Mijn afrikaanse reuzenslakken Jack en Choco

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:29

Goed... ik heb zojuist naar een douchende slak zitten kijken. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:35

Zoolgangster schreef:

dat is een keer eens wat anders dan GTST hé!
(ziet al een soapserie over Jack en Jill voor zich, met als titelsong: "droge tijden, natte tijden, soms wat vochtigs tussendoor.. " bah bah.)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:36

Ik heb mij kapot gelachen met de commentaren in dit topic, heerlijk gewoon. _O-

30 cm, wauwie wat een kanjers zullen dat dan zijn. Niet dat ik er zelf zou willen, maar ik vind het best wel intrigerende diertjes (nou ja, dat 'tjes' mag er straks wel vanaf) om naar te kijken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:50

MarlindeRooz schreef:
Zoolgangster schreef:

(ziet al een soapserie over Jack en Jill voor zich, met als titelsong: "droge tijden, natte tijden, soms wat vochtigs tussendoor.. " bah bah.)

Dat gaat over heeeeel iets anders dan twee slakken :D

Ik vind ze schattig <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:51

Rebel_Jits schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat gaat over heeeeel iets anders dan twee slakken :D

als jij denkt wat ik denk dat jij denkt.. foei.. :')

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:55

*niet doordenken niet doordenken*

Te laat :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:46

MarlindeRooz schreef:
Zoolgangster schreef:

Ik denk dat die slakken het wel begrijpen. Als ze oud genoeg zijn. :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:04

Niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor, maar als je er zat van bent, kun je ze toch gewoon buiten zetten?
Als er dan iemand naar vraagt, zeg je gewoon zoiets van: "Ze wilden graag op kamers, dus ze wonen nu in het vogelhuisje in de boom van de buren."
En anders voer je ze aan de kippen, die lusten ze ook wel!

Kosten die beesten eigenlijk wat?

EDIT:
Klinkt best banketstaaf als ik het zo nalees, maar zo bedoel ik het absoluut niet! Hoef die beesten zelf niet, maar er komen wel wat vragen op :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:26

Ik denk niet dat je dat moet doen :n
Ik denk niet dat ze het overleven maar als ze dat wel doen dan veroorzaak je misschien wel een enorme slakkenplaag.
Net als de konijnen die in Australie werden uitgezet, en de zonnebaars die in Nederland inheemse vissen verdrijft omdat mensen ze uit hun vijver in de sloot gooien omdat ze eraf willen |o

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:32

Sees schreef:
Ach da's ook weer sneu als ze op zoek gaan naar een partner. Kun je ze niet samen houden met een ander dier? Een reuzezeekomkommer ofzo :D ?

Denk dat alleen sponsbob toegestaan is haha

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:04

BArts17 schreef:
Wat leuk al die reacties!

Hier antwoorden op alle vragen =)
- Ze worden 8 - 10 jaar oud.
- Ze worden ongeveer 25 - 30 cm (lente huisje) Met lichaam dus nog veel langer :P.
- Ze zijn pas volgroeid als ze dood gaan, ze blijven hun hele leven doorgroeien.
- Ik hou ze warm met een warmtemaktje. Ze moeten ongeveer een temperatuur van 25 graden hebben.
- Ze kunnen zich alleen voortplanten als ze met z'n tweeën zijn. Maar dan krijgen ze ook allebei eitjes.
- Ze kunnen 500 - 700 gram zwaar worden

Nu ze nog klein zijn is het nog niet zo veel schoonmaakwerk :P. Pas als ze groter worden moet je wel elke dag even de ramen schoonmaken en de poep er uit halen.
Je moet ze inderdaad niet te stevig vast pakken xD

Stel je hebt er ééntje die een jaartje of 20 word, en blijft lekker doorgroeien......... :+

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:38

MarlindeRooz schreef:
Zoolgangster schreef:

Elinaa schreef:
*niet doordenken niet doordenken*

Te laat :+

Hahaha, hoe verzin je het! Hahahahahahaha. Ik zal vragen of ze in jou serie willen meespelen xD

moelly schreef:
Niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor, maar als je er zat van bent, kun je ze toch gewoon buiten zetten?
Als er dan iemand naar vraagt, zeg je gewoon zoiets van: "Ze wilden graag op kamers, dus ze wonen nu in het vogelhuisje in de boom van de buren."
En anders voer je ze aan de kippen, die lusten ze ook wel!

Kosten die beesten eigenlijk wat?

EDIT:
Klinkt best banketstaaf als ik het zo nalees, maar zo bedoel ik het absoluut niet! Hoef die beesten zelf niet, maar er komen wel wat vragen op :j

Ik zou ze niet buiten neerzetten. Zoals justkid al zei, het is hier veel te koud dus zouden ze dood gaan. En ze leggen 1200 eitjes per jaar! Als je er dan twee samen in de tuin zet begrijp je wel wat er zou kunnen gebeuren. Stel je voor 1200 van die leuke slakken in je tuin!
ThreeFingers schreef:
Stel je hebt er ééntje die een jaartje of 20 word, en blijft lekker doorgroeien......... :+

Nou, laten we niet hopen dat die van mij 20 jaar worden. Over het algemeen worden ze 8-10 jaar =)

sanso

Re: Mijn afrikaanse reuzenslakken Jack en Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:24

dat is alsnog oud! ;o

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:03

Hoi BArts17, mag ik vragen wat je met al die eitjes doet? Worden die vernietigd of iets (geen idee wat ik me erbij voor moet stellen, niet dat ik interesse heb hoor, whaha)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:13

De eitjes kan je of koken, invriezen (wel minder betrouwbaar) of kapot knijpen. Ze mogen niet in het wild komen dus moet je ze inderdaad vernietigen. Veel mensen geven ze ook als voer aan een slakken etend dier. Ach, het duurt toch nog minstens een jaar voordat die van mij eitjes gaan leggen =)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:30

xMayo schreef:
femke27 schreef:
reuze escargots!!!! Jummie, lever ze maar bij in als ze groot genoeg zijn.... Ik weet er wel raad mee! ;D

:r

Ik nodig je van harte uit om ze bij mij te komen proberen! Zeker weten dat je het lekker vindt, alleen moet er even een klein knopje om. :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:59

iew haha zoiets zou ik nooit durven eten :')
'durf' namelijk nog geen eens een kroket te eten, zien er zo vies uit :=

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:02

Iel, zou niks voor mij zijn. Hoe kom je er eigenlijk bij om slakken als huisdier te hebben? Is niet iets pluizig en knuffeligs. ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:50

Zoolgangster schreef:

Ik heb naar een drinkende slak gekeken. :D Of.... Hebben wij naar hetzelfde filmpje gekeken??

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:43

'Vanzelfsprekend zijn slakken vrij rustig en traag. Als ze zich bedreigt voelen zullen ze zich in hun huisje terugtrekken.
Als de omgeving erg droog wordt, kan de slak in een soort zomerslaap gaan. Ze trekt zich dan terug in het huisje voor een paar maanden. Dit is een soort diapauze. Het is niet nodig om dit te veroorzaken bij je slak, maar het kan wel handig zijn als je in de zomer op vakantie gaat bijvoorbeeld. Je veroorzaakt het door de omgeving wat koeler en wat minder vochtig te maken. Als je na een paar weken de vochtigheid weer verhoogt, zal de slak weer naar buiten komen en is alles weer normaal
' (bron: http://www.ongewoonongewerveld.nl)

Maar ik begrijp dus dat je ze ook gewoon een aantal week alleen kan laten op deze manier? Lijkt me best handig, geen dierenpension meer nodig. :P Hoe lang kunnen ze zo blijven slapen?

Best grappig om slakken als huisdier te houden.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:01

wat ik me dan afvraag, als ik een slak uit de tuin pak en dat slijm op mn handen krijg(of van een naaktslak) dan krijg ik dat er met geen mogelijkheid af!!
is dat bij hun ook zo?

ze zijn wel supercute hoor!!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 14:03

_Lindy_ schreef:
'Vanzelfsprekend zijn slakken vrij rustig en traag. Als ze zich bedreigt voelen zullen ze zich in hun huisje terugtrekken.
Als de omgeving erg droog wordt, kan de slak in een soort zomerslaap gaan. Ze trekt zich dan terug in het huisje voor een paar maanden. Dit is een soort diapauze. Het is niet nodig om dit te veroorzaken bij je slak, maar het kan wel handig zijn als je in de zomer op vakantie gaat bijvoorbeeld. Je veroorzaakt het door de omgeving wat koeler en wat minder vochtig te maken. Als je na een paar weken de vochtigheid weer verhoogt, zal de slak weer naar buiten komen en is alles weer normaal
' (bron: http://www.ongewoonongewerveld.nl)

Maar ik begrijp dus dat je ze ook gewoon een aantal week alleen kan laten op deze manier? Lijkt me best handig, geen dierenpension meer nodig. :P Hoe lang kunnen ze zo blijven slapen?

Best grappig om slakken als huisdier te houden.

Ja, je kan ze in een soort van slaap houden. Maar dit mag niet te vaak per jaar. 1 keer is genoeg, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat inderdaad. Hoe alles precies gaat weet ik niet, ik weer alleen dat het kan =)

Sandra1984 schreef:
wat ik me dan afvraag, als ik een slak uit de tuin pak en dat slijm op mn handen krijg(of van een naaktslak) dan krijg ik dat er met geen mogelijkheid af!!
is dat bij hun ook zo?

ze zijn wel supercute hoor!!

Tja, slakkenslijm is hardnekkig :P Ik krijg het nu nog gewoon van mijn handen af door mijn handen te wassen. Misschien een tip is om van te voren je handen nat te maken, zo komt het slijm niet direct op je huid maar eerst in contact met water.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:00

Nieuwe foto's!

Afbeelding
Volgens mij zijn ze gegroeid, maar zeker weet ik het niet..
Afbeelding
Jack had er geen zin in om gemeten te worden :P
Afbeelding
Hallooooo, mag ik aandacht!
Afbeelding
Those eyes :*

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:09

Wauw ik vind jouw foto's telkens zo mooi _/-\o_
Telkens prachtig scherp op die ogen!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:11

femke27 schreef:
xMayo schreef:
:r

Ik nodig je van harte uit om ze bij mij te komen proberen! Zeker weten dat je het lekker vindt, alleen moet er even een klein knopje om. :D

Ik denk dat ik er niet eens aan ga beginnen.. :')

Ik vind ze, tot nu toe, erg leuk ts! Maar als ze groter worden vind ik ze wel wat minder :')