Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:27

Ziet er super uit! Zullen je nijntjes blij mee zijn!

Bij mij zitten ze als wij weg zijn in hun hok met ren en als we thuis zijn mogen ze door de tuin rennen. Wel een keer in de week de gaten dichtmaken haha.

little_birdy

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:31

en de bemoeials zijn weer terug
TS je topic staat ook op face book he haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:34

little_birdy schreef:
en de bemoeials zijn weer terug
TS je topic staat ook op face book he haha

Guilty :D
Is een modtopic over, ik had hem aangedragen omdat ik hem leuk vond

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:38

Is een modtopic over, ik had hem aangedragen omdat ik hem leuk vond
leuk hoor

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:46

Nice! Die bodem vind ik wel een ideetje voor de kippenren haha :P

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:23

Wauw wordt gaaf zeg! Mocht menig konijn willen dat ze zo'n hok hebben! Gaaf ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:58

monica08 schreef:
Gaaf dat je zulke buitenrennen voor ze maakt! +:)+
Let je wel op je schuttingen? Ons konijn loopt de gehele dag los in de tuin (10x10m) maar die weet de schuttingen wel te vinden helaas..

Je heb antiknaag dat gaat op de schuttingen (is transpirant dus je ziet het niet) En mijn konijnen zijn tot nu toe meer gravers en ze krijgen genoeg speelgoed en houtblokken in hun ren om daar lekker aan te knagen en zicht te vermaken. (Ik verreik hun hok elke week door iets weg te halen en iets anders er in te plaatsen zo blijven ze bezig en raken ze nooit verveeld.

@Saskia ja ik heb het ook op fb staan :)

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:39

wat leuk dit volg ik even :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:48

Wauw wat ontzettend mooi is het nu al!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:02

Ik vind het erg mooi, en ik vind het top dat je daar je (stuk) tuin voor hebt opgeoffert! Vind het alleen erg jammer, en ontzettend sneu en egoïstisch om ze alleen te laten, maargoed, iedereen heeft een andere mening.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:15

Geryon schreef:
Ik vind het erg mooi, en ik vind het top dat je daar je (stuk) tuin voor hebt opgeoffert! Vind het alleen erg jammer, en ontzettend sneu en egoïstisch om ze alleen te laten, maargoed, iedereen heeft een andere mening.

En ik vind het gewoon erg jammer, ontzettend sneu en egoïstisch om er maar over door te blijven zaniken! Keer op keer op keer! Hou er toch eens over op!

TS: je maakt prachtige verblijven voor je nijns en hebt het allerbeste met ze voor. Toppie!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:28

Noem me bemoeizuchtig, egoistisch, jaloers, sneu of whatever, het zal me werkelijk worst wezen.
Ook ik heb de opleiding Paraveterinair afgerond en ik weet waar ik over praat.

Konijnen zijn van nature groepsdieren, en horen bij elkaar te leven. Dat je geen ongecastreerde ram bij een ongecastreerde voedster zet dat snap ik. Als je dat doet heb je over een jaar 100 konijnen rondhupsen.
En ik snap ook de angst van de TS, zij is al eerder een konijn verloren tijdens een castratie en wilt dit niet nog eens. Ook lees ik dat de rammen 90% kans hebben om dood te gaan, hoe is dit onderzocht TS? Wat is er zo slecht aan de hartjes dat dit niet kan? Is er een hartruis, ofzo?
Op mijn stage werden konijnen soms zo licht verdoofd, dat ze heel iets voelde van de castratie. Plaatselijk worden ze natuurlijk ook verdoofd. Het is een zeer kleine ingreep die zo voorbij is, maar een narcose is nou eenmaal nodig. Wij hebben in de kliniek aardig wat konijntjes gecastreerd en die zijn allemaal gezond naar huis gegaan.
Dus ik ben vooral benieuwd, waarop is die 90% gebaseerd?

