Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:40

Natuurlijk doet dat er niet toe. Maar het ging mij er even over dat er werd gezegd dat het trainen van de dieren allemaal heel vriendelijk gaat en dat kan ik gewoon niet geloven. Helemaal als je ziet in wat voor omstandigheden ze gehouden worden dus.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:41

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:41

Waarom moeten mensen er altijd andere "slechte" dingen bij halen? Zodat het genoemde in het niet valt of moet lijken mee te vallen?
Zo werkt het niet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:42

BarbaLala, om hun geweten te sussen :o ?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:44

Sees schreef:
BarbaLala, om hun geweten te sussen :o ?

Het is een psychisch gekend fenomeen, theoretisch zouden mensen niet kunnen leven met iets dat ze weten dat slecht is. Daarom worden er dingen bijgehaald zodat we wel kunnen functioneren.
Het heeft een wetenschappelijke naam, maar ik ben het kwijt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:44

Scheer niet iedereen over een kam, niet alle dieren in een circus hebben het slecht.
Tuurlijk vrijheid .. die ze eigelijk verdienen zoals elk dier.. maar dan kun je dan ook over je paard zeggen.
Maar natuurlijk weten zij niet beter.. dat het zo hoort. wanneer ze dus goed verzorgt worden.. genoeg ruimte hebben.
En tuurlijk het is wel zielig... maaaaaar ze worden heus niet allemaal mishandelt of slecht verzorgd kom op heaa.. en als iedereen het zo zielig vind doe er dan wat aan..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:46

BobbieLover schreef:
Scheer niet iedereen over een kam, niet alle dieren in een circus hebben het slecht.
Tuurlijk vrijheid .. die ze eigelijk verdienen zoals elk dier.. maar dan kun je dan ook over je paard zeggen.
Maar natuurlijk weten zij niet beter.. dat het zo hoort. wanneer ze dus goed verzorgt worden.. genoeg ruimte hebben.
En tuurlijk het is wel zielig... maaaaaar ze worden heus niet allemaal mishandelt of slecht verzorgd kom op heaa.. en als iedereen het zo zielig vind doe er dan wat aan..

Wij doen er wat aan door hier niet aan mee te doen en andere mensen bewust te maken hoe het er aan toe gaat in een circus ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:46

BobbieLover schreef:

Wat zou je er als 'simpele burger' aan kunnen doen in jouw ogen?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:47

Ik heb verschillende trainers meegemaakt in de tijd dat ik in het circus woonde, en 1 daarvan zorgde echt perfect voor die dieren, had alle liefde voor ze. Maar dan alsnog zie je dingen bij de dieren die gewoon niet horen, zoals zich kaalplukken, met hun hoofd tegen de muren aanslaan, poten helemaal stuk bijten. Allemaal stereotype. Het hoort gewoon niet.
In het circus geboren of niet, de dieren zijn allemaal niet meer 100% in hun hoofd en worden een soort van robot.
Het is gewoon niet juist.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:48

BobbieLover schreef:

Dat doe je dus in 1e instantie door NIET meer naar circussen te gaan waar men gebruik maakt van wilde dieren. Vergelijken met een paard is kul :o. Ik hoef niet eens uit te leggen waarom hoop ik? Dat men de dieren goed verzorgd, maakt het nog steeds niet oké en genoeg ruimte hebben ze dus niet (zie links).

BobbieLover

Floor_x schreef:
BobbieLover schreef:

Wij doen er wat aan door hier niet aan mee te doen en andere mensen bewust te maken hoe het er aan toe gaat in een circus ;)

Dat helpt die dieren ook niet echt? en ik denk juist doordat er mensen naar toe gaan.
Dat zorgt ook dat het circus geld verdient.. waardoor ze het dierenwelzijn kunnen op peppen..
beter hokken, en dergelijken

BobbieLover

Sees schreef:
BobbieLover schreef:

Dat doe je dus in 1e instantie door NIET meer naar circussen te gaan waar men gebruik maakt van wilde dieren. Vergelijken met een paard is kul :o. Ik hoef niet eens uit te leggen waarom hoop ik? Dat men de dieren goed verzorgd, maakt het nog steeds niet oké en genoeg ruimte hebben ze dus niet (zie links).

Hoezo niet? wedstrijden rijden bijv.. dat doe jij toch ook voor je eigen vermaak?
Waarom is dat met een paard dan anders als met een wild dier? :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:50

In plaats van gewoon blij te zijn voor de TS???!!!!
Typisch bokt weer dit!!
Een hele discussie oplaaien over iets waar de TS niks aan kan doen, een leuke foto met tijgertjes, alsof jullie die kans niet zouden grijpen.
Jullie lijken nu heel schijnheilig, maar volgens mij zouden jullie stuk voor stuk ook met die tijgers op de foto zijn geweest!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:51

BobbieLover, denk je werkelijk dat een circusdier het net zo goed heeft als een paard. Ik heb eigenlijk de puf niet om uit te leggen waarom dat niet zo is, dat kun je toch zelf ook wel bedenken :o ?

