[FOTOVERZ] De leukste kruisingen! (Honden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:25

BarbaLala schreef:
Ik heb met regelmaat hele leuke en mooie kruisingen, vanuit onze organisatie in opvang.
Op dit moment is dat dit hondje met een heel klein streepje blauw in zijn linkeroog, ik gok een mix met een Jack Russell gezien zijn looks en karakter.
Overigens kom je blue-merle and tan zelden tegen bij Roemenen, dus extra bijzonder.
Sowieso vind ik deze honden erg leuk; Ze zijn stuk voor stuk 100% uniek. Een 2e vindt je nooit weer!

[ [url=m/lFbqCt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit was 1 van de vorige hondjes, Corgie bouw en formaat iets kleiner maar met een herder look, met geweldig mooie heldere ogen;
[ [url=m/HaqzIs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh boy, dat zijn twee hondjes waarvoor ik zo zou smelten. Al goed dat wij geen opvang doen, die twee zouden bijvoorbeeld al snel veranderd zijn in blijvers vrees ik 8)7

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:38

Ilsey schreef:
Oh boy, dat zijn twee hondjes waarvoor ik zo zou smelten. Al goed dat wij geen opvang doen, die twee zouden bijvoorbeeld al snel veranderd zijn in blijvers vrees ik 8)7

Dat zeggen veel mensen inderdaad, maar als je ziet hoeveel honden er een goed plekje zoeken dan plaats je ze met liefde door :)
Ik heb zelf wel een kansarme senior geadopteerd, maar hondjes zoals hierboven hebben binnen no time een fijn plekje (het zijn de oudjes en zwarte honden die amper geadopteerd worden), dus het is zonde om dan het gastgezin zijn op te geven uit egoïsme.
En bovendien is het gewoon superleuk om en veel honden te kunnen helpen, en steeds een ander hondje in huis te hebben, want van elke hond leer je weer wat nieuws!
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 14-12-17 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:38

Ik meld mij ook met mijn mengelmoes <3

Hij is een AMA Stafford X Rottweiler X CaneCorso X JackRussel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:44

Wat een leuke honden allemaal!
Hier hebben we een kruising whippet met wss. iets herder-achtigs (de achterste) , een kruising Galgo (de voorste) en (waarschijnlijk) een "echte" Galgo.. (midden) :P
Afbeelding
Toevallig gisteren een hele lading puppies mogen fotograferen die ook heel aparte kruising waren:
Amerikaanse Bulldog x Bordeauxdog x Rottweiler x Jackrussel x Engelse Stafford.
Afbeelding
Maar zo schattig, zucht, t'is maar goed dat we al drie redelijke grote honden hebben en dat wel genoeg is.. ;)

*edit: Oh, Nadia! Die van jou is qua kruising best wel dicht bij die pupjes :)) Wat leuk!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:58

BarbaLala schreef:
Ilsey schreef:

Dat zeggen veel mensen inderdaad, maar als je ziet hoeveel honden er een goed plekje zoeken dan plaats je ze met liefde door :)
Ik heb zelf wel een kansarme senior geadopteerd, maar hondjes zoals hierboven hebben binnen no time een fijn plekje (het zijn de oudjes en zwarte honden die amper geadopteerd worden), dus het is zonde om dan het gastgezin zijn op te geven uit egoïsme.
En bovendien is het gewoon superleuk om en veel honden te kunnen helpen, en steeds een ander hondje in huis te hebben, want van elke hond leer je weer wat nieuws!

Ja, ik wou eigenlijk geen superjonge hond (wel voldoende jong om dezelfde mate van wandelen aan te kunnen als de andere) maar bij onze hond met rugzak primeerde het karakter van de honden die er bij kwamen. Maar toen ik een jong zwart hondje zag met een perfect karakter die ook nog eens ehrlichia had, was de knoop snel doorgehakt. En inderdaad, zo'n leuk hondje... maar weinig reactie op haar omdat ze zwart was, en mss ook omdat ze die ehrlichia had? Niet te geloven alleszins, ik vind haar prachtig, nooit verwacht dat zwarte honden zo moeilijk weg raken!

_classic

Re: [FOTOVERZ] De leukste kruisingen! (Honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:56

Prachtige kruisingen komen er weer voorbij zeg!

In het kader van rassen raden, ben ik ook wel benieuwd wat voor ras(sen) jullie in mijn Tara zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:37

Labrador x witte herder? :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 01:10

Border x Retriever x Herder oid?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 04:45

haffiefreak schreef:
alice0cullen schreef:
[ [url=m/PvVDFd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Merlin is een kruising tussen een labrador en een Deense dog met nog een beetje bordouxhond.

Wat lijkt die op die van ons.
Wij hebben een kruising de vader is een boxer en moeder een mix van herder x labrador. Nu is hij Bijna 6 maand.

[ [url=m/1t7K7V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/40UFQh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de vader
[ [url=m/nHySkZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is moeder
[ [url=m/9MX7F2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moest even twee keer kijken, die lijkt ontzettend op mijn hond.
Eek kruising Duitse dog x labrador x bordouxhond.

Afbeelding

Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:30

Daphx93 schreef:
Hier een rhodesian ridgeback X labrador X Duitse herder!

Meet Kyra:
[ [url=m/BPacVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7dsSSu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de kruising van moederskant van onze hond.
Dit is de moeder
Afbeelding
De vader van onze is boxer.

