De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:10

Heel gaaf om te zien! Mooie vissen zijn het!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:21

Wauw Haha! mini discussen *LOL* echt geweldig Haha!
krijgen ze al meer kleur Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:23

Gaaf Lon!
De vorige keer was dikke vette pech, ik heb er iig het volste vertrouwen er in dat jij (en Dennis) er alles aan doen om de visjes groot te laten worden Lachen En als er mensen zijn die dat kunnen zijn jullie het OK dan!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 00:48

Lief van je Sron Lovers

We zijn er inderdaad druk mee, maar het geeft ook veel voldoening. Vooral ook omdat we nu gaan merken dat de kleintjes op ons gaan reageren en enthousiast worden als ze je naar de vriezer zien lopen.
Raar maar waar, daar reageren de Discusvissen ook op Nagelbijten / Gniffelen We hebben zelfs wel avonden dat we zelf al zitten te eten en de Discusvissen in het zwembad 'staan' dan voor het glas te kijken zo van 'en wij dan? Scheve mond ' Nagelbijten / Gniffelen

Het vorige nest is overleden aan een worminfectie die wij bij de ouders (en de andere volwassenen) 'gemist' hebben (te laat opgemerkt dus). We hadden een nest van 107 visjes waarvan er uiteindelijk maar 4 over gebleven zijn. 3 daarvan hebben we verkocht en 1 hebben we gehouden. De jonge visjes deden het toen goed tot we de ouders weg haalden. Een week of 2 later begonnen we uitval te krijgen tot we zelfs dagelijks dode visjes uit de bak moesten halen Verdrietig . Ik heb toen een visje meegenomen naar mijn werk waar de DA er naar gekeken heeft, die er achter kwam dat ze vol wormen zaten... We hebben toen de kweekbak en het zwembad moeten behandelen met een vrij zware wormkuur. Was behoorlijk pijnlijk in de portemonnaie en in het hart met name, omdat zelfs na de wormkuur wij dagelijks dode Discusbabies hadden Scheve mond De volwassen vissen in het zwembad hebben het gelukkig wel allemaal overleefd. Hoe ze aan de wormen gekomen zijn weten we niet, misschien door het voer?

Echt kleur hebben ze nog niet. Ze zijn nog allemaal even licht bruin/oranje van kleur. We zien wel visjes met en zonder strepen. Over een maand geloof ik, kunnen we echt kleur gaan zien en weten wat ze gaan worden.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:01

Echt heeel gaaf Lontje!!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu goed gaat komen!

Het is echt enorm balen van 't vorige nest Ach gut maar nu moet het wel goedkomen.. Ik duim voor jullie de komende week/2 weken als 't voor jullie ook spannend wordt!

Dat van voer herken ik eigenlijk wel, mijn vissen zwemmen zowat hun bak uit als ik 's morgens wakker word en voorbij loop Tong uitsteken Als ze me zien worden ze helemaal blij omdat ze dan denken dat ze eten krijgen, gaaf dat discussen dat ook hebben!
En sommige mensen maar denken dat vissen stomme beesten zijn Bloos!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:54

wat een leuke visjes Haha!
hoe weet je eigelijk of ze een mannetje of een vrouwtje zijn?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 15:04

Dat weet je pas 100% zeker als ze eitjes gelegd hebben Lachen . Voor die tijd is het gokken, al is het iets te zien aan de vorm en grootte maar dat is geen zekerheid.

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:32

Ik vind het hartstikke leuk om te zien hoe een discusvisje nou eigenlijk een discusvis wordt....
Ik had er nog nooit overna gedacht, maar echt heel leuk om te zien. Ik hoop dat er niet veel meer uitval zal zijn....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:44

Blijf vooral foto's en filmpjes plaatsen Lontje, echt mooi om de jonge visjes te zien groeien! Lachen

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:27

Wow, wat een gaaf verhaal!!!

Door jouw schuld ben ik nu te laat bij mijn paard Clown

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:36

Schijnheilig Solly Nagelbijten / Gniffelen

Dank jullie wel Haha!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:00

Fascinerend om te zien! En je gaf al antwoord op mijn (nog niet gestelde) vraag: welke kleur ze krijgen? Omdat ze nu allemaal bruin-oranje zijn.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:01

Wat erg van je vorige nest, het lijkt me echt rot om de visjes massaal zo te zien doodgaan.

Geen extra slachtoffers meer de laatste dagen bij dit nest ?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:28

Geen extra slachtoffers meer. Mijn vriend is gisteren wel bij de kweker geweest om voer te halen en heeft het nest met hem besproken en hij adviseert wel om het goed in de gaten te houden en bij twijfel toch alsnog weer te behandelen omdat het de vorige keer zo mis ging. Dat willen we inderdaad niet nog een keer meemaken... dan sta je echt met tranen in je ogen visjes eruit te vissen en niet om de opbrengst die je eventueel mis loopt maar het gevoel dat je toch voor z'n nest krijgt door de intensieve zorg die het nodig heeft Lovers
Ze zijn gewoon schattig! Als ze gegeten hebben, hebben ze allemaal van die bolle babybuikjes Lovers Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:33

Ik blijf het geweldig vinden om te lezen Lovers

En ik moet je een compliment geven voor je foto's, ze zijn echt helder en duidelijk OK dan!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:35

Lontje schreef:
Geen extra slachtoffers meer. Mijn vriend is gisteren wel bij de kweker geweest om voer te halen en heeft het nest met hem besproken en hij adviseert wel om het goed in de gaten te houden en bij twijfel toch alsnog weer te behandelen omdat het de vorige keer zo mis ging. Dat willen we inderdaad niet nog een keer meemaken... dan sta je echt met tranen in je ogen visjes eruit te vissen en niet om de opbrengst die je eventueel mis loopt maar het gevoel dat je toch voor z'n nest krijgt door de intensieve zorg die het nodig heeft Lovers
Ze zijn gewoon schattig! Als ze gegeten hebben, hebben ze allemaal van die bolle babybuikjes Lovers Clown

Je laatste zin , als ik niet beter zou weten zou je het net zo goed over puppy's kunnen hebben Haha! .

Ik vroeg me af, duiken de kleintjes nu ook met z'n allen weg als er iemand vreemd binnenkomt? Want je volwassen vissen deden dat toch, niet?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:42

Klopt BraveSpots, ik had het bericht getypt en bedacht me dat je het wel kunt vergelijken met de dikke doorvoedde buikjes van pups en kittens als die net gegeten hebben alleen... zijn die nog veeeeeeeeel schattiger Knipoog

De kleintjes duiken niet weg, sterker nog die zijn vrij nieuwsgierig. Behalve als het 'alarmsignaal' van pap en mam heel sterk is dan zie je ze wel met z'n allen naar de ouders toe gaan. Het hangt een beetje van de grootte van de vreemde af heb ik gemerkt. Is iemand heel lang of fors dan reageren de kleintjes (en dus de ouders) daar sterker op dan wanneer iemand kleiner is ...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:04

nou, schattiger.. aaibaarder *LOL*

haha, dus daarom blijven ze bij jou zo lief voor het glas hangen Clown Tong uitsteken

zijn mooie foto's Lon Ja ben benieuwd welke kleuren ze gaan krijgen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:34

Hoe alarmeren de ouders hun kleintjes?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 21:48

Ik heb geen idee... je hoort namelijk niks, het enige wat je ziet is dat de hele zwerm bijna als 1 ineens naar de ouders toe zwemt.

Dit zijn van die dingen die ik met de camera niet vast gelegd krijg.. Zij zijn groot en ik is klein!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:53

kun je niet net als wat ze met paarden doen, zo'n 'babymonitor' ofzo dr op zetten? dat ze 24 uur per dag gefilmd worden? Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:02

Ja, de FishCam! Haha! Haha!

Wat erg van je vorige nest Scheve mond Scheve mond Lijkt me verschrikkelijk om ze zo machteloos eruit te moeten vissen No Cheer
Hopen dat het nou gewoon helemaal goed gaat!

Wat schattig, dat ook babyvisjes bolle buikjes krijgen *LOL*

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:47

Heel leuk om die vorderingen te zien Haha!

Hebben ze trouwens ook namen je discussen? (of heb ik daar over heen gelezen?)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:25

wat een leuk topic ! Gelukkig moet ik vandaag niet gaan werken, want ik heb het uur helemaal niet in de gaten gehouden tijdens het lezen, ik zou aardig te laat zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Echt tof met jouw uitleg Lon, zeer interessant.
Mams is geweldig grappig om zien op de filmpjes, ze moet er echt niet van hebben dat je komt filmen. Lachen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:59

Leuk dit te lezen lon, en fijn dat het allemaal zo goed gaat .. maak maar veeeel filmpjes .. ze zijn superstoer !