vandaag geboren 3 chifox-jes ;)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: vandaag geboren 3 chifox-jes ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:35

TinkerTom schreef:
Op zich merk je al wel snel of ze langharig/ruwharog of kort worden hoor. Langharige zijn anders dan dat ze nu is. Kan wel zijn dat ze ruwharig wordt

Volgens mij is dat onmogelijk, een ruwharige hond kan voor zover ik weet niet geboren worden uit een langhaar x korthaar oudercombinatie. Ik weet natuurlijk niet wat voor vachten de ouders van de moederhond gehad hebben, of daar 1 van beiden ruwharig was.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:37

De papa van de mama heeft licht geruwd haar, niet kort en ook niet echt ruw, een broertje van de mama heeft wel ruwhaar.

Verder wil ik ook even ingaan op het feit je meld over dat open gehemelte!
Dat het pas later gemeld is wil niet zeggen dat het niet gezien is!!!
Open gehemelte werd ff na de geboorte gezien, hij dronk niet goed, kon niet zuigen, pupje is ook de volgende morgen meteen ingeslapen door de da. Dat KAN erfelijk zijn maar dat HOEFT niet!!

Mijn oudste zoon heeft ook een open gehemelte en dat zit NIET in de familie!
Het is jammer dat er voor honden niets aan te doen is...zou wat zijn als dat bij mensen net zo zou gaan....had mijn oudste nu niet geleefd Huilen

Als je wilt dicuseren over wel of niet gebruik van deze "broodfok"reu is daar een ander topic voor geopend, TS toonde hier haar lieve puppenfoto s en vroeg niet om een mening over het gebruik van de betreffende reu! Tuurlijk kun je dat verwachten op een forum als BOKT maar je kunt ook overdrijven!! en als je voorgaande berichten lees snap je vast waarom TS geirriteerd is!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:50

TinkerTom schreef:
De papa van de mama heeft licht geruwd haar, niet kort en ook niet echt ruw, een broertje van de mama heeft wel ruwhaar.

Open gehemelte werd ff na de geboorte gezien, hij dronk niet goed, kon niet zuigen, pupje is ook de volgende morgen meteen ingeslapen door de da. Dat KAN erfelijk zijn maar dat HOEFT niet!!

Het is jammer dat er voor honden niets aan te doen is...zou wat zijn als dat bij mensen net zo zou gaan....had mijn oudste nu niet geleefd Huilen

Als je wilt dicuseren over wel of niet gebruik van deze "broodfok"reu is daar een ander topic voor geopend, TS toonde hier haar lieve puppenfoto s en vroeg niet om een mening over het gebruik van de betreffende reu! Tuurlijk kun je dat verwachten op een forum als BOKT maar je kunt ook overdrijven!! en als je voorgaande berichten lees snap je vast waarom TS geirriteerd is!

@ TinkerTom:
Iets minder uitroeptekens had ook gemogen hoor.
Als je goed gelezen had, kon je zien dat ik mij gewoonweg afvroeg wanneer het open gehemelte gezien was en dat was dus ook mijn vraag. Meer niet. Inmiddels heb ik uit jouw antwoord begrepen dat het bij de geboorte direct gezien is. Rijst bij mij de vraag waarom het pupje dan niet direct is ingeslapen maar pas de volgende morgen?
Er zijn tegenwoordig overigens wél operaties bij open gehemeltes bij pups mogelijk, ik heb daar onlangs een heel stuk over gelezen, dat ging over bulletjes (waar het duidelijk vaker dan gemiddeld voorkomt, en in die gevallen is de erfelijkheid dus gewoon een feit, ik ben het met je eens dat het niet ALTIJD erfelijk hoeft te zijn).

Wat het ruwhaar betreft, in ieder geval één van beide ouderdieren moet volgens mij ruwharig zijn (en dus niet alleen drager zijn van het ruwhaar-gen) om ruwhaar door te kunnen geven. Maar ik laat me graag verrassen door het tegendeel, als één van deze beide pups toch ruwharig blijkt te zijn. Knipoog

En om nog even op je laatste opmerking in te gaan, ik heb in mijn eerste post in dit topic al gewoon gereageerd op de lieve puppenfoto's die ze geplaatst heeft, en haar later veel plezier met de pups gewenst. Heb je misschien overheen gelezen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:34

Odin schreef:
Maar je hebt in ieder geval een heel voordelige dekking gekregen, iets wat met een eigenaar van een stamboom-chi die getest is op erfelijke afwijkingen die bij de Chi voorkomen niet gelukt zou zijn denk ik zo.

