Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 23:29

Tuurlijk!
Hoe ga je zoeken? Heb je nog tips nodig?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:39

Wat leuk! Welkom hier. Hou je ons op de hoogte?

Ik heb gisteren zo goed gezien dat de baby’s bewegen bij Nishi <3

Als alles gezond geboren is maak ik een topic :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:47

Tips zijn zeker welkom. Ik heb nu een aantal cattery’s aangeschreven. Zo heb ik nu leuk contact met een ragdoll cattery en een bengaal cattery.

We willen graag bij beide langs om te kijken of de rassen bij ons passen.

We hebben al een 8 jarige htk poes, Toby, erg lief en sociaal dier. Ik heb haar vanaf kitten af aan.
Verder mijn hele leven katten gehad, alhoewel dat er ook maar 2 waren naast Toby. Beide een respectievelijk leeftijd behaald.

Dit is Toby:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 00:02

Topic gaat hard!
Wat een knapperds komen er weer voorbij.
Appeltje1: wat ontzettend naar zeg. Kijk je hier zo naar uit…. Misschien toch maar proberen bellen?
KirstenEsmee: Ik ben benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn. M’n bank is nogal nieuw. :D wat een dotje.

Ik heb nu een kleine krabpaal staan, en wil er nog een iets grotere bijkopen. Zou dit genoeg zijn om hem zo gek te krijgen om z’n nageltjes daar aan te scherpen ipv m’n gordijnen en bank? Misschien nog iets van een geurtje erop doen? Of zal dat niet nodig zijn… ik heb echt geen idee, haha!

Morgen ga ik weer kijken en dan nog een klein weekje voordat we hem op gaan halen. Heb er zin in!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 00:08

Bellen is gedaan…
Niks.

We hebben nu contact met iemand anders. Hier zou dan wel een aanbetaling gelden.
Ben maar vast opzoek gegaan. We wachten al meer dan een week op enig contact.

Het gaat om deze schat. Morgen horen we meer… ik duim er hard om

Afbeelding

De linker.

Nog niks staat vast.

Maar omdat de andere kant zo lang niks laat weten, hebben we de moed maar opgegeven. Anders hadden ze echt wel wat laten weten. Account is ook verwijderd…

Maar goed.

@stal_fiore wat een lieverd. Hopelijk vind je er snel een!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:32

Appeltje: 1 tip: pas aanbetalen als je het kitten hebt gezien! Er wordt zoveel gefraudeerd op marktplaats.

En liefst wachten met kitten halen tot 12 weken. Ze zijn op marktplaats vaak ook echt te jong om al bij de moeder weg te mogen.

Hier nog maar een paar dagen wachten! Woensdag ochtend mogen we Bailee halen!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:44

Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen aanbetalingen willen hebben voor kittens.
Ik vraag geen aanbetaling. Alleen maar gedoe als ik me toch terug trek uit de verkoop. Tot het moment van tekenen van de overdrachtspapieren zijn ze van mij en kan ik alsnog beslissen om het niet te doen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:50

Ik zit nog te twijfelen of ik een aanbetaling vraag. Je heb zoveel mensen die zeggen ja en uiteindelijk hoor je nooit meer wat van ze. Ik zie het bij het ras wat ik heb wel vaak. Ik denk wel dat ik pas met 8/9 weken op zoek ga naar baasjes en niet eerder. Met 12 weken mogen zij weg

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:58

Hier ook geen aanbetaling, maar staan zoveel mensen op de wachtlijst voor blauwe Rus dat het van mij ook niet hoeft.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:29

@Appeltje, wat jammer! En spannend! Die ziet er ook uit als een lieverd!

@xoran : wat lijkt mij dat gaaf als je de baby's voelt! Hoeveel denk je dat ze er krijgt?

