Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:31

Sansi wilt graag loodgieter worden, die heeft echt een water-obsessie!
Vandaar dat het deksel van de wc hier altijd dicht moet. Ik ging net plassen, en had niet de tijd om het deksel omhoog te doen en te kunnen gaan zitten - mevrouw de loodgieter zat al in de pot :')

LoveGlove

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:57

Nina wil proffesioneel barriere worden denk ik. Ze moet overal in de weg zitten. Blacky zal proffesionele jager worden. Jezus haar passie voor jagen vloeit :')
Tweede optie voor blacky is behanger. Ze heeft op meerdere plekken het behang kapot gemaakt :\

Vandaag was een bijzondere dag. Mijn ouders zijn even langsgekomen met mijn hond. Blacky dook meteen onder de verwarming :=
Nina kwam de hele tijd dichterbij en wilde ontdekken maar was bang. Doodle kwam zelf een keertje te dichtbij en toen haalde ze uit. Verder deed ze het echt heel goed. Ik heb Blacky uiteindelijk met wat lekkers onder de verwarming uitgekregen en de twee even naar boven gestuurd zodat ze evengoed even hun eigen dingetje konden doen en Doodle eventjes los zonder zorgen rond kon lopen. Mijn doel is nu dat Doodle een keer een paar nachtjes mag blijven slapen zodat ik haar en de katjes eens aan elkaar kan laten wennen. Bij Blacky zal het even tijd kosten. Ik denk dat het bij Nina na zo'n paar daagjes al best goed zou kunnen gaan. Mijn vriend en ik hebben ook moeten uitleggen dat dit normaal is bij katten en ze wat meer tijd nodig hebben om andere dieren te leren kennen. Nina en Blacky hebben er een week over gedaan om volledig aan elkaar te wennen. Dat zal bij de hond niet anders zijn. Mam was echt heel bang dat de katten de hond zouden aanvliegen. Maar dat doen ze niet uit zichzelf. Dan heeft Doodle ook wel echt een grens overschreden. Dus dat is gewoon waar we waakzaam voor moeten zijn :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:03

Fiore, ik zal Azula haar rugzakje klaarmaken :+

Spook wilde gisteren niet uit onze inloopdouche.
Doucheruimte was nog wat vochtig omdat ik net had gedoucht.
Maar ja ik wilde de douchedeur sluiten en dat gaat niet met Azula nog in de doucheruimte.
Ze was niet blij.

Handig stuntkatten, behangers, deurstoppers, loodgieters.
We kunnen een klusbedrijf gaan beginnen.

Honden zijn ook eng.
Azula heeft ook moeten wennen aan de hond.
Rustig de tijd geven en opletten dat iedereen heel blijft.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:09

Lief meisje.
Afbeelding
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:18

luuntje schreef:
Fiore, ik zal Azula haar rugzakje klaarmaken :+

Spook wilde gisteren niet uit onze inloopdouche.
Doucheruimte was nog wat vochtig omdat ik net had gedoucht.
Maar ja ik wilde de douchedeur sluiten en dat gaat niet met Azula nog in de doucheruimte.
Ze was niet blij.

Handig stuntkatten, behangers, deurstoppers, loodgieters.
We kunnen een klusbedrijf gaan beginnen.

Honden zijn ook eng.
Azula heeft ook moeten wennen aan de hond.
Rustig de tijd geven en opletten dat iedereen heel blijft.

Lol mijn vriend en ik hebben allebei gelachen over het klusbedrijf _O-

Ja zeker zijn honden eng. Daarom wil ik ze nu ook laten wennen. Want de hond van mijn schoonzus (is nog een puppy) die zal ook vaker langs gaan komen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:30

Het regende net heel hard hier wat geluid maakt natuurlijk. Blacky vond het maar een eng idee dus ze hield haar afstand liever
Afbeelding

Nina vond het helemaal interessant :')

Afbeelding

Door de katten ben ik ook iets nieuws aan het leren: crochet :')
Een vriendin van me op dagbesteding doet het ook en ze had een balletje gemaakt voor de beestjes. Dus ik dacht: heee handig.
Om het te leren heb ik besloten om een dekentje te maken. Ben nu denk ik ongeveer halverwege:
Afbeelding

Je kunt zien dat ik wat foutjes heb gemaakt en sommige plekken strakker heb gedaan dan anderen waardoor her niet mooi gelijk is, maar dat vind ik nu niet erg. Het dekentje is een leerproject. Voor de katten hoeft het niet perfect te zijn :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:25

Dat is haken toch ??

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 00:15

Lukasje schreef:
Dat is haken toch ??