@alice0cullen heeft die van jou ook vaak 1 rood oog?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:54

MarlindeRooz schreef:

dacht ik ook!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:48

Wat een leukerds! Die witte heeft ook wel wat weg van een Spaanse opvanghond van een vriendin, daar zit (als het goed is ;) ) Pyrenese berghond in:
Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:58

DanielleB schreef:
MarlindeRooz schreef:

dacht ik ook!

Dat dacht ik ook!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:52

Mastino en Duitse herder denk ik. Plus nog wat kruisingen erdoorheen. Maar de ogen, oren, bouw lijkt mij het meest op die twee. Witte herder zou ook kunnen maar dat is natuurlijk ook een Duitse :D dus ik hou het hierop :))

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:42

maximosa schreef:
Wij hebben en jackrussel mix? Gekocht als jack. Moeder ruwharig en vader kortharig en langbenig. Ouders waren aanwezig geen stamboom ofzo. Is toch iets anders geworden dan verwacht.

[ [url=m/dstbEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind hem prachtig hoor en is mijn grote kameraad. Moet wel geregeld naar de trimster. Had ik niet verwacht met een jack russel.

[ [url=m/fUqzpF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze toch wel meer op een Jack Russell lijken dan alle andere zogenoemde Jack Russells in dit topic :+

Maar zoals al genoemd, verkeerd getrimd. Ik vind het erop lijken alsof hij geschoren en geknipt is?
Een ruwharige jack moet geplukt worden en dan ben je 2-3x per jaar klaar met naar de trimmer gaan. (Plukken kun je overigens ook prima zelf doen)
Maar als een ruwharige hond geschoren wordt, worden iedere keer dat dat gebeurt zijn haren zachter en zachter. Met als gevolg (als het vaak genoeg gebeurt) je niet meer kunt plukken.

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe mensen aan zo'n kruising komen! En hoe de 'fokkers' zich zo'n kruising voorstellen... kan me niet voorstellen dat het allemaal ongelukjes zijn.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:52

Mijn Diesel is een kruising Rottweiler x Stafford (25% stafford, 75% Rottweiler)
hij is inmiddels 2,5 jaar oud nu en 46,9 kilo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 17-12-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:55

Kabayo schreef:
Ik gok dat mijne een beauceron x rottweiler is .
Is aan mij verkocht als rottweiler maar geloof er weinig van
[ [url=m/45uegG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TUjPBV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MSszht.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ci9I0t.jpg]Afbeelding[/url] ]

voor een echt raszuivere rottweiler heeft ze een te smal koppie en te spitse neus,
de mijne werd ook aangeboden als 'rottweiler' tot we daar aan kwamen en hoorde dat opa van vaders kant een stafford was. voor ons geen probleem want wij gingen voor de hond zelf en of het dan een kruising was kon ons niet zoveel schelen :P maar het hele ras is doorgefokt helaas

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:18

Wat een knappe honden komen hier voorbij. Graag wil ik onze grote vriend ook melden; meet onze 3 jarige Max :D. Hij is een kruising tussen een Tosa Inu en Rodesian Ridgeback.
Afbeelding
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:22

Pikkepor schreef:
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe mensen aan zo'n kruising komen! En hoe de 'fokkers' zich zo'n kruising voorstellen... kan me niet voorstellen dat het allemaal ongelukjes zijn.

Bij mij was het de hond van de buren (labrador) die de buurvrouw wel zag zitten. :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:29

MarlindeRooz schreef:
Pikkepor schreef:

Bij mij was het de hond van de buren (labrador) die de buurvrouw wel zag zitten. :D

Foutje dus? Of is dit een normale gang van zaken? :+ want dan hebben de buren wel vaak prijs..

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:26

x_Nadia schreef:

[ [url=m/lyd2w8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KC4ctV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RwgYfw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh geweldig! Dan heb je drie van die machtige beesten met gewoon Jack Russell.. _/-\o_ :')
Wel echt een prachtbeestje zeg!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 09:50

Keell94 wow wat een bakbeest zeg! Ik heb een kruising Rottweiler Bordeauxdog van 7 maanden en die is nog geen 30 kilo.

Mijn hond is trouwens bewust gefokt. Kun je van alles van vinden maar wij hadden een goed gevoel bij die mensen :) beide ouderdieren zijn ook van henzelf.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:54

Goudlokje1 schreef:
x_Nadia schreef:

[ [url=m/lyd2w8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KC4ctV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RwgYfw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh geweldig! Dan heb je drie van die machtige beesten met gewoon Jack Russell.. _/-\o_ :')
Wel echt een prachtbeestje zeg!

Jaa en dat merk ook flink in zn karakter :j
papa is trouwens een volle jack die op een of andere manier boven op mama is gekropen :')

Dankjewel <3

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:37

Afbeelding
Onze kruising Denzel van 4 jaar: oud Duitse herder (m) x golden retriever (v)
Vrienden van ons hadden een volle broer, schat van een beest en prachtig. Fokkers wilden nog 1 keer nestje van dezelfde kruising. Daar kwam onze Denzel uit. Een geweldig sociale, slimme gezinshond.

Hier samen met grote broer :D
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:57

Hier een Spaanse yorshire mix van 3 kilo.
Afbeelding