Ehrm, het dekgeld van een reu die dekt volgens de regels van de rasvereniging is gemiddeld goedkoper. Knipoog
Alleen worden die (normaal gesproken, je hebt er altijd tussen die geld belangrijker vinden) alleen gebruikt op teven die ook voldoen aan de eisen van de rasvereniging.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:39

Odin schreef:
TinkerTom schreef:

@ TinkerTom:
Iets minder uitroeptekens had ook gemogen hoor.
Als je goed gelezen had, kon je zien dat ik mij gewoonweg afvroeg wanneer het open gehemelte gezien was en dat was dus ook mijn vraag. Meer niet. Inmiddels heb ik uit jouw antwoord begrepen dat het bij de geboorte direct gezien is. Rijst bij mij de vraag waarom het pupje dan niet direct is ingeslapen maar pas de volgende morgen?
Er zijn tegenwoordig overigens wél operaties bij open gehemeltes bij pups mogelijk, ik heb daar onlangs een heel stuk over gelezen, dat ging over bulletjes (waar het duidelijk vaker dan gemiddeld voorkomt, en in die gevallen is de erfelijkheid dus gewoon een feit, ik ben het met je eens dat het niet ALTIJD erfelijk hoeft te zijn).

Wat het ruwhaar betreft, in ieder geval één van beide ouderdieren moet volgens mij ruwharig zijn (en dus niet alleen drager zijn van het ruwhaar-gen) om ruwhaar door te kunnen geven. Maar ik laat me graag verrassen door het tegendeel, als één van deze beide pups toch ruwharig blijkt te zijn. Knipoog

En om nog even op je laatste opmerking in te gaan, ik heb in mijn eerste post in dit topic al gewoon gereageerd op de lieve puppenfoto's die ze geplaatst heeft, en haar later veel plezier met de pups gewenst. Heb je misschien overheen gelezen?

Het pupje is niet meteen ingeslapen omdat we niet met moeder en pups wilde reizen naar de DA en de DA weigerde langs te komen (het was zondagmiddag) Pupje heeft wel puppymelk gekregen die nacht dus niets tekort gekomen.
De volgende morgenvroeg is TS meteen nara de DA gegaan.
Ik heb idd ook een aantal verhalen gelezen van een plaatje in de mond van een hond met opengehemelte maar is dat ook van toepassing op een klein hondje?? wordt wel prielwerk...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:59

TinkerTom schreef:
Het pupje is niet meteen ingeslapen omdat we niet met moeder en pups wilde reizen naar de DA en de DA weigerde langs te komen (het was zondagmiddag) Pupje heeft wel puppymelk gekregen die nacht dus niets tekort gekomen.

Hoe is die melk binnengekomen dan? Zuigen deed het pupje niet schrijf je zelf.
Lekkere dierenart trouwens, dat die niet langs wilde komen. De mijne komt ongeacht de dag van de week en het tijdstip van de dag in dit soort gevallen.

TinkerTom schreef:
Ik heb idd ook een aantal verhalen gelezen van een plaatje in de mond van een hond met opengehemelte maar is dat ook van toepassing op een klein hondje?? wordt wel prielwerk...

Pups van kleine rassen zijn in verhouding tot de moeder altijd groter dan die van grotere rassen, dus het verschil tussen een pup van een Fox-Chi-kruising en van een Bul is volgens mij niet erg groot. Dus het zal (denk ik) wel mogelijk zijn. Of je het daadwerkelijk ook zou moeten willen weet ik niet. Ik denk zelf dat ik het humaner vindt een pupje met open gehemelte direct in te laten slapen dan de gok te wagen en een operatie met alle risico's en pijn vandien te laten doen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:00

De melk is toegediend met een pipetje, lijkt me nogal logisch dat we dat niet met een speentje gedaan hebben...

Tja we hebben met 3 man aan de foon gehangen bij die DA want bij ons hier is het ook normaal dat de DA langskomt ongeacht welk tijdstip en welke dag maar daar in Almere blijkbaar niet, konden we hoog en laag springen maar we moesten maar met moeders en pups de straat op...

