Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:51

Smee__ schreef:
Ja echt _O- Heb 'm al vanaf het begin, heb niet eens een normaal waterbakje. Maar iedere keer na het schoonmaken is het weer helemaal spannend :')

yep _O-

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:08

Moet je nagaan ik heb 3 van die fonteintjes en momenteel 8 katten. Hier is het af en toe een waterballet om u tegen te zeggen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:26

xoranlover schreef:
Moet je nagaan ik heb 3 van die fonteintjes en momenteel 8 katten. Hier is het af en toe een waterballet om u tegen te zeggen.

dat geloof ik meteen :')
2 is al veel te hendelen. Laat staan 8

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:44

Hier geen fonteintjes maar gewoon bakjes water.
Ik heb hele brave katten als ik dit zo lees. Beiden komen niet op het aanrecht. Keuken is totaal niet interessant. Ze zitten wel op de eettafel maar daar zit ik zelf amper aan.

Beterschap met de gecastreerd en sterkte met minty.

Hier zijn toch nog alle 4 de kittens verkocht. Twijfelde heel erg om de laatste te houden maar had gezegd als ze 1-11 er nog is dan mag zij blijven. Vandaag is zij ook verhuisd. Moeders loopt een beetje te zoeken :(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:56

Caro een leeg huis.
Lijkt mij best moeilijk.

Azula zat vanavond op tafel.
De kaasrasp af te likken _-:( .
Gezegd ‘nee’ en mevrouw op de grond gezet.
Spook.

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:13

Hier hebben ze gisteren het gootsteenzeefje uit de gootsteen gegooid, voor het eerst.
Nu afwachten of dat ook voor het laatst was :')

Arrogantie is een kunst.
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 23:01

luuntje schreef:
Caro een leeg huis.
Lijkt mij best moeilijk.

Azula zat vanavond op tafel.
De kaasrasp af te likken _-:( .
Gezegd ‘nee’ en mevrouw op de grond gezet.
Spook.

[ [url=m/wNbKJv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik merkte net dat de badkamerdeur nog open is (mijn fout :+ ). De wc-bril zit daar los op de wc. Die kun je er letterlijk af halen. Daarom mogen de katten er ook niet op. Maarja, dat doen ze natuurlijk wel als niemand het ziet. Ik kon de wc bril eraf horen vallen _O-
Maar ik lig ook vast in de armen van mijn slapende vriend nu dus ik kan helaas ook niks :')
ach hopelijk leren ze ervan

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:43

eilleen333 schreef:
En nog een vraag van een verse katten-moeder ;) minty graaft rondom haar water en voerbakje. Dan gooit ze ze ook om of tikt er zo hard tegen dat veel water eruit splet en alles nat wordt. Een kleedje eronder krabt extra lekker en dan gaat alles helemaal om. Op de kale vloer heb ik een plas op de vloer en brokjes op de vloer liggen.
Waarom doet ze dit? Het lijkt wat op het graven na het plassen of poepen. Wil ze het verstoppen? Vindt ze het niet prettig dat het zo open en bloot staat?

Mijn kitten (verwilderd gevonden op boerderij) doet dit ook. Het is idd dat ze het eten willen begraven. Onze vorige boerderij kat deed dit okk. Die ving hele konijnen, en nam die mee naar mijn stal (was zijn huisje met mandjes etc). Hij deed dagen met dat konijn en als hij klaar was met eten begroef hij hem in het vlas voor als hij weer honger had. Ik moest altijd eerst even de stal op grafheuvels checken voor ik m'n pony erin zette haha. Ik wist niet dat katten ook hun eten begroeven, maar blijkbaar wel. En het zit blijkbaar ook in het instinct van sommige kleintjes nog.

Keuken moet hier ook dicht. Hij is nog veelte veel op eten gericht.

