Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Bloedluizen gaan in de kieren van hokken zitten. Ik weet even niet meer of die eigenwijze loopgevallen van jou ooit van hun schuilhok gebruik maken, maar een tip van een kippenhoudende kennis van me: smeer groene zeep in alle kieren van het hok, alle naden van de planken etc. Is retegoedkoop, niet giftig en luizen blijven eraan vastplakken. Smeer desnoods ook de scheuren in de palen van de afrastering ermee in, want daar zouden die krengen ook in kunnen zitten.
Solleke_Noah schreef:snorkel1986 schreef:Denk er aan tegels zijn erg glad en een loopvogel heeft maar 2 poten ..
Weet niet of je oud stuk vloerkleed oid hebt dat blijft grip houden.. en hou ook rekening mee als hij staat dat hij niet zijn hooft in de warmte lamp hangt.. ( lastige beesten die loop vogels..)
Mocht hij slecht drinken paar sprietjes gras op je water gooien nodigt uit voor hun om een of andere reden..
Ja hij zit op een groot stuk karton en zaagsel. Maar zal even kijken of ik misschien nog ergens oude lakens heb liggen, al zal dat ook wel glijden... Weet even niet goed wat ik het beste kan doen want hij moet wel binnen/onder de warmtelamp.
Bedankt voor de tip met de sprietjes gras!
Was er bij jullie nandoe niks meer aan de bloedluis te doen?
Het komt nu allemaal wel even binnen hier nu alles geregeld is en Maurice geïnstalleerd, pfff..... ben bang dat hij het niet gaat halen
Solleke_Noah schreef:Vind het vooral zo erg dat ik het pas zo laat door had