En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:47

Oh en daar komen de boze reacties al.
Tja iedereen heeft er een andere mening over, ik sta op een pensionstalling en het stikt daar letterlijk van de muizen.
Alles word aangevreten en alles gaat stuk. Iedereen die toen op stal was was er overeens dat dit beter was.
Want ik had ze sowieso niet terug gestopt in mijn kast, ben helemaal gek zeker, alle dekjes en spullen die nog niet zijn
aangevreten het risico laten lopen dat die ook naar zn gortje gaan. Geld groeit mij niet op de rug.

Bovendien, stel ik had ze ergens anders neer gelegd, zouden ze of gepakt worden door de stalkatten, doodvriezen, verhongeren
of uiteindelijk worden vergiftigd met rattengif. Klinkt allemaal heel sneu en dat is het ook! Daar ben ik het helemaal mee eens maar
wat moet je er mee? Mee naar huis nemen?

Wat mij verbaasd is dat er nooit moeilijk word gedaan wanneer stallen of mensen thuis rattenvallen of rattengif strooien en vervolgens
dus hun wilde muizen of ratten uitroeien, maar als t kleine baby muisjes/ratjes zijn, mag dat niet en word je voor gek verklaard.

SpecialBel schreef:
Helemaal mee eens. Als dat het enige is waar je aan kan denken ben je niet helemaal 100% volgens mij. :(

Niet helemaal 100%? Tuurlijk wat jij wilt ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:47

Quellian schreef:
Sneu... je hebt toch wel park/bos/weilanden in de buurt waar je ze neer had kunnen zetten?
Ik had deze 'boze meneer' zelf even wat meppen met een schep gegeven. Gekke mensen.

Dat vind ik bijzonder; tegen slaan zijn maar wel iemand anders willen meppen met een schep. Wie is er dan gek?
Dat slaat toch kant nog wal die redenatie?
Omdat hij muisjes dood, heb jij het recht om hem te bewerken met een schep. :?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:51

Dit hadden we kunnen zien aankomen _Bitje_ ...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:51

Muizen dragen parasieten bij zich en kunnen daarom een gevaar voor de gezondheid opleveren. Ze brengen bijvoorbeeld bepaalde virussen over, zoals het hanta-virus of salmonella.

vuurneon

Re: En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:52

T is humaan gebeurd, de kat ermee laten spelen is voor die muisjes vaak een stuk minder... Ook al noemt men dat natuurlijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:54

Muisjes van deze leeftijd overleven het niet als je ze in een weiland zet (laat staan met deze temperatuur). Die vriezen langzaam dood. Wat dat betreft is het doodslaan met een schep nog het meest humaan.

Lijkt me prima oplossing zo. Dit zijn wilde muisjes, geen huisdieren. Ze kunnen nog niet voor zichzelf zorgen, de kans dat de moeder terug komt als je ze terugzet is nihil (dus dan laat je ze langzaam maar zeker verhongeren, dat is helemaal sneu :\ )

Nee hoor, goed opgelost :-)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:57

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:58

Ik vind het ook een goed besluit. Ergens uitzetten betekend een langzame dood en dat is toch niet de bedoeling. Muizen hebben een levensdoel voor ogen en dat is 'vermenigvuldig u'... dat wil je niet rondom je stal of huis hebben. Om inderdaad nog maar niet te spreken over de ziektes die ze meedragen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:58

vuurneon schreef:
Quellian schreef:
Sneu... je hebt toch wel park/bos/weilanden in de buurt waar je ze neer had kunnen zetten?
Ik had deze 'boze meneer' zelf even wat meppen met een schep gegeven. Gekke mensen.

Dat vind ik bijzonder; tegen slaan zijn maar wel iemand anders willen meppen met een schep. Wie is er dan gek?

Wie zegt dat ik tegen slaan ben? Ik ben hartstikke vóór geweld, maar tégen moord ;)

Maar dank je wel dat ik ook mijn mening mag hebben, heel fijn :)
IK PERSOONLIJK had ze elders uitgezet, mag hè?
TS deed er nogal lacherig over met 'pak je zakdoek maar', waardoor ik inderdaad een giller had verwacht als 'ik ben ze met de fles op gaan voeden'. Maar helaas, zoals ik altijd zeg... *houdt nu eens wijselijk haar waffel*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:59

LindyH hoe is het uiteindelijk afgelopen met de muisjes die jij had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:02

_Bitje_ schreef:
Wat mij verbaasd is dat er nooit moeilijk word gedaan wanneer stallen of mensen thuis rattenvallen of rattengif strooien en vervolgens
dus hun wilde muizen of ratten uitroeien, maar als t kleine baby muisjes/ratjes zijn, mag dat niet en word je voor gek verklaard.

Ten eerste werd je pagina's lang niet voor gek verklaard, bijna iedereen vond het vreselijk grappig tot nu toe... Dat verbaasde mij dan weer.(of helaas ook weer niet, mensen kennende)

Ten tweede zou ik ook 'moeilijk' doen als het om volwassen dieren (soort is me om het even) zou gaan, ik zie de noodzaak en al helemaal het recht niet om ze dood te maken.

Je had ze als je ze echt niet wilde laten zitten naar een opvang kunnen brengen, er zijn echt opvangen die zich wèl om zulke diertjes bekommeren.

papagroom schreef:
Muizen dragen parasieten bij zich en kunnen daarom een gevaar voor de gezondheid opleveren. Ze brengen bijvoorbeeld bepaalde virussen over, zoals het hanta-virus of salmonella.

Het zou handig zijn als je je daar in zou verdiepen voor je dat soort dingen gaat roepen. Muizen en ratten dragen van nature namelijk geen parasieten en virussen bij zich, ze kunnen op een gegeven moment wel dragers worden als ze in het leefmilieu van een zeer onhygiënische diersoort komen: De mens. :+ En in dat milieu komen ze al snel terecht, wij hebben ons namelijk bijna alles toegeëigend.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-12 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:05

Apple schreef:
LindyH hoe is het uiteindelijk afgelopen met de muisjes die jij had?

Ik heb ze samen met moeder in een bakje in het bos gezet. Hoe het daar gegaan is weet ik niet. Ik heb niet meer durven kijken. Het zal wel niks geworden zijn, al was het weer toen wel 'overleefbaar'.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:05

Agossie schreef:
S_en_Z schreef:
Je weet dat ze altijd teruggaan naar waar ze geboren zijn he.
Ag Agossie, jouw tijd komt nog.. als je aan het uitmesten bent volgende lente/herfst en er komt ineens iets keihard omhoog springen en langs je voeten zoefen :')
Ik ben nog waakser dan de stalkat.

Och, ik heb het zo vaak meegemaakt! Ik ben niet bang voor muizen. En inderdaad, Kat mag ze vangen en opeten, ik kan ze fysiek gewoon niet doodmaken. Als ik een lijdend dier aantref, breng ik het naar iemand die er niet moeilijk over doet. Zelf kan ik het ècht niet.

Ik zou dus eerder paard uit de stal halen en Kat even een tijdje in de stal zetten... :D (hebben we aan 1 kat wel genoeg dan?)

Denk het niet _O- die rooie is veel te vet om muizenval te spelen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:09

Die heeft al veel te veel muizen op! _O-
Het is wel een feit dat goed gevoede (dus niet te vette) katten betere jagers zijn dan ondervoede katten. Dus mocht ik een keer een nestje vinden... ik houd mijn mond! Hahaha!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:10

Agossie schreef:
Die heeft al veel te veel muizen op! _O-
Het is wel een feit dat goed gevoede (dus niet te vette) katten betere jagers zijn dan ondervoede katten. Dus mocht ik een keer een nestje vinden... ik houd mijn mond! Hahaha!

haha ik zou zeggen, pas maar op :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:11

Ik fluister het de kat wel in dan als jij je ineens heel vreemd gedraagd Agossie..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:12

Ik gedraag me altijd vreemd! _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:14

True

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:15

heel lief maar gebeurt wel vaker dus:P

ik zat voordat ik op de school zit waar ik nu zit op het cc in schagen gezetten zo'n groene school.
als daar baby muisjes of hamsters of wat dan ook geboren werden mochten we ze meenemen en aan de kippen op school voeren :) zag er altijd heel sneu uit maarja ze waren vaak net een dag uit ofzo dat is veel zieliger dan met de schep ;)

gecondoleert met de kinders nog ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:20

RedPassion schreef:
Het zou handig zijn als je je daar in zou verdiepen voor je dat soort dingen gaat roepen. Muizen en ratten dragen van nature namelijk geen parasieten en virussen bij zich, ze kunnen op een gegeven moment wel dragers worden als ze in het leefmilieu van een zeer onhygiënische diersoort komen: De mens. :+ En in dat milieu komen ze al snel terecht, wij hebben ons namelijk bijna alles toegeëigend.

Bovendien dragen varkens en kippen ook salmonella bij zich en die eet men op!!

Ik snap niet hoe er lacherig gedaan kan worden over het bewust pijn doen of doden van een dier. Of het nou een muis, kat of paard is zal me verder een zorg zijn. Wat een mentaliteit.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:21

Quellian schreef:

Dus als ik vragen mag had jij liever gehad dat ze ergens in het land langzaam dood vriezen van de kou?
Of als speeltje dienen voor een kat en daarna opgegeten worden?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:28

Calimero_ schreef:
Quellian schreef:

Dus als ik vragen mag had jij liever gehad dat ze ergens in het land langzaam dood vriezen van de kou?
Of als speeltje dienen voor een kat en daarna opgegeten worden?

Nee hoor, ik persoonlijk had ze wél met de fles groot gebracht :)
Naar een opvang brengen kan iedereen :)

Precies Liek_, de mentaliteit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:29

Ik snap je wel Quellian, maar er zijn al zooveel muizen. :=

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:30

Ja inderdaad. Aan de ene kant snap ik je wel..
Aan de andere kant.. Eet je vlees??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:31

saskiakefie schreef:
Ik snap je wel Quellian, maar er zijn al zooveel muizen. :=

Er zijn ook al zooooveel paarden :o
Ik zeg niet dat iedereen ze zelf met de fles groot moet brengen, maar naar een opvang brengen kan iedereen. En dat er dan maar lacherig gereageerd moet worden... want je bent gek als je hier kwaad in ziet als ik de mensen hier moet geloven ;)