Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimmej schreef:Ah gut, ik heb helemaal 0 ervaring met vogels maar het ziet er toch wel heel leuk uit zo
Wanneer ik ze roep komen ze meteen naar je toe en gaan bij je zitten. Kopje tegen je aan zodat je ze kunt kroelen en ik heb er zelfs vogels bij zitten die je als een baby kunt vasthouden (dus op hun rug met de pootjes omhoog)
Ze hechten zich echt aan je en zijn zo dankbaar wanneer je ze wat lekkers komt brengen. Cayenne schreef:Kimmej schreef:Ah gut, ik heb helemaal 0 ervaring met vogels maar het ziet er toch wel heel leuk uit zo
Ze zijn zo leukWanneer ik ze roep komen ze meteen naar je toe en gaan bij je zitten. Kopje tegen je aan zodat je ze kunt kroelen en ik heb er zelfs vogels bij zitten die je als een baby kunt vasthouden (dus op hun rug met de pootjes omhoog)
Ze hechten zich echt aan je en zijn zo dankbaar wanneer je ze wat lekkers komt brengen.

karuna schreef:Toch de wurm op de foto kunnen zetten.
Maak je niet druk over de warmte. Valkjes komen van oorsprong uit de hete droge binnengebieden van Australie, daar is het wel warmer dan dit. Als het heel erg heet wordt gaan de ouders normaal gesproken erboven of ernaast zitten en niet meer erop. Heel erg heet loop je kans dat ze zelf gaan koelen met snavels vol water. Gewoon zorgen voor voldoende fris drinkwater en badjes en ze rustig hun gang laten gaan. Eventueel zorgen voor een goede doorwaaiing door de voliere, dus niet alles dichtstoppen tegen de zon, dat maakt ook benauwd. Vooral rustig doorgaan met ademhalen en genieten.
Edit natspuiten maakt vaak benauwd omdat de luchtvochtigheid omhoog gaat, dat is lastiger voor een vogel dan droge warmte.

prachtig! Was het een witmasker of een wildkleur? Ik kan het zo niet heel goed zien omdat de pennen nog opgerold zitten. 
en super leuke vogeltjes 
.
Cayenne schreef:MalaQ,prachtig! Was het een witmasker of een wildkleur? Ik kan het zo niet heel goed zien omdat de pennen nog opgerold zitten.

Citaat:Valkparkieten komen oorspronkelijk uit Australie. Daar leven ze in grote groepen en hun woonomgeving wordt bepaald door de beschikbaarheid van voedsel. Ze trekken dus achter het voedsel aan en vertrekken weer wanneer het op is. Valkparkieten komen in vrijwel heel Australie voor, behalve in de vochtige kuststreken. Ze houden erg van open vlakten met een beetje water in de buurt, en als het even kan is een graanveld erg prettig. Je kunt wel raden dat de boeren daar anders over denken. Valkparkieten zijn goed aangepast aan de temperatuursschommelingen; overdag kan het in Australie wel 30 graden worden, terwijl de temperatuur 's nachts tot onder 0 graden kan dalen.
Citaat:De eerste weken hebben jonge valkparkieten extra warmte nodig. Normaal gesproken worden ze warm gehouden door de oudervogels. De temperatuur kan geregeld worden door middel van een warmtelamp. Meet de temperatuur met een thermometer die vlakbij de valkparkiet aanwezig is.
Hou ook het gedrag van de valkparkiet in de gaten en zorg dat de valkparkiet de mogelijkheid heeft om weg te kruipen van de lamp. Als de vogel sloom is, zit te kleumen of koud aanvoelt, dan is de omgevingstemperatuur te laag. Kruipt de valkparkiet weg van de lamp, dan is de temperatuur te hoog. Zodra de valkparkiet goed in de veren zit is een warmtelamp niet meer nodig.
Net uit ei (dag 1) 36.6 graden
Na eerste voeding tot 5 dagen 35 graden
5-12 dagen 35-31.6 graden
12 dagen tot 3 weken 31-28 graden
3 weken tot 4 weken 26,5 graden
Cayenne schreef:cam, maar dan wordt het toch juist klamme hitte?
Er hangt hier een thermometer net buiten de voliere en die geeft momenteel 26 graden aan.
Onkeltje, mooie valkjes hoor! En jammer dat je andere valk legnood heeft gehad. Daar ben ik ook weleens bang voor.
Wat grappig. De meeste mensen vallen hier op Phoenix of Jade, maar ik vind ze allemaal mooi
TrIjNiE__ schreef:Cayenne schreef:
Ze zijn zo leukWanneer ik ze roep komen ze meteen naar je toe en gaan bij je zitten. Kopje tegen je aan zodat je ze kunt kroelen en ik heb er zelfs vogels bij zitten die je als een baby kunt vasthouden (dus op hun rug met de pootjes omhoog)
Ze hechten zich echt aan je en zijn zo dankbaar wanneer je ze wat lekkers komt brengen.
Ik wist helemaal niet dat vogels zo aanhankelijk waren! Nu wil ik ook vogels
. De enige twee vogels die ik enigszins heb meegemaakt was de kanarie van mijn oom en tante alweer heel wat jaren terug, en dat kreng was goed vals, en voor een korte periode een opvangpapegaai van een vriend. Waarschijnlijk is het juist omdat ik er 0 ervaring mee heb, ik ze eigenlijk niet kan inschatten/lezen, waardoor ik maar liever wat uit de buurt blijf. Maar tegelijkertijd heb ik nooit zulke aanhankelijke vogels gezien, dat filmpje
, echt heel schattig!
het eerste baby vogeltje. Super lief