De natuur in eigen omgeving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:35

Brrr, zou toch wel erg hard schrikken als ik die zou zien.

Deze zat hier vanmorgen lekker zijn buikje vol te eten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:14

prompter schreef:
"Jij daar! Wat moet jij daar met die camera !?!?!"

[ Afbeelding ]

<3 :D

janouk

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:37

Ochtendje door de buurt lopen / Schiphol Trade Park / Haarlemmermeer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

4 Tapuiten, maar te ver weg voor mijn lens
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:39

@Kookaburra - adders hebben we gelukkig hier niet in de buurt. Ik weet er te weinig van.......maar mijn eerste reactie is.........blij dat ze hier niet zijn

@prompter - jij en Roodborstjes <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:57

Even Janouk bedanken voor de prachtige tekening die ik van haar gekregen heb, hij zit nu in een lijstje en krijgt een mooie plek hier in huis <3

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 18:37

Prompter: Die blik van het Roodborstje. Geweldig _O-

Kookaburra: Dat is nog eens bijzonder om te zien. Dan was je echt op de juiste plek op de juiste tijd om dit vast te leggen. En van mij mag het hoor! Ik heb hier uiteindelijk ook tenslotte foto's van Vlieland gedeeld en dat was echt heel ver van huis.
Ik heb het niet zo met slangen, maar zo'n adder die durf ik nog wel te fotograferen mocht ik die ooit tegen komen.

Duopenotti: Wat gaaf die etende Buizerd! Kon je zien wat voor prooi die had?

janouk: Mooie waarnemingen! Je boft maar met je woonplek :D

prompter: Wat een prachtige tekening heb je gekregen zeg! En Janouk. Wat kan je geweldig mooi tekenen <3

De Scholeksters op stal hebben de lente in hun bol en afgelopen donderdag waren ze letterlijk voor mijn neus aan het paren, maar.... nou komt het haha. Ik was op dat moment druk bezig een Schaap uit de wei te krijgen dat ziek was en naar stal moest (schaap gaat weer goed trouwens en loopt weer bij haar vriendjes). De camera lag dus ook binnen en sindsdien heb ik een soort van haat/liefde verhouding met de Scholeksters.
Volgens mij wisten ze het gewoon dat ik hun intieme moment op dat moment niet vast kon leggen.
Dus sindsdien de Scholeksters nauwlettend in de gaten aan het houden en vandaag had ik geluk :D . Stond bij de poort van de wei van mijn pony's te wachten tot ze naar voren kwamen zodat ik ze op de paddock kon zetten en precies op dat moment besloten de Scholeksters dat het tijd werd om voor nageslacht te zorgen :D .
Je moet echt snel zijn want voor je het weet is het moment ook weer zo voorbij!

Afbeelding

En dan is daar de kers op de taart van vandaag. Ik had vervolgens Arwen nog wat brokjes gegeven. Zij blijft op de wei ivm zij wel gewoon 24/7 op het gras kan. Asfaloth logisch vanwege zijn chronisch HB en het suiker in het gras nu niet. Dus Asfaloth moet 's avonds van de wei af. Gimli gaat logisch mee.
In ieder geval. Nadat Arwen haar brokjes had gehad keek ik in de wei er naast waar de Alpaca's lopen en ik zie wat Geels.... toen ging mijn hart sneller kloppen. De Gele Kwikstaart was even op bezoek tijdens hun doortrek! Een vogeltje die ik al heel lang hoop te kunnen fotograferen.
We hebben de Witte Kwikstaart standaard op stal rond vliegen, maar zijn familie lid de Gele Kwikstaart nu EINDELIJK kunnen fotograferen was toch wel echt even een cadeautje.
Zo vaak zie je ze niet. Ik ben helemaal blij :D :

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:35

Buizerds blijven imposant en ze doen het gelukkig ook heel goed in Nederland!

Janouk: Wat een mooie foto's en wat zijn de hazen toch weer druk bezig met de paartijd!

Yaartje: Ook prachtige foto's! En de gele kwikstaart is prachtig! <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 05:23

Die scholeksters :D .
Mooi kwikstaartje!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 18:15

Cayenne: Dat blijven Buizerds zeker! Elke keer weer is het indrukwekkend om ze te zien.
Hier trouwens nog bijna geen Haas gezien op een enkeling na. Terwijl we een paar jaar terug nog een hele grote groep hadden. Vorig jaar zag ik ze ook regelmatig, maar nu? Bijna niks....
Zover ik weet hebben de Hazen geen last van een of andere ziekte.

Dank je wel Cayenne en Miereneter!

Vanmorgen hadden we een koppel Gele Kwikstaartjes in de Geiten wei lopen en daar was de Witte Kwikstaart niet zo blij mee hihi, maar ik heb zowel Wit als Geel nu wel in 1 foto :D .

Afbeelding

En bij deze foto had ik de camera met een hand vast. Had op schoot een heel schattig lammetje liggen dat ik niet wilde storen terwijl ze rustig lag, maar de Gele Kwikstaart kwam wel dichter en dichter bij dus voorzichtig camera gepakt en met een hand vast gehouden. Terwijl ik de camera met een hand vast had foto's gemaakt.
De ochtendzon en ik hebben wel een haat/liefde verhouding met elkaar. Jeetje wat is de zon fel in de ochtend zeg. Ik werk toch liever met de avond zon denk ik. Is de zon net wat zachter, maar ja. Dan moeten de Kwikstaarten zich wel laten zien in de avond :D .

