Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Re: Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:28

Niet het hele topic doorgelezen, maar super dat je haar een mooi thuis biedt. Dat ze iets om haar hals accepteert is mooi, vele honden uit Roemenie doen dat niet zo 123, aangezien ze een nare ervaring hebben met de vangstok en tevens vaak angst hebben voor mannen.
Ik had Roemenen, mijn oudste is inmiddels ingeslapen, maar ook hij kwam uit een dodingsstation. Daar ging alles in een kooi en de fik er in, lekker goedkoop. Hij was op zijn manier happy, maar het trauma er nooit helemaal uit kunnen krijgen. Mijn twee roemeense teefjes zijn goed bij gedraaid, helaas nog wel sporen van ellende. Succes met de kleine meid.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:13

Wat fijn! Heel veel plezier samen <3

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:49

Stille meelezer meld zich!

Ik zit echt met een brede lach van je filmpjes te genieten!
Wat doet ze het goed!

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 00:43

Wauw wat hebben jullie het met elkaar getroffen.
En jullie rottweiler die lol meter kan niet harder gaan.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:01

Wat een mooi topic! Ik hoop dat Dushi nog een lang en gelukkig leven mag hebben bij jullie.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:15

Mooi hoor!
Wat hebben jullie al een fijne sociale roedel honden, dat ze de nieuweling zo goed opnemen.
Dat zal ook veel helpen in het zich thuis voelen, hondentaal is toch universeel :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:25

Mooi om te zien en fijn dat ze zich zo goed ontwikkeld.

Hier ook een trotse eigenaresse van een hond uit een dodingsstation uit Roemenië.

Die van ons is ongeveer de grootte van een herder.
Van heel diep moeten komen, maar inmiddels 12 jaar en een stuk rustiger.

Hij is wel altijd alert en hij blijft angstig voor geluiden.
Toen hij bij ons kwam was hij echt bang bang voor alles en iedereen.

Maar het is echt een schat.
Zou niet meer zonder kunnen.

Hopelijk mag die nog een poosje blijven bij ons.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 10:40

tones schreef:
Zo fantastisch om te zien.
Enneh, wat is Floss ontzettend mooi uitgegroeid. <3

Jaa, Flossie, zij is zo vreselijk lief, ik ben echt gek op dat meisje <3 <3
Wintu schreef:
Niet het hele topic doorgelezen, maar super dat je haar een mooi thuis biedt. Dat ze iets om haar hals accepteert is mooi, vele honden uit Roemenie doen dat niet zo 123, aangezien ze een nare ervaring hebben met de vangstok en tevens vaak angst hebben voor mannen.
Ik had Roemenen, mijn oudste is inmiddels ingeslapen, maar ook hij kwam uit een dodingsstation. Daar ging alles in een kooi en de fik er in, lekker goedkoop. Hij was op zijn manier happy, maar het trauma er nooit helemaal uit kunnen krijgen. Mijn twee roemeense teefjes zijn goed bij gedraaid, helaas nog wel sporen van ellende. Succes met de kleine meid.

In Roemenie doen ze helaas liever niet met een spuitje euthanaseren, dat kost geld nl... ;( ;( , het lot is zo triest daar voor de honden...

Dank jullie wel voor alle super leuke en lieve berichtjes.. En wij zijn net zo blij zoals ze vooruit gaat, ik had dit ook nooit verwacht...
Gisteren kregen we ook een heel lief berichtje van Ringoland, die mensen hebben zo hard met haar gewerkt om haar daar al een beetje comfortabel te maken, en die zijn ook zo blij met wat ze zien en hadden dit ook nooit verwacht..
Hier zijn nog 2 leuke filmpjes van gisteravond:

Duitsland- Roemenie , *\o/* :D

Verder zijn er weer vorderingen,
- ze laat zich buiten heel goed aanraken en aaien ,dat gaat echt heel goed, in huis is ze nog bangig, gaat wel beter maar ze is daar nog niet zo als buiten
- vanmorgen in bed heeft ze zich uitgebreid laten tutten , echt zo lief <3 <3
- ze loopt buiten los, de sleeplijn hebben we er vanmorgen afgehaald en aangekeken hoe het gaat, ze deed niet anders als in die lijn bijten, dus maar geprobeerd, en dat is heel goed gegaan, ze luistert echt heel netjes en is dan veel vrijer...
- ze durft eten uit mijn hand aan te nemen.. dat had ze niet eerder gedaan..

Zijn best weer veel stapjes vooruit in een paar uur toch??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-06-24 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:47

Stapjes? Sprongen mag je dat wel noemen :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:48

Die van ons ging niet zo snel hoor!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:50

Wauw! Ik kom regelmatig even in dit topic kijken of er weer nieuwe filmpjes zijn. Ze is duidelijk dikke maatjes met je andere honden. In een paar dagen tijd is dit een geweldig resultaat! De mensen van Ringoland zullen zeker blij zijn met deze filmpjes, zo zien ze dat hun harde werk ook beloond wordt en zal zeker motivatie voor hun zijn om hun goede werk door te zetten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 12:19

Ja, was echt een bijzonder lief berichtje van ringoland... hartverwarmend.. <3

En ik ben blij dat ik nog niet verveel met mijn filmpjes, :o :o <3

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:36

Wat een heerlijk gezicht! Heb topic doorgelezen en de foto's en filmpjes bekeken. Ze gaat echt met sprongen vooruit! Mijn dag is weer helemaal goed met de filmpjes van vandaag :D Heel veel plezier met z'n allen! Ik blijf volgen <3

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:45

kimmie261 schreef:
Ja, was echt een bijzonder lief berichtje van ringoland... hartverwarmend.. <3

En ik ben blij dat ik nog niet verveel met mijn filmpjes, :o :o <3

Uhhh, verveel? Zo'n fijn verhaal verveelt nooit.... Je zei eerder al dit:

Citaat:
Oh ik heb eigenlijk zoveel te vertellen...maar ik zal het kort houden, anders wordt het zo saai..

En toen dacht ik al, saai? Vertel vertel!! Niet alleen voor ons, maar ook voor jezelf, heb je een dagboek van hoe het allemaal verlopen is en wij dus leuke lieve dingen om te lezen, win win!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 19:26

Ja daar heb je gelijk in, alleen denk ik altijd dat het op een gegeven moment ook wel saai wordt, haha, beetje Dushi moe zeg maar...

Maar ze heeft een goede dag achter de rug, ze laat zich in huis ook steeds meer aaien, het is zo gek want ze is zooo blij als ze me ziet en gaat dan heel hoog springen om dan toch weg te vluchten of niet dichterbij te durven komen...Dan denk ik, ach meisje kom dan toch.. maar dat durft ze nog niet, buiten wel veel meer, ze laat zich buiten echt goed aaien:

En ze gaat nu los mee, dat is natuurlijk heel leuk!

En ze vind balletjes heel leuk, daar is ze een beetje mafklapper mee :')

Het is zo'n leuk meisje.... <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 09:18

Dushi was een beetje druk gisteravond.. :')

Mira was helemaal uitgeteld daarna :(:)

En binnen gaat het ook goed, vanmorgen kwam ze heel hard naar mij toe gerend, normaal stopt ze dan een meter voor me ,maar nu ging ze door, en blij dat ze was *\o/* <3 <3

Ze is nu in huis zo goed te benaderen en aaien dat ik haar halsbandje eraf heb gehaald, daar zat ze zo aan te krabbelen steeds...

Ze gaat echt zo vreselijk goed, had dit nooit zo verwacht...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 27-06-24 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:23

kimmie261 schreef:
tones schreef:
Zo fantastisch om te zien.
Enneh, wat is Floss ontzettend mooi uitgegroeid. <3

Jaa, Flossie, zij is zo vreselijk lief, ik ben echt gek op dat meisje <3 <3
Wintu schreef:

In Roemenie doen ze helaas liever niet met een spuitje euthanaseren, dat kost geld nl... ;( ;( , het lot is zo triest daar voor de honden...

