Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Spruitjee schreef:Fransje23, dat heb ik bij paarden inderdaad vaker gezien, dat de schapen als 'speelgoed' gebruikt werden en alle kanten opgejaagd werden
Spruitjee schreef:Fransje23, mooie foto! Wat vibd jou paard vd weidegenootjes?
Roosmarijn, wat leuk om te lezen! Er zullen nog meer foto's langskomen, eind februari zal ik naar Frankrijk toe, naar de SIMA (6 verschillende rassen) en de SIA (15 koeienrassen, 10 paarden, 30 schapen, 2 ezel en nog wat geitenrassen) Werk je nu dan ook op een veebedrijf of heb je thuis een bedrijf?
Diablo schreef:Wat interessant zeg, echt leuk! Kunnen die stieren gewoon aan de hand gehouden worden?
Spruitjee schreef:Diablo, De stieren zijn opzich wel goed te houden, als ze maar van jongs af aan gewend zijn te volgen, maar ook weer niet té tam zijn. Zelfs een kleine Galloway kan een mens dooddrukken als hij dat wil, al is het alleen maar omdat hij tegen je aan schuurt. Dit is dan ook de reden dat de stieren een neusring dragen. Mochten ze echt vervelend gaan doen dan voelen ze de druk op hun neus en zijn ze iets makkelijker te houden.
Citaat:Thioro, dat is mijn ervaring inderdaad ook. Jerseystieren of stieren met veel Jerseybloed zijn nog erger! Loeien, met hun poten over de grond schrapen
Spruitjee schreef:daffie1986, Bijna niet! Een aantal pagina's terug een foto van een kruislingkoe, maar geen echte kiwicross..
[ Afbeelding ]
De enige foto van een echte KiwiCross dame! Met op de achtergrond KiwiCross, Holstein en Jersey.
Hoe bevalt het gebruik van Kiwi-Cross bij jullie in de kudde?Hier hoorde ik hele verschillende verhalen, van veehouders die de kruising (spreekwoordelijk) aanbidden tot veehouders die ze waardeloos vonden.