@Stalfiore: wat een schatje <3

Hier gaat het ook steeds gemoedelijker in huis. Door een foutje is Rio langs de deur geglipt terwijl wij het juist rustig aan wilde doen (kamers wisselen, + aan elkaars geur laten wennen) en liep hij bij Princess (de pers) en Billy (de hond). Dit ging eigenlijk zo goed, dat we het maar direct zo hebben gelaten. Er is nog wel hier en daar wat gebrom en geblaas en er valt hier-en-daar ook een tik, maar tot nu toe hebben wij niets te klagen :D Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:06

@Stal fiore
Wat ontzettend leuk. Wij zijn hier voor een ragdoll gegaan maar ik zat laatst toch stiekem te kijken naar Bengalen :=
Zijn wel twee heel verschillende rassen dus ben benieuwd waar je voor gaat

Wij hebben bij de ragdoll ook geen aanbetaling gedaan toen we zijn gaan kijken. Na een halve dag daar te hebben gezeten geloofde ze wel dat we hem kwamen halen

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:35

Ohh wat een heerlijk topic!

Ik heb al een 2-jarige kater, Karel. Ik merk dat hij zo dol is op andere poezen, dat ik al een jaar aan het zeuren was bij vriendlief voor een kat erbij. Nu zijn we inmiddels verhuisd naar een ruim hoekhuis en heb ik eindelijk toestemming!

Het is dit dropje geworden, we gaan haar Meza noemen. Ze komt pas na onze vakantie, dan is ze 15 weken ongeveer.

Afbeelding

Afbeelding

Ze komt bij deze stoere kater, Karel:

Afbeelding

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:36

Wat is Karel leuk!
En wat een dropje zeg, die Meza! Ik ben benieuwd hoe ze het samen gaan vinden.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 10:37

Aanbetaling doen wij eigenlijk niet meer. We hebben een heel klein bedrag afgesproken. Normaal zou dat niet zijn, maar omdat de kitten dan 4 maandjes oud is willen ze wel zekerheid hebben.
Ik heb ook eerst voor wat nieuwe foto’s gevraagd. Aangezien je dan een beetje kan zien hoe oud de foto van de advertentie is. En dan willen we graag af en toe een belletje maken om een verslag te krijgen.
We gaan daar niet kijken. Het een anderhalf uur rijden. En zolang we goede contact hebben, betaal ik de aanbetaling. We hebben afgesproken dat ik elk moment mag zeggen dat ik het betaal. Dus het hoeft niet meteen.

Ik ga het even aankijken. We willen beide geen misverstand.

(Sorry voor de aandacht naar mezelf trekken)

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 10:38

CCCCC schreef:
Ohh wat een heerlijk topic!

Ik heb al een 2-jarige kater, Karel. Ik merk dat hij zo dol is op andere poezen, dat ik al een jaar aan het zeuren was bij vriendlief voor een kat erbij. Nu zijn we inmiddels verhuisd naar een ruim hoekhuis en heb ik eindelijk toestemming!

Het is dit dropje geworden, we gaan haar Meza noemen. Ze komt pas na onze vakantie, dan is ze 15 weken ongeveer.

[ [url=m/ej7SZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/otvS7t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze komt bij deze stoere kater, Karel:

[ [url=m/vucrfe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een dropjes inderdaad! Ze lijkt zo’n lief klein hoofdje te hebben!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:42

Jij nog niets gehoord appeltje? Wat een gek verhaal!! Ik zou helemaal gek worden als ik niets meer zou horen :\ Ik zou eigenlijk in staat zijn er gewoon heen te rijden denk ik haha.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:45

Hier geen nieuwe katten aanwinst, vind het gewoon leuk om de foto's te kijken :)
Ik vind het altijd zo grappig dat die oren zo groot lijken en dat ze daar vanzelf in groeien als het ware. Die van mij zijn nu 4 maar toen ik ze net had, vond ik hun oren zooooo groot. :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 10:50

CCCCC schreef:
Jij nog niets gehoord appeltje? Wat een gek verhaal!! Ik zou helemaal gek worden als ik niets meer zou horen : Ik zou eigenlijk in staat zijn er gewoon heen te rijden denk ik haha.