Betreft planten valt dat mij ook wat tegen. Hij haalt klontjes aarde eruit die hij opeet en mee gaat spelen. Trekt bladeren eraf etc. Heeft kattengras tot z'n beschikking. Ik heb 1 grote plant pp de kast gezet maar dat is alleen maar een meer aanlokkend uitdaging lijkt het, het is nog niet gelukt maar 1x per dag zit hij te mauwen maar de plant en probeerd hij een tijdje om op de kast te komen....

Waarom zou het aarde zo aanlokkend zijn?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:15

Minty is verder helemaal niet gericht op eten. Ze komt wel even kijken als ik op de bank iets eet, of als ik aan de salontafel voor de tv zit te kijken. Maar ze springt niet op de salontafel en probeert ook niet te jatten. Dus dat is heel knap!

Zit wel met de bak… eens in de zoveel tijd gaat ze in de poep staan. Ik heb een peewee ecohus, en ze is pas 1,7 kilo, maar zou hij te klein zijn? De kap zit er nu wel op. Sinds een ruime week begraaft ze haar poepjes en anders gooit ze alle korrel eruit.
Ze stapt er meestal in met haar overgebleven achterbeentje. En wassen in een drama natuurlijk. Dus ik ben nu begonnen met watertraining. Bodempje water in de gootsteen en daar snoepjes voeren. Was ze mooi ontspannen mee gister. Het wassen van de voetjes moet ook geen stressvolle aangelegenheid worden/blijven. Ze hoeft verder natuurlijk niet in bad als ze dat niet leuk vindt, maar voetjes wassen is wel handig.

Ik ga vandaag even de grotere voerbakjes proberen, en ik wilde eigenlijk de bench weghalen, maar met de operatie van vrijdag voor de deur laat ik hem nog even staan tot en met het weekend. Misschien moet ze wel af en toe benchrust om de boel goed te laten genezen

Ze bijt nog steeds in mijn handen, maar veel minder hard en gebruikt haar nageltjes ook niet meer, dus dat gaat heel goed! Ben zo trots!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:07

Aww ik zag net de kittens die pasgeleden zijn geboren bij mij op dagbesteding. Het zijn echt dotjes <3

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:25

Loveglove een wc bril eraf gooien.
Wat een draken.
Die kittens zijn wel erg snoezig.

Eileen, watertraining, ook dan droogmaken vande pootjes?
Heb je een uitloopmat voor de kattenbak liggen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:42

luuntje schreef:
Wat een draken.

Ja, echt voetjes wassen :') . Vanmorgen in de lege badkuip gezeten, vond ze wel interessant. De douche was ook leuk. Blijven de komende twee weken gewoon droog oefenen, want ze wordt morgen weer geopereerd en die wond moet dan droog blijven natuurlijk.
Ik heb wel een uitloopmat inderdaad. Maar daar loopt ze gewoon overheen met haar poep-voet en dan lekker de hele woonkamer door, haha! Gelukkig plavuizen, dus makkelijk schoon te maken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:42

luuntje schreef:
Wat een draken.

Ja echt he. Ze hadden ook de handdoeken overal neergegooit. Ik was uiteindelijk toch even gaan kijken want ze waren echt flink aan het rondspoken :=

Dit is dan wel weer de leuke kant van katten op de badkamer hebben

Afbeelding

Samen lekker warm op de handdoeken :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 18:25

Wat een heerlijke donders LoveGlove <3

Ik heb geen drinkfontein, gewoon een waterbak. Als ik het zo hoor dan ben ik daar ook wel blij om, kliedert totaal niet zo :).

Luna wandelt inmiddels al door het hele huis heen en komt ook bij ons om geaaid te worden. Ze gebruikt mijn schoot al als sprinplank om op de tafel te kunnen komen, maar erop liggen doet ze nog niet. Ik vind dit al sneller gaan dan verwacht hoor, ze is er vandaag precies 2 weken en als ik zie hoe bang ze eerst was, dan is dit al een wereld van verschil.

Lief, mooi meisje <3
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:09

Gewoon een waterbak wordt hier al helemaal een kliederzooi die gooien ze over de vloer.

