Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilli schreef:Ik vind een hond nog zeker 3 weken op fikse pijnstillers (met ook de nodige bijwerkingen, want zo onschuldig is meloxicam (werkzame stof metacam) ook niet!) om maar een eigen plezierige vakantie te hebben eigenlijk heel erg onethisch.
Lente schreef:Het gesprek verschuift naar hoe dit te delen met de kinderen...
Wel of niet mee? Wel of niet vertellen? Ruimte voor ons eigen verdriet door zelf te gaan? Waar laten we de kinderen dan?
Als we dit morgenochtend doen en hen naar school sturen dan kan je er donder op zeggen dat ze een hele moeilijke dag hebben op school...
Bahbahbahbah
Diablo schreef:Waarom zou de hond eigenlijk niet langer mogen leven op pijnstillers? Zo te lezen zijn er geen bijwerkingen en Cinner heeft geen pijn met de medicijnen. Dan kun je dat toch blijven geven?
Iris82 schreef:Mijn hond heeft de laatste jaren op Rimadyl gestaan ivm artrose. Veroorzaakte bij haar 0 bijwerkingen. Dit terwijl zij zonder de pijnstilling erg slecht liep. Ik heb geen spijt gehad van deze beslissing. Ik weet zeker dat dit geen verkeerde keuze is geweest voor het dier en ook de DA stond er 100% achter.
Diablo schreef:Iris82 schreef:Mijn hond heeft de laatste jaren op Rimadyl gestaan ivm artrose. Veroorzaakte bij haar 0 bijwerkingen. Dit terwijl zij zonder de pijnstilling erg slecht liep. Ik heb geen spijt gehad van deze beslissing. Ik weet zeker dat dit geen verkeerde keuze is geweest voor het dier en ook de DA stond er 100% achter.
Dit is wat ik bedoel. Waarom een dier laten inslapen als het nog pijnvrij kan leven?