Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:44

Daphne__ schreef:
Dat is zeker zo! :))

Wel een tegenvaller vandaag... De fokker deed overkomen alsof de vader van de jongen een zwarte Dalmatiner was. Dan krijg je dus óf Goudagouti's, óf zwarten en Dalmatiners. Geen probleem.

Maar via een andere fokker zijn wij te weten gekomen, dat de vader een creme Dalmatiner is en na het gevraagd te hebben aan de fokker, zegt ze zelf ook dat de vader een creme Dalmatiner was.
Ingewikkeld verhaal wat dat inhoud, maar in het kort; Het fokken met de nakomelingen van deze combinatie, kan héle grote gevolgen hebben. Bepaalde kleuren bij cavia's mogen NOOIT met elkaar gekruisd worden, maar deze jongen kunnen zo'n kleur zijn, zonder dat je dat ziet. Zo kun je bijvoorbeeld dus perongeluk een combinatie maken, waaruit niet levensvatbare jongen geboren kunnen worden, of dieren die geen ogen hebben etc.

We zijn op z'n zachts gezecht niet blij met dit nieuws, maar hebben meteen besloten dat de zeugjes bij ons blijven wonen (En één naar een collega, die er zeker niet mee gaat fokken) en de beertjes gecastreerd gaan worden en dan een fijn huisje mogen krijgen. We willen het risico absoluut NIET nemen dat er ooit gefokt gaat worden met deze dieren.

Verder kijken we nogsteeds uit naar de jongen en zijn ze 100% welkom. Desnoods blijven ze allemaal hier wonen. Wij hebben de combinatie van beer - zeug niet gemaakt, maar het zijn nou onze dieren en we gaan voorkomen dat door de fout van de fokker, andere mensen en dieren de dupe worden.

Ik zal straks de webcam weer neerzetten :)

(Dit heeft trouwens niks te maken met het naakt zijn, hetzelfde probleem zou je hebben bij cavia's mét haar uit deze combinatie. Het ligt dus niet aan het skinny zijn)

Fijne fokker is dat, waar je je caafjes vandaan hebt... en dat is dus de rottigheid: niet iedere fokker is eerlijk over de afkomst van de jongen... en daar zijn jij en je cavia's het slachtoffer van... -O- Ik vind het echt heel rot voor jullie, het is te hopen dat het allemaal meevalt bij de jonkies.

Wiek3

Re: Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:59

Jeetje wat een ontzettend banketstaaf verhaal zeg! Fijn dat de fokker zo 'eerlijk' is geweest. Ben je mooi klaar mee dan. Laten we hopen dat de gevolgen voor deze ukkies meevalt, maar goed dat je eventuele beertjes wil laten castreren. Wat kunnen mensen toch banketstaaf ophangen om hun eigen fouten niet te hoeven erkennen -_-. Heeel spijtig. We hopen gewoon op gezonde kids van je zeugje!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:41

Hoe is het nu met Mabel? De camera is al weer n hele tijd offline. Ben iedere dag weer nieuwsgieriger aangezien de kans steeds groter wordt dat ze moet bevallen!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:12

Camera doet het bij mij wel.
Baby's zijn lekker bezig in de buik zeg! Ze ademt wel best snel, kan haar net niet helemaal zien.
Ben benieuwd wat het wordt!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:24

Het lijkt wel of ze weeën heeft of niet?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:24

De webcam is offline :( zijn er al baby's??

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:45

bij mij doet hij het gewoon..

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:44

Hier is hij nog steeds offline,het enige wat ik kan bekijken is een opname van woensdag.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 00:57

Sorry, heb de webcam een dag uit gehad. Ze heeft nog geen jongen.. Word ondertussen echt heel ongeduldig -O-

Ze houd de spanning er lekker in :Y) Maar het gaat met Mabel en de jongen nogsteeds goed, dus maar verder afwachten :j

Had gehoopt op Valentijnsbaby's, maar helaas :')

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:03

Nou laat maar komen die baby's. Op welke datum had je ze in huis? Dan heb je iig een uiterste uiterste uitrekendatum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:46

En al jonkies?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:25

Potverdikke deze naakte dame laat ons flink wachten -O- (stille meelezer meldt zich)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:49

mehh 2 woorden 9 letters en het is niet blote baby... *D
DUURT LANG! ben zo benieuwd wat er uit komt! Wat verwacht je nu qua datum!?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:37

Mabel zit nog steeds en is weer aangekomen. 10 december stond ze op marktplaats met daarbij dat ze waarschijnlijk drachtig zou zijn. Als we uitgaan dat ze op 10 december gedekt is was ze zaterdag al uitgerekend.

Het zal niet lang meer duren maar dat roepen we al een poos. Er zijn meerdere negatieve berichten gekomen over de fokker waar deze zeug vandaan komt. De meeste drachtige zeugjes van die fokker zijn al bevallen, maar niemand wist de exacte datum van dekken.

Het duurt echt heel lang, elke ochtend met spanning naar het hok ''Zou het????'' maar helaas nig steeds niets. De jongen bewegen nog wel maar minder, ze worden al behoorlijk groot en er is steeds minder ruimte in mams... Mams is het wel zat en poepiechagerijnig, maar geef haar geen ongelijk met zo'n pens. Ze kan alleen nog huppen, lopen is er niet meer bij...

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:00

Als er vandaag/morgen niks komt wat ga je dan doen nog langer wachten? Omdat je zegt dat de jongen al minder bewegen of gaat de dierenarts dan helpen?
Succes!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:04

Ik had verwacht toen ik vandaag op dit topic klikte dat ze er al zouden zijn! Haha helaas.. Ik blijf even volgen toch wel erg nieuwsgierig geworden

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:06

Is de webcam nog online ?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:21

Op het moment is de webcam offline. Mijn zusje zal hem weer online doen ( Ik kan dat niet :P )

Dat de jongen minder gaan bewegen is normaal. De dierenarts zegt wachten tot er iets ernstig veranderd, geen beweging meer, zeug niet meer eten of sloom oid. Zolang ze normaal doet en de jongen bewegen kan de dierenarts niets... Als ze volledige ontsluiting heeft kan ze weeen opwekkers krijgen maar als dat gedaan wordt zonder complete ontsluiting ( zowel beenderen als baarmoedermond ) dan perst ze de jongen dood. We hebben geen andere keus dan wachten tot ze volledige ontsluiting heeft en het zel doet of dan helpen dmv weeenopwekkers.

Als het echt helemaal mis dreigt te gaan is een keizersnede mogelijk maar dat doe je alleen bij echt extreme noodzaak want vaak overleven jongen en zeug dat niet.

Maar we gaan ervan uit dat ze het wel snel zelf zal doen.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:33

Laten we gewoon van het positieve uitgaan hoor! :)
Dat de jongen wat minder bewegelijk zijn is positief. Betekent dat ze dadelijk te groot zijn om nog in de buik te blijven en er dus uit moeten komen. Wee opwekkers zijn hopelijk niet nodig. Sterkte met het lange wachten dames! Heeft ze al wel een beetje ontsluiting of zit ze nog helemaal dicht.

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:34

Jeetje, wat duurt het lang... ik hoop dat jullie snel een paar mooie gezonde cavia's hebben

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:59

Ze heeft 1,5 vinger ontsluiting. Hopelijk zet het snel door. Ze is een ervaren zeug, ze kan binnen enkele minuten ineens volledige ontsluiting hebben en bevallen. Er is zo weinig op die ontsluiting te doen op het moment. Ze loopt al de hele week met een vinger ontsluiting, sinds gister is het ietsje meer.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:05

Kijk dat is mooi, dan is de kans nu toch serieus groot dat het deze 24 uur gebeurd. Maar ik weet nog dat ik al weer meer dan een week geleden haar weeën zag hebben en toch écht dacht dat ze eraan kwamen. :p

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:07

Oef.... Dit is echt zo frustrerend volgens mij :=
Hopelijk hebben we er vandaag enkele naakte wereldburgers bij!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:21

En inmiddels al jongen??

Cam is al een poos niet online geweest, en ben erg benieuwd

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:42

Ja whats goin onnnn?