Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:39

Lente schreef:
Second opinion... Ja als ze hem niet zouden willen laten inslapen op het moment dat wij het genoeg vinden wel.

Maar verder zijn we erg tevreden over deze dierenarts. Mijn schoonouders komen er al jaren.

Alleen reageren dierenartsen sowieso wat apart op Cinner. Als ze hem niet kennen dan moeten ze altijd eerst even uitgebreid zijn geslacht bewonderen, maakt niet uit waarvoor je komt :roll:

No offense, maar als je toch zo tevreden bent waarom dan zo'n vervelende opmerking? Natuurlijk vinden dierenartsen dat interessant, zulke gevallen komen ze weinig tegen en van Cinner kunnen ze een hoop leren om zo andere gevallen in de toekomst te helpen. Als je het echt zo vervelend vind wat ik ergens wel begrijp, zeg het dan gewoon tegen hun.

Leprycorn

Re: Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:51

Ik zou er zelf ook niet zo vrolijk van worden als ze mijn hond meer willen onderzoeken dan ik zelf zou willen.

Het zal vast interessant zijn, maar als het baasje het niet wilt (alleen voor iemands interesse onderzoeken) dan vind ik dat je dat moet respecteren. En niet (telkens) op terug moet vallen.

Sterkte met Cinner! Hopelijk helpt dit hem...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:29

Helaas beschikken dierenartsen niet over telepatische gaven en kunnen ze het ook niet ruiken als het baasje dat onprettig vind maar dit niet meldt. Mocht TS het wel al gezegd hebben dan vind ik het ook lomp van de da's in kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:41

Ja hoor, we hebben dat gemeld :j

We komen daar al die tijd al met hem en altijd hebben we gezegd niet met hem aan te willen rommelen.

Nu ook weer maar de DA zei "als het wél zijn prostaat is (als hij die heeft) dan is het met medicatie goed onder controle te houden en dan is het maar iets kleins..."

En dat snappen we :j natuurlijk snappen we dat! Het is ook niet dat we dat niet voor onze hond over zouden hebben maar Cinner is geen standaard hond. Lappen we hem hier weer op komt er weer wat anders...

En als dat dan eens op een antibioticakuur uitkomt zoals nu dan is dat te overzien.

Maar in juni heeft hij ook al een keer een antibioticakuur gehad, in augustus waren we een smak geld kwijt omdat hij allemaal zout water binnen had gekregen...

Het begint op te stapelen.

En katheters is een mooi idee maar dat zou dan onder narcose moeten (want hij is heel bang) en we weten al niet hoe hij daarop reageert, daarnaast weten we niet eens waar de opening van zijn urinebuis zich bevindt en voor hetzelfde geld zitten er bij wijze van spreken haarspeldbochten of een kurkentrekkervorm in.. :+

Ik waardeer alle moeite die ze erin willen steken maar of het behandelen in het belang van Cinner is vraag ik me af...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:43

Dan excuses TS, dan snap ik je gedachtegang heel goed. Misschien kun je je zorgen met de DA bespreken? Duidelijk aangeven dat je alleen dingen wilt doen die in het belang van Cinner zijn en niet puur om te proberen of voor de wetenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:07

Geen probleem hoor :D

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:24

Tja, als hij eenmaal onder narcose is, wil je hem dan nog laten ontwaken, dat is hoe ik ertegen aan kijk..
Sterkte in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:27

Nou daarom... Voor hém geen verschil.

Hij slaapt nu veel. We hebben besloten dat we hem 's ochtends en 's avonds meenemen naar het veld (ergens anders poept hij niet) en verder laten we hem slapen en laten we hem op zijn aangeven plassen aan de overkant hier. De komende dagen hopen we dan verbetering te zien.

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:16

Misschien knapt hij gewoon op, als het zaakje niet meer ontstoken is..
Eén ding tegelijk. Kijk goed naar Cinner <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:02

Vanmiddag na het uitlaten... "Wat heeft hij nou aan zijn staart?"

Bloed.

Aanraken mag niet. Hij duikt in elkaar. De geur die eraf komt verraad een geklapt abces. Een die niet gezien of gevoeld is door de dierenarts.

Geklapt door start van de antibiotica? Of toeval?

Weer overleg; morgen moeten we verbetering zien met de antibiotica. Zo niet, dan gaan we wederom naar de dierenarts... :\

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:07

Ik kan alleen maar een digitale knuffel geven. :(:) Vind het zo erg voor jullie, al die pech met Cinner.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:14

Hè bah wat een pech allemaal! Gaat her afgezien van bovenstaande wel al iets beter met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:54

Nog niet helaas... Hij sjokt nog steeds achter ons aan en staat na het plassen op 3 poten...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:06

Lente ik ga even de advocaat van de duivel spelen maar stel dat hij/zij een baarmoeder heeft misschien is het een baarmoeder ontsteking zeker nu je ook bloed erbij hebt met een geur die je omschrijft.
misschien als jullie denken het word niet beter we laten inslapen op het moment dat die onder narcose is vragen voor echo mocht daar een baarmoeder ontsteking uit komen dan dat opereren mocht daar niks bijzonders uitkomen kun je hem/haar nog altijd laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:28

Voor een echo moeten we naar een hele andere dierenkliniek. Daarnaast weten we niet of hij narcose überhaupt zal overleven. Dat gaan we dus niet doen. Stel hij heeft een baarmoeder + ontsteking dan laten we ook niet opereren. Simpelweg omdat niet duidelijk is hoe en waar de rest van zijn organen in elkaar zit.

De dierenarts zei dat zijn ogen niet verder achteruit gegaan leken te zijn maar daar denken wij anders over.