Dat laatste zal een discussiepunt zijn. Waarom een dier niet laten leven en een mens wel?? Ik weet niet wat ik zelf zou doen. maar het lijkt me dat een hond ook een normala levenkan hebben. Alleen is het probleem bij die pupjes dat je ze nog niet onder narcose kunt brengen. Bij kinderen gebruiken ze daar een speciale habermanspeen voor zodat ze via een speen toch flesvoeding kunnen drinken zonder dat ze dus hoeven/kunnen zuigen (werkt op een soort van bijteffect) Dus dan zou je zo n pup met de fles groot moeten brengen en als het oud genoeg is kan evt een operatie plaatsvinden. Maar zo gemakkelijk zal het vast niet gaan real life...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:10

Zo'n diertje moet je ook niet laten opereren, het is triest maar het komt gewoon voor als je gaat fokken.
Inslapen is dan gewoon de beste keuze.

Wij hebben hier gelukkig ook een dierenartsenpraktijk die altijd langs komt (alleen als er net een spreekuur aan de gang is kan dat weleens moeilijk zijn), vind dat toch wel fijn.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:29

ThePast03 schreef:
Zo'n diertje moet je ook niet laten opereren, het is triest maar het komt gewoon voor als je gaat fokken.
Inslapen is dan gewoon de beste keuze.

Wij hebben hier gelukkig ook een dierenartsenpraktijk die altijd langs komt (alleen als er net een spreekuur aan de gang is kan dat weleens moeilijk zijn), vind dat toch wel fijn.

Maar dan nog de vraag waarom honden niet en mensen wel??
ik beschouw mijn honden dus ook de pups die ze zouden krijgen als mijn kinderen...
Vind het eigenlijk nogal cru, het is maar een hond met een afwijking en die zal geen normaal leven hebben dus af laten maken.
Ok het zal zeker niet goedkoop zijn en de meeste mensen zullen het er niet voo rover hebben want het IS MAAR een huisdier.
Toch raar...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:34

TinkerTom schreef:
Maar dan nog de vraag waarom honden niet en mensen wel??
ik beschouw mijn honden dus ook de pups die ze zouden krijgen als mijn kinderen...
Vind het eigenlijk nogal cru, het is maar een hond met een afwijking en die zal geen normaal leven hebben dus af laten maken.
Ok het zal zeker niet goedkoop zijn en de meeste mensen zullen het er niet voo rover hebben want het IS MAAR een huisdier.
Toch raar...

Heeft niets met maar een huisdier te maken. Soms ben ik er wel jaloers op dat je honden gewoon kunt laten inslapen en mensen vaak veel te lang moeten lijden.

Verder vind ik het nogal een risico om zo'n hondje te laten opereren op die leeftijd, de kans dat hij het overleefd is heel klein. Overleefd hij het wel dan bestaat er weer een risico dat de volgende eigenaar er weer mee gaat fokken met allerlei risico's vandien. Zo zijn er al heel wat afwijkingen in de honden terecht gekomen. De natuur gaat daar m.i. beter mee om.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:30

Een hondje met een open gemelte hoeft niet te lijden hoor, bovendien hoeft het ook niet meteen geopereerd te worden, kinderen worden ook pas met een leeftijd van minimaal 3 maanden geopereerd.

Als ik al zo n hondje zou laten opereren zou ik die niet verkopen en zowiezo laten casteren/stereliseren om die reden die jij aangeeft

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:34

TinkerTom schreef:
Een hondje met een open gemelte hoeft niet te lijden hoor, bovendien hoeft het ook niet meteen geopereerd te worden, kinderen worden ook pas met een leeftijd van minimaal 3 maanden geopereerd.

Als ik al zo n hondje zou laten opereren zou ik die niet verkopen en zowiezo laten casteren/stereliseren om die reden die jij aangeeft

Een hond is heel wat anders dan een kind, het spijt me maar ik ga geen mensen met dieren vergelijken.

