Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij heeft meer een soort 'schildje' gekregen op zijn nek, zijn kop is een stuk groter en vooral zijn poten zijn veel langer... lijf natuurlijk ook maar dit viel als eerste op. 
er zit nu mos in en takjes, wil nog een echt levend plantje erin hebben
maar daarvoor moet ik even langs het tuincentrum, die bij de bloemist zijn of niet zo leuk of veel te groot. 

Toch apart hoe dat eigelijk allemaal gaat soms denk ik echt hoe kan dit toch allemaal?
) Hierodula van Mantodea tot Exopterygota met als roepnaam Nero. Vond ik wel bij zijn gedrag (jacht) passen en tegelijkertijd is het een beetje ironisch (gezien de geschiedenis van keizer Nero en de naam 'bidsprinkhaan' die een christelijk tintje heeft). 
Heb er wat nieuwe foto's van gemaakt.
gisteren nog geprobeerd, weer niet. Vandaag (mijn vriend is er niet bij) ziet hij die krekel en hij had 'm meteen
volgens mij doet hij het er gewoon om.

anoeska1990 schreef:Wat een super leuk beest, eigenlijk vind ik hem best wel schattig.

wiebke schreef:ik wil meer foto´s van je groene vriendje zien!! Heeft hij / zij nu al een naam? Het lijkt me echt heel gaaf om zo´n beestje te hebben.. waar kun je die aanschaffen?
Nero heb ik van een terrariumbeurs, die heb je op verschillende plekken en daar staan dan winkeleigenaren of kwekers met hun dieren en materialen (terraria, voedseldieren, lampen etc
) en vaak hebben ze er ook wel bidsprinkhanen. Is altijd een beetje afwachten wat ze hebben, maar deze soort is vrij algemeen. 
vroli1 schreef:gaaaf!!
heb je al een naam? anders vind ik 'Grasshopper' wel gaaf![]()
ik hou ook van zulke 'rare' huisdieren
zit op het moment naar gifkikkertjes en kameleonnen te kijken maar dat vergt nog (te) veel aandacht.. en te veel rompslomp om de luchtvochtigheid en .. *zucht*
ik hou het nu nog maar bij lezen en informatie winnen
veel plezier met je nieuwe aanwinst
geweldige dieren. Ik heb er alleen niet de ruimte voor, helaas. En wat je zegt ze zijn lastig te houden... wie weet, ooit
ik ben ook dol op gekko's. Fantastische beestjes 

die smiley stond er omdat die 'officiële' naam geopperd was door iemand uit het topic maar dan met koningin ervoor, ik heb er keizer van gemaakt want dan klopt 'ie beter. 
Je hebt ze wel in meerdere kleuren trouwens.