, het zou alleen veel pijn opleveren en verder niets uithalen.

Wat nou het meest schrijnend aan deze situatie, is dat hij op dit moment geen pijn heeft. Miro is de vrolijkste en meest levenslustigste hond die ik ooit ben tegengekomen.

Iedereen in het asiel heeft een zwak voor hem, het is een reus van een dier, maar hij wordt door de medewerkers vaak 'Fifi' of 'het schoothondje' genoemd, kun je nagaan hoe lief hij is.

Het staat vast dat Miro over een poos pijn gaat krijgen. Euthanasie is dan helaas de enige optie. Maar het kan nog even duren voordat hij daadwerkelijk pijn krijgt. Niemand weet hoe lang, dit kan een paar maanden zijn, maar misschien ook een paar jaar.
Het zou fantastisch zijn als Miro nog een laatste tijd zou kunnen hebben bij echte hondenliefhebbers die lekker met hem willen wandelen, zwemmen en ravotten (hij is stapelgek op zwemmen en balletjes apporteren!).

Het blijkt helaas lastig om Miro onder de pannen te krijgen, en daarom probeer ik het op deze manier. Miro kan niet eeuwig in het asiel blijven. Ook al heeft hij nu nog geen pijn, het asiel wil hem niet nog langer dan een maand houden (heowel ik dat natuurlijk vreselijk vind, is het wel begrijpelijk).
Het komt er dus op neer dat ik nog een maand de tijd heb om een baasje te vinden voor deze bijzonder lieve allemansvriend, alvorens de spuit zal volgen.

Na alle ellende die hij heeft meegemaakt, verdient Miro eindelijk geluk. Het kan toch niet zo zijn dat niemand zich over hem wil ontfermen? Men zegt wel eens dat op ieder potje een dekselte past, maar waar vind ik toch dat dekseltje voor Miro... Het lijkt wel zoeken naar een speld in een hooiberg. Soms word ik er moedeloos van, maar ik ga dóór. Ik kan níet accepteren dat er al zo snel een einde komt aan het leven van mijn superMiro.

Alsjeblieft, help Miro. En als je dat zelf niet kan, houd dan alsjeblieft je ogen en oren open voor een tehuis voor deze lieve Loebas....

Miro kan niet overweg met reuen, wel met teven. In het asiel had hij een Dobermann-vriendinnetje, helaas is zij overgeplaatst naar een ander asiel.
Miro vindt het ook te gek om mee te gaan in de auto.

Hier volgen wat foto's.

Miro, enkele dagen na binnenkomst in het asiel
Afbeelding

Afbeelding

En een paar week later!
Afbeelding

Aan het spelen met zijn vriendinnetje Linka
Afbeelding

En een filmpje
Afbeelding

Is dit wat? Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:12

Prachtig! Heel pakkend en mooi geschreven!
Vind je het erg als ik het iets bewerk voor de ad op de uni?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:15

Nee hoor, ga gerust je gang. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:17

Super geschreven Ja

Er moet toch wel iemand zijn die deze kanjer nog even een hemel op aarde wil gaan geven?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:18

Mooi geschreven hoor!

T is geen Dobermann Pinscher meer tegenwoordig. T is alleen Dobermann. Heb k ook nie bedacht hoor! Tong uitsteken

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:09

Hoe oud is Lynka ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:35

Dat weet ik niet, hiervoor zou je contact op moeten nemen met het asiel in Zuidwolde.. Lachen

Als ik de filmpjes heb ontvangen ga ik dit muziek gebruiken, als ik het kan vinden via limewire. Lovers

http://www.youtube.com/watch?v=MODq81_cDKI

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:40

Kun je misschien contact opnemen met hart voor dieren. Kijk eens op www.hartvoordieren.nl En bij asiels kun je dan ook een dier plaatsen dat snel een nieuw baasje nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 22-02-08 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:43

