En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:42

_Bitje_ schreef:
Myrna_Kyra schreef:
aaagh wat sneu eigenlijk maar idd beter in 1x dood dan laten leiden!
beter had je ze aan mij gegeven, hadden Harry & Caroline nog wat vriendjes erbij! =)

haha de volgende keer zal ik ze even in een envelop naar je toesturen ok ? :))

deal!
alhoewel Caroline ook naar de slangen gaat! :')
maar Harry ga ik wss kopen (1 euro maar!)
althans als mn moeder over dr fobie heen komt!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:46

Oke, ik zit me nu even in te beelden hoe dat er uit had moeten zien met die schop. :x :r Niet doen vertel ik je hihi

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:01

Twinklebel schreef:
Iets verteld mij dat de dierenopvang echt niets doet met die beestjes en ze ook gewoon doodmaakt :=

Misschien konden ze daar nog wat slangen of roofvogelvoer gebruiken :+ ![/quote]

Muizen en ander voer voor slangen / roofvogels wordt gekweekt.
Als je muizen gaat voeren die je van buiten hebt, bestaat de kans dat deze een ziekte met zich mee brengen die weer schadelijk kan zijn voor het dier welke het eet.

De muisjes waren wel snoezig hoor, zo lief, hulpeloos en knuffelbaar. Maar om een muizenplaag enigszins in toom te kunnen houden heb je helaas geen keuze om ze op een redelijk humane manier te laten gaan naar de "muizenhemel"
Heb wel klein beetje medelij met mama muis, zij is waarschijnlijk nu heel erg aan het zoeken tussen al die kasten in welke zij haar kroost heeft verstopt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:59

Nikka schreef:
En wie was die o zo gemene man? Pappagroom?

He.....pas op he`

Agossie

Re: En toen had ik 4 kleine muisjes in mijn peesbeschermer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:07

Ik zou dus de muisjes meteen terug gestopt hebben, deur dicht en niets tegen iemand zeggen. Dan, na een week of wat (ws zou 2 of 3 weken genoeg zijn geweest) de peeskap nog eens goed inspecteren of ze er nog waren om, indien ze weg waren, de kast helemaal op te ruimen en schoon te maken.

Ik heb wel eens een muizennestje in mijn stal gevonden. Helemaal in het hoekje. Netjes weer bedekt en het hoekje weken overgeslagen met mesten.

Ik kan geen dieren doodmaken en al helemaal geen gezonde. Ik zou dus serieus van stal weggegaan zijn als iemand iets dergelijks zou doen.

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:08

wat erg...... ;(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:29

Ach, die ene was al het oefenen om bijrijder te worden voor je..

Zag je niet dat hij al op zijn broertje of zusje zat?

Hele onafhankelijke vaste zit hoor!
Echt een natuurtalentje :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 02:10

_O- _O- _O-
daantjuhhh schreef:
Ach, die ene was al het oefenen om bijrijder te worden voor je.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :Y) :Y) :Y)

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ :):) :):) :):) :D :D :D :D :oo :oo :oo >;) >;) :') :') :')

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:35

Wat liefff!!! Alleen niet zo leuk voor je spullen..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:43

Agossie schreef:
Ik zou dus de muisjes meteen terug gestopt hebben, deur dicht en niets tegen iemand zeggen. Dan, na een week of wat (ws zou 2 of 3 weken genoeg zijn geweest) de peeskap nog eens goed inspecteren of ze er nog waren om, indien ze weg waren, de kast helemaal op te ruimen en schoon te maken.

Ik heb wel eens een muizennestje in mijn stal gevonden. Helemaal in het hoekje. Netjes weer bedekt en het hoekje weken overgeslagen met mesten.

Ik kan geen dieren doodmaken en al helemaal geen gezonde. Ik zou dus serieus van stal weggegaan zijn als iemand iets dergelijks zou doen.

Je weet dat ze altijd teruggaan naar waar ze geboren zijn he.

Ag Agossie, jouw tijd komt nog.. als je aan het uitmesten bent volgende lente/herfst en er komt ineens iets keihard omhoog springen en langs je voeten zoefen :')

Ik ben nog waakser dan de stalkat.

Heb afgelopen 3 jaar denk ik wel 20 muizen omgelegd :') Op de vorige stal rende ik er zelfs als een achterlijke achteraan met een voerschep. (die krengen beten mijn paard)

Maar Gentle was ook een muizenvanger.. 2 dood en plat in het zaagsel en 1tje dat onder de rubber mat onder zijn voerbak, toen Gentle voer kreeg lelde hij tegen de mat aan.. en toen hoorde ik iets heel hard piepen en dat werd steeds zachter.. mat opzij..

Muis deaud.

Heb hem tussen een broodje gedaan en een half uur achter alle stalkinderen aangezeten (ik was toen 16 ofzo)

_O-

Ook vorig jaar bij zadelmaakster op stal een vergiftigde rat doodgeknuppeld :')

Muizen, neh.. weg ermee.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:45

papagroom schreef:
Nikka schreef:
En wie was die o zo gemene man? Pappagroom?

He.....pas op he`

Stoute Stoute Stoute man! *D

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:48

_O- wat een verhaal...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:18

Hoewel ik het geheel met de actie van de gemene man in dit verhaal eens ben, vraag ik mij wel een beetje af hoeveel van de mensen die hier nu 'ja en amen' roepen opeens moord en brand beginnen te gillen als het over proefdieren gaat.. Niet aanvallend bedoeld, maar dat vraag ik me gewoon af hoor.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:23

:') Ik heb erg gelachen om dit topic!