Dank jullie wel voor alle super leuke en lieve berichtjes.. En wij zijn net zo blij zoals ze vooruit gaat, ik had dit ook nooit verwacht...
Gisteren kregen we ook een heel lief berichtje van Ringoland, die mensen hebben zo hard met haar gewerkt om haar daar al een beetje comfortabel te maken, en die zijn ook zo blij met wat ze zien en hadden dit ook nooit verwacht..
Hier zijn nog 2 leuke filmpjes van gisteravond:

Duitsland- Roemenie , *\o/* :D
[ Video ]

[ Video ]

Verder zijn er weer vorderingen,
- ze laat zich buiten heel goed aanraken en aaien ,dat gaat echt heel goed, in huis is ze nog bangig, gaat wel beter maar ze is daar nog niet zo als buiten
- vanmorgen in bed heeft ze zich uitgebreid laten tutten , echt zo lief <3 <3
- ze loopt buiten los, de sleeplijn hebben we er vanmorgen afgehaald en aangekeken hoe het gaat, ze deed niet anders als in die lijn bijten, dus maar geprobeerd, en dat is heel goed gegaan, ze luistert echt heel netjes en is dan veel vrijer...
- ze durft eten uit mijn hand aan te nemen.. dat had ze niet eerder gedaan..

Zijn best weer veel stapjes vooruit in een paar uur toch??

Hoe ze op het onderste filmpje tegen je rottweiler aanstaat. Dan smelt je toch <3 wat een vertrouwen! Genieten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:24

Heel mooi.om te zien dat ze zo snel al vertrouwem krijgt :j

Dounya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:27

Stille meelezer kruipt even onder haar steen vandaan.

Echt prachtig om te zien wat tijd kan doen in vertrouwen van een dier.. En ze is zoooooooooo leuk, ook met de andere honden prachtig. Zoveel liefde je terug krijgt..
Ik blijf je volgen!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 14:31

Wat super lief!! Maar het gaat heel goed met Dushi, het spannende gaat er wel een beetje vanaf, dus ik weet niet wat ik dan nog moet updaten eigenlijk, haha

Iedere keer een "het gaat heel goed" ,is ook weer zo eentonig :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:36

Echt niet :D heerlijk om te zien juist!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:53

Nee hoor! Je moét niet blijven updaten, maar saai is het zeker niet!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 18:57

Supermooi hoe het gaat, die buitenlandse hondjes zijn vaak zo ontzettend sociaal en weten zo goed hoe ze zich moeten gedragen naar soortgenoten.
Heb er aardig wat in mn uitlaatservice en eigenlijk de meeste echt superleuk met de andere honden.
Vertrouwen naar de mens ander verhaal maar zo te zien ziet Dushi razendsnel in dat jullie haar reddende engels zijn.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:32

Wat fantastisch om te zien!
Vooral ook dat je de lange lijnen van mij niet meer nodig hebt <3
Super hoe ze het doet, de geluksvogel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 20:47

Ja, ik had ook niet kunnen bedenken dat het zo snel zou gaan, ik dacht echt dat ik die zeker wel maanden nodig zou hebben, maar ze gaat gewoon zo snel, we nemen de lijn wel mee bij elke wandeling, dat als er iets zou zijn dat we de lijn wel bij ons hebben...

Maar we gaan ze vast nog wel kunnen gebruiken want we gaan voor Takis een fosterhuis zijn, dus ik denk dat ze nog heel goed van pas gaan komen :j

Tinkermuts schreef:
Supermooi hoe het gaat, die buitenlandse hondjes zijn vaak zo ontzettend sociaal en weten zo goed hoe ze zich moeten gedragen naar soortgenoten.
Heb er aardig wat in mn uitlaatservice en eigenlijk de meeste echt superleuk met de andere honden.
Vertrouwen naar de mens ander verhaal maar zo te zien ziet Dushi razendsnel in dat jullie haar reddende engels zijn.

Ja,met honden gaan ze heel goed, Dushi ontdooit al goed naar ons, ik denk dat vreemden misschien wel een isseu gaan zijn, maar dat gaan we nog wel zien, volgende week mag ze mee naar de dierenarts, maar eens zien hoe ze het daar doet..en voorlopig nog maar heel veel rust en regelmaat erin houden..