Prima dat jij zo'n hond je niet zou verkopen en laten castreren (zowel teven als reuen worden gecastreerd :;) maar dat moet je dan ook doen met de nestbroers/zussen om te voorkomen dat daar mee gefokt zou worden. Je kan namelijk niet aan de buitenkant zien of het wel of niet erfelijk is dus moet je het wel degelijk beschouwen als een erfelijk gebrek en geen risico's gaan nemen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:44

Tja ik vergelijk honden wel met mensen, ze lijken meer op mekaar dan je denkt!

Het zou dan in mijn geval betekenen dat mijn oudste zoon later geen kinderen zou mogen krijgen want die zouden de kans hebben om met een schisis geboren te worden...

Oeps we gaan wel weer lekker offtopic Bloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:50

TinkerTom schreef:
Tja ik vergelijk honden wel met mensen, ze lijken meer op mekaar dan je denkt!

Het zou dan in mijn geval betekenen dat mijn oudste zoon later geen kinderen zou mogen krijgen want die zouden de kans hebben om met een schisis geboren te worden...

Oeps we gaan wel weer lekker offtopic Bloos

Tegen de tijd dat mensen in rotte vis gaan liggen rollen en elkaars drollen opeten wil ik ze met elkaar gaan vergelijken.
Zolang dat nog niet het geval is ga ik niet mee in dit soort vergelijkingen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:13

Blijfd dat hier aan de gang!!! Kan nou nooit eens iemand blij zijn voor iemand als ze gelukkig zijn. Als de TS gevraagt had om commentaar over de kruising dan was het wat anders, de TS wil het leuke nieuws delen, en dan krijgt ze een hoop zeik over zich heen/ Begin dan onder jullie een topic over wat wel en niet kan.

@ TS trek het je niet aan , geniet van de leuke hondjes.

Ik heb ook 2 honden waarvan de herkomts niet duidelijk is, en ze doen het goed ze zijn gezond en sterk.

Oja hoe word er dan gedacht van paarden zonder papieren? Inteeld of dat ook, Of over kruisingen wat niet kan zoals een muildier en een shetlander noem maar een voorbeeld he

Heb effe getemt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:25

oOoKellyoOo schreef:
Blijfd dat hier aan de gang!!! Kan nou nooit eens iemand blij zijn voor iemand als ze gelukkig zijn.

Het is blijft. Knipoog

Er is hier een hele normale discussie aan de gang over open gehemeltes, wat ook nog eens ontopic is omdat dit bij een pup van TS aan de orde was.
Verder worden er wat krititsche kanttekeningen gesteld bij de reu die dit nestje veroorzaakt heeft wat alleen maar leerzaam kan zijn voor mensen die meer willen weten over broodfok.
En door sommige mensen wat vragen gesteld.
Iedereen heeft verder gezegd dat de pups schattig waren.

Beetje minder overstuur reageren mag van mij wel. Lachen

Over de vraag hoe wij over die andere dingen denken mag je een nieuw topic openen, dat is namelijk pas echt offtopic.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:32

Dit topic is niet bedoeld om mensen meer te alten weten over broodfok, daar is een andere topic voor geopend.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:35

_janet_ schreef:
Dit topic is niet bedoeld om mensen meer te alten weten over broodfok, daar is een andere topic voor geopend.

Klopt en daar ging het dus ook niet meer over, het ging inmiddels over open gehemeltes en dus over iets wat TS is overkomen bij een van haar pups.

Maar al die berichten over temmen ed zijn ook behoorlijk offtopic, je kunt ook gewoon temmen zonder dat in dit topic te melden. Knipoog

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:57

LAAT MAAR, IK LAAT HET TOPIC SLUITEN EN VERWIJDER DE FOTO'S

MENSEN DIE ECHT GEWOON MEE WILLEN GENIETEN MOGEN MIJ WEL PB-EN

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:42

Meldt zich voor PB en foto's Knipoog Ach gut

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:50

*Meldt zich ook voor PB en foto's....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:55

meldt zich ook voor PB en foto's. ik kan foto's op pagina een niet zien en ik ben errug nieuwschierig Haha!
Het lijkt mij een leuke kruising! Haha!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:57

meld zich ook voor pb en fotos.
Sommige mensen moeten overal wat te zeuren hebben

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:12

ik ga mijn bullterrier teef ook maar laten dekken door een bordeaux dog.. ben wel benieuwd wat daar uit komt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:25

Omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn, hier een definitief slotje.
Laatst bijgewerkt door Ann op 15-11-08 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast.