Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:10

Nuage schreef:
[mod]Kritiek is toegestaan op Bokt. Maar zorg ervoor dat dit de sfeer in een topic niet om zeep helpt en word niet persoonlijk naar elkaar toe. Het eindeloos herhalen van je standpunt zorgt er meestal niet voor dat dit opeens wel begrepen wordt. Het zorgt enkel maar voor nog meer frustratie voor beide betrokkenen. Het verzoek is hier een beetje rekening mee te houden en samen dit topic leuk te houden[

en de groene opmerking word weer stug genegeerd .....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:13

little_birdy schreef:
Nuage schreef:
[mod]Kritiek is toegestaan op Bokt. Maar zorg ervoor dat dit de sfeer in een topic niet om zeep helpt en word niet persoonlijk naar elkaar toe. Het eindeloos herhalen van je standpunt zorgt er meestal niet voor dat dit opeens wel begrepen wordt. Het zorgt enkel maar voor nog meer frustratie voor beide betrokkenen. Het verzoek is hier een beetje rekening mee te houden en samen dit topic leuk te houden[

en de groene opmerking word weer stug genegeerd .....

In welk opzicht? Volgens mij blijven wij "critici" erg netjes en helpen we de sfeer in het topic niet om zeep. Wij "critici" worden niet persoonlijk en we herhalen niet eindeloos hetzelfde standpunt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:15

Konijnen zijn groepsdieren, dat weet iedereen. Maar ook konijnen hebben een eigen persoonlijkheid. Dit zijn opvangers, wellicht getraumatiseerde konijnen die beter functioneren alleen dan samen. Moet de ts dan perse konijnen gaan samen gooien omdat wij dat beter vinden omdat ze groepsdieren zijn? Waarom iets forceren? Je doet toch ook geen vechtende honden samen ook al zijn dat ook groepsdieren?

Daarnaast, ik zou mijn hele tuin ook niet opofferen aan konijnen. En ik snap ook dat de TS deze konijnen niet weg kan geven omdat het opvangers zijn. Jullie kritiek is duidelijk, maar het keer op keer herhalen is behoorlijk vervelend voor de TS die toch haar best doet om de konijnen een prettige leefomgeving te bieden. De situatie is nou eenmaal zo.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:18

Citaat:
In welk opzicht? Volgens mij blijven wij "critici" erg netjes en helpen we de sfeer in het topic niet om zeep. Wij "critici" worden niet persoonlijk en we herhalen niet eindeloos hetzelfde standpunt.

Ik ben het eens met het standpunt van Marjoow, goed verwoord zeg!
Naar mijn mening wordt de modopmerking netjes nageleefd hoor? En je mag toch best kritiek geven? Als je het maar onderbouwd en elkaar in de waarde laat. En na mijn mening wordt dat in deze posts echt gedaan :j

Ik ga me er zelf niet over uitlaten, ik kan het toch niet zo mooi en netjes verwoorden en wil miscommunicaties voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 20-06-12 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:20

Vergeleken bij de levenslange eenzame opsluiting in een Ferplast (of ander merk) plastic binnenkooi of een buitenkooitje zo klein dat je er nog geen knuffelbeest in zou willen stoppen, krijgen deze konijnen het SUPERGOED! +:)+ Ze kunnen binnen of buiten, kunnen lekker heen en weer hopsen en hebben door de tralies contact met elkaar. Ik denk dat minimaal 80% van de nijnen in NL het HEEL wat slechter heeft!

Mensen, hou eens op met dat suffe gemier! Ga je geitenwollensokken wassen ofzo! :O |o Gezellig weer hoor, Bokt... Altijd maar kritiek kritiek, bah! Nee, DAN ga je nog een topic openen, als je weet dat je toch alleen een bak stront over je heen gaat krijgen van de critici!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:46

Magrathea schreef:
SunxLove schreef:
Je kan toch ook de voedsters steriliseren?
Voor de rest vind ik het wel heel leuk hoor! En ik volg je al tot aan het begin :)

Meh, dat is ook niet ideaal, dan worden ze steeds verkracht door de mannetjes :') Aangezien die hun hormoontjes nog wel hebben.

Haha, dat is idd ook niet de bedoeling :+

Nathas

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 18:21

Mijn konijnen blijven waar ze zijn. Bij mij thuis dus want het zijn namelijk mijn konijnen..... Vanavond heb ik ook weer wat konijnen (damens) geprobeerd te koppelen met gevolg... 1 konijn stuk uit het oor... en 1 konijn in shock. Men zegt van mensen ook dat het groepsdieren zijn. Nou geloof mij niet iedereen kan met iedereen door 1 deur dat kan niemand je zou wel heel speciaal zijn als dat wel kon.... Dat geld ook voor konijnen...Nog een moo voorbeeld: Mijn buuvrouw heeft vanmiddag een nieuwe voedster geintroduseerd bij haar gecastreerde man en vrouw. (Dit op neutraal gebied) Met gevolg dat het nieuwe voedstertje niet meer leeft binnen 5/10 min doodgebeten. (Mijn buurvrouw heeft al 30 jaar konijnen en dit nog maar 1x mee gemaakt in der leven) Dus wat zegt dit over every bunny needs some bunny... Ik ben er van overtuigt dat sommige konijnen beter af zijn als ze alleen zitten maar wel naast een ander zodat ze langzaam aan kunnen wennen en dan misschien in de toekomst samen kunnen gaan wonen.... Hier ga ik dus verder niet meer op in...

Over de hartjes van mijn rammetjes. Alle 3 en ook juultje hun zusje hebben hartfalen (helaas erfelijk paps had het ook), het hart pomt het bloed niet goed (met te weinig kracht) door het lichaam. Ook ik heb paravetrinair gestudeerd en ik heb met mijn vaste dierenarts er veel gesprekken over gehad hoe nu verder. Dribbel de vader van de 4 is gecastreerd onder zeer lichte narcose en plaatselijke verdoving en nog heeft dit voor een hartstilstand gezorgt daarom hebben ik en mijn dierenarts besloten om dit niet te doen (aan het geld ligt het niet ik heb ook 2500 euro voor men hondje overgehad met haar knietjes dus waarom ook niet voor men andere dieren. Hier ga ik dus verder niet meer op in...

Dan nog over de rennen. Een ren van 1 meter 40 breed bij 1 meter 20 diep is echt niet klein voor 1 klein dwerg konijntje...... Zoals vele anderen al gezegt hebben ik ken genoeg konijnen die er slechter bij zitten. Jullie mogen hie jullie mening over hebben maar ben dan toch wel benieuwd hoe jullie konijnen (mocht je die hebben) er bij zitten... Foto's graag via PB anders word mijn topic daar zo vol mee. Dus ook hier ga ik verder niet meer op in.

Nu wil ik jullie vragen om het gezellig te houden. Heb je dan toch nog kritiek lees eerst of het al gezegt is zoja hou het dan voor je zo nee hoor ik het graag...Maar hou het netjes...

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:36

Ik vind dat je harstikke goed bent voor je konijntjes! 7 hokken bouwen is niet niks! +:)+

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:44

*komt nog ff binnenvallen*

TS: wauw, dat je zoo goed voor je konijnen inzetten, als wij ruimte in de tuin hadden, hadden mijn konijntjes ook zo'n mooi hok gekregen. (ik heb 3 konijntjes; 1 van 8 en 2 van 1).. Maar helaas, kleine tuin.

@Iedereen die commentaar heeft: Op bokt kan best wel wat kritiek gegeven worden, maar die konijntjes, ik weet zeker dat die super gelukkig zijn.

Oowh en TS: nog veel succes, ik blijf het volgen ;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:11

Och ze zijn vast zwaar zielig?? Niet dus.. als ze bij elkaar konden had ts het allang gedaan!

En wat een mooie hokken :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:17

TS, het is echt geen zonde of zo die je begaat als je een paar konijnen verkoopt omdat je geen ruimte ofzo hebt ;)

Jammer dat jouw konijnen zo op elkaar reageren, maar dat is dan eenmaal niet anders. Het verhaal over waarom je de rammen niet laat castreren is wel een stuk duidelijker :)

En ja, ik vind nog steeds de hokken te klein, maar het is beter dan vele anderen. Maar, omdat het ene erg is, maar het andere erger moet het ene maar goed gevonden worden?
Ik heb zelf geen konijnen, heb totaal geen klik met de diertjes ;) Ik heb een kat :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 19:21

Ik heb de tijd / ruimte en geld voor de dieren dus ze gaan levend nergens anders heen (Behalve Rita die gaat altijd mee op vakantie :P) check de foto's van mijn tuin maar eens dus wel ruimte en elke dag een uur sjezen door de tuin vinden ze heerlijk en daarna weer chillen in hun ren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:22

Je moet het zelf weten dan, ik hoop alleen dat er niet iemand is die denkt dat ie er zo ook aan kan beginnen en zijn tuin vol zet met die kleine hokjes.

Ik vind ze namelijk écht te klein.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:33

Het is duidelijk marjoow.
Vind het er top uitzien ts, krijgen we het eindresultaat nog wel te zien?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:39

TS, duurt lang, wij willen het eindresultaat zien *\o/*

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:51

Jep, heeeeeel graag xD

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:56

Ik denk dat jou konijnen zich gelukkig mogen prijzen! Die van mij zitten overdag in zo'n dubbeldekkerhok (zonder ren ivm katten etc). En 's avonds lopen ze bij mij los op de kamer. dan zitten ze ook nog elke dag wel een uurtje in het gras. Maar als jij hebt de mogelijkheid om ze een ren te geven met een hok er in + elke dag een uur rennen. Helemaal top!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 20:20

Als beetje mee zit (morgen slecht weer op komst) Zondag het eind reseltaat.......

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:22

Marjoow schreef:
Je moet het zelf weten dan, ik hoop alleen dat er niet iemand is die denkt dat ie er zo ook aan kan beginnen en zijn tuin vol zet met die kleine hokjes.

Ik vind ze namelijk écht te klein.

Wat je vind mag je houden. ;)

TS, wat een werk heb je hierin zitten ik ben ook zeker benieuwd naar het eindresultaat. :)

Ik las iets over golfplaten i.v.m. regenval. Wellicht een optie, vrienden van mij hebben ook een konijnenren en die hebben een golfplatendeksel gemaakt. Met warme temperaturen is de deksel dus open en wanneer er veel neerslag verwacht of of bij vorst gaat de deksel dicht. Dit vergt wel even een handigheidje maar wellicht kun je er iets mee. Als je helemaal handig bent in klussen dan kun je ook een soort driedelige deksel maken die je dan op kunt vouwen in drie compartimenten wat de handelingen dan makkelijker maakt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:25

Hmm word het door golfplaten niet gauw te warm voor de beestjes?
Ik zie trouwens niet waar die steek voor nodig is?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:26

Het ziet er al mooi uit TS!
Wij hadden vroeger 9 konijnen, 3 hele grote rennen en in het midden 1 groot hok. Als ze het gras op hadden gingen ze naar een andere ren. Het hok stond dus in het midden, daar konden ze altijd bij, vanuit elke ren. Ideaal, op 1 ding na, ze graafden onder het gaas door en uiteindelijk hadden we geen konijnen meer over. Maar ze zaten allemaal bij elkaar. 8 voedsters en 1 gecastreerde ram. Nooit problemen mee gehad. Ik wist ook niet dat konijnen zo met elkaar konden vechten dat het verwondingen of zelfs de dood tot gevolg kon hebben.
Succes verder met het hok! Ik volg :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:27

Marjoow schreef:

Met warme temperaturen kun je de deksel van golfplaat dus open doen. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:29

magda_90 schreef:
Marjoow schreef:

Met warme temperaturen kun je de deksel van golfplaat dus open doen. ;)

Dat snap ik, maar Nederland heeft zo'n rotklimaat. Al vaak zat dat het keihard regende maar tegelijkertijd stikbenauwd was.
En aangezien konijnen slecht tegen warmte kunnen, denk ik dat golfplaten geen goede optie is, omdat het dan waarschijnlijk snel te warm zal worden ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:31

Maar het is zelden zo dat het warm is van de zon, en dat het tegelijkertijd regent. De lucht is dan gewoon warm, dan maakt het niet uit of je een golfdak hebt of niet, het is toch wel warm.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:32

De weerszijden zijn ook open dus er is genoeg ventilatie om de warmte tijdens de buien af te kunnen voeren. Ik heb de betreffende konijnen van mijn kennissen nog nooit benauwd gezien tijdens/na dergelijke regenbuien dus het is zeker praktisch. ;)
Net wat Magrathea ook zegt.