De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:20

Kelszz_ schreef:
Als ze een pup vinden met iets inde richting van herder bloed of dergelijke geef maar een gil. Eigenlijk staat het op de planning voor aankomend jaar. (rond mei juni) maar anders krijg ik mijn ouders ook wel om.

Moeten ze nog gevacineert worden of dergelijke?

Ik blijf gewoon als ik nieuwe foto's krijg ze hier posten, mocht er dan een keertje iets voor je bijzitten moet je gewoon even roepen, dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Vaccinaties krijgen ze daar, anders mogen ze niet naar Nederland komen, zitten nogal wat eisen aan en dat is maar goed ook. Zo voorkomen we dat er ziektes worden meegenomen die we hier niet willen.

Kelszz_

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:21

Inderdaad. Nou ik zal het topic in de gaten houden :)

Want ik ben er honderd % van overtuigt dat ik zo'n hond uit turkije haal. Veel beter dan een rashond, of en hond uit een nesje. Deze komen meestal toch wel goed terecht.

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:47

Ik heb zelf 2 honden en 1 daarvan komt uit spanje,een geweldige lieve schat en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
En ben een paar weken geleden op vakantie geweest naar turkije en heb daar een moeder met haar zwaar ondervoede pups ontmoet en mn hart brak en heb iedere dag voor hun gegeten,tassen vol gingen er naartoe en de dankbaarheid die ik van ze kreeg was zo bijzonder....
Als ik ooit weer een nieuwe hond zou willen dan zou ik zeker weer zo'n keuze maken.

Ga vooral door met jullie goede inzet,het is zo hard nodig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:14

Denk als mijn kennel klaar is, dat ik kan fungeren als tijdelijke opvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:11

Ceylon en Minie stele mijn hart! Als ik toch eens snel een eensgezinswoning met tuin kreeg dan..

er gaat ook geen vakantie voorbij, dat ik geen zwervertjes tegenkom..
voor 3 honden (voelde een band) voel ik me nog steeds heel schuldig dat ik ze niet heb kunnen helpen. ze staan ook nog altijd als herinnering op mn hyves.

bulgarije
Afbeelding

turkije
Afbeelding
de laatste hond was eigenlijk in best een redelijke conditie wel wat dun bij de heupen en in zn andere oor zat een label dat hij gecastreerd was.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 11:49

Wat een prachthond die laatste.
Ik mag morgenavond weer naar schiphol. Komen 2 honden die ik zaterdag naar 5uitsland ga brengen, daar zullen ze een operatie krijgen voor hun achterhand, die functioneert slecht en er zit daar een dierenarts die daar al vaker honden vanaf heeft geholpen. Die hij al heeft geopereerd kunnen gewoon weer doen wat ze willen.
Dus morgenavond ga ik een pittbull ophalen en een heel klein, chihuahua achtig hondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:13

waar laat je die dan allemaal? of vang jij die dan tijdelijk op?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:41

Wat goed zeg. :) Jullie doen wat jullie kunnen!! Maar de echte oplossing is toch een mentaliteitsverandering onder de bewoners van de plekken waar jullie actief zijn. En ik ben bang dat dit nog wel even kan duren. Ik zag daar een hond waar iemand de oren en staart van af had geknipt. ;( Mijn vriend woonde ook in Turkije, achter zijn huis was een bos waar hij wel eens hardliep, maar toen werd hij gewaarschuwd om dit niet meer te doen ivm de wilde honden (nou ja, wild, uitgezet door 't asiel...).

In India zijn de dieren er nog erger aan toe. Ik ga geen dingen vertellen en geen foto's plaatsen van de zielige honden, paarden, katten, koeien, ezels... Maar om dieren daar te helpen vind ik nog lastiger. Turkije is wel veel welvarender dan India... In India gaan mensen dood van de honger en worden mensen mishandeld. Ik liep daar maandenlang rond met hondenvoer en schakelde dierenartsen in om honden te castreren... maar dit is misschien ook wel decadent, als je bedenkt dat ik 't geld en de moeite ook aan mensen zou kunnen besteden.

Ga in ieder geval zo door Rockwitch! :)

*knuffelt asielkat en bedenkt dat dit een moeilijke zaak is*

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:02

Ja inderdaad er zijn zoveel landen waar het slecht gaat. Jammer genoeg kan ik niet alles helpen, al zou ik dat wel willen. Ben nu hard op zoek naar een tijdelijke opvang voor die 2 katten, mijn broer wil ze graag maar die kan ze pas vanaf februari hebben, dus ik moet nu iemand vinden die die periode wil overbruggen.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:37

Na net een goed gesprek erover gehad te hebben, ga ik het topic nu uitvoerig volgen. We hebben besloten een hondje daar weg te halen :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:48