Dan de ruimte: De rennen zijn naar mijn mening érg klein. Er zijn nergens richtlijnen, maar als je het doet, doe het dan góed. Waarom niet 8 rennen naast elkaar, en die helemaal laten doorlopen? Zo heb je de hokken dubbel zo groot, en hebben de konijnen lekker veel ruimte. Natuurlijk kunnen ze hier ook rondhupsen, maar toch is een grotere ren toch mooier?

Probeer desnoods om 2 voedsters of 2 rammen bij elkaar te zetten, wie weet gaat dit supergoed. Je weet maar nooit! Beste combi blijft een voedster en een gecastreerde ram, maar als je dit echt niet wilt, kijk dan gewoon even verder.

Natuurlijk heeft TS het beste met haar konijnen voor, en ze moet helemaal zelf weten wat ze doet. Deze konijnen hebben het 10x beter dan een gemiddeld konijn dat in een warm huis staat, met een klein hok en nooit een vriendje of de buitenlucht ziet.
Maar als je toch bezig bent, waarom dan niet net dat beetje extra?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:31

Omdat ze misschien de dubbele hoeveelheid tuin aan de konijnen mag/kan/wil besteden?
Ik vind dit altijd zo irritant he. Doet iemand iets goed om zijn beestjes te huisvesten (wat voor beestje dan ook) komen er altijd weer van die betweterige moraalridders die willen dat het nog groter/ruimer/duurder/moeilijker moet.
Soms loopt je gewoon tegen beperkingen op.
Misschien veranderd de TS de ruimtes nogwel als er een paar konijntjes zijn overleden door ouderdom oid. Tot die tijd zitten ze ruimer dan veel andere diertjes :)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:33

Marjoow schreef:
Noem me bemoeizuchtig, egoistisch, jaloers, sneu of whatever, het zal me werkelijk worst wezen.
Ook ik heb de opleiding Paraveterinair afgerond en ik weet waar ik over praat.

Konijnen zijn van nature groepsdieren, en horen bij elkaar te leven. Dat je geen ongecastreerde ram bij een ongecastreerde voedster zet dat snap ik. Als je dat doet heb je over een jaar 100 konijnen rondhupsen.
En ik snap ook de angst van de TS, zij is al eerder een konijn verloren tijdens een castratie en wilt dit niet nog eens. Ook lees ik dat de rammen 90% kans hebben om dood te gaan, hoe is dit onderzocht TS? Wat is er zo slecht aan de hartjes dat dit niet kan? Is er een hartruis, ofzo?
Op mijn stage werden konijnen soms zo licht verdoofd, dat ze heel iets voelde van de castratie. Plaatselijk worden ze natuurlijk ook verdoofd. Het is een zeer kleine ingreep die zo voorbij is, maar een narcose is nou eenmaal nodig. Wij hebben in de kliniek aardig wat konijntjes gecastreerd en die zijn allemaal gezond naar huis gegaan.
Dus ik ben vooral benieuwd, waarop is die 90% gebaseerd?

Dan de ruimte: De rennen zijn naar mijn mening érg klein. Er zijn nergens richtlijnen, maar als je het doet, doe het dan góed. Waarom niet 8 rennen naast elkaar, en die helemaal laten doorlopen? Zo heb je de hokken dubbel zo groot, en hebben de konijnen lekker veel ruimte. Natuurlijk kunnen ze hier ook rondhupsen, maar toch is een grotere ren toch mooier?

Probeer desnoods om 2 voedsters of 2 rammen bij elkaar te zetten, wie weet gaat dit supergoed. Je weet maar nooit! Beste combi blijft een voedster en een gecastreerde ram, maar als je dit echt niet wilt, kijk dan gewoon even verder.

Natuurlijk heeft TS het beste met haar konijnen voor, en ze moet helemaal zelf weten wat ze doet. Deze konijnen hebben het 10x beter dan een gemiddeld konijn dat in een warm huis staat, met een klein hok en nooit een vriendje of de buitenlucht ziet.
Maar als je toch bezig bent, waarom dan niet net dat beetje extra?