Als je ‘s morgens beneden komt.
Liggen ze soms met zijn 2en
Afbeelding

En soms met zijn allen.
Afbeelding

Het geniet van de zon. Nyah brengen we zaterdag weg.
Afbeelding

Ze eten samen.
Afbeelding

Ze slapen lekker bij je op de bank
Afbeelding

En mijn knappe Elani.
Afbeelding
Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:06

LoveGlove schreef:
Dorien66 schreef:
Om met je laatste vraag te beginnen: niet… Of je moet herplaatsen. Maar dat wil je natuurlijk niet.
Katten zitten nou eenmaal op het aanrecht en eten nou eenmaal (sommige) planten. Dat hou je niet tegen, tenzij je er 24/7 bij blijft zitten, en wakker blijft :+

Alle gekheid op een stokje, de enige oplossing is je erbij neerleggen en opletten dat je geen verkeerde dingen laat slingeren.

ja die plant is al een paar keer omgevallen en al. Ik wil absoluut niet geloven dat er geen oplossing kan zijn. Ik blijf doorzoeken :')

Ik zeg toch dat er wel een oplossing is? Je erbij neerleggen :-)

Sorry, kon het niet laten :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:04

Xoran ze zijn wel erg leuk.

Douche poezen. Altijd fijn om te hebben.

Eileen hoe zou het komen dat ze poep onder haar voeten heeft?
Ik heb al bijna 40 jaar katten en poep onder de voeten is zeldzaam.
Poep onder mijn schoenen helaas dan weer niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:13

luuntje schreef:
Xoran ze zijn wel erg leuk.

Douche poezen. Altijd fijn om te hebben.

Eileen hoe zou het komen dat ze poep onder haar voeten heeft?
Ik heb al bijna 40 jaar katten en poep onder de voeten is zeldzaam.
Poep onder mijn schoenen helaas dan weer niet.

Ik heb nu meer korrels (meer dan peewee adviseert). Eens kijken of dat werkt. Ze heeft natuurlijk maar 1 beentje, denk dat ze er dan per ongeluk in hupst.

Vandaag is ze geopereerd. Het stompje was enorm geïrriteerd met een hoop vocht. Het werd rood, ze zat er steeds aan. Ging niet goed.
Vandaag is haar hele beentje verwijderd. Ze doet het heel goed. Nog wat onder de indruk van de narcose.
Ze moet een kraagje aan, maar de wond lekt ietsje. Dus ik heb een rompertje verbouwd zodat hij kan voor katten met 1 been :') even kijken of dat ook goed blijft zitten met plassen en poepen.
Maar met zo’n stomme kraag kan ze niet wassen en lekker eten.

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:22

Ach arm ding.
Ze treft het niet.
Ook al is het om haar beter te maken.

Dikke knuffel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:23

luuntje schreef:
Ach arm ding.
Ze treft het niet.
Ook al is het om haar beter te maken.

Dikke knuffel.

Je weet dat het moet, maar toch voel je je rot als ze de narcose prik moeten en daarna zo moe zijn van de operatie. Maar over een week of 2 merken we er niets meer van en kan ze weer zorgeloos rondrennen zonder pijn. Ze gilde nu af en toe omdat het zeer deed bij sommige acties.

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:51

@ Eilleen333: ik ben dierenartsassistente en het eerste dat me opviel aan de foto is dat Minty prachtig geschoren is! Echt, als wij dieren klaarmaken voor een operatie, moeten we daar altijd heel goed op letten. Er zijn eigenaars die een operatie puur beoordelen op wat je aan de buitenkant ziet, al heeft de dierenarts nog zó goed werk verricht binnenin. We begrijpen dat wel hoor.
Heel veel beterschap voor jouw mooie Minty. We zien hier vaak katjes blij rondhuppelen op 3 pootjes. Dieren zijn zo sterk, ze passen zich zoveel sneller aan aan een handicap dan mensen. Voor een dier is dat vaak geen handicap, maar gewoon een nieuwe manier van leven. Laatst moest er een oogje verwijderd worden bij een kitten. Het ging letterlijk zo: pijn pijn pijn - narcose - oogje eruit - wakker en meteen spelen alsof er niets aan de hand was. Ongelooflijk!

