Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:01

Als ik een reismandje neerzet moet ik eerst de katten verwijderen die ik niet mee moet hebben :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:15

xoranlover schreef:
Als ik een reismandje neerzet moet ik eerst de katten verwijderen die ik niet mee moet hebben :')

hoe :')

Lukasje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:03

Om nog terug te komen op een eerder gestelde vraag: nee katten blijven niet instinctief van giftige planten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:39

LoveGlove schreef:
xoranlover schreef:

hoe :')

Abessijnen en somali’s hebben :')

Die zijn zo stik nieuwsgierig. Bovendien zijn reismandjes hier niet persé iets slechts.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:55

Luuntje; staat best schattig dat truitje.

LoveGlove, lief zo bij je liggen.

Eilleen, zoooo lief! Ze kruipt echt in je.

Hier is Beer alweer 3 weken bij ons, hij groeit zo ontzettend hard!

Tussen deze foto’s zit 3 weken verschil:
Afbeelding

Beer en Toby gaan steeds beter samen. Vanmiddag ging Toby zelf naast hem liggen:
Afbeelding

Morgen komt er een vriendin met haar mobiele fotostudio bij mij thuis om foto’s te maken van Beer. Zoveel zin in!

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:06

Stal_Fiore schreef:
Luuntje; staat best schattig dat truitje.

LoveGlove, lief zo bij je liggen.

Eilleen, zoooo lief! Ze kruipt echt in je.

Hier is Beer alweer 3 weken bij ons, hij groeit zo ontzettend hard!

Tussen deze foto’s zit 3 weken verschil:
[ [url=m/cHtafc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beer en Toby gaan steeds beter samen. Vanmiddag ging Toby zelf naast hem liggen:
[ [url=m/II6ECL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen komt er een vriendin met haar mobiele fotostudio bij mij thuis om foto’s te maken van Beer. Zoveel zin in!

[ [url=m/ENlL4I.jpg]Afbeelding[/url] ]

sow die is inderdaad gegroeid :+

Ik heb eventjes een vraagje. Sinds vorige week eten allebei de katten hier verdacht weinig >;)
Normaal krijgen ze 2 keer per dag een bodempje brokjes en in de avond 50 gram natvoer. In de ochtend geef ik ze ook wel eens restjes kip of ei ofzo van ons avondeten als ze er zijn. Normaal eten ze dat allemaal. Maar sinds vorige week dus niet meer. Nu liggen de brokjes van vanmiddag er nog steeds. Mijn vriend vond dat we ze geen natvoer moeten geven omdat ze ook moeten leren het minder lekkere te eten. Maar ik heb weer zoiets van: ja maar ze moeten wel eten. Als natvoer ervoor zorgt dat ze eten geef ik dat maar al te graag eigenlijk. Ze zijn verder allebei mooi op gewicht. Je voelt netjes de ribben maar niet te veel etc.
Ik zat me af te vragen: kan her zijn dat het met leeftijd te maken heeft? Ze zijn nu 5,5 en 6 maanden ongeveer. Als het goed is groeien ze niet echt veel meer maar moeten ze nu kwa bouw nog groeien. Oftewel rondingen en spierbouw :')
Kan het zijn dat ze daardoor nu minder eten omdat ze gewoon minder nodig hebben om te groeien?
Ik zat er aan te denken om ze eventueel rauw voer te geven en dan eventueel wat brok als aanvulling omdat alleen rauw voer ze nier alle voedingsstoffen geeft die ze nodig hebben. Maar echt supplementen zijn me weer te duur. Alleen dan vraag ik me weer af of ze dan ook genoeg van alle voedingsstoffen binnen krijgen. Want als dat ervoor zorgt dat ze genoeg eten dan doe ik het graag. Nu hebben ze ook de wiskas brokken die ze nier het lekkerste vinden omdat het plus merk geen junior brokken heeft bij onze plus :\

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:34

Nou misschien vinden ze die brok echt niet lekker. Of voelen ze zich er niet goed bij?

Whiskas is ook niet echt gezond. Veel te zout. Dus juist wel natvoer geven. Je verwent katten echt niet door ze natvoer te geven. Dat is het het belangrijkste wat ze hier krijgen. Katten zijn slechte drinkers dus die extra vocht is nooit verkeerd. Plus er zijn gewoon katten die echt bepaalde brok niet lekker vinden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:40

Hier krijgen de katten als hoofdvoer natvoer. De kat die moet afvallen, krijgt 2x 40 gram en Beer krijgt 2x rond de 70 gram.
Daarnaast staan er wel brokjes, naar hier eten ze niet veel van.

Ik kan je aanraden om de website van catmoneo te bekijken. Daar staan veel tips qua voeding.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:45

xoranlover schreef:
Nou misschien vinden ze die brok echt niet lekker. Of voelen ze zich er niet goed bij?

Whiskas is ook niet echt gezond. Veel te zout. Dus juist wel natvoer geven. Je verwent katten echt niet door ze natvoer te geven. Dat is het het belangrijkste wat ze hier krijgen. Katten zijn slechte drinkers dus die extra vocht is nooit verkeerd. Plus er zijn gewoon katten die echt bepaalde brok niet lekker vinden.

Maar wiskas is bij onze plus de goedkoopste kittenbrok. Als ze dalijk een jaar zijn ga ik ook over op plus merk. Ik doe maar om de 2 weken grote boodschappen bij een lidl of in Duitsland (ik leef letterlijk langs de grens :+ ). De winkel in Duitsland heeft dus ook geen kittenbrok. De Lidl wel weer. Dus als ik daar kom neem ik meteen een paar zakken mee. Die eten ze ook beter. Maar ja, ik kom vaker in Duitsland omdat dat dichterbij is. Dus vaak moet ik het wel met wiskas doen :\

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:50

Maar ga je dan puur voor goedkoop voer?
Ik zou dan zeggen geef ze dan volwassen brok. Of meer vlees.
Ik weet niet goed wat ik kwijt ben aan voer maar ik heb liever dat mijn katten goed eten wat ze lekker vinden dan dat ze met lange tanden een beetje eten omdat het goedkoop voer is. Momenteel gaat er hier een kilo carnibest per 2 dagen doorheen. Plus 4 blikjes schesir en dan nog brok. Brok is €67 per 10 kilo. Carnibest is €7 per kilo. Dus ja daar gaat flink wat doorheen maar ze hebben het nodig en ze vinden het lekker.
Dus ja je moet het zelf weten. Maar ik persoonlijk zou ander voer gaan geven.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:01

xoranlover schreef:
Maar ga je dan puur voor goedkoop voer?
Ik zou dan zeggen geef ze dan volwassen brok. Of meer vlees.
Ik weet niet goed wat ik kwijt ben aan voer maar ik heb liever dat mijn katten goed eten wat ze lekker vinden dan dat ze met lange tanden een beetje eten omdat het goedkoop voer is. Momenteel gaat er hier een kilo carnibest per 2 dagen doorheen. Plus 4 blikjes schesir en dan nog brok. Brok is €67 per 10 kilo. Carnibest is €7 per kilo. Dus ja daar gaat flink wat doorheen maar ze hebben het nodig en ze vinden het lekker.
Dus ja je moet het zelf weten. Maar ik persoonlijk zou ander voer gaan geven.

Als ik zo goedkoop mogelijk kan gaan dan ja. Ik ga morgen ook even uitrekenen met mijn coach hoeveel het duurder zou zijn als ik ze rauw voer zou geven. We hebben het niet heel breed namelijk. Het was de bedoeling dat ik zou werken en daarmee waf meer geld zou binnen halen maar toen kwam mentale gezondheid er eventjes doorheen jagen en dat verpesten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:08

Kun je dan niet kijken dat je meer vlees (kan ook blik zijn) geeft en dan een goedkopere brok?
Ik weet natuurlijk niet hoe je situatie is dus sorry als het wat hard over kwam. Dat was niet de bedoeling. Misschien anders eens kijken of je online (zooplus is wel te doen) wat kan bestellen met korting. Of kijk eens voor edgar en cooper vlees en brok. Die is volgens mij niet zo duur maar wel goed. Vaak is het zo dat in de goedkopere brok niet zo veel voedingsstoffen zitten. Ze hebben in verhouding veel meer nodig. Waardoor als je het uit gaat rekenen je stiekem veel meer uit geeft. Dan kun je misschien beter kijken voor een klein beetje duurdere brok waar ze minder van nodig hebben?

Bedenk je ook als je rauw gaat voeren dat veel katten dit niet eten. Zeker in het begin niet. Dan moet je vaker vlees weg gooien. Je kunt het niet lang bewaren als het uit de diepvries is. Hier eten ze het niet meer als het langer dan een dag uit ligt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:38

xoranlover schreef:
Kun je dan niet kijken dat je meer vlees (kan ook blik zijn) geeft en dan een goedkopere brok?
Ik weet natuurlijk niet hoe je situatie is dus sorry als het wat hard over kwam. Dat was niet de bedoeling. Misschien anders eens kijken of je online (zooplus is wel te doen) wat kan bestellen met korting. Of kijk eens voor edgar en cooper vlees en brok. Die is volgens mij niet zo duur maar wel goed. Vaak is het zo dat in de goedkopere brok niet zo veel voedingsstoffen zitten. Ze hebben in verhouding veel meer nodig. Waardoor als je het uit gaat rekenen je stiekem veel meer uit geeft. Dan kun je misschien beter kijken voor een klein beetje duurdere brok waar ze minder van nodig hebben?

Bedenk je ook als je rauw gaat voeren dat veel katten dit niet eten. Zeker in het begin niet. Dan moet je vaker vlees weg gooien. Je kunt het niet lang bewaren als het uit de diepvries is. Hier eten ze het niet meer als het langer dan een dag uit ligt.

ja ik wil dasr dus morgen met mijn coach over hebben. Ikzelf ben slecht met het overzicht over geld etc. Ik kan her wel.maar dat kost bij mij veel meer tijd en energie. Drm heb ik ook een coach :)
hier vindrn ze rauw vlees heel erg lekker. Als ik kip aan her klaarmakeb ben geef ik ze wel vaksr een stukje. Ze eten het graag op :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 04:26

Maar een kat kan je niet houden op enkel wat rauwe kip. Indien je je katten gezond wil houden en rauw geven, komt daar wel veel meer bij kijken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 07:25

Meelezer hier :o : Edgar en Cooper is niet goedkoop hoor. Maar bij zooplus kan je grote zakken kopen van een beter merk waardoor je soms goedkoper uit bent(of bijna gelijk) als supermarkt voer.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:01

IMJ schreef:
Meelezer hier :o : Edgar en Cooper is niet goedkoop hoor. Maar bij zooplus kan je grote zakken kopen van een beter merk waardoor je soms goedkoper uit bent(of bijna gelijk) als supermarkt voer.

Echter zou je voer (brokken) het liefst binnen 6-8 weken op maken voor de versheid. Met de grote verpakkingen lukt dat de meeste mensen met 1 of 2 katten niet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:02

Lukasje schreef:
Maar een kat kan je niet houden op enkel wat rauwe kip. Indien je je katten gezond wil houden en rauw geven, komt daar wel veel meer bij kijken.

nee klopt. Daarom vraag ik me af of brok als aanvulling dan genoeg is of dat ik dan echt op supplementen zou moeten overgaan. Want die zijn me dan weer te duur

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:04

Wat je teveel aan brokken invriezen. Heb het ooit uitgerekend door grote zakken te nemen bespaar ik ruim 8 euro in plaats van de kleine verpakkingen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:45

Stal_Fiore schreef:
IMJ schreef:

Echter zou je voer (brokken) het liefst binnen 6-8 weken op maken voor de versheid. Met de grote verpakkingen lukt dat de meeste mensen met 1 of 2 katten niet.

Ik doe het direct in een grote ton die luchtdicht afsluit. Maar ik heb echt grote katers (siberen, 8 kilo, geen overgewicht), die eten een zak van 10 kilo in 2 maanden leeg, daarnaast krijgen ze wat nat voer waar ik wat extra water bij doe voor extra vocht btw.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:59

LoveGlove schreef:
Lukasje schreef:

nee klopt. Daarom vraag ik me af of brok als aanvulling dan genoeg is of dat ik dan echt op supplementen zou moeten overgaan. Want die zijn me dan weer te duur

Ik zal als ik jou was ook even overleggen met je coach hoe of wat als ze naar de dierenarts moet.
Wat betreft voer goedkoop is echt duurkoop voor de gezondheid van je dier.
Bijna iedereen die ik ken die katten goedkoop voer geven hebben de dieren gezondheid problemen.
Slechte vacht veel haarballen allergieën stinkende poep en allemaal blaasgruis na een aantal jaar.
Dus als het kan zal ik echt goed overleggen met je coach of je ze niet beter kan voeren om toekomstige problemen te voorkomen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:06

Het enige is dat mijn katten wel inderdaad stinkende poep hebben. Verder hebben ze echt allebei een bijzonder glanzende mooie zachte vacht. Ze drinken veel (wat helaas wel genoeg zegt over de hoeveelheid zout in het voer) dus ze plassen ook veel gelukkig. Het zijn ook allebei poezen en geen katers. Allergiën heb ik nog niet gezien. En tot nu toe heeft Blacky 1 haarbal gehad.

Maarja ze zijn nog jong. Sowieso in december ga ik weer naar de DA dus ik denk ook dat ik eventueel daar nog even ga overleggen wat het beste is.

Als ik heel eerlijk ben had ik ook nog gewacht met dr aanschaf van de beestjes als ik de situatie beter had geweten. De timing wanneer we ze aanschaften was een beetje slecht. Ik dacht toendertijd dat ik een jobcoach zou krijgen en dus ook werk. Maar helaas ben ik op datbesteding beland waardoor ik dus niks extra's binnen krijg. Maar we hebben ze eenmaal. Dus ik moet er proberen het beste van te maken :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:12

Ik lees inderdaad ook in je verhaal dat je er echt alles aan wilt doen hoor om het zo goed mogelijk to doen.
Hopelijk kom je er uit straks

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:19

little_birdy schreef:
Ik lees inderdaad ook in je verhaal dat je er echt alles aan wilt doen hoor om het zo goed mogelijk to doen.
Hopelijk kom je er uit straks

dankje. Jazeker. Ik doe niet zomaar iets. Daarvoor heb ik ze niet in huis genomen :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:02

Met mijn zak voer van 15kg doe ik nu al meer dan 3 maanden en ik ben denk ik ongeveer op de helft. Heb het inderdaad luchtdicht verpakt, dan blijven de brokjes echt wel langer goed!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:18

Wat groeit Beer hard zeg.
Leuk om zo de foto’s te zien.

Omapoes staat op Urinary brokjes.
Zak staat luchtdicht boven. En beneden zit er een hoeveelheid in de voerton.
Azula mag (advies van de dierenarts) die brokken mee eten.

Ik heb het voer wat ze bij de fokker kreeg eerst gegeven. Vooral het blikvoer liet ze daar van staan.