Fretjes zijn keileuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Re: Fretjes zijn keileuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:13

Als ik die foto's van jullie zie vind ik het super gaaf..
Heb ook 2 dagen ofzo een fret gehad, was als de dood voor dat beest. Als je hem wou aaien dan begon hij te bijten en liet hij niet meer los.. ( Met een handschoen geprobeerd eerst en die heeft hij kapot gebeten). Toen we hem ophaalde leek het allemaal niet zo leuk maar als de fokker had beloofd.. Het zou een beginners fret zijn maar dit was het helaas niet..
Achteraf hadden we hem daar moeten laten..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:30

Fretten zijn echt geweldige beestjes. Eigenlijk vind ik het net eigenwijze speelse aapjes.
Echt superleuke filmpjes en fotootjes in dit topic.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 16:04

Dit is Roderick!! Nog even en dan gaan zijn ballen er wel af, maar nu mag hij ze nog heel even houden.
Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:46

Ah, wat een mooi beestje!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:08

wow wat een beauty! :):)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 08:04

Het is alweer een tijd geleden, maar wilde toch even updaten.
Met onze vier clowns gaat het goed. Howard is er nog en doet het boven verwachting goed. Hij is nog erg vrolijk, eet super. Slaapt wel veel maar ja dat doen ze allemaal.
Sheldon heeft een wintervacht, nu is het net een ontplofte haarbal. Hij en Howard zijn halve angora, dat is nu ook goed te merken bij Sheldon. Howard niet, maar dat zal wel met zijn ziekte te maken hebben.
Kruimeltje en Roderick wonen samen, wonder boven wonder, want Kruimel heeft haar hele leven alleen gezeten en accepteerde geen andere fretten, maar met Roderick gaat het bijzonder goed samen. Hij heeft inmiddels geen ballen meer, want meneer begon toch een lekker luchtje mee te dragen. Hij is echt enorm, zeker zo naast Kruimel, maar het is een grote goedzak. Dus gelukkig doen ze het allemaal nog goed.

Hoe gaat het met de andere fretten?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:11

Fijn om te horen dat het goed gaat met je fretten. En wat leuk dat het zo klikt tussen Kruimeltje en Roderick. Wat heeft Howard dan precies voor ziekte eigenlijk? Heeft het castreren bij Roderick geholpen voor de lucht? Ik heb Alfred een aantal jaar geleden ook laten castreren, maar hij heeft nog steeds een hele scherpe geur, dus nu baal ik dat ik hem heb laten castreren want dat heb ik puur voor de geur gedaan, hij is nooit vervelend of agressief geweest en toen hij zn balletjes nog had was hij veel voller en dikker en mooier om te zien vind ik. Klopt het dat fretjes afvallen na de castratie?? Ik heb dat ergens gelezen en bij katten is dit uiteraard andersom, maar Alfred is nooit meer zo mooi dik geweest als voor zijn castratie.

Met Alfred gaat het ook goed, hij is lekker speels en blij zoals gewoonlijk. Ik ben zelf momenteel grieperig, dus hij komt er wel uit, maar ik knuffel niet met hem. Is veel te besmettelijk. Hij speelt lekker met de katten of zijn speeltjes dus hij vermaakt zich wel.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:14

Howard heeft lymfeklierkanker. Jammer genoeg voelden we van de week een van zijn lymfekliertjes in zijn hals, maar hij heeft er nog geen last van gelukkig.
Roderick ruikt wel minder sterk als eerst. Hij is volgens mij nog niet afgevallen.
Eet Alfred prooi of brokken?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:43

Wat een leuke dieren. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien.
Dus als er iemand is waar ik een keer mag komen kijken lijkt het mij heel leuk.

Hopelijk komen er nog meer leuke foto's en filmpjes voorbij. Heb nl griep en kan de dag wel doorkomen met wat leuke foto;s en filmpjes.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:01

Wat erg van Howard zeg! Hoe ben je daarachter gekomen? Door de kliertjes in zijn hals? Bah wat naar zeg, sterkte ermee!! Gelukkig heeft hij er nog geen last van!
Alfred krijgt alleen brok, geen prooi. Maar voor zijn castratie kreeg hij ook alleen brok en toen was het wel een lekker dikkertje, ik heb hem weleens speciaal frettenvlees gegeven maar dat eet hij niet dus prooi ook niet denk ik..Zou je dat aanraden? Komen ze daar van aan denk je?

@ Annemieke: Ik woon niet bij je in de buurt, maar anders mocht je best een keer langskomen hoor. Fretten zijn echt 1 vd leukste diersoorten vind ik, ze zijn niet alleen mooi maar ook ontzettend grappig :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:10

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:34

Bij de entingen heb ik de DA zijn milt laten voelen, ik had al gemerkt dat die vergroot was. En dat was volgends de DA al een duidelijk teken, toen heeft hij zijn andere lymfekliertjes ook gevoeld en die waren allemaal vergroot, dus toen was het wel duidelijk.

Ik heb zelf het idee dat ze door prooi minder hard stinken. Kruimeltje krijgt alleen maar prooi, die ruik je niet, al is dat een dame. Roderick eet ook prooi mee en af en toe wat brok, hem ruik je ook al veel minder sterk. Ik denk niet dat hij er veel van zou aankomen, maar het is wel heel gezond. Carnibest krijgen ze hier ook, verder kuikens, muizen, ratten en ook kippen en duiven. Vinden ze heerlijk.

