Er lag een sepia blok in. Heb ze net nog wel wat poeder over het voer gedaan. Dat is nu wel weg(en het voer ook) Omdat ik dacht dat ze misschien niet op het blok zaten
Kan het niet zijn dat ze gewoon 'slecht' gegroeid zijn? Groeispurten ect kan soms een lelijk schild opleveren.
Ik heb mijn bak niet extreem nat. De aarde is vochtig en spray met regelmaat de bak een keer nat. Maar merkte dat een te natte bak veel ongedierte opleverde. Ze doen het ni erg goed. Heb er dan weer wel een badje in, daar zijn de graag.
Oh ik ook niet hoor! Was alleen benieuwd of dat het iets spannends was. Ze eten fanatiek van de groenten dus dat is al goed! Dan houd ik die kippenkorrel voor eens per 2 weken. Die voer ik namelijk ook aan de Dubia's (brr)
lor1_1984
Geplaatst: 04-01-16 00:54
kiwiwitje schreef:
Oh dat hebben ze hier nog niet gehad. En hoevaak mogen ze dat powerfood wel hebben?
maximaal 1x per week, minder is natuurlijk ook oké.
Hoe verwarmen jullie de bakken? Mijn volwassen slakken zijn al tijd in winterslaap en ik denk omdat ze het te koud hebben. Ik woon in oude flat met enkel glas en ze staan al vlakbij de verwarming..
warmtematje en evt flessen warm water. warmtematje aangesloten op een thermo-control is wel het makkelijkst trouwens, dan kun je minimumtemperatuur, maximumtemperatuur en tijden instellen.
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-16 09:33
Hoe warm heb je ze nu? Het zou een combinatie van warmte en vocht kunnen zijn. Voor een goede lucht vochtigheid moet je vocht en warmte hebben. Is de temp te laag, kun je de bak heel nat houden, maar dat doet niet heel veel voor de lucht vochtigheid. Heb je gewoon een dichte deksel op de bak, met luchtgaatjes, of zitten er veel/grote gaten in?
Net zo warm als in huis en das vaak niet heel warm. Met enkel glas krijg je het bijna niet warm..
Ik heb een deksel met horregaas, de bak is een oud aquarium..
De grote zitten droger dan de kleintjes.. Moet ik ze ook sproeien in winterslaap?
Naar wat voor matje zou ik kunnen kijken qua sterkte? En moet dan over de hele onderkant of is een deel ook goed?
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-16 09:52
Ah, dan zou ik iets van plastick oid over het grootste deel van je deksel doen, iig voor de winter. Anders gaat luchtvochtigheid bijna onmogelijk worden, aangezien het nu gewoon de bak uit gaat. Dan moet je de luchtvochtigheid van je huis omhoog doen, maar dat is niet aan te raden haha
Een warmtemat moet 1/3e van de achterwand groot zijn. Onderkant is niet handig bij slakken omdat je dan door een dikke laag grond heen moet met de warmte.
Ja, sproeien zou ik nu gewoon blijven doen. Evt met wat warmer water.
je wil niet weten hoelang ik al op die foto hierboven heb liggen staren. Ik kan er 2 slakjes uithalen maar de rest is een slijmerig bolletje
Hier ivm nek en rug de kleine visbak nog niet kunnen leeghalen maar morgen staat hij op de planning Nu zitten er 3 waterslakken in ( ) dus die verhuizen naar de grote visbak.