Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 23:44

Nou, als je dat al gaaf vind! :P

Nu alleen nog een fatsoenlijk loopwiel en inrichting :D Het voorbeeld bij het stukje tekst van hun collega hadden ze beter gelijk in het aquarium kunnen maken!

Andere winkels zijn er ook mee aan de slag gegaan nadat de Dibevo een workshop bij ons in de winkel heeft 'gevolgd' en er een artikel over heeft geschreven.
Heel positief voor het dierenwelzijn!

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:34

xDenies schreef:
Nou, als je dat al gaaf vind! :P

Nu alleen nog een fatsoenlijk loopwiel en inrichting :D Het voorbeeld bij het stukje tekst van hun collega hadden ze beter gelijk in het aquarium kunnen maken!

Andere winkels zijn er ook mee aan de slag gegaan nadat de Dibevo een workshop bij ons in de winkel heeft 'gevolgd' en er een artikel over heeft geschreven.
Heel positief voor het dierenwelzijn!

Haha ik bedoelde eigenlijk ook niet dat ik die bak nou zo gaaf vond. Maar wel mooi om te zien dat er meerdere zijn die er mee bezig zijn.

Balou_k

Re: Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:28

Ik had een loopwiel.. En toen ging ik er vandaag op staan.. En Tjah.. Geen loopwiel meer.. :')

Dat wordt dus van de week een nieuwe halen. Ik hoop dat ze dan ook weer houten afscheidingkjes hebben. Ik vind ze rete gaaf in ieder geval!

Verdiepingkjes gaan we zelf uitzagen en lijmen in de detolf. :)

Hammies zijn al druk bezig geweest met graven en krioelen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:44

xDenies schreef:
Ik heb vernomen dat het los van elkaar staat ;)

Het bedrijf an sich is aan de foto's en dergelijke te zien en de 'service' overduidelijk een groothandel voor kleine knaagdieren.

Ik kende idd alleen de handelskant, vandaar mijn vraag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 11:50

Fenrir schreef:
xDenies schreef:
Ik heb vernomen dat het los van elkaar staat ;)

Het bedrijf an sich is aan de foto's en dergelijke te zien en de 'service' overduidelijk een groothandel voor kleine knaagdieren.

Ik kende idd alleen de handelskant, vandaar mijn vraag.

Ja klopt, dat dacht ik inderdaad ook. Maar ik heb wat PB's heen en weer gewisseld dus vandaar dat ik het hier deelde :)

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:53

Ik vind de bakken hier zo leuk, ik wil dat ook zeker gaan maken voor hamstertjes.
Echter wil ik graag van de zomer ofzo verhuizen, eigen huisje, dus kan ik beter tot dan wachten :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 11:55

Als dat fijner voelt moet je inderdaad op je gevoel afgaan! :) Alles op z'n tijd! Maar zeker doen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:55

Atalja schreef:
Ik vind de bakken hier zo leuk, ik wil dat ook zeker gaan maken voor hamstertjes.
Echter wil ik graag van de zomer ofzo verhuizen, eigen huisje, dus kan ik beter tot dan wachten :j

Heb je al wel hamsters of wil je dan pas een hamster nemen?

Maar een aqua verhuizen is geen hogere wiskunde hoor! :D

Feodor zijn hok is ook weer veranderd. Ik probeer een beetje hamsterscaping en de Duitse stijl te combineren. Ik merkte dat hij ongelukkig was in zijn vorige inrichting. Hij zeurde veel om eruit te mogen / extra aandacht en eten te krijgen. Daarom hem er maar uit geschept en bezig gegaan. Hij zit op 200x58x58 en door een tunnel kunnen en een gat in de kasten kan hij van hok naar hok.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:07

Ik heb momenteel geen hamsters meer helaas, maar wil ze wel graag. Maar ik weet dat ik ga verhuizen (woon nu samen met broer, makkelijker tijdens studie :o )
Daarom kan ik beter wachten tot eigen huisje :j

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:35

Dit ziet er echt super leuk uit!

Ik heb een ( gevuld ) aquarium van 60 x 30 x 30 maar dat is te klein he voor een hamstertje/gerbil.

In de toekomst lijkt het mij erg leuk om dit te doen maar dan met ( dikstaart ) gerbils.
Vind die foto's als heel leuk om te zien

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 00:38

Vroeger toen we minder stereotype gedragingen herkenden en minder achter het belang van het instinct stonden was 60x30 inderdaad voldoende. Nu zou ik absoluut zeggen; niet doen!

Dankjewel <3

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:51

Een hamster en gerbil zijn toch wel een beetje hetzelfde qua inrichting?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 00:52

Gerbils verbouwen wel gigantisch :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:48

Ik ben aan het rondkijken naar een 70×40 aquarium, maar voor nu heb ik de 60×40 kooi anders ingericht: meer graafruimte en verschillende schuilplekken. Ik hoop dat Momo zich hier beter vermaakt, want eerder merkte ik echt dat hij slecht in z'n vel zat.