Afbeelding

En dit is Kimmie ons Fleslam die tijdens het foto moment hierboven bij mij op schoot lag. Vooruit. Geen wilde natuur, maar voor een keer mag ze even shinen in het topic omdat ze bij het verhaal hierboven hoort (Kimmie weigerde vanaf dag 1 bij de ooi te drinken dus die word met de fles groot gebracht. Ooi accepteert haar wel en ze loopt er ook gewoon nog bij):

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:20

Wat maken jullie toch allemaal duidelijke foto's van de bewegende dieren, terwijl dat zo moeilijk is

Ja ik weet wat de buizerd te pakken had: een konijntje.
Je ziet in het filmpje ook een keer het pootje wat omhoog komen.
Die was nog niet helemaal op toen hij weg vloog. Nu vandaag wel, dus weer meer dieren wat aan gehad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:33

Hier zitten een aantal witte buizerds. Heel mooi om te zien. De eerste keer herkende ik ze niet eens _O-

Aaaah een schootlammetje <3

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 20:23

Duopenotti, een goede canera en geluk doen wonderen. En... Vergeet niet, voor elke scherpe foto welke ik deel, heb ik vele onscherpe foto's weggegooid ;)

Heerlijk dat de gele kwikstaarten weer terug zijn. Ze zien er altijd zo fleurig uit :D

Dat lam <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 20:28

Prachtige kwikstaarten! En wat een lief lam :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:52

In plaats van dieren ook eens wat planten, bomen en struiken :D Wel allemaal in het natuurgebied trouwens.
Het avondlicht was zo mooi, dus daar was ik een beetje mee aan het spelen.

Magnolia

Afbeelding

Ik denk Sleedoorn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amerikaanse krentenboompjes.

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:09

Heerlijk die lente foto's

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 10:00

Wat maakt je toch mooie foto's Cayenne <3

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:35

Ik zag net tijdens het wandelen een Sijs, voor mij de eerste keer :):)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:02

Wat superleuk! Iedere eerste keer dat je een bepaalde diersoort ziet is zo bijzonder! <3

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:08

Cayenne schreef:
Wat superleuk! Iedere eerste keer dat je een bepaalde diersoort ziet is zo bijzonder! <3

Is echt zo! Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog nooit een uil in het wild gezien, en geen das. Terwijl ik echt heul wat uren in het bos heb doorgebracht, te voet en te paard. Dus die hoop ik ook nog eens te zien.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:15

Ja, die eerste keer heeft iets magisch :j

Wij hebben jaren geleden een volledige zonsverduistering meegemaakt, waren er speciaal voor naar Luxemburg gegaan en hadden een plek op een heuvel, waarbij je ver naar het noorden kon kijken waar de verduistering niet 100% was. Zo mooi, dat langzaam donker worden, vogels die zwegen, koeien die juist gingen loeien, de lichtjes in het dorp beneden die aan gingen en die scherpe grens tussen licht en donker in de verte! Het was een bijna mystieke ervaring. Een tweede zonsverduistering bijwonen zou nooit meer zo speciaal worden denk ik :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:18

Hier vandaag mijn eerste steenuil mogen zien!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:26

prompter schreef:
Ja, die eerste keer heeft iets magisch :j

Wij hebben jaren geleden een volledige zonsverduistering meegemaakt, waren er speciaal voor naar Luxemburg gegaan en hadden een plek op een heuvel, waarbij je ver naar het noorden kon kijken waar de verduistering niet 100% was. Zo mooi, dat langzaam donker worden, vogels die zwegen, koeien die juist gingen loeien, de lichtjes in het dorp beneden die aan gingen en die scherpe grens tussen licht en donker in de verte! Het was een bijna mystieke ervaring. Een tweede zonsverduistering bijwonen zou nooit meer zo speciaal worden denk ik :)

Ik heb die zonsverduistering ook meegemaakt, in Luxemburg! Ik was toen nog wel jong, onder de 10, en we waren in Luxemburg op vakantie toen de zonsverduistering was. Erg indrukwekkend.

Edit: gaaf Kookaburra!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 11:01

Ja de eerste keren een nieuw soort zien is altijd zo bijzonder <3 . Weet nog goed hoe ik mij voelde toen ik de Ransuilen vanaf het balkon van mijn vorige appartement kon zien. Dat was zo gaaf. Daarmee is alles gestart. 1 van die foto's hangt in mijn woonkamer.

Heb vanmorgen zo hard moeten lachen om de Kauwen die bij Asfaloth de haren aan het weg plukken waren _O- . Er werd ruzie gemaakt over wie er nu bij mocht. Ze stonden netjes in de rij te wachten en het top punt was 4 Kauwen op de rug van Asfaloth _O- .
De self service nest materiaal winkel is duidelijk weer geopend :D .

Afbeelding

Afbeelding

En de Gele Kwikstaart liet zich ook weer zien <3 . Zo leuk om hem nu ook met Asfaloth op de foto te hebben! Links onder zie je hem:

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 11:01

Per ongeluk dubbel post geworden

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:09

Dat zijn superleuke foto's, xYaartje!