Annemieke, ook hier niet echt naast de deur, maar je bent hier ook welkom om eens te komen spelen en knuffelen met onze frettenbeesten, we hebben er maar 4 haha.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:46

Wie weet ben ik een keer in de buurt! Dan neem ik het aanbod graag aan.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:07

Dat is een goeie rockwitch, daar heb ik nog niet eens over nagedacht, maar dat zou weleens zijn sterke geur kunnen verklaren! Carnibest voor fretten verkopen ze hier niet bij de dierenwinkels, dus zou ik even online moeten bestellen.
Wat heftig van Howard om dat zo even te horen van de DA. Pff, lijkt me niet makkelijk zeg. Nogmaals veel sterkte met het mannetje...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 17:16

Wij hebben gewoon van die Carnibest worsten. Eerst in kleine porties hakken en dan in de vriezer, wij geven het gewoon bevroren. Ontdooid vanzelf wel.
Heb je Alfred op lappen of op andere bodembedekking? Wij hebben t-shirts en lappen erin, die wassen we elke week, scheelt ook heel erg in de geur.

Ja was heel heftig om te horen, we gingen gewoon voor de jaarlijkse prik en dan krijg je zulk nieuws, maar ja zo lang het goed gaat mag hij lekker rondhobbelen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:02

Bah naar zeg, moet er niet aan denken! Gelukkig heeft hij er op het moment geen last van en hopen dat dat heel lang zo blijft!

Ik heb Alfred op lappen en hangmatjes, die worden ook regelmatig uitgewassen. Meestal katoenen lappen zoals dekbedovertrekken enzo, die stinken minder snel. Ik ga die Carnibest ook maar eens proberen, thanks voor de tip.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:58

Wij hebben idd ook hangmatten en vaak oude T-shirts of truien van ons. Vooral de truien zijn gewild, daar liggen ze dan helemaal in gerold. En Kruimel heeft een soort van grote bol met een gat, en die is plat aan de onderkant, daar zit een handdoek in en daar ligt zij heel graag in.
Alleen jammer dat Roderick dan vind dat hij er best nog wel bij past (dat gaat dus gewoon niet) en dan zie je Kruimel er echt zo uit wurmen van *LUCHT LUCHT*

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:51

Ach gossie, haha. Dat heb ik als de katten lekker in hun mandje liggen te slapen en Alfred er lekker bij wil gaan liggen..weg katten..haha.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:15

Fretjes zijn echt kei leuk!

Wie weet komt er hier ook nog een in de toekomst... toen ik de fretten van m'n buurman verzorgde (8 stuks) was ik er ook echt gek mee, en nu m'n jonge kater er niet meer is mis ik echt wel wat speelsheid in huis :j.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:18

Awhh wat leuk ! <3
Echt superschattig :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:35

Ooh mooie sandy en wildkleur fretjes!!

Ik heb er 3 gehad.
Koda en Happy had ik van iemand die er vanaf moest omdat ie er 8 (!) had lopen in z'n inieminie woonkamertje . Koda was een wildkleur mannetje en Happy een Sandy dametje.
Heb ze zeker 4 jaar gehad maar dan moest Happy weg van m'n ouders. Ze was een meester in het ontsnappen en ze beet dan alle kippen dood in de buurt.
Had er echt veel verdriet van. Op de dag dat ze naar haar nieuwe thuisje ging ben ik mee gereden met m'n moeder tot aan de voordeur, ben in de auto blijven zitten, ik kon het echt niet aan om haar achter te laten. Gelukkig had ze een goeie nieuwe thuis volgens m'n moeder.
Koda werd blind, katarakt en erg depri zo alleen. Hij beet bij het minste dat je hem aanraakte omdat ie schrok van je aanwezigheid.
Heb dan in een fokkerij een half angora meisje gekocht Kiki, maar die beet en ze was te wild voor onze Koda. Ze hebben nooit samen kunnen zitten...
Ik had me vergist in Kiki, ik had door het verdriet van Happy gehoopt op een 2de Happy, maar Kiki leek absoluut niet op haar. Daarin was ik erg teleurgesteld.
Kiki is snel gestorven waarschijnlijk door een verminderde weerstand toen ik op reis was, m'n moeder belde me de laatste dag net voor ik naar huis kwam :( (denk na een half jaar, ze was toen 1 jaar).
Koda heb ik uiteindelijk een nieuwe thuis gevonden met een leeftijdsgenootje (inmiddels was ie al zeker de 7 jaar gepasseerd), die het ook moeilijk had met nieuwe vriendjes.
Ben hem daar zelf gaan brengen en ik zag dat het goed was, meteen klikte het. Net alsof ie bij z'n broertje zat, beide wildkleurige kereltjes. Heb niets meer gehoord van Koda, hij is nu inmiddels 2,5 jaar weg. Maar ik denk dat ie al gestorven is door ouderdom... Y;(

Nooit meer ga ik een koppeltje uiteen halen. En man, wat heb ik getreurd (samen met Koda) naar m'n liefste Happy.... ;(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 07:31

Ach dat is wel jammer als het zo gaat. Maar ja dat weet je dan voor een eventuele volgende keer.
Hier zal Sheldon uiteindelijk ook alleen blijven als Howard overlijd, maar Sheldon is nogal een dominante kerel, dus we durven daar ook geen andere bij te nemen