Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoyCiej007 schreef:StalMelyn schreef:Kunnen kippen dan ook kuikens afstoten? Dus 3 eigen eieren en 3 van ander ras onder de broedse kip gelegd en dat ze dan alleen de eigen kuikens accepteren?
Goede vraag, bij mij moet je niet wezen voor een antwoord want ik zou het écht niet weten![]()
Ben wel benieuwd hoe dat zit ja.
Haarbal schreef:Mega schattige kuikens, maar kijk aub uit met uitmesten want het zijn net lopende mestballen...![]()
Rije schreef:Ooooh jammer dat ik er pas later in kom vallen, maar WAT een enorm bijzondere dieren zijn dit!!! En wat een koetsjiekoooeeee schattige zwarte bolletjes heb je!
Ik volg! Zo prachtig om te zien dat de natuur ons altijd weer versteld kan laten staan met wonderbaarlijke creaturen![]()
. Ik had tenminste nog nooit van totaal zwarte kippen gehoord...!
JustMeKV schreef:TS : Ik heb voorlopig enkel je op gelezen. Leuk dat je deze kippen fokt.
Wil even meegeven dat deze kippen niet zeldzaam zijn . Deze waren in België een 5tal jaar terug plots een hippe, je zag ze overal en ondertussen worden ze al in meerdere kleurslagen gefokt oa in het wit en blauw met de typische zwarte kam, lellen en tong uiteraard.
Succes met de kuikens! Je zal nog veel kijks en plezier ermee bleven.
JoyCiej007 schreef:Hihi, gelukkig winnen ze aan bekendheid in Nederland en Europa, maar inderdaad blijft het voor het gros van de mensen een heel onbekend, bijzonder en apart ras. Dat maakte het voor ons juist zo gaaf. Niet alleen het experiment om "zelf" eieren uit te laten broeden, maar dan echt iets bijzonders.