Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij hebben wel elk jaar enkele van die sukkeltjes. We hebben een foto gezien van een half lam en de heupbenen steken uit en de ruggengraat ligt er op. Dus ik denk dat het nog een flink project wordt. Maar laten verkommeren is voor ons geen optie 

Wat is ze prachtig

We vonden een andere dierenarts en langzaam aan krabbelden onze ooien letterlijk terug overeind en konden wij ons zelf bij elkaar rapen. Het verslag van het labo kwam terug: Ooi met een voldragen dracht van 2 ooilammeren. Een andere ooi hebben wij zelf onderzocht. 3 lammeren. Met nog een week te gaan lag ze dood. Wij zijn in totaal 5 ooien verloren hieraan en 7 ongeboren lammeren.

Dit is toch wel ons wonder dit jaar.

Is uiteindelijk bij de andere ooien ook bevestigd aan de hand van een meststaal dat naar het labo is gestuurd
fjordjes schreef:Och ja Moestuin, ik kan me dat nog goed herinneren dat je toen zoveel schaapjes kwijt bent geraakt, echt verschrikkelijk! Dan snap ik wel dat het een grote zegen is dat ze een mooi groot lam heeft geschonken.
Ik snap dat je de schuld ook mede aan jezelf geeft maar je kan er niks aan doen, je vertrouwde op de expertise van de dierenarts, degene die ervoor geleerd heeft. Hopelijk kun je het allemaal achter je laten en genieten van de mooie kudde die je nu hebt!
Als ik ooit nog een boerderij kan kopen dan komt er sowieso naast mijn paard een aantal schaapjes, lijkt me echt geweldig!
En als ik ze dan al eens mis heb ik gelukkig nog onze 2 shetlanders staan die gewillig slachtoffer zijn van aandacht 
pillow schreef:Moestuin schreef:Je kunt het wel degelijk in de mest zien aan de hand van een eitellingIs uiteindelijk bij de andere ooien ook bevestigd aan de hand van een meststaal dat naar het labo is gestuurd
Ja met de microscoop maar zo niet.
Ze eet nog erg weinig, eigenlijk enkel nog korrel en mais. Ik merk dat ze daardoor ook wat inlevert. Ik hoop dat de lammeren er snel uit zijn en zij zich weer naar hartelust kan vol vreten