Nope…
Ook geen adres gekregen dus aankomen met een reismandje kan niet ~~}>

Die oren lijken altijd veel te groot voor die kleine kittens haha. Maar gelukkig groeien ze er in idd. Al is het ook wel schattig met die enorme oortjes ;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:55

bamisalami schreef:
Hier geen nieuwe katten aanwinst, vind het gewoon leuk om de foto's te kijken :)
Ik vind het altijd zo grappig dat die oren zo groot lijken en dat ze daar vanzelf in groeien als het ware. Die van mij zijn nu 4 maar toen ik ze net had, vond ik hun oren zooooo groot. :')

HAhaha ja grappig is dat hé. Bij mijn 2-jarige zijn de oren (en ogen) nog steeds een beetje uit proportie. Toen hij een paar maand oud was, zag het er echt niet uit :D Kijk maar!!

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:18

Toen met Blue was ik bijna iedere 2 weken op visite om te kroelen met mijn toekomstige kitten, maar ook aanbetaling gedaan. Maar ook zodat ik ook alvast geur kon uitwisselen met Maira. Nu heb ik zelf een nestje en dan pas weer over een goed jaar weer met dochter. En dan even kijken of het Blauwe Rus is of Nebelung (Blauwe Rus variatie). Wil namelijk actief de Nebelung gaan helpen met genen uitbreiding.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:21

Terror maar ook vriendjes <3

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:28

@caitlin ik weet het niet denk 4 of 5 maar 6 kan ook.

Ik vraag dus geen aanbetaling en breng alle kittens zelf weg. Mensen mogen komen kijken vanaf dat ze 8 weken zijn. En van mijn part komen ze elke week. Vanaf dat ze 14-15 weken zijn mogen ze weg. Katers castreer ik in het nest en die blijven dan een weekje na de castratie voor ze weg mogen.

@appeltje vind je dat geen risico van foto’s een kitten kiezen? Ik had mensen vorig nest uit Rotterdam. Die van de foto helemaal verliefd waren op 1 katertje maar toen ze hier waren hadden ze een veel betere klik met een andere.

Ik breng niks weg als mensen niet komen kijken. :oo

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 11:36

xoranlover schreef:
@caitlin ik weet het niet denk 4 of 5 maar 6 kan ook.

Ik vraag dus geen aanbetaling en breng alle kittens zelf weg. Mensen mogen komen kijken vanaf dat ze 8 weken zijn. En van mijn part komen ze elke week. Vanaf dat ze 14-15 weken zijn mogen ze weg. Katers castreer ik in het nest en die blijven dan een weekje na de castratie voor ze weg mogen.

@appeltje vind je dat geen risico van foto’s een kitten kiezen? Ik had mensen vorig nest uit Rotterdam. Die van de foto helemaal verliefd waren op 1 katertje maar toen ze hier waren hadden ze een veel betere klik met een andere.

Ik breng niks weg als mensen niet komen kijken. :oo

We gaan ook face timen. En het is opzich een risico. Bij Happy hebben we niet eens kunnen kiezen. Ze stonden voor onze deur met twee kittens. En ik ben nog steeds heel gelukkig met Happy.
Stel het was een half uur rijden, waren we 3x per week gekomen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:41

De mensen die een kitten komen kopen bij mij willen alleen komen met ophalen. Wat ik al wel weer begrijp, want ze komen uit België en wegens corona.

Betrapte Alexia net samen met Blue achter de bank slapend en Alexia lag op Blue (=sibeer dus lekker warm). :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:20

Onze nieuwe kitten woont ook bijna op een uur rijden hier vandaan. Maar gelukkig wonen m'n schoonouders daar weer een dorp verder van.. Dus dat combineren we gewoon :) Ik probeer ook altijd zonder voorkeur naar een nestje te kijken en ook dit keer heb ik voor een ander gekozen dan ik eigenlijk dacht van te voren!