Ben al een tijdje dit topic aan het volgen, maar beter dan dit kan ik mijn gedachten niet verwoorden.
(en ja, ook ik ben paraveterinair)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:34

Het is ook NOOIT goed he, pfff
Hoe ziet bokt eruit over 10jaar?
Moet je dan persee je hele tuin aan je konijn geven?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:36

Evelli schreef:
Omdat ze misschien de dubbele hoeveelheid tuin aan de konijnen mag/kan/wil besteden?
Ik vind dit altijd zo irritant he. Doet iemand iets goed om zijn beestjes te huisvesten (wat voor beestje dan ook) komen er altijd weer van die betweterige moraalridders die willen dat het nog groter/ruimer/duurder/moeilijker moet.
Soms loopt je gewoon tegen beperkingen op.
Misschien veranderd de TS de ruimtes nogwel als er een paar konijntjes zijn overleden door ouderdom oid. Tot die tijd zitten ze ruimer dan veel andere diertjes :)

Je kan me uitmaken voor van alles wat je wilt, zoals ik eerder zei: het zou me worst wezen ;)

Als je het niet kan betalen, moet je geen 8(!) konijnen houden, simpel. Als ik geen paard kan houden vanwege het geld ga ik hem toch ook niet op een piepklein stukje zetten? Dan ben ik genoodzaakt om ze te verkopen.

Als de TS nou 4 van die leuke konijntjes kan verkopen, aan iemand die er ook súpergoed voor zorgt, en voor die andere 4 deze rennetjes houd, is dat toch helemaal ideaal?

Het beste zou gewoon zijn als die 3 rammetjes gewoon gecastreerd worden, zodat de hele bende bij elkaar kan :)

Sjors schreef:
Het is ook NOOIT goed he, pfff
Hoe ziet bokt eruit over 10jaar?
Moet je dan persee je hele tuin aan je konijn geven?

Dat zegt niemand toch? maar als je ziet hoeveel ruimte ze heeft, vraag ik me af waarom die paar meter extra er niet bij kan. Is toch ook veel leuker om naar te kijken?

Nogmaals, TS creëert een plek voor de konijnen waarin zij het beter zullen hebben dan elk gemiddeld konijn in NL, maar als je dan toch zoveel moeite erin steekt, waarom dan niet dat beetje extra erbij?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:51

ze zegt de hele tijd dat ze niet bij elkaar kunnen omdat een paar van deze konijnen echte vechters zijn...
lezen is niet moeilijk hoor!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:55

Misschien mag ze van haar man/ouders/eigenaar van de tuin niet meer ruimte aan de nijntjes besteden?
En zoals de TS heeft uitgeled zijn het opvangertjes. Dus nijntjes waar iemand niet meer voor wilde zorgen. Moet ze die maar weigeren dan de volgende keer zodat ze bij een kinderboerderij over het hek worden gesmeten? Of in het bos worden losgelaten?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:57

Je kan toch ook de voedsters steriliseren?
Voor de rest vind ik het wel heel leuk hoor! En ik volg je al tot aan het begin :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:00

Evelli schreef:
Misschien mag ze van haar man/ouders/eigenaar van de tuin niet meer ruimte aan de nijntjes besteden?
En zoals de TS heeft uitgeled zijn het opvangertjes. Dus nijntjes waar iemand niet meer voor wilde zorgen. Moet ze die maar weigeren dan de volgende keer zodat ze bij een kinderboerderij over het hek worden gesmeten? Of in het bos worden losgelaten?

Dat zeg ik niet, maar ze kan wel op zoek naar een plekje voor de beestjes. Als je geen ruimte hebt voor 8 konijnen, moet je ze niet alle 8 houden, maar dan verkoop je er een paar. Zijn genoeg mensen die ook voor zo'n diertje kunnen zorgen en er de ruimte voor kunnen creëren.

