! Heel leuk! Ik ben benieuwd hoe het ze vergaat. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

JoyCiej007 schreef:StalMelyn schreef:Kunnen kippen dan ook kuikens afstoten? Dus 3 eigen eieren en 3 van ander ras onder de broedse kip gelegd en dat ze dan alleen de eigen kuikens accepteren?
Goede vraag, bij mij moet je niet wezen voor een antwoord want ik zou het écht niet weten![]()
Ben wel benieuwd hoe dat zit ja.
Haarbal schreef:Mega schattige kuikens, maar kijk aub uit met uitmesten want het zijn net lopende mestballen...![]()
Geniaal. Ze zijn nog nét iets kleiner dan de mestballen van mijn Welsh A merrie, die legt voor haar maat toch wel behoorlijke hopen

. Ik had tenminste nog nooit van totaal zwarte kippen gehoord...!
Rije schreef:Ooooh jammer dat ik er pas later in kom vallen, maar WAT een enorm bijzondere dieren zijn dit!!! En wat een koetsjiekoooeeee schattige zwarte bolletjes heb je!
Ik volg! Zo prachtig om te zien dat de natuur ons altijd weer versteld kan laten staan met wonderbaarlijke creaturen![]()
. Ik had tenminste nog nooit van totaal zwarte kippen gehoord...!

JustMeKV schreef:TS : Ik heb voorlopig enkel je op gelezen. Leuk dat je deze kippen fokt.
Wil even meegeven dat deze kippen niet zeldzaam zijn . Deze waren in België een 5tal jaar terug plots een hippe, je zag ze overal en ondertussen worden ze al in meerdere kleurslagen gefokt oa in het wit en blauw met de typische zwarte kam, lellen en tong uiteraard.
Succes met de kuikens! Je zal nog veel kijks en plezier ermee bleven.
Wel is het zo dat het een relatief onbekend ras is voor nog steeds heel veel mensen. In mijn omgeving en in 't dorp heb ik nog niemand gesproken die wist van dit ras en dat echt álles letterlijk zwart is. Anders hadden wij ook niet relatief gemakkelijk broedeieren kunnen kopen... JoyCiej007 schreef:Hihi, gelukkig winnen ze aan bekendheid in Nederland en Europa, maar inderdaad blijft het voor het gros van de mensen een heel onbekend, bijzonder en apart ras. Dat maakte het voor ons juist zo gaaf. Niet alleen het experiment om "zelf" eieren uit te laten broeden, maar dan echt iets bijzonders.
ze roept zich dan weer bij zich om er dan weer op te gaan zitten. Voor ons een hele geruststelling, want met die rare ineens erg koude nachten is dat natuurlijk wel echt nodig.
Iemand ervaring met het beetje tam maken terwijl ze bij (pleeg)mama zitten?
Ik kan er zelf echt uren naar blijven kijken, zo mooi, lief klein en schattig zijn ze.
Die pikzwarte glanzende kleine snaveltjes ook