Ianrowan2009 schreef:Maar nu als buitenstaander ( wat dus vele malen makkelijker praten is ) zou ik terug gaan kijken naar de afgelopen tijd en de dagen tellen die goed zijn gegaan maar ook zeker de dagen die niet goed zijn gegaan. En volgens mij zijn er een hele hoop dagen die Cinner niet goed zijn afgegaan.
Als mede-buitenstaander denk ik helaas hetzelfde. Het was fijn om te horen dat hij als hij onder de pijnstillers zit wel beweegt en wel goed plast, maar zoals je erover schrijft heeft de ontsteking tussen te achterbenen in die verdoofde periode gewoon door kunnen woekeren omdat die verder niet specifiek aangepakt is. Dat is helaas het risico van een dier met onbekende lichamelijke klachten pijnvrij maken, dat de oorzaken van de pijn aanwezig blijven en in geval van ontstekingen zullen verergeren.
Als je hem per se in leven wilt houden tot die vakantie, dan zou ik toch ook de gok wagen om hem toch onder verdoving te laten scannen; mocht dan blijken dat het probleem klein en goed te behandelen is, dan kun je hem tenminste gericht helpen en ook echt een kans geven om die vakantie met alle stress die daarbij komt zo goed mogelijk te doorstaan.
Mocht de tijd van kleine oplosbare problemen defintief voorbij blijken door die echo, dan kun je hem verdere pijn besparen en hem op dat moment laten gaan. En als hij zelf niet meer wakker wordt uit de narcose, dan is dat ook een teken dat zijn lichaam echt op is.
Datzelfde geldt voor de vakantie; toen hij als een hond nog gezond en pijnvrij was toen was rennen over het strand natuurlijk geweldig, maar voor een hond die niet meer goed zelfstandig kan plassen, een pijnlijke ontsteking tussen de achterbenen heeft en moeite heeft met lopen is dat misschien helemaal niet meer zo'n feest. Natuurlijk kennen jullie hem (en de kracht van jullie pijnstillers) het beste, maar van iets wat hij in het verleden leuk vond, hoeft hij in het heden helemaal niet meer van te genieten.