Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:48

Hier is het me gisteren, na 5 maanden, eindelijk mentaal gelukt een foto van Loki bij zijn hoekje te zetten...

Afbeelding

Ik mis het mannetje nog steeds zo ontzettend hard...

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:57

LWDaisy schreef:
Hier is het me gisteren, na 5 maanden, eindelijk mentaal gelukt een foto van Loki bij zijn hoekje te zetten...

[ [url=m/w7DmJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach, wat een prachtig eerbetoon... :knuffel:

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:40

luuntje schreef:
Eileen hoe is het vannacht gegaan met Minty?
Je eigen dier opereren lijkt mij niks.

Ik vond het laatst al erg naar dat ik mijn hond in de houdgreep moest houden bij de dierenarts voor onderzoek. En hij uit angst zijn urine liet lopen.

Dezelfde hond en Azula hebben nu veel lol samen.
Die spelen heel wat af.

[ [url=m/3yAplh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Twee collega’s hebben het gedaan. Ik had de planning vol zitten tot woensdag, en ik wilde dat het klaar was. Daarnaast vind ik het ook echt niet prettig om dat zelf te doen. Wil best helpen, maar iemand anders moet echt de leiding nemen hoor, want het is zo anders als je emotioneel betrokken bent!

Ze doet het super goed! Iets tam, maar dat was voor de operatie ook als de haar MPS shirt aan had. Dus denk dat het dat is. Eten en drinken gaat goed, vanmorgen om 5 uur kreeg ze de zoomies en wilde rennen. Dus ik heb haar gepakt en we hebben even op de bank zitten worstelen. Rennen is niet echt een goed idee nu vind ik.

Maar eigenlijk merk ik amper dat er gister een operations geweest, dus dat is heel fijn voor haar. Ze moet alleen nog poepen, dat heeft ze nog niet gedaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:40

Fijn dat het zo goed gaat <3

Mijn kleine monsters zijn heerlijk warm als je van buiten komt :D

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:59

Eapy schreef:
LWDaisy schreef:

[ [url=m/w7DmJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach, wat een prachtig eerbetoon... :knuffel:

Ik blijf het moeilijk vinden.. Ik kan er ook niet op een normale manier aan denken, merk ik - mijn hersenen blokkeren als het ware, lijkt het. Ik duw het heel erg weg. Ik kan wel aan Loki denken hoe hij was toen hij gezond was, maar veel verder kan ik niet denken.. Ik kan er ook maar heel kort over praten. Het voelt alsof mijn lijf paniekeert, mijn hart begint te bonzen, mijn maag trekt samen, mijn brein gaat in overdrive, ik krijg een krop in de keel. Een beetje het gevoel alsof ik in shock ben oid. Ik voel mezelf verkrampen als ik het probeer, en mijn hersenen breken het gedachteproces af, die seinen door "dat gaan we niet doen, hier willen we niet over nadenken".

Ik heb gisteren voor het eerst een filmpje van ons kunnen bekijken. Hakte er in, maar wel blij dat ik het bekeken heb. Maar.. Wat mis ik hem..

Lukasje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:03

LWDaisy : oh meid toch, ik zou je zo een knuffel willen geven. Sommige diertjes kruipen erg in je hart en dan is het gemis enorm. Sterkte :(:) !

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:13

Lukasje schreef:
LWDaisy : oh meid toch, ik zou je zo een knuffel willen geven. Sommige diertjes kruipen erg in je hart en dan is het gemis enorm. Sterkte :(:) !

Ik heb doorheen mijn leven al enkele viervoeters moeten afgeven, en dat doet altijd pijn. Echt pijn. Maar dit... Dit gaat nog véél dieper. Ik heb hem maar 3 weken mogen hebben - maar de band die wij hadden, die wederzijds adoratie... Mijn once in a lifetime kattenkindje hoor. Hij was natuurlijk nog érg jong, toen ik hem adopteerde, dat zal er zeker ook mee te maken hebben gehad, en daar bovenop was het ook nog een katertje. Echt een mama's kindje bij mij. Van zodra ik thuis kwam, tot ik de volgende dag weer moest gaan werken, zat/lag hij in mijn armen of lag hij in mijn nek. Mijn vriend zei toen altijd "ik loop er maar voor spek en bonen bij", die had meteen door dat het dik aan was tussen mij en Loki en dat hij enkel aandacht kreeg van de kleine man als ik in de douche oid zat :')

Het doet ontzettend veel pijn, nog steeds. Deels ook doordat het zo ongelooflijk oneerlijk is. Hij was maar 11 weken oud...