Ik kan het proberen, maar ik vrees dat dat te laat is aangezien ze natuurlijk veel materiaal al ruim vantevoren moeten hebben.. Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:45

even ge-edit.. je kunt namelijk óok een bericht op de site plaatsen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:55

O dat wist ik niet! Bedankt voor de tip!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:08

misschien kun je dit topic ook in je onderschrift zetten? ik weet niet of het helpt??

ik heb het (voor je) in m'n onderschrift gezet, misschien helpt dat wel! ik hoop het voor jou en je hond!

oh wat betreft die pakkende nummers, Evanescence heeft altijd wel hele mooie nummers

edit: bijv: lacrymosa like you (gaat over het overleden zusje van de zangeres) your star, october en my immortal even een paar nummers die wel pakkend zijn, maar misschien vind je Evanescence drie keer niks (alhoewel ze altijd wel heel.. 'gevoelige' nummers hebben enzo) de links gaan meteen naar nedtlyrics zou je eventueel de vertaling kunnen lezen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 22-02-08 21:28, in het totaal 3 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:12

Hey,

Ik ben even bezig geweest met een verkorte versie van de advertentie, makkelijker op te hangen. Er staat nog steeds veel tekst in, maar dat vind ik in dit geval onverkoombaar. Voor de mensen die het wordbestand liever willen, stuur ff pb-tje Knipoog

Citaat:
Gezocht: Goed tehuis voor geweldige Dobberman reu

Afbeelding

Een paar week geleden kwam er in het asiel in Winschoten een Dobberman reu binnen, broodmager en zwaar verwaarloosd. Miro. Wonderbaarlijk genoeg was hij de goedheid zelve. Zelden een hond meegemaakt die zó lief is als hij.

Helaas werd al snel het wobblersyndroom vast gesteld. En een operatie is geen optie, het zou alleen veel pijn opleveren en verder niets uithalen.

Het blijkt helaas lastig om voor Miro een huis te vinden. Miro kan niet eeuwig in het asiel blijven. Ook al heeft hij nu nog geen pijn, het asiel wil hem niet nog langer dan een maand houden.

Miro is een vrolijke en levenslustige hond.
Miro heeft op dit moment geen pijn.
Miro zal uiteindelijk wel pijn krijgen, maar het is niet duidelijk wanneer. Euthanasie is dan de enige optie.
Miro kan niet overweg met reuen, wel met teven.
Miro vindt het ook te gek om mee te gaan in de auto.
Miro houdt ontzettend veel van zwemmen en apporteren.

Het zou fantastisch zijn als Miro nog een laatste tijd zou kunnen hebben bij echte hondenliefhebbers die lekker met hem willen wandelen, zwemmen en ravotten (hij is stapelgek op zwemmen en balletjes apporteren!).

Alsjeblieft, help Miro. En als je dat zelf niet kan, houd dan alsjeblieft je ogen en oren open voor een tehuis voor deze lieve Loebas....

Afbeelding

Bij interesse, graag contact opnemen met het asiel:

Dierenasiel Winschoten
Industrieweg 35
9672AP WINSCHOTEN
Telefoon: ****-******

Email: st.dog@planet.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:15

Allemaal heel erg bedankt voor het meehelpen en meedenken, dat betekent echt heel veel voor me. Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:29

Meis, dit lees ik nu pas!! Ik was in de veronderstelling dat hji al was ingeslapen, maar super fijn te lezen dat hij een tweede kans mag krijgen!!! IK hoop echt zo ontzettend dat jullie een mooi plekje voor hem kunnen vinden voor die laatste paar maanden/ jaren!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:42

Heb je die mensen al gemaild ?? met de marktplaats adv? met name de 1ste ????!!!
zou ik zeker even doen !!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:46

Arme kerel.... Ik hoop toch zo dat er iemand komt die hem wil hebben... Tot wanneer heb je nog?

Kan ook nergens vinden hoe oud hij is, of lees ik daar overheen?