Afbeelding
(Achter de molen zit nog een schuilplek)

Afbeelding
Hoe het eerst was

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:05

Op jouw kastje past ook wel een 80x50! Beetje uitsteken is niet erg hoor!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:12

70x40 is normaal maatwerk dus ik weet niet of je dat gemakkelijk vind. Een aquarium wordt in bijvoorbeeld 80x35, 100x40, 100x50 etc gemaakt. De standaard maten zal je sneller vinden!

Knaagt ie al minder? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:15

70 x 40 is wel een vrij standaard terrariummaat, maar ik gok dat je dan door de deurtjes te weinig ruimte voor de bodembedekking gaat hebben of je moet er eentje met een vrij hoog front treffen. Misschien eens op MP kijken? Daar staat vaak wel wat leuks tussen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:38

*\o/* ik ga ook beginnen...
gisteren wat spullen besteld bij zooplus even een basis om alvast te spelen daarna ga ik ikijke wat er nog meer nodig is.
We hebben en rusje Ukkie (ropenaam Tuk) van 2 1/2 een oudje dus. We zijn pas verhuisd en ze is van een draadkooi naar mijn oude aquarium gegaan van 1m
Voor nu zit er hooi en krullen in en een klein badje van chinchillazand, ik merk dat ze super in haar vel zit, ze is vrolijk en is nog nooit zo mooi op gewicht geweest het lijkt wel een jonkie.
Het is zon lieverd heeft nog nooit gebeten en als mn dochter naar bed gaat roept ze haar en dan komt ze altijd uit haar slaapplekje om eruit te gaan en even te knuffelen echt superlief!!
als alles klaar is zal ik een foto posten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

MarlindeRooz schreef:
Op jouw kastje past ook wel een 80x50! Beetje uitsteken is niet erg hoor!

Het kastje is precies 70x40, dus dat vind ik te veel uitsteken (ivm erlangs lopen).

Ik hou MP iig in de gaten. Hij heeft een paar weken bij m'n ouders gelogeerd, dus ben benieuwd hoe het hier weer gaat :) Hij lijkt zich iif al beter te voelen, als dat zo blijft stel ik een grotere kooi nog ff uit. Maar ik hou hem goed in de gaten!

80x35 zou ik wel naar kunnen kijken trouwens.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:08

Marisje76 schreef:
*\o/* ik ga ook beginnen...
gisteren wat spullen besteld bij zooplus even een basis om alvast te spelen daarna ga ik ikijke wat er nog meer nodig is.
We hebben en rusje Ukkie (ropenaam Tuk) van 2 1/2 een oudje dus. We zijn pas verhuisd en ze is van een draadkooi naar mijn oude aquarium gegaan van 1m
Voor nu zit er hooi en krullen in en een klein badje van chinchillazand, ik merk dat ze super in haar vel zit, ze is vrolijk en is nog nooit zo mooi op gewicht geweest het lijkt wel een jonkie.
Het is zon lieverd heeft nog nooit gebeten en als mn dochter naar bed gaat roept ze haar en dan komt ze altijd uit haar slaapplekje om eruit te gaan en even te knuffelen echt superlief!!
als alles klaar is zal ik een foto posten

<3

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:57

*\o/* jeej...gisteren mn pakketje van Zooplus binnen gekregendus meteen aan de slag gegaan.
Helaas is het huisje iets groter uitgevallen dan mn bedoeling was ( niet goed ingeschat) maar goed we moeten het er mee doen.
Te weinig krullen dus moet nog bijgevuld worden maar het begin is er en Ukkie lijkt er blij mee. ook moet ik nog op zoek naar mos dat vind een leuk detail.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:57

Leuk hoor, vind het huisje niet te groot hoor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 16:47

Het huisje is zeer uit de kluiten gewassen :') en normaal voor een 2x zo grote hamster. Wel zonde want het neemt nu een hoop ruimte in beslag.

Maar heel leuk begin! Heb je de bodem gemengd of alleen hennepvezel? En hoe groot is het loopwieltje?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:08

loopwieltje lijkt klein omdat hij helemaal achteraan staat vertekent op foto maar is zelfs aan grote kant voor rus ;)
heb fijn zaagsel gemengd met hennep. in het huisje zit speciale natuurlijke katoenkorrels superfijn spul kunnen ze niet in verstrikt raken maar is wel lekker warm, allebei onze hamsters lagen er graag in.
vind het sonde van het geld om dit huisje nu in de kast te leggen dus voorlopig blijft hij nog even staan

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 21:11

Daarom vroeg ik ook hoe groot ie is ;) Zonder conclusies te trekken. Maar gezien hij geen 30cm is, is hij niet aan de grote kant :P

Cotton clean ken ik! Ik kon alleen geen zaagsel onderscheiden, vandaar de vraag. Zaagsel is namelijk steviger dan hennepvezel.