Ik heb laatst ook een nestje gevonden..
Toen de hond even geroepen: 'Moet je eens kijken wat daar ligt!'
Dat was hap, slik, weg.. Geen lijdensweg dus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:00

picobello schreef:
Hoewel ik het geheel met de actie van de gemene man in dit verhaal eens ben, vraag ik mij wel een beetje af hoeveel van de mensen die hier nu 'ja en amen' roepen opeens moord en brand beginnen te gillen als het over proefdieren gaat.. Niet aanvallend bedoeld, maar dat vraag ik me gewoon af hoor.

Wat een gek vergelijk :? :')
Proefdieren of muizen in je kast :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:07

S_en_Z schreef:
Je weet dat ze altijd teruggaan naar waar ze geboren zijn he.
Ag Agossie, jouw tijd komt nog.. als je aan het uitmesten bent volgende lente/herfst en er komt ineens iets keihard omhoog springen en langs je voeten zoefen :')
Ik ben nog waakser dan de stalkat.

Och, ik heb het zo vaak meegemaakt! Ik ben niet bang voor muizen. En inderdaad, Kat mag ze vangen en opeten, ik kan ze fysiek gewoon niet doodmaken. Als ik een lijdend dier aantref, breng ik het naar iemand die er niet moeilijk over doet. Zelf kan ik het ècht niet.

Ik zou dus eerder paard uit de stal halen en Kat even een tijdje in de stal zetten... :D (hebben we aan 1 kat wel genoeg dan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:07

berdien85 schreef:
:') Ik heb erg gelachen om dit topic!

Ik heb laatst ook een nestje gevonden..
Toen de hond even geroepen: 'Moet je eens kijken wat daar ligt!'
Dat was hap, slik, weg.. Geen lijdensweg dus.

Yep, dan heeft de hond gegeten en voel je je wat minder schuldig.
en zijn die muizen toch nog ergens goed voor geweest

enne TS. Kast muizenproof maken en vooral geen eten laten slingeren. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:26

_Bitje_ schreef:
Oke ik zal vertellen wat er mee is gebeurt:
(ik garandeer je een zakdoek :'))

Ik werd , na een beetje angst te hebben overwonnen, natuurlijk helemaal stapel verliefd en de moeder gevoelens kwamen al
helemaal omhoog kruipen. Die pootjes, dat neusje, dat staartje,.... aahww :+: (had de melk al klaar staan.) :')

Maar toen.. Toen werd ons gelukkige moeder-kids momentje verstoord door een hele kwade man, die mij heel woest en gemeen in de ogen keek en schreeuwde tegen mij;
'Lotte dit kan echt niet, wat wil je er mee gaan doen dan? Gatverdamme, we hebben hier al zo'n muizenplaag, ik zeg; dood'.
Ik moest huilen, maar ik kon de kwade man niet tegen houden, want als ik dit wel zou doen, zou het niet best aflopen :n

Hij liep met het grutje naar buiten, pakte een schep en toen hoorde ik 4 keer *hak* *spletch* *bam*....
Er volgde een stilte......

En ik en mijn kast leefde nog lang en gelukkig :D

Leuk verhaaltje heb je er van gemaakt, ontzettend geestig ware het niet dat er vier onschuldige beestjes slachtoffer zijn geworden. :n Dapper hoor, vier kleine muisjes doodslaan, hartstikke stoer ben je dan en als bonus kan je er nog een leuk topic over maken.

Werkelijk ongelooflijk is dit topic, hoe kan je met zijn allen zo lacherig doen om zoiets? Het is geen ongedierte, zichzelf superieur achtende mensen :r hebben bedacht dat het ongedierte heet en dat wij mogen bepalen over hun leven en dood. Want wij zijn meer waard? Wij hebben meer gevoel, meer beschaving, meer besef van normen en waarden en hoe je omgaat met het leven en je omgeving? Dit topic bewijst maar weer eens het tegendeel. In- en intriest gewoon.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:30

Ja RedPassion je hebt hlemaal gelijk, wat een lol :r

Ohw ja in andere landen slaan ze honden, katten en ook paarden dood..............gelachen dat we hebben -O-

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:33

Helemaal mee eens... Ik vind dit ook ongelooflijk!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:34

Nou maar vinden jullie dit grappig? :?
Echt sneu en triest zeg.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:35

Ik snap ook de lol niet ervan. Daarom zou ik dus mijn mond houden en ze stiekem zelfs voeren in mijn kast! _O- Tot ze opgegroeid waren en dan mijn kast helemaal schoonmaken en opruimen, zodat ze een ander plekje zouden moeten zoeken voor een volgende keer. Ik kàn gewoon geen dieren afmaken en ik kan er ook absoluut niet om lachen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:36

%) auwww.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:42

Sneu... je hebt toch wel park/bos/weilanden in de buurt waar je ze neer had kunnen zetten?
Ik had deze 'boze meneer' zelf even wat meppen met een schep gegeven. Gekke mensen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:43

Quellian schreef:
Sneu... je hebt toch wel park/bos/weilanden in de buurt waar je ze neer had kunnen zetten?
Ik had deze 'boze meneer' zelf even wat meppen met een schep gegeven. Gekke mensen.

Helemaal mee eens. Als dat het enige is waar je aan kan denken ben je niet helemaal 100% volgens mij. :(