Hij had al een naam inmiddels, Keizer (
) Hierodula van Mantodea tot Exopterygota met als roepnaam Nero. Vond ik wel bij zijn gedrag (jacht) passen en tegelijkertijd is het een beetje ironisch (gezien de geschiedenis van keizer Nero en de naam 'bidsprinkhaan' die een christelijk tintje heeft). 
Nero maakt 't goed, hij zit nu in mijn vensterbank een krekeltje naar binnen te werken.
Heb er wat nieuwe foto's van gemaakt.
Mijn vriend wil telkens zien hoe hij een prooi vangt/eet, maar hij wilde steeds geen eten aannemen als hij er was
gisteren nog geprobeerd, weer niet. Vandaag (mijn vriend is er niet bij) ziet hij die krekel en hij had 'm meteen
volgens mij doet hij het er gewoon om.

Hier kun je goed zien dat de pupillen eigenlijk een illusie zijn... ze zitten als je vanachter kijkt ook op de achterkant van zijn oogjes. Hier zie je er zelfs maar één 

Zijn krekel ging doormidden... dan hou je toch gewoon in elk pootje een stukje 

En uiteraard continu onschuldig blijven kijken 

anoeska1990 schreef:Wat een super leuk beest, eigenlijk vind ik hem best wel schattig

.
Ja toch? 
wiebke schreef:ik wil meer foto´s van je groene vriendje zien!! Heeft hij / zij nu al een naam? Het lijkt me echt heel gaaf om zo´n beestje te hebben.. waar kun je die aanschaffen?
Ik denk dat ze ze in bepaalde zaken wel hebben (reptielenspeciaalzaken, terrariumwinkels) maar die zitten niet overal
Nero heb ik van een terrariumbeurs, die heb je op verschillende plekken en daar staan dan winkeleigenaren of kwekers met hun dieren en materialen (terraria, voedseldieren, lampen etc
) en vaak hebben ze er ook wel bidsprinkhanen. Is altijd een beetje afwachten wat ze hebben, maar deze soort is vrij algemeen. 
vroli1 schreef:gaaaf!!

heb je al een naam? anders vind ik 'Grasshopper' wel gaaf
ik hou ook van zulke 'rare' huisdieren

zit op het moment naar gifkikkertjes en kameleonnen te kijken maar dat vergt nog (te) veel aandacht.. en te veel rompslomp om de luchtvochtigheid en .. *zucht*
ik hou het nu nog maar bij lezen en informatie winnen

veel plezier met je nieuwe aanwinst

Kameleons
geweldige dieren. Ik heb er alleen niet de ruimte voor, helaas. En wat je zegt ze zijn lastig te houden... wie weet, ooit
ik ben ook dol op gekko's. Fantastische beestjes 
Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties!