Laika de bloedmooie Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:51

Ik vind het sowieso top dat je de hond zoveel beweging geeft! Kunnen veel mensen wat van leren!
Onze hond krijgt nu wat minder beweging (ik loop 8 maand zwanger :P ) maar nu wandeld mijn man s avonds wat verder.
In het weekend zijn mijn man en de hond soms uren weg. Heerlijk om te zien hoe die hond er van geniet en hoe ontspannen mijn man weer thuis komt.

Als de baby er straks is kan ik ook weer een eind wandelen :D

Wij wandelen 3x daags. Elke wandeling (normaal gesproken) zo'n 20 minuten. Hond is dan wel los.
Maar nu wandel ik 2x daags 10 min, verder kom ik nu niet haha. En mijn man wandeld dan 40 min.
En wij wonen aan de rand van een park en natuur gebied dus we lopen niet langs huizen ofzo hond is dus echt lekker vrij aan het rond wandelen/rennen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:52

Lynaro schreef:
Nu is dit topic inmiddels al 6 pagina's lang, en ik heb volgens mij niet 1 keer langs zien komen hoe leuk ze het voor de ts'er vinden, dat ze ook nog eens een hond uit het asiel heeft opgehaald.

Uit haar reacties kun je toch zien dat ze er serieus over heeft nagedacht? Je kan je toch ook nog gaan verdiepen in een ras, in plaats van bij voorbaat al slecht te zijn.

@ Ts: Hoe gaat het inmiddels met de hond? Wil hij een beetje wennen thuis? Super goed dat je een hond uit het asiel zo'n kans wilt geven :j

dankjewel !
Laika is na dag 1 meteen gewend hier aan haar omgeving ,
ze is al 3 keren mee gaan lopen zo'n 4 km en gewoon uurtje gaan stappen , als ik gewoon thuis ben gaat ze elk uur de wei op voor haar daar te laten spelen met haar bal.
word elke ochtend zeer vriendelijk begroet door daar en ook als ik even weg ben en weer terug kom , dat is wel fijn !

Dioxide

Re: Laika de bloedmooie Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:54

Inderdaad top dat je haar zo veel beweging geeft, dan heeft ze lekker wat te doen en wordt ze sterk van.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:54

Je zou door jou verhaal bijna zeggen dat het zonde is dat ze zo'n leuke hond weg hebben gedaan, maar des te beter voor jou toch? Erg fijn inderdaad voor de hond dat hij zoveel beweging krijgt, het klinkt als een mooie combinatie zo!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:55

blokje schreef:
Ik vind het sowieso top dat je de hond zoveel beweging geeft! Kunnen veel mensen wat van leren!
Onze hond krijgt nu wat minder beweging (ik loop 8 maand zwanger :P ) maar nu wandeld mijn man s avonds wat verder.
In het weekend zijn mijn man en de hond soms uren weg. Heerlijk om te zien hoe die hond er van geniet en hoe ontspannen mijn man weer thuis komt.

Als de baby er straks is kan ik ook weer een eind wandelen :D

Wij wandelen 3x daags. Elke wandeling (normaal gesproken) zo'n 20 minuten. Hond is dan wel los.
Maar nu wandel ik 2x daags 10 min, verder kom ik nu niet haha. En mijn man wandeld dan 40 min.
En wij wonen aan de rand van een park en natuur gebied dus we lopen niet langs huizen ofzo hond is dus echt lekker vrij aan het rond wandelen/rennen.

veel geluk met je zwangerschap !
Ik vind dat elk dier wel zijn nodige beweging nodig heeft , ongeacht het ras/grootte/dier ; dit is altijd onze routine geweest met alle dieren :)
Ik woon hier naast het pas en een natuurreservaat en vele velden dus heb genoeg paadjes en wegen te doen met haar ;p

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:59

Jemig zeg, je moet bijna in 4voud op Bokt aanvragen of je een dier uit het asiel mag halen :+

Zo te lezen weten TS en haar ouders wel waar ze mee bezig zijn. En al was het haar 1e hond: eentje moet de 1e zijn. Tips kunnen altijd te gebruiken zijn, maar vooraf zoveel onmogelijke beren op de weg zien en daarover blijven doorzagen lijkt me een beetje onnodig.

TS: heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! Ze ziet er uit als een lieve hond en wat fijn dat ze al zo op haar gemak is :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:12

Eleio, mee eens mijn vorige hond kreeg misschien zelfs wel meer beweging dan onze huidige hond. En mijn vorige hond was maar een ukkie ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:20

Amanda schreef:
Jemig zeg, je moet bijna in 4voud op Bokt aanvragen of je een dier uit het asiel mag halen :+

Zo te lezen weten TS en haar ouders wel waar ze mee bezig zijn. En al was het haar 1e hond: eentje moet de 1e zijn. Tips kunnen altijd te gebruiken zijn, maar vooraf zoveel onmogelijke beren op de weg zien en daarover blijven doorzagen lijkt me een beetje onnodig.

TS: heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! Ze ziet er uit als een lieve hond en wat fijn dat ze al zo op haar gemak is :j

Nou inderdaad!

Eens moet de eerste keer zijn. Alsof iedereen hier het altijd meteen perfect doet met een eerste hond (of ras). Wat een gezever :D

Prachtige hond TS, jullie gaan vast veel plezier beleven! En wat goed dat je haar uit het asiel weggehaald hebt. Meest van deze rassen zitten daar máánden, soms wel jaren omdat ze volgens veel mensen "eng of vals" zijn. Die vooroordelen zijn nergens voor nodig, het is maar hoe je hem opvoed. :)

Geniet van haar!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:58

Moderatoropmerking:
BB-ITP is niet de juiste plaats voor discussies over de keuze van het hondenras en "wat is nou precies een pitbull" of "alle pitbulls worden agressief". Er is inmiddels ook genoeg over gezegd. Hier graag weer ONtopic, zodat we niet genoodzaakt zijn het topic te sluiten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:13

Eleio schreef:
Ik heb alles gelezen hoor , doe dit gewoon langs pb..
wat is je leeftijd wel niet , als je in zoveel topics commentaar komt geven --'
Het is niet omdat het zo uit de hand liep in je eigen topic , dat je ervoor moet zorgen dat dit ook bij mij gebeurt , gebruik eens in godsnaam je verstand.
En ja nu ben ik op men tenen getrapt , omdat je maar niet ophoud. ;)

Voor de rest ; dankjewel , ik ben zeker actief met haar en of het nu een volle stafford is of niet : ze blijft een deel uitmaken uit het gezin , ongeaht haar ras !

het is maar hoe je het opneemt.

RianneH schreef:
BB-ITP is niet de juiste plaats voor discussies over de keuze van het hondenras en "wat is nou precies een pitbull" of "alle pitbulls worden agressief". Er is inmiddels ook genoeg over gezegd. Hier graag weer ONtopic, zodat we niet genoodzaakt zijn het topic te sluiten.

het gaat niet om een pitbull, blijkbaar lees jij dan ook niet goed wat wel moet als mod zijnde;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:14

RianneH schreef:

en dit lijdt wel op een sluiting, en mijn topic niet.. wat is het verschil ????

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:46

Eleio schreef:
dankjewel !
Laika is na dag 1 meteen gewend hier aan haar omgeving ,
ze is al 3 keren mee gaan lopen zo'n 4 km en gewoon uurtje gaan stappen , als ik gewoon thuis ben gaat ze elk uur de wei op voor haar daar te laten spelen met haar bal.
word elke ochtend zeer vriendelijk begroet door daar en ook als ik even weg ben en weer terug kom , dat is wel fijn !

Ze heeft een super leven bij je, lees ik zo :D. Leuk hoor. Is ze al wat gewend aan haar nieuwe huis?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:59

Wat top dat je haar een huisje en veel beweging geeft!

Ze doet mij denken aan mijn (helaas) vorige hond (zie onderschrift voor foto's.)

Ben heel benieuwd naar foto's over een maand ongeveer als ze wat meer spieren heeft!!

Heel veel plezier met haar :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:13

Stelletje moraalridders weer zeg, bah bah :D Leven en laten leven. Deze hond krijgt een vrij leven met veel plezier en beweging.. Anders had ie nu nog in een hokkie gepropt gezeten, wie weet wel voor de rest van zijn leven, met 5 anderen..

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 06:10

LiesxAnne schreef:
xGwennn_94 schreef:
mooi beest, alleen is het geen stafford. Het is een pitbull, dat is een groot begrip voor al dit soort honden.

Maar niet op letten wat mensen negatief zeggen hoor, wij fokken al jaren staffords en hebben er laatst een bij gekregen een teef en die past prima bij de groep ( heb 2 reuen en 1 teef ) Geen problemen en we hebben haar nu een jaar.

Waarom word het een pitbull genoemd als het gewoon een amerikaanse stafford is?

Fijn om te lezen dat je dit mooie beestje uit het asiel hebt gehaald en niet alleen gekeken hebt naar haar uiterlijk aangezien dat mensen in eerste instantie zal afschrikken.
Ik heb zelf ook een 6 jarige amerikaanse stafford reu. Onwijs gek op kinderen en lief voor ons. Een echte schoothond denk hij af en toe. Kon tot 2 jaar met alle andere honden maar dat was van de 1 op andere dag omgeslagen. Kan wel goed met andere dieren maar niet elke hond op straat vind hij even aardig.

