Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Zoolgangster schreef:Goed... ik heb zojuist naar een douchende slak zitten kijken.
dat is een keer eens wat anders dan GTST hé!
(ziet al een soapserie over Jack en Jill voor zich, met als titelsong: "droge tijden, natte tijden, soms wat vochtigs tussendoor.. " bah bah.)
Rebel_Jits schreef:MarlindeRooz schreef:dat is een keer eens wat anders dan GTST hé!
(ziet al een soapserie over Jack en Jill voor zich, met als titelsong: "droge tijden, natte tijden, soms wat vochtigs tussendoor.. " bah bah.)
Dat gaat over heeeeel iets anders dan twee slakken![]()
MarlindeRooz schreef:Zoolgangster schreef:Goed... ik heb zojuist naar een douchende slak zitten kijken.
BArts17 schreef:Wat leuk al die reacties!
Hier antwoorden op alle vragen =)
- Ze worden 8 - 10 jaar oud.
- Ze worden ongeveer 25 - 30 cm (lente huisje) Met lichaam dus nog veel langer.
- Ze zijn pas volgroeid als ze dood gaan, ze blijven hun hele leven doorgroeien.
- Ik hou ze warm met een warmtemaktje. Ze moeten ongeveer een temperatuur van 25 graden hebben.
- Ze kunnen zich alleen voortplanten als ze met z'n tweeën zijn. Maar dan krijgen ze ook allebei eitjes.
- Ze kunnen 500 - 700 gram zwaar worden
Nu ze nog klein zijn is het nog niet zo veel schoonmaakwerk. Pas als ze groter worden moet je wel elke dag even de ramen schoonmaken en de poep er uit halen.
Je moet ze inderdaad niet te stevig vast pakken xD
Elinaa schreef:*niet doordenken niet doordenken*
Te laat
moelly schreef:Niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor, maar als je er zat van bent, kun je ze toch gewoon buiten zetten?
Als er dan iemand naar vraagt, zeg je gewoon zoiets van: "Ze wilden graag op kamers, dus ze wonen nu in het vogelhuisje in de boom van de buren."
En anders voer je ze aan de kippen, die lusten ze ook wel!
Kosten die beesten eigenlijk wat?
EDIT:
Klinkt best banketstaaf als ik het zo nalees, maar zo bedoel ik het absoluut niet! Hoef die beesten zelf niet, maar er komen wel wat vragen op
ThreeFingers schreef:Stel je hebt er ééntje die een jaartje of 20 word, en blijft lekker doorgroeien.........
_Lindy_ schreef:'Vanzelfsprekend zijn slakken vrij rustig en traag. Als ze zich bedreigt voelen zullen ze zich in hun huisje terugtrekken.
Als de omgeving erg droog wordt, kan de slak in een soort zomerslaap gaan. Ze trekt zich dan terug in het huisje voor een paar maanden. Dit is een soort diapauze. Het is niet nodig om dit te veroorzaken bij je slak, maar het kan wel handig zijn als je in de zomer op vakantie gaat bijvoorbeeld. Je veroorzaakt het door de omgeving wat koeler en wat minder vochtig te maken. Als je na een paar weken de vochtigheid weer verhoogt, zal de slak weer naar buiten komen en is alles weer normaal' (bron: http://www.ongewoonongewerveld.nl)
Maar ik begrijp dus dat je ze ook gewoon een aantal week alleen kan laten op deze manier? Lijkt me best handig, geen dierenpension meer nodig.Hoe lang kunnen ze zo blijven slapen?
Best grappig om slakken als huisdier te houden.
Sandra1984 schreef:wat ik me dan afvraag, als ik een slak uit de tuin pak en dat slijm op mn handen krijg(of van een naaktslak) dan krijg ik dat er met geen mogelijkheid af!!
is dat bij hun ook zo?
ze zijn wel supercute hoor!!
femke27 schreef:xMayo schreef::r
Ik nodig je van harte uit om ze bij mij te komen proberen! Zeker weten dat je het lekker vindt, alleen moet er even een klein knopje om.