@LoveGlove: net vandaag hadden we het erover in de praktijk: katten op het aanrecht! Eén van de dierenartsen zei dat het misschien kan helpen om er een laag mandje te zetten, of een kussentje, of een doos,... Het zou de katjes kunnen stimuleren om daarin te gaan liggen. Dan zitten ze nog wel op het aanrecht of op de tafel, maar op hun eigen plekje. Wie weet helpt het? Succes ermee!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:11

Ik ben zelf dierenarts, dus ze komen er niet mee weg om het maar half te doen, haha! Ik heb alleen nog niet eerder een amputatie bij zo’n jonge kat gedaan, en dan is het ook nog je eigen, dus ik heb haar lekker naar een collega gebracht.
Het ziet er super netjes uit, heel klein beetje wongvocht bij het laagste punt van de snede. Dus een jasje aan om te voorkomen dat de hele bank straks onder zit. Heb 1 beengat van de MPS-jasjes dichtgenaaid en dat gaat volgens mij prima. Net een plasje gedaan en dat ging ook goed.

Ben echt super tevreden over deze kliniek! Zou er zelf wel willen werken! Enorm leuke kundige mensen! Niet dat mijn collega’s niet leuk zijn, maar ik ben vaak de enige dierenarts, en het is wel leuk om met collega’s te kunnen sparren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:19

Novastar schreef:
@ Eilleen333: ik ben dierenartsassistente en het eerste dat me opviel aan de foto is dat Minty prachtig geschoren is! Echt, als wij dieren klaarmaken voor een operatie, moeten we daar altijd heel goed op letten. Er zijn eigenaars die een operatie puur beoordelen op wat je aan de buitenkant ziet, al heeft de dierenarts nog zó goed werk verricht binnenin. We begrijpen dat wel hoor.
Heel veel beterschap voor jouw mooie Minty. We zien hier vaak katjes blij rondhuppelen op 3 pootjes. Dieren zijn zo sterk, ze passen zich zoveel sneller aan aan een handicap dan mensen. Voor een dier is dat vaak geen handicap, maar gewoon een nieuwe manier van leven. Laatst moest er een oogje verwijderd worden bij een kitten. Het ging letterlijk zo: pijn pijn pijn - narcose - oogje eruit - wakker en meteen spelen alsof er niets aan de hand was. Ongelooflijk!

@LoveGlove: net vandaag hadden we het erover in de praktijk: katten op het aanrecht! Eén van de dierenartsen zei dat het misschien kan helpen om er een laag mandje te zetten, of een kussentje, of een doos,... Het zou de katjes kunnen stimuleren om daarin te gaan liggen. Dan zitten ze nog wel op het aanrecht of op de tafel, maar op hun eigen plekje. Wie weet helpt het? Succes ermee!

nouja de reden om op de aanrecht te komen is om eten te zoeken :=
Tafel vinden wij geen probleem. Alleen niet als we aan het avondeten zijn, maar daar houden ze zich best goed aan.

Bij de plant heb ik de geurstokjes neergezet en het lijkt goed te werken :')
Ze vinden het dus geen fijne geur waardoor ze er niet komen. Dus daar ben ik blij mee *\o/*

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:12

@ eilleen333: veel beterschap voor je katje! Wat sneu toch :(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:17

Eileen hoe is het vannacht gegaan met Minty?
Je eigen dier opereren lijkt mij niks.

Ik vond het laatst al erg naar dat ik mijn hond in de houdgreep moest houden bij de dierenarts voor onderzoek. En hij uit angst zijn urine liet lopen.

Dezelfde hond en Azula hebben nu veel lol samen.
Die spelen heel wat af.

Afbeelding