Oef, dat maakt het nu wel extra spannend zeg. Ik hoop natuurlijk op een natuurlijke bevalling, want daar zit veel minder 'recovery' tijd bij, maar anders hoop ik in ieder geval op een voorspoedige keizersnede. Go, Lieve, Go!
Ow wat maakt ze het spannend! Hopenlijk gaat alles goed..
MadelonSunny
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-15 16:02
We zijn weer thuis. Het werd inderdaad een keizersnede. Mams is nog niet helemaal bij. Uitgebreid verslag volgt nog. Een choco&tan teefje, een Black&tan teefje en een Black&tan reutje. Net uit mams en gedroogd
ahwie! Helaas toch een keizersnede. gaat het nu ondanks alles wel goed met lieve?
MadelonSunny
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-15 16:34
Bedankt allemaal! Lieve weet nog niet zo goed wat ze met de pups aan moet. Als je der der gang laat gaan gaat ze bij de pups weg.. De pups hebben allemaal wat gedronken. Nog niet genoeg maar het begin is er. Lieve heeft gegeten en naast dat ze nog niet zo goed weet wat ze met de pups moet gaat het goed met der
Pandora2
Geplaatst: 23-09-15 16:39
Wat een scheetjes Gelukkig alles goed met moeder en kids ! Lieve heeft ook een stukje van het verhaal gemist met zo'n keizersnede lijkt me, dus het moederinstinct komt dan misschien wat later op gang ?
Bij mensen komt de melkproductie vaak ook iets moeizamer op gang. Is dat bij honden ook zo? En ze heeft inderdaad een stukje gemist. Dus dat zal vast snel beter gaan hoor. Wat een dropjes, die pups. Die choco & tan.
Seni
Geplaatst: 23-09-15 16:49
Balen van de keizersnede, was er een verklaring voor? Pups te groot of? Het choco-tan teefje! Dat wordt een mini-Lieve! Lieve gaat het vast wel goed doen! Wordt een super mama, veel succes met het jonge grut!
Ja ze heeft een stuk gemist en is sinds een uur pas echt bij. Melk heeft ze wel maar komt inderdaad wat moeizaam op gang. Moet gestimuleerd worden door de pups.
Verslag Lieve was al een uur lang regelmatig aan het persen. Toen ik bij de DA was zetten ze me voor de keuze om het nog even af te wachten of om te kiezen voor een keizersnede. Ze voelde toen net een pupje zitten. Even mijn ma geprobeerd te bellen om te overleggen. Na het bellen was het pupje verder weggezakt. Lieve was onwijs hard der best aan het doen Maar toch kwam de pup niet verder. Toen dus toch maar besloten om voor een keizersnede te gaan. Het risico dat het eerste pupje anders zuurstof te kort zou komen of Lieve de bevalling niet zou redden was me te groot. Lieve was snel onder narcose. Ondertussen stond ik te huilen want ik vond het doodeng en het deed me zo aan Guus denken. De buik open maken ging ook erg snel. En de pups kwamen er allemaal zo uit. Eerste een Black & Tan reu. Ik heb hard staan wrijven om hem op gang te helpen. Toen de 2e pup weer een Black & Tan. Snel daarna kwam de 3e te voorschijn en ja hoor, daar was onze droom! Een choco tan! Pups zijn daarna onder de lamp gelegd terwijl Lieve der buik werd dichtgemaakt. Dat duurde het langste. Uiteindelijk was ze dicht en moest ze wakker worden. Toen ze een beetje wakker was de pups erbij maar daar toonde ze nog weinig interesse in. Toen zijn we naar huis gegaan Lieve der bloed is ook getest en ze had een iets te laag calciumgehalte. Wij voeren vers vlees en een dragende of lacterende teef haalt niet genoeg calcium uit vers vlees. We hebben van de DA een speciale variant meegekregen waar wel voldoende in zit. Dit is dus iets wat we in de gaten moeten houden. Achteraf ook maar goed dat we voor een keizersnede zijn gegaan want de eerste pups was een flinke. De reu weegt 228 en zijn zusje 162 en 187. Wss had Lieve het reutje er nooit uitgekregen.. Ik heb net nog even gebeld omdat Lieve nog geen interesse in de pups toont maar dat heeft tijd nodig volgens hun. Dus we wachten het af