Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stal_Fiore schreef:Luuntje; staat best schattig dat truitje.
LoveGlove, lief zo bij je liggen.
Eilleen, zoooo lief! Ze kruipt echt in je.
Hier is Beer alweer 3 weken bij ons, hij groeit zo ontzettend hard!
Tussen deze foto’s zit 3 weken verschil:
[ [url=m/cHtafc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beer en Toby gaan steeds beter samen. Vanmiddag ging Toby zelf naast hem liggen:
[ [url=m/II6ECL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen komt er een vriendin met haar mobiele fotostudio bij mij thuis om foto’s te maken van Beer. Zoveel zin in!
[ [url=m/ENlL4I.jpg]Afbeelding[/url] ]
xoranlover schreef:Nou misschien vinden ze die brok echt niet lekker. Of voelen ze zich er niet goed bij?
Whiskas is ook niet echt gezond. Veel te zout. Dus juist wel natvoer geven. Je verwent katten echt niet door ze natvoer te geven. Dat is het het belangrijkste wat ze hier krijgen. Katten zijn slechte drinkers dus die extra vocht is nooit verkeerd. Plus er zijn gewoon katten die echt bepaalde brok niet lekker vinden.
xoranlover schreef:Maar ga je dan puur voor goedkoop voer?
Ik zou dan zeggen geef ze dan volwassen brok. Of meer vlees.
Ik weet niet goed wat ik kwijt ben aan voer maar ik heb liever dat mijn katten goed eten wat ze lekker vinden dan dat ze met lange tanden een beetje eten omdat het goedkoop voer is. Momenteel gaat er hier een kilo carnibest per 2 dagen doorheen. Plus 4 blikjes schesir en dan nog brok. Brok is €67 per 10 kilo. Carnibest is €7 per kilo. Dus ja daar gaat flink wat doorheen maar ze hebben het nodig en ze vinden het lekker.
Dus ja je moet het zelf weten. Maar ik persoonlijk zou ander voer gaan geven.
xoranlover schreef:Kun je dan niet kijken dat je meer vlees (kan ook blik zijn) geeft en dan een goedkopere brok?
Ik weet natuurlijk niet hoe je situatie is dus sorry als het wat hard over kwam. Dat was niet de bedoeling. Misschien anders eens kijken of je online (zooplus is wel te doen) wat kan bestellen met korting. Of kijk eens voor edgar en cooper vlees en brok. Die is volgens mij niet zo duur maar wel goed. Vaak is het zo dat in de goedkopere brok niet zo veel voedingsstoffen zitten. Ze hebben in verhouding veel meer nodig. Waardoor als je het uit gaat rekenen je stiekem veel meer uit geeft. Dan kun je misschien beter kijken voor een klein beetje duurdere brok waar ze minder van nodig hebben?
Bedenk je ook als je rauw gaat voeren dat veel katten dit niet eten. Zeker in het begin niet. Dan moet je vaker vlees weg gooien. Je kunt het niet lang bewaren als het uit de diepvries is. Hier eten ze het niet meer als het langer dan een dag uit ligt.
IMJ schreef:Meelezer hier: Edgar en Cooper is niet goedkoop hoor. Maar bij zooplus kan je grote zakken kopen van een beter merk waardoor je soms goedkoper uit bent(of bijna gelijk) als supermarkt voer.
Lukasje schreef:Maar een kat kan je niet houden op enkel wat rauwe kip. Indien je je katten gezond wil houden en rauw geven, komt daar wel veel meer bij kijken.
Stal_Fiore schreef:IMJ schreef:Meelezer hier: Edgar en Cooper is niet goedkoop hoor. Maar bij zooplus kan je grote zakken kopen van een beter merk waardoor je soms goedkoper uit bent(of bijna gelijk) als supermarkt voer.
Echter zou je voer (brokken) het liefst binnen 6-8 weken op maken voor de versheid. Met de grote verpakkingen lukt dat de meeste mensen met 1 of 2 katten niet.
LoveGlove schreef:Lukasje schreef:Maar een kat kan je niet houden op enkel wat rauwe kip. Indien je je katten gezond wil houden en rauw geven, komt daar wel veel meer bij kijken.
nee klopt. Daarom vraag ik me af of brok als aanvulling dan genoeg is of dat ik dan echt op supplementen zou moeten overgaan. Want die zijn me dan weer te duur