Michelle_96 schreef:
ze zegt de hele tijd dat ze niet bij elkaar kunnen omdat een paar van deze konijnen echte vechters zijn...
lezen is niet moeilijk hoor!

Een paar, dat zijn ze niet allemaal toch ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:01

Moderatoropmerking:
Kritiek is toegestaan op Bokt. Maar zorg ervoor dat dit de sfeer in een topic niet om zeep helpt en word niet persoonlijk naar elkaar toe. Het eindeloos herhalen van je standpunt zorgt er meestal niet voor dat dit opeens wel begrepen wordt. Het zorgt enkel maar voor nog meer frustratie voor beide betrokkenen. Het verzoek is hier een beetje rekening mee te houden en samen dit topic leuk te houden

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:08

Marjoow, je hebt precies dezelfde gedachte als mij, en ik vind dat je het heel erg netjes verwoordt en netjes blijft!

TS, waarop heb je eigenlijk gebaseerd dat de konijnen niet samen kunnen? Hoe heb je gekoppeld? Hoe lang en hoe vaak heb je het geprobeerd? Dat je de rammen niet aan elkaar gekoppeld krijgt, snap ik wel, ik hoop ook niet dat je dat geprobeerd hebt, maar de voedsters, er zijn toch wel twee voedsters die wel bij elkaar kunnen? Het komt maar heel weinig voor dat een voeder/gecastreerde ram écht niet bij een ander konijn kan. Konijnen vechten altijd in de koppeling, en dat kan ontzettend lang duren, er kan bloed vloeien, maar dat hoort. Misschien heb je verkeerd gekoppelt, ze teveel uit elkaar gehaald etc.

En de rest van bokt, wij willen TS helemaal niet aanvallen. Maar dat iemand het beste voor zijn konijntjes over heeft (wat ik denk dat TS ook echt heeft hoor!) zegt niet dat diegene ook daadwerkelijk het beste doet. Dat kan ook gewoon uit ontwetendheid. Ik vind dat TS aan de ene kant goed bezig is, maar aan de andere kant ook weer niet goed bezig, want de konijntjes kunnen een leuker leven hebben dan dit.. Natuurlijk ook een minder leuk leven, maar dat is geen argument om iets beters dan slecht maar goed te keuren.

Als iemand een paard op een te klein stukje helemaal alleen zet, omdat ze niet anders kan en wil, keuren mensen dat toch ook niet goed?

Ik hoop TS, dat je in ziet dat het voor je konijntjes leuker kan, en ik hoop dan ook dat je voor een paar konijntjes een leuk huisje zoekt waardoor je andere konijntjes meer ruimte hebben en misschien in koppeltjes kunnen.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:17

Nou, jou konijnen hebben niets te klagen hoor, ziet er super uit! Heel veel konijnen durven dit niet eens te dromen.
Ohh, en Stamper vond ik zo leuk! <3 Veel plezier nog met ze!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:20

Super leuk dat je dit zo doet! Ik ga je volgen!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:52

SunxLove schreef:
Je kan toch ook de voedsters steriliseren?
Voor de rest vind ik het wel heel leuk hoor! En ik volg je al tot aan het begin :)

Meh, dat is ook niet ideaal, dan worden ze steeds verkracht door de mannetjes :') Aangezien die hun hormoontjes nog wel hebben.

Lieve critici: TS heeft al aangegeven dat ze het later eventueel nog wel gaat proberen maar nu nog niet...
Wanneer ze elkaar kunnen zien om zich heen zou er zomaar de mogelijkheid zijn dat ze elkaar toch ineens accepteren. Kan me heel goed voorstellen dat TS niks wil overhaasten, laat eerst die mooie hokjes maar afkomen en dan ziet ze vanaf daar wel verder :)