Veel plz met je nieuwe maatje!

alle kruisingen tussen amerikaanse pitbull terriër, indiase bulterriër, amerikaanse staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, dogo argentino, bulterriër, bulldog, met een ander ras behoort onder de pitbull. Dit is geen zuivere Amerikaanse stafford.

- Te hoog gebouwd
- niet geheel blauw
- heeft beetje bordeaux dog vormige lippen
- Hele andere uitstaling.
- stand van de achterhand.
- Ogen staan te veruiteen.

Maar dit weerhoud er even niet van dat dat de hond niet leuk zou zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 06:23

Miracle_ schreef:
Stelletje moraalridders weer zeg, bah bah :D Leven en laten leven. Deze hond krijgt een vrij leven met veel plezier en beweging.. Anders had ie nu nog in een hokkie gepropt gezeten, wie weet wel voor de rest van zijn leven, met 5 anderen..

:?...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:05

bello2005 schreef:
hoe kom je er in godsnaam bij dat het geen intelligente honden zijn ??? En dat ze lomp zijn ?? Jij hebt er dus totaal geen verstand van he!

Als je (je eigen ) hond daar mee vergelijkt, kruising met labrador, dan moet je eens naar het ras labrador kijken. Deze zijn lomper dan een stafford. En hoezo castreren?? Kan je hem anders niet aan ?

Veel mensen overschatten hun eigen kennis en kunde en daar gaat het mis
maar het karakter is niet bij iedereen bekend.

waaronder jezelf dus ook, want je hebt nu al enkele dingen fout verteld over de stafford.

:') :') :')
Sorry hier moest ik toch wel heel hard om lachen, als er iets lomps is dan is het wel de stafford!!

Ts veel succes met de hond verder, super dat ze zoveel beweging krijgt en oppassen met andere honden dan komt het helemaal goed met jullie!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:23

Mijn vorige stafford was echt niet lomp maar die ik nu heb wel. Al is hij al een oude bok geworden wat een hond is dat haha.

Denk dat Bello er niet zoveel verstand van heeft, wat komt daar een onzin uit zeg. En castereren omdat je een hond niet aankunt? Wat denk je van castreren zodat er op latere leeftijden geen helse prostaatproblemen bij komen! Ik wou dat ik mijn vorige stafford had gecastreerd, dan hadden we op het laatste ook niet bijna dagelijks naar de DA gehoeven en ik wou dat ik mijn huidige stafford gecastreerd had helaas kan dat nu niet meer.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:07

Laten we maar weer snel verder gaan over de geweldig leuke hond van de TS :) Ik heb Bello op haar reactie een PB gestuurd, en bovenstaande reactie geTEMd evenals haar weerwoord tegen RianneH.

@TS: wil je ook gaan weightpullen om meer spiermassa te kweken? Of gewoon lekker actief aan de wandel.

Trouwens wel fijn dat jullie Staff's (en kruisingen) allemaal graag willen wandelen. Die van mij die ligt het liefste heel de dag te slapen. Is verder kerngezond en enthousiast hoor, maar verder dan het eind van de straat wandelen vindt'ie echt helemaal niks :') Kunnen jullie niet wat "wandelen is leuk"-energie doorstralen? :P

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 12:13

wat is weightpullen ? :o
Als het aan mij ligt gewoon actief aan de wandel , doet goed voor mijn hoofd voor te relaxen van al mijn zorgen ( depressie) en mijn gezondheid in het algemeen.

gisteren heb ik actief met haar in de tuin gespeeld , waar ze als een gek achter de bal aanrende en terug kwam brengen elke keer :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:14

Eleio, je hebt trekspullen en draagtassen voor staffords (en andere dograssen) om ze te trainen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:04

Mag dat trekken in NL wel? Ik meende namelijk dat een van mijn collega's in Duitsland weightpullt omdat het in NL niet zou mogen?

Overigens vind ik de weightpull-honden helemaal niet zo mooi, overdreven gespierd.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:09

Een kennis van me werkt wel met matige gewichten en krachttraining bij haar Staff. Nou moet ik zeggen dat die best een mooie bespiering heeft, niet dat ontplofte front idee wat je vaak ziet. Of het illegaal is durf ik echt niet te seggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:10

Ik heb het even opgezocht, in Nederland is het niet toegestaan :).

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:14

Okay, thanks :) Weet ik dat ook weer!