Om 3 uur werd ik wakker gemaakt en was de eerste geboren. Deze was echter heel slap en het droogvrijven had weinig tot geen zin. Ze ademde heel heftig toen ze net geboren was, alsof ze naar lucht hapte, en later ademde ze al snel niet meer ze kwam er in stuit (stuip?) ligging uit dus eventueel had er slijm in haar luchtpijp/longetjes kunnen zitten. We hebben er iets uitgezogen maar dat mocht ook niet baten. ze heeft het niet overleefd... De dierenarts hadden we al gebeld maar die vertelde ook dat hij niks kon doen.
Na een tijdje kwam er weer vruchtwater uit maar de weeën kwamen maar niet op gang, dokter weer eens gebeld, moesten we nog een uur afwachten maar om 6u was er nog niks en toen besloot de dierenarts onze kant op te komen. Eerst een python spuit geprobeerd om weeën op te wekken, ze heeft wel een paar keer geperst en wéér een plasje vruchtwater maar er kwam maar niks. Toen besloten om de andere twee met een keizersnede te halen. Met pippa naar het DGC in Wezep gesjeesd en daar gebeurde het. Ik voelde me heeeel naar want ik dacht echt dat die andere twee ook dood zouden zijn nou, toen pippa eenmaal onder narcose was en alles klaar was ging het gebeuren. De keizersnede zelf gaat vrij snel. Eerst kwam er een zwart witte uit. Je ziet eerst geen teken van leven omdat de pups ook wat van de narcose meekrijgen. M'n pa wrijven, wrijven en nog eens wrijven en toen kwam er teken van leven ondertussen kwam nummer twee er ook uit, veel zwart (of donkerbruin) met een beetje wit, ongeveer zoals pippa, die was een stuk groter en gaf met het wrijven ook al snel teken van leven. Toen ze begonnen te piepen was het plaatje helemaal compleet nog even doorgewreven en uiteindelijk mochten ze lekker warm in de couveuse toen ze helemaal zelfstandig en constant ademden. Na een tijdje mocht Pippa wakker worden, ze was wat suf maar doet het goed nu! Ze liggen nu met z'n 3tjes in de werpkist en beide pups drinken al!
Echt super super blij dat die andere twee nog leefden nu ben ik net weer mn bedje ingedoken want ik heb vannacht wel 2 uur geslapen!
Fototje komt nog vandaag!
Birdie60
Geplaatst: 12-01-14 11:41
Jammer van die ene, maar gefeliciteerd met die andere 2. Toch 3, had de Da goed gezien.
akishino
Geplaatst: 12-01-14 11:42
Jammer dat het eerste pupje het niet gehaald heeft. Maar met moeders alles goed en de twee andere pupsels ook, dat is prachtig. Proficiat!
Geniet ervan.
Yom
Geplaatst: 12-01-14 11:42
wat jammer van de 1e, maar proficiat met de andere 2
JamieC
Geplaatst: 12-01-14 11:46
Gefeliciteerd! Gelukkig zijn er twee wel helemaal gezond en wel Dus strakjes beschuit met muisjes?
trysteffy
Geplaatst: 12-01-14 11:47
Gefeliciteerd!!! Jammer van de eerste pup:-( maar daar ken niemand wat aan doen jullie hebben het geprobeerd.
CaVaLaPhoto
Geplaatst: 12-01-14 11:47
Jeetje, helaas geen 'droom'-bevalling. Maar het belangrijkste is dat mama en de twee pups gezond zijn natuurlijk! Slaap maar lekker eerst wat bij voordat je foto's gaat maken ja