Het komt vast wel goed met de warmte, ik denk dat de paps en mams van "Piep" het allemaal wel zullen regelen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Valkparkieten adopteren heel makkelijk eitjes van een andere vogel. Dat is ook erg handig wanneer een koppel bijvoorbeeld niet goed broed.
badeendje schreef:Gaaaaf Cayenne! Ik bedacht me pas na mijn reactie dat je helemaal in Den Bosch woont, dat is voor de kleintjes misschien een iets te verre reis (naar Twente), maar heel veel geluk ermee, ik blijf je volgen
.

http://www.tieltreasures.com/gallery.htm
Leukleuk!!
Helaas nog geen foto's omdat mams heel even van het nest af ging en ik mijn telefoon niet bij de hand had. Hopelijk gaat het hem/haar lukken! Ik zag ook nog het piepkleine eitandje waarmee ze de schaal stuk maken
Dus er zijn er 6 bijgekomen. Ik heb er 4 in één koop gekocht (het stel wat nu op eitjes zit, een jong van hen uit het vorige nest en een tweejarig vrouwtje dat op tentoonstellingen heel hoog heeft gescoord). Daarna is de zilverkleurige man erbij gekomen. Die hebben we helemaal uit Belgie gehaald en het is de bedoeling dat hij een koppel gaat vormen met het tweejarige vrouwtje, en Diva hebben we vorige week opgehaald uit Spijkenisse.
als ik ooit een valkje wil kom ik bij jou een kleintje halen 
PartoutZ schreef:Ik raak ook verliefdals ik ooit een valkje wil kom ik bij jou een kleintje halen
Dan weet ik sowieso dat ze van een goed huis komen!

Cayenne schreef:Nee hoor. Zodra ik een voet in de voliere zet, word ik belaagd door de tamme valkenDus die worden echt niet minder tam
![]()
Ze helpen eigenlijk juist de niet-tamme valken ontdekken dat ik niet eng ben.
maar dan zitten er ook wel heel veel 'wilde' om hem heen. Nu mag hij lekker twee werkjes bij iemand bivakkeren die 1 van onze grasjes heeft overgenomen
dus kan hij daar alvast wennen voordat er binnenshuis hier een grasje bij komt
Cayenne schreef:badeendje schreef:Gaaaaf Cayenne! Ik bedacht me pas na mijn reactie dat je helemaal in Den Bosch woont, dat is voor de kleintjes misschien een iets te verre reis (naar Twente), maar heel veel geluk ermee, ik blijf je volgen
.
Dat valt mee hoor. Een aantal van mijn valkjes komen helemaal uit België vandaan (ivm goed bekend staande kwekers en goede bloedlijnen).
Met een goed vogelbenchje en wat lekkers kunnen ze een tripje heel goed aan! Ze gaan hier altijd heerlijk slapen of knabbelen wat op trosgierst.
Zometeen weer kijken hoe de kleine frutsel het maakt en of baby nummer twee zich al snel laat zien!
Hier nog een leuke link die wel een beetje aangeeft hoeveel verschillende kleuren/mutaties er bij valkparkieten zijn.
En dit zijn ze nog lang niet allemaal![]()
http://www.tieltreasures.com/gallery.htm
Aaaawwhh gefeliciteerd met de 2e
, van harte!