JUIST als circussen geen geld meer verdienen, moeten ze de boel opdoeken en dus is het leed voor die dieren voorbij (ook al worden ze dan misschien ingeslapen). Denk je werkelijk dat het geld geïnvesteerd wordt in dierenwelzijn?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:52

BobbieLover schreef:
Dat helpt die dieren ook niet echt? en ik denk juist doordat er mensen naar toe gaan.
Dat zorgt ook dat het circus geld verdient.. waardoor ze het dierenwelzijn kunnen op peppen..
beter hokken, en dergelijken

Dat is niet bepaald wat ze doen met hun verdiende geld hoor := Ik denk (dénk, weet ik niet zeker, is een aanname) dat circussen tegenwoordig maar net genoeg verdienen om hun mensen en dieren te 'onderhouden' om het zo maar te zeggen. Denk dat er weinig geld overblijft voor verbetering.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:53

Sees schreef:
BobbieLover, denk je werkelijk dat een circusdier het net zo goed heeft als een paard. Ik heb eigenlijk de puf niet om uit te leggen waarom dat niet zo is, dat kun je toch zelf ook wel bedenken :o ?

JUIST als circussen geen geld meer verdienen, moeten ze de boel opdoeken en dus is het leed voor die dieren voorbij (ook al worden ze dan misschien ingeslapen). Denk je werkelijk dat het geld geïnvesteerd wordt in dierenwelzijn?

Dan verkopen ze de dieren gewoon door, en niet aan dierentuinen oid
Er zal een enkele temmer zijn die de dieren 'doneert' aan reservaten of een opvang, maar die zijn zeldzaam. Moet wel geld opleveren ;)

Brievenbus

iirrssjjee schreef:
Typisch bokt weer dit!!
Een hele discussie oplaaien over iets waar de TS niks aan kan doen, een leuke foto met tijgertjes, alsof jullie die kans niet zouden grijpen.
Jullie lijken nu heel schijnheilig, maar volgens mij zouden jullie stuk voor stuk ook met die tijgers op de foto zijn geweest!

Grappig dat je dit hier zegt.. En in het andere topic dit:
Citaat:
Circus vind ik echt niks.
Verder heb ik met dierentuinen geen moeite, mits de verblijven groot genoeg zijn en ze op een natuurlijke manier worden gehouden.
Dit geld dus ook voor Wildlife reservaten.

BobbieLover

Sees schreef:

Natuurlijk gaat er ook geld naar die dieren want ze moeten er toch ook goed uitzien voor de show.
En hoezo wil je het niet uitleggen... omdat je het van jezelf wilt goedpraten, commentaar hebben op een ander is ook altijd makkelijk dan commentaar krijgen :)
Omdat JIJ vind dat jij goed voor je dier zorgt en dat mag ook en dat zal ook kloppen.
Maar je paard sta toch ook op stal , en je rijd je paard ook wanneer jij dat wilt?
Dat doet het circus toch ook ? shows geven, voor vermaak..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:54

Tijgers doneren aan de zoo gaat niet zomaar...
Er is juist een grote problematiek met circus tijgers, zie maar eens naar de tijgeropvang.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:54

Vivian__ schreef:
iirrssjjee schreef:
Typisch bokt weer dit!!

Grappig dat je dit hier zegt.. En in het andere topic dit:
Citaat:
Circus vind ik echt niks.
Verder heb ik met dierentuinen geen moeite, mits de verblijven groot genoeg zijn en ze op een natuurlijke manier worden gehouden.
Dit geld dus ook voor Wildlife reservaten.

Omdat ik het circus ook niks vind, voor alle dieren niet alleen voor grote wilde. Maar voor alle beesten, ik kom er dus ook nooit. Maar als ik de kans zou krijgen om met deze beestjes op de foto te gaan zou ik het ook doen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:55

franka75 schreef:
Het zijn trouwens syberische tijgers , een soort die het niet goed doet en hier worden ze raszuiver geboren.

Die soort doet het niet goed, omdat ze door mensen afgemaakt of gevangen genomen worden!
Kan er echt niet bij dat iemand met zijn volle verstand dit schattig vind, sorry.
Juist door dit soort praktijken worden tijgers met uitsterven bedreigd.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:55

Maaaar... Een paard is geen tijger. :o

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:01

Ik denk het Sees ;)

En als jullie zo graag wilde dieren met het houden van paarden willen vergelijken, prima.
Ik ben namelijk ook totaal geen voorstander van mensen die paarden houden op een dergelijke manier.
(Dwz, opstallen en enkel een paar uurtjes op een paddock en/of in de molen gunnen etc.)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:03

Just_Sannee schreef:
Sees schreef:

Dan verkopen ze de dieren gewoon door, en niet aan dierentuinen oid
Er zal een enkele temmer zijn die de dieren 'doneert' aan reservaten of een opvang, maar die zijn zeldzaam. Moet wel geld opleveren ;)

Hm... ik geloof je meteen. Maar als het gewoon niet meer zou mogen in circussen, is het snel afgelopen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:05

BobbieLover schreef:
Natuurlijk gaat er ook geld naar die dieren want ze moeten er toch ook goed uitzien voor de show.
En hoezo wil je het niet uitleggen... omdat je het van jezelf wilt goedpraten, commentaar hebben op een ander is ook altijd makkelijk dan commentaar krijgen :)
Omdat JIJ vind dat jij goed voor je dier zorgt en dat mag ook en dat zal ook kloppen.
Maar je paard sta toch ook op stal , en je rijd je paard ook wanneer jij dat wilt?
Dat doet het circus toch ook ? shows geven, voor vermaak..

Vind jij de dieren in een circus er goed uit zien :? ...
Waarom ik het niet uit wil leggen? Omdat als je zelf niet in ziet waarom er een verschil is tussen een paard en een tijger, ik het de moeite van de discussie niet waard vind :o . Ik denk dat jij over een paar jaar wel zult begrijpen wat ik bedoel. Tot die tijd hoop ik dat jouw paard het beter heeft dan de gemiddelde circustijger en zo niet, dan heb je gelijk en is het net zo not done :D.