Ahhhhhhh ik was al verliefd op grumpy.... maar de nieuwe spetter mag er ook zijn! Geweldig!
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-14 22:06
Ik ben inmiddels wel gewend om alles heeeel vaak uit te leggen krijg altijd zoveel vragen. Maar ik leg liever dingen vaker uit dan dat mensen slecht geïnformeerd zijn. Zoals leonie87 en Femek2902 zelf al eerlijk benoemen dat het niks voor hen zou zijn, zo zal dat voor veel mensen gelden. Ik heb inmiddels al vaker mensen gezien die er eentje aanschaffen en kort erna weer wegdoen omdat het toch niet was wat ze verwacht hadden... Het moet echt je ding zijn. Maar ik vind ze geweldig Ze zien er natuurlijk ontzettend schattig uit en dat kan ook in hun nadeel werken.
Ze zijn niet echt zindelijk, je kunt ze overigens wel trainen om in vaste hoek van hun hok te poepen maar dat doen ze ook zeker niet allemaal. Vaak poepen ze ook in hun loopwiel tijdens het rennen 's nachts daar beland misschien nog wel het meeste. Maar ik heb zelden ongelukjes, als ze wat ouder zijn dan. Baby's poepen veel (echt bizar veel ) en ze hebben er ook nog geen controle over dus daar moet je wel op letten. Maar zodra ze wat ouder zijn wordt dat veel minder. Als ik die van mij eruit haal maak ik ze altijd wakker, laat ze even rondlopen in het hok dan gaan ze iets eten, poepen en plassen en dan haal ik ze eruit en als ze dan ouder zijn hoeven ze niet nog een keer.
Wel leuk dat je alles uitlegt, dan krijg je een wat beter beeld van wat je kunt verwachten. Het is inderdaad vooral een risico omdat ze zo ontzettend adorable zijn, daardoor vergeet je vaak de rest van de dingen eromheen. Het is niet altijd alleen maar leuk, je moet toch voor zo'n beestje zorgen, het kost weer geld ook. Het lijkt mij ook echt geweldig, wist niet dat je ze uberhaupt kon hebben als huisdier, ik word er al blij van als ik er eens eentje langs zie kruipen . Maar of het op de langere termijn wat zou zijn, is een tweede.
Axivoca123
Geplaatst: 14-04-14 23:08
Wat een poepie zeg! Hoe lang zijn die stekeltjes die eruit vallen? 1-2 cm?
_Kelley
Geplaatst: 15-04-14 00:24
Ooh zij kan ook al van die lekkere chagerijnige gezichten trekken
Magrathea
Geplaatst: 15-04-14 00:31
Ik wil zo graag een egeltje! Maar ik vrees dat het niet gaat lukken voor de nieuwe wetgeving ingaat Hier past het niet en tegen dat de verhuizing rond is is het al 1 juli geweest denk ik, en dan is het ook nog zomervakantie... Ik hoop zo dat het niet doorgaat eigenlijk, egeltjes zijn zo leuk
Misschien kende je deze al, maar om deze reden denk ik dat een egeltje icm een hond of kat wel goed gaat
@ Magrathea: egeltjes die voor 1 juli al geboren - en in Nederland - zijn mag je nog gewoon kopen. Staat letterlijk in de laatste brief van Dijkstra
Solleke_Noah
Geplaatst: 15-04-14 08:30
Ach wat een schatje Zo'n klein dropje nog! Ze is al best rond ons gevonden baby egeltje was maar 49 gram!! Maar goed die moest nog de papfles. Vanaf welke leeftijd mag je zo'n egeltje eigenlijk in huis nemen?
Gelukkig dat je ze in België niet mag houden, ze worden per topic gewoon onweerstaanbaarder
Dat plaatje is mooi inderdaad Het gaat meestal wel goed samen met andere huisdieren, maar met sommige grote honden die bijten moet je natuurlijk wel uitkijken. Die kunnen best een egel te grazen nemen ondanks de stekels.
Ze mogen vanaf 6 weken weg en de stekels zijn net aan een cm, soms iets kleiner. Als ze klaar is met deze quilling moet ze nog vaker... rond de 12 weken is meestal de laatste, sommige verliezen nog een beetje als ze een halfjaar oud zijn maar in principe hebben ze dan gewoon hun "volwassen" stekels.
Ik denk niet dat een egel voor mij wat zou zijn, dus ik moet dit topic maar volgen. Zo wordt mijn behoefte aan egelliefde toch gevuld, wat een schattige snoetjes!
Zo zaten we dinsdagavond in bed series te kijken (crappy telefoonkwaliteit)
Momenteel op zoek naar een nieuwe kooi voor haar. Heb misschien al wat gevonden. Wil eigenlijk net zo een als ik voor Týr heb (je kan ze op elkaar zetten).