Als deze antibiotica niet aanslaat dan denk ik dat het toch echt einde verhaal is. We gaan niet eindeloos dokteren.

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:09

aah nee hea t houd ook niet op zeg! :( :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:16

Volg vooral je gevoel. Zelf zou ik nog wel een echo overwegen. Mocht het toch een baarmoederontsteking zijn of iets anders ernstigs, kun je er nog voor kiezen hem niet wakker te laten worden. Dan weet je wel waar je aan toe bent. Wanneer hij zelf niet uit de narcose komt, geeft dat ook wel aan hoe zwak hij was en is dat misschien ook maar beter.
Maar het is jullie hond en jullie moeten doen wat je het juiste lijkt. Heel veel sterkte!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:48

Als ik in jullie schoenen zou staan, zou ik mij ook geen raad weten. Gewoon omdat zoals je al beschreven hebt, het een vrolijke iets wat bijzondere hond is als het goed met hem/haar gaat. Ik zou inderdaad echt eerst alles geprobeerd hebben, voordat ik de meest heftige beslissing zou maken -O-

Maar nu als buitenstaander ( wat dus vele malen makkelijker praten is ) zou ik terug gaan kijken naar de afgelopen tijd en de dagen tellen die goed zijn gegaan maar ook zeker de dagen die niet goed zijn gegaan. En volgens mij zijn er een hele hoop dagen die Cinner niet goed zijn afgegaan. Hoe heftig ikzelf het hele verhaal ook vind, vooral omdat jullie echt werkelijk constant aan het nadenken zijn wat nou het beste is, ( jullie zijn top baasjes!!!! ) denk ik ook dat er in jullie achterhoofd een stemmetje zit die zegt: laten we stoppen. ;(
Wat ik al eerder zei, als ik in jullie schoenen stond zou ik zeker niet zo makkelijk praten erover. Maar ik denk dat de kwaliteit van het leven van Cinner helaas toch echt op de terugweg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:16

Ianrowan2009 schreef:
Maar nu als buitenstaander ( wat dus vele malen makkelijker praten is ) zou ik terug gaan kijken naar de afgelopen tijd en de dagen tellen die goed zijn gegaan maar ook zeker de dagen die niet goed zijn gegaan. En volgens mij zijn er een hele hoop dagen die Cinner niet goed zijn afgegaan.

Als mede-buitenstaander denk ik helaas hetzelfde. Het was fijn om te horen dat hij als hij onder de pijnstillers zit wel beweegt en wel goed plast, maar zoals je erover schrijft heeft de ontsteking tussen te achterbenen in die verdoofde periode gewoon door kunnen woekeren omdat die verder niet specifiek aangepakt is. Dat is helaas het risico van een dier met onbekende lichamelijke klachten pijnvrij maken, dat de oorzaken van de pijn aanwezig blijven en in geval van ontstekingen zullen verergeren.

Als je hem per se in leven wilt houden tot die vakantie, dan zou ik toch ook de gok wagen om hem toch onder verdoving te laten scannen; mocht dan blijken dat het probleem klein en goed te behandelen is, dan kun je hem tenminste gericht helpen en ook echt een kans geven om die vakantie met alle stress die daarbij komt zo goed mogelijk te doorstaan.
Mocht de tijd van kleine oplosbare problemen defintief voorbij blijken door die echo, dan kun je hem verdere pijn besparen en hem op dat moment laten gaan. En als hij zelf niet meer wakker wordt uit de narcose, dan is dat ook een teken dat zijn lichaam echt op is.
Datzelfde geldt voor de vakantie; toen hij als een hond nog gezond en pijnvrij was toen was rennen over het strand natuurlijk geweldig, maar voor een hond die niet meer goed zelfstandig kan plassen, een pijnlijke ontsteking tussen de achterbenen heeft en moeite heeft met lopen is dat misschien helemaal niet meer zo'n feest. Natuurlijk kennen jullie hem (en de kracht van jullie pijnstillers) het beste, maar van iets wat hij in het verleden leuk vond, hoeft hij in het heden helemaal niet meer van te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:35

Vervolgens heb je dan een hond die als een idioot rondrent buiten, op alle vreemde mensen afduikt (en wegrent zodra ze hem willen aaien).

Die weer met zijn voorpoten op de rugleuning van de bank komt staan en aan mijn haar knabbelt en die actief schooit om kaas (met of zonder antibiotica erin).

:+ :+ :+

In onze gedachten waren we al afscheid van hem aan het nemen maar zoals het er nu voor staat...

Texel, here we come!! *\o/*

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:52

Super nieuws *\o/* slaat de AB goed aan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:03

Wat een geweldig nieuws! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:54

Vanmorgen weer bij de dierenarts geweest.
Het is inderdaad een abces dat geknapt is en dat is nog niet helemaal over.
De kuur wordt dus met een week verlengd. Mochten we dan vinden dat het toch niet geweldig geheeld is nog dan kunnen we het (op Texel) nóg een keer laten verlengen.

En als het dan nog niet helemaal beter is of het komt terug dan zit er misschien toch iets in zijn schacht en zouden we dat (toch onder narcose) weer verder moeten laten onderzoeken.

Of we dat dan nog weer zouden laten doen vraag ik me af...

Maar voor nu dus lekker naar Texel, hij mag alleen de zee niet in... -O-

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:49

wat een getob,

Laat hij jullie wel schoonmaken zeewater is namelijk super bij wonden. Alleen als het open is moet je het wel schoon kunnen maken van zand dus tuinslang of iets om het zand weer weg te spoelen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:14

Heb het hele topic even doorgelezen. Wat een sneu verhaal zeg! Wel een enorm leuke hond zo te zien :)