Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mini discussen
echt geweldig 
En als er mensen zijn die dat kunnen zijn jullie het
We hebben zelfs wel avonden dat we zelf al zitten te eten en de Discusvissen in het zwembad 'staan' dan voor het glas te kijken zo van 'en wij dan?
' 
. Ik heb toen een visje meegenomen naar mijn werk waar de DA er naar gekeken heeft, die er achter kwam dat ze vol wormen zaten... We hebben toen de kweekbak en het zwembad moeten behandelen met een vrij zware wormkuur. Was behoorlijk pijnlijk in de portemonnaie en in het hart met name, omdat zelfs na de wormkuur wij dagelijks dode Discusbabies hadden
De volwassen vissen in het zwembad hebben het gelukkig wel allemaal overleefd. Hoe ze aan de wormen gekomen zijn weten we niet, misschien door het voer?
maar nu moet het wel goedkomen.. Ik duim voor jullie de komende week/2 weken als 't voor jullie ook spannend wordt!
Als ze me zien worden ze helemaal blij omdat ze dan denken dat ze eten krijgen, gaaf dat discussen dat ook hebben!

. Voor die tijd is het gokken, al is het iets te zien aan de vorm en grootte maar dat is geen zekerheid.
Solly 

Lontje schreef:Geen extra slachtoffers meer. Mijn vriend is gisteren wel bij de kweker geweest om voer te halen en heeft het nest met hem besproken en hij adviseert wel om het goed in de gaten te houden en bij twijfel toch alsnog weer te behandelen omdat het de vorige keer zo mis ging. Dat willen we inderdaad niet nog een keer meemaken... dan sta je echt met tranen in je ogen visjes eruit te vissen en niet om de opbrengst die je eventueel mis loopt maar het gevoel dat je toch voor z'n nest krijgt door de intensieve zorg die het nodig heeft![]()
Ze zijn gewoon schattig! Als ze gegeten hebben, hebben ze allemaal van die bolle babybuikjes![]()
.

ben benieuwd welke kleuren ze gaan krijgen
Lijkt me verschrikkelijk om ze zo machteloos eruit te moeten vissen