Ik heb hem mee naar huis genomen, en schep rust uit het verzorgen van zijn grafje. Ik heb zo weinig van hem...

Ik heb na zijn inslapen alles laten inpakken van spulletjes van Loki. Zijn papflesje heb ik op mijn nachtkastje laten staan - nog steeds. Uiteindelijk hebben we 2 zusjes geadopteerd, en kon ik het toch aan om hen al de speelgoedjes te geven. Als ik één van hen met "zijn" balletje zie spelen, doet dat wel wat met me. Ik kan dit ook niet typen zonder de drang te willen huilen te voelen.

Ik ben erg veel verloren, toen ik Loki moest laten gaan. En dat voel ik nog elke dag.
Maar - ik ben blij dat ik hem 3 weken lang heb mogen verwennen, en heb mogen overladen met alle liefde van de wereld. Sommige diertjes krijgen zo veel liefde niet eens op 10 jaar tijd - ik heb dat allemaal in 3 weken weten proppen. Daar probeer ik mezelf mee te troosten.

Het zal altijd wel pijn blijven doen. Het zal slijten, maar ik zal hem altijd blijven missen. Mijn speciale mannetje <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:21

LWdaisy dieren zijn ook hard om te verliezen. Toen mijn hond was overleden (heb ik geloof ik zelfs een topic over gemaakt) was ik die avond ziek van verdriet. Letterlijk ziek. Ze was maar 6 jaartjes. Normaal gesproken gaat mijn rauwproces best snel maar bij haar kan ik nog huilen als ik nadenk over die laatste avond.

Er is geen schaamte in je zo verdrietig voelen. Maar ik denk dan altijd dat onze diertjes het het leukste zouden vinden als we ze herinneren met de goede en leuke herinneringen. Dat we ook hun leven kunnen vieren en weten dat ze een mooi leven hebben gehad. Dat we aan ze denken met een lach en een traan. Ik weet zeker dat Loki je niet zou willen zien huilen als je aan hem denkt. Ik denk eerder dat hij je wil zien lachen. Maar dat betekend niet dat huilen niet mag. Het hoort erbij. Laat het er lekker uitkomen. Als je dan bent uitgehuild vind ik altijd dat het enorm veel oplucht. :(:)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:41

Fijn dat je er zo open over kan praten, dat is heel goed. Weet dat mijn pb altijd open staat als je verdriet kwijt moet!

Toen mijn moeder onze hond in moest slapen heeft ze het boek “Dan Koop Je Toch Gewoon Een Nieuwe” van Antoinette Scheuldermann gelezen. Gaat over het rouwproces van een mens na het overlijden van een dier, en de onbegrip van de buitenwereld hierover. Misschien is dat iets voor je, haar hielp het heel erg.

Nog heel veel sterkte!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:56

Dikke knuffel LWDaisy :(:) Eerste periode na het inslapen van mijn eerste paard vond ik ook verschrikkelijk, kon niet aan m denken zonder in huilen uur te barsten. Inmiddels kan ik gelukkig blij terug kijken op onze mooie band samen en alle gave herinneringen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:17

Eapy schreef:
Fijn dat je er zo open over kan praten, dat is heel goed. Weet dat mijn pb altijd open staat als je verdriet kwijt moet!

Toen mijn moeder onze hond in moest slapen heeft ze het boek “Dan Koop Je Toch Gewoon Een Nieuwe” van Antoinette Scheuldermann gelezen. Gaat over het rouwproces van een mens na het overlijden van een dier, en de onbegrip van de buitenwereld hierover. Misschien is dat iets voor je, haar hielp het heel erg.

Nog heel veel sterkte!

Oh die moet ik eens opzoeken!

Ik zeg altijd: rouwen is een werkwoord. Dat is werken geblazen, dat gaat niet vanzelf.
Mijn eerdere verliezen kon ik beter plaatsen omdat we meer tijd hadden samen - dat had ik met Loki niet, en die oneerlijkheid maakt me nog steeds erg boos.
Ik freak ook nog steeds bij het idee dat IK die beslissing heb moeten nemen - hoe kan je nou zeggen "laat hem maar gaan" als het nog een baby is, met een heel leven voor zich? Dat kan toch niemand van je verwachten?

Natuurlijk neem je die beslissing wel, want het ventje kon niet meer, leed helse pijn en er was geen remedie meer. We hebben alles geprobeerd. Het ging gewoon niet, zijn lijfje wou niet mee. Dan maak je die keuze - ook al sterf je vanbinnen een beetje mee.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:12

Ik kom er eventjes tussendoor piepen met iets wat positievers weer :D

Dit is echt zo fijn. Lekker warm in de dikke onesie met een dekentje op de bank knuffelen na een dagje in de regen werken is het beste wat er is <3

Afbeelding
lekker tegen mijn benen aan liggen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:27

Daisy, mooi hoekje.
Sommige dieren (en mensen) zijn gewoon heel bijzonder.

As van mijn overleden (2005) cocker staat ook nog in de kast.
Verstrooien lukt mij niet. Witte vriendin poes) staat er naast in haar urn.

Haucho klein zijn je belhamels niet meer.
Wel lekker warm.

Eileen wat fijn dat het zo goed gaat met Minty.
Narcose is raar spul. Logisch dat ze wat tam is.
En goed dat andere dierenartsen hebben geopereerd.

Glove, lekker een warme kruik.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:59

Dikke knuffel Daisy!

Eilleen, wat fijn dat het goed gaat met Minty.

LoveGlove, lekker zo samen op de bank.

Zoekt iemand nog een schoonmaker?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:22

Hahaha, laat maar komen! Lapt hij ook ramen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:58

Stal_Fiore schreef:
Dikke knuffel Daisy!

Eilleen, wat fijn dat het goed gaat met Minty.

LoveGlove, lekker zo samen op de bank.

Zoekt iemand nog een schoonmaker?

[ Video ]

_O-

Nee dankje. Ik heb er al 2. Die spelen ook met de stoffer. Ze helpen met alles. Nina helpt zelfs met de was ophangen _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:11

Mijne hier doen liever bureauwerk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:42

Lukasje schreef:
Mijne hier doen liever bureauwerk

Die van mij doen gewoon alles wat ik doe :P
vooral Nina
Nina is ook een supreme knutselkat _O-
Ze moet altijd haar neus even tussen de knutselprojectjes stoppen als ik ermee bezig ben. Is heel leuk als je met verf bezig bent :=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:39

Lukasje schreef:
Hahaha, laat maar komen! Lapt hij ook ramen?

Zal hem eens een zeem aanbieden :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:11

LoveGlove schreef:
_O-

Nee dankje. Ik heb er al 2. Die spelen ook met de stoffer. Ze helpen met alles. Nina helpt zelfs met de was ophangen _O-

Wat handig zeg! Bowie helpt juist graag met de was van het rek af halen _-:( Schrok me vannacht nog helemaal wild omdat meneer met wasrek en al omdonderde :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:55

Hier ook juist was aftrekken in plaats van ophangen. :')

Zal eens kijken wat Alexia doet als ik haar de swiffer geef.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:09

Smee__ schreef:
LoveGlove schreef:
_O-

Wat handig zeg! Bowie helpt juist graag met de was van het rek af halen _-:( Schrok me vannacht nog helemaal wild omdat meneer met wasrek en al omdonderde :')

Ja dat doet Blacky dan weer. Die haalt alles van het wasrek af :')
Als blacky al bezig is helpt nina haar wel vaker. Maar als ik aan het ophangen ben dan klimt ze mee op het wasrek en moet gewoon spelen met alles wat ik op hang _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:52

Fiore, mag Azula in de leer bij jullie?
Die maakt niks schoon. Spit alleen alles haar bak uit en drukt overal haar neus tegen aan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:12

Hahaha, ja hoor Luuntje, stuur maar langs.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:34

Alexia is gezakt voor haar schoonmaak diploma. Ze gaat liever bij een stuntteam. :')