Ik kreeg van de week een mailtje met een verhaal over Achilles, een Mastino reu van 4 jaar oud. Hij heeft op een autobedrijf gewoont, of het een sloperij of iets anders was weet ik niet, maar dat is ook verder niet zo belangrijk. Een vriendin van onze Turkse vriendinnen heeft hem daar een keer vandaan gehaald toen zijn voetzolen waren verbrand door zuur waarmee ze de vloer schoonmaakten. Ze heeft hem toen verzorgd en behandeld en toen bleek ineens de eigenaar verdwenen te zijn, die scheen een beetje een louche figuur te zijn.
Achilles woont nu dus bij die mevrouw, maar het is nogal een grote kerel en deze mevrouw heeft eigenlijk geen plek voor hem, hij leeft dus nu aan een ketting in haar tuin.
Het schijnt een enorme teddybeer te zijn die alleen maar lief wil zijn, maar daardoor soms vergeet dat hij geen chihuahua is, maar een Mastino.
Nou hopen ze dus dat Achilles misschien hier geplaatst kan worden, maar dat is best wel een uitdaging, aangezien het geen klein hondje is, een reu en een Mastino. Ondanks zijn lieve karakter hebben ze toch altijd de naam niet mee.
Ik heb ook wat foto's van hem, ik vind hem ontzettend gaaf, maar ja ik heb wel een voorliefde voor dit soort honden.
Afbeelding
Wel jammer dat zijn oren gecoupeerd zijn, maar ja dat is nou eenmaal de normaalste zaak.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6EU6FFR-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNYM6FPL-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-COCM8EIE-D.jpg
Afbeelding
Ik ben dan wel een grote jongen, maar ik kan ook wel spelen en gek doen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:10

't Is wel een leuke kerel zo te zien, niet mijn type, maar ik geloof wel dat het een lieverd is ja :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:17

Och als ik de ruimte had dan was hij echt meer dan welkom geweest hier.

Maar is het zeker dat het een mastino is?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 23:16

100% Zeker weet ik het niet, maar zo wordt hij wel genoemd in de mail. Maar goed ik moet zeggen dat we ook wel eens een Golden Retriever bijvoorbeeld hadden, die niet helemaal 100% raszuiver was, maar goed wat wil je ook.
Maar denk dat het bij deze nog wel eens waar kan zijn, maar goed zo van de foto's weet ik het echt niet 100% zeker.
Hij lijkt er wel op.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:25

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 03:31

Ah bedankt, aan zijn oren zie ik zowiezo niet zoveel aangezien hij naar mijn idee niet zo is geboren. Maar het zou inderdaad ook de hond kunnen zijn die jij noemt. Ga me er even goed in verdiepen. Als er dan een keer een rashond langs komt is het wel fijn dat we het goeie ras noemen. Meestal zijn het van die leuke onherleidbare bastaardjes.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:06

In turkije zijn het 9 van de 10 keer kruisingen..heb al vanalles gezien waatrvan ik dacht:Wat zit daar nu weer in??

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:21

Graag gedaan hoor, mij zou het geen moer kunnen schelen als was het een mastino X RJ maar kan zoals ik al zei kan ik me voorstellen dat het de plaatsing kan bevorderen. Hoop echt dat hij snel een plekje krijgt. Woon zelf o een flat met 3 behoorlijke grote honden dus ruimte voor nog 1 is er eigenlijk niet, zou ook zielig zijn.Wel hou ik m'n oren en ogen open voor hem.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:25

Haha ja dat hebben wij ook vaak, dan zijn we echt een beetje aan het raden of we erachter kunnen komen wat er ooit in heeft gezeten. We hebben zelfs 1 hond waarvan mensen met een Friesche Stabij dachten dat ze dat in zich had, gingen ze allemaal raskenmerken opnoemen waar ze dan aan zou voldoen. Ik zie het er echt absoluut niet in terug, ja haar kleur, maar dat is het dan.
Maar dat zijn wel leuke dingen, als je zo'n hond uitlaat krijg je heel vaak de vraag, goh wat voor ras is dat nou. Nou ehm, een vuilnisbakkenras.

Heel erg bedankt easy going. Voor dit soort honden is het altijd wel heel moeilijk om wat te vinden, ondanks dat ze dan heel erg lief zijn, dat zie je natuurlijk niet op een foto. Je moet ook maar net plek hebben voor zo'n grote kerel in huis.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:01

Moderatoropmerking:
TS heeft dit topic geopend om het leed van deze dieren in beeld te brengen.
Het is alleen niet de bedoeling dat dit langzaam veranderd in een herplaatsers topic.
Daarom de vraag aan jullie dat berichten over het plaatsen/opnemen van bepaalde dieren, per PM naar TS te sturen. Daarmee kan het topic hier op BB-ITP blijven staan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:17

De foto's zijn verschrikkelijk en ik vind het héél erg dat het überhaubt gebeurd!
Maar verschoppelingen hebben we in Nederland ook.(helaas)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:59

Het wonder is geschied, Achilles de Mastino is geplaatst in Turkije. Heel mooi resultaat voor hem. Hij woont nu samen met een Mastiff teefje.. en 5 katten, dus gezellig genoeg voor hem.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:06

Wat een verschrikkelijke foto's.. maar het is de realiteit helaas..
Wel supergoed dat jullie je inzetten voor deze diertjes! Alhoewel je ze natuurlijk niet allemaal kunt redden.. doen ze wel hun best zoals dat bijvoeren. Zou ze graag allemaal hier in huis willen nemen :(:)
En hoe kóm je erbij om zuur over een hond te gooien? :?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 22:19

Dat zuur zien we wel vaker hoor, is niet heel bijzonder daar. Net zoals oren afsnijden, staart afhakken (en nee niet couperen zoals ze dat normaal deden hier zeg maar), poten kapot schoppen. Extra gas geven als een hond of kat oversteekt. Is allemaal orde van de dag.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:26

rockwitch schreef:
Het wonder is geschied, Achilles de Mastino is geplaatst in Turkije. Heel mooi resultaat voor hem. Hij woont nu samen met een Mastiff teefje.. en 5 katten, dus gezellig genoeg voor hem.

Helemaal top ;).