Zou best kunnen :')

Ik leer alles in het Engels en daar heet het crochet. Het gaat erom dat ik met wol een dekentje kan maken voor de katjes :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:29

Weet iemand waar ik deze nog kan vinden?

https://www.vitakraft.nl/vl/producten/s ... rammelaar/

Minty is helemaal gek op haar blauwe katje, en ik wil graag een reserve, maar dat ding is nergens te vinden. Tijdje terug gekocht bij Albert Heijn, maar hier hebben ze hem niet meer.
Het gaat om de blauwe. Iemand die toevallig ergens zien liggen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:35

Eileen de rammelaar is leuk.
Heb je al op FB een oproep gedaan?

Xoran wat een mooi en lief katje.
Dan smelt je toch.

Glove leuk haken.
En de ene bang voor regen en de ander niet.

Azula is haar kattenbak aan het leegspitten -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:06

luuntje schreef:
Eileen de rammelaar is leuk.
Heb je al op FB een oproep gedaan?

Xoran wat een mooi en lief katje.
Dan smelt je toch.

Glove leuk haken.
En de ene bang voor regen en de ander niet.

Azula is haar kattenbak aan het leegspitten -O-

nouja Blacky was bang en nieuwsgierig tegelijk. Die interne battle die ze met haarzelf heeft op dat moment is leuk om te zien :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:55

Net heel hard gelachen met Sansi: die spurtte van de woonkamer naar de eetkamer, om van zo ver mogelijk een sprintje richting de keuken te kunnen zetten. Daar sprong ze op de keukentafel (lees: snoepjestafel), maar ze kon niet meer stoppen, en gleed met tafellaken en eetbakjes zo de grond op :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:27

LWDaisy schreef:
Net heel hard gelachen met Sansi: die spurtte van de woonkamer naar de eetkamer, om van zo ver mogelijk een sprintje richting de keuken te kunnen zetten. Daar sprong ze op de keukentafel (lees: snoepjestafel), maar ze kon niet meer stoppen, en gleed met tafellaken en eetbakjes zo de grond op :+

Dat noem ik nou een echte Kat _O-

Vandaag probeerde Blacky op het aanrecht te komen. Ze gleed ook uit waardoor het niet lukte :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:56

LoveGlove schreef:
LWDaisy schreef:

Dat noem ik nou een echte Kat _O-

Vandaag probeerde Blacky op het aanrecht te komen. Ze gleed ook uit waardoor het niet lukte :')

Hahaha ja die ken ik ook, hier lukt het aanrecht meestal wel tenzij de vaatwasser een stukje open staat en ze net daarboven willen mikken, dan botsen ze tegen de deur van de vaatwasser zo weer naar beneden :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:04

Nina kijkt ook wel vaker niet waar ze loopt. Ineens valt ze dan zo ergens tussen :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:16

Oh ik lig af en toe ook zo in een deuk om die van mij _O- Ze kunnen zo heerlijk lomp/onhandig zijn :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:36

Smee__ schreef:
Oh ik lig af en toe ook zo in een deuk om die van mij _O- Ze kunnen zo heerlijk lomp/onhandig zijn :')

echt he :')

Blacky kreeg me net toch wat voor elkaar. Ik weet niet hoe, maar ze is bovenop de koelkast beland :oo
Er staat een kastje op de koelkast maar ze is er dus achter beland. Toen ze terug eraf moest komen liet ze de halve afwas vallen natuurlijk. Ach daardoor leert ze her niet meer te doen. De afwas is nog heel gelukkig. De kat ook

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:23

Fijn is dat ja. Zo heeft Bowie vorige week voor het eerst flink op z'n donder gekregen := Lag op de bank een dutje te doen na m'n werk en blijkbaar had hij ondertussen z'n gekke 5 minuten gekregen. Hij sprong eerst via m'n buik en m'n hoofd op het bijzettafeltje naast de bank. Daar stond een lamp op, van glas. Overal scherven op de grond en hij stond er middenin. Dus heb 'm echt in z'n nekvel gekregen en naar de gang geslingerd := Niet heel erg pedagogisch verantwoord maar ik schrok vooral heel erg en wilde niet dat ie glas in z'n poten kreeg :+ Het had wel heel erg indruk gemaakt want toen ik de gangdeur weer opendeed nadat alles was opgeruimd zat ie nog heel beteuterd in een hoekje gekropen :(:) Niet goed voor je hart soms, die katten!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:24

Ik hoop dat ik hier een beetje in het goede topic zit, maar ik weet niet zo snel waar ik anders mijn vraag kan stellen.
Sorry als hier al wat over is!
Helaas heeft de moeder van mijn vriend 2 weken geleden haar laatste kat moeten laten inslapen.
Wij weten dat ze volgend jaar wel weer een (volwassen/oudere) nieuwe kat wilt adoperen vanuit het asiel. Ons leek het leuk om dat dan als 'cadeau' te geven.
Alleen vragen wij ons af hoeveel dat ongeveer kost. Aangezien hier vast wel mensen zitten die hun nieuwe kat vanuit het asiel hebben gehaald, aan wat kunnen/moeten wij allemaal denken? :D mag ook via pb

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:17

TheNovelist schreef:
Ik hoop dat ik hier een beetje in het goede topic zit, maar ik weet niet zo snel waar ik anders mijn vraag kan stellen.
Sorry als hier al wat over is!
Helaas heeft de moeder van mijn vriend 2 weken geleden haar laatste kat moeten laten inslapen.
Wij weten dat ze volgend jaar wel weer een (volwassen/oudere) nieuwe kat wilt adoperen vanuit het asiel. Ons leek het leuk om dat dan als 'cadeau' te geven.
Alleen vragen wij ons af hoeveel dat ongeveer kost. Aangezien hier vast wel mensen zitten die hun nieuwe kat vanuit het asiel hebben gehaald, aan wat kunnen/moeten wij allemaal denken? :D mag ook via pb

Ikzelf heb letterlijk mijn 2 katten van een boerderij gehaald die zijn allebei 20 euro per stuk _O-
Bij een asiel is een kat altijd duurder dan dat. Ik gok dan dat je zo tussen de 100 en 200 euro zal zitten. Wil je een specifiek ras, dan gaat dat ook duurder worden. Ik weet bijvoorbeeld dat ragdolls rond de 1000 euro kunnen kosten.

Ik denk dat ik zelf in totaal tussen de 100 en 200 heb uitgegeven in het begin. Dus dat is inclusief kattenbakken en boom en allemaal die dingen, maar die zijn voor jullie niet van toepassing gok ik. Zelfde geld voor DA kosten denk ik.

Dus als je niet kieskeurig bent en zo goedkoop mogelijk wilt raad ik marktplaats aan. Wel met een grote disclaimer dat je een beetje moet uitkijken van wie je een kat koopt. Sommigen zijn namelijk broodfokkers of geven katten met slechte gezondheid weg etc. Stel vooral veel vragen zou ik zeggen. Over de moeder kat, de situatie waar de kittens zich in bevinden, het voer, entingen, chips, hoe oud ze zijn, of ze bv niesziekte hebben gehad etc. Bij marktplaats is dat heel belangrijk. Ik zou ook aanraden om eerst te gaan kijken voordat je er een koopt. Over het algemeen maar al helemaal bij marktplaats :D
Zorg er ook voor dat ze rond de 10 weken zijn voordat je ze meeneemt. Anders kan her schadelijk zijn voor de kitten zelf.

Edit: heb er overheen gelezen dat jullie de voorkeur voor asiel lijken te hebben. Ehm, dingen om daar rekening mee te houden is het proces en de kat zelf. Katten uit het asiel hebben een grotere kans om een rugzakje te hebben en kunnen daarom moeilijker zijn in omgang. De kans is groot dat jullie de kat een paar keer gaan zien voordat jullie hem mogen kopen omdat ze zeker willen zijn dat de kat het goede baasje krijgt. Er is denk ik ook wel een kans dat ze de persoon die de uiteindelijke eigenaar zal worden ook de kat willen laten ontmoeten voordat hij mee mag. En ik adviseer altijd om te vragen over de geschiedenis van de kat en ook vragen zoals ik al eerder heb genoemd te stellen. Over her algemeen geldt meestal dat, hoe ouder her dier is, hoe goedkoper het is.

Dat zijn denk ik wel de belangrijkste dingen
Laatst bijgewerkt door LoveGlove op 01-11-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:19

Stuntkatten.
Hebben we een klusgroep en stuntgroep.

Novelist, ik weet de asielprijs niet van een kat.
Op google vind ik prijzen van €60 tm €100.
Bij een volwassen kat zou ik er vanuit gaan, wel navragen, of de kat gecastreerd is.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:50

In het asiel kost het hier in de buurt rond de €150,-. Maar voor dat geld is de kat gechipt, gecastreerd, alle vaccinaties, paspoort. Daar verdienen ze geen geld op en daar zitten heel veel lieve dieren te wachten.
Op marktplaats een kat gratis of voor een absurd laag bedrag ophalen zou ik niet doen. Daarmee steun je mensen die onverantwoord aan het vermeerderen zijn en dan ook 9 van de 10 keer de kat dus zonder preventieve gezondheidsmaatregelen de wereld in sturen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:28

Tv kijken met Jill, uiteindelijk werd zelfs mijn haar even gewassen :')
Afbeelding
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:30

pradadaan schreef:
Tv kijken met Jill, uiteindelijk werd zelfs mijn haar even gewassen :')
[ [url=m/ISbSoY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mwjvcY.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:04

Handig dat je haar gewassen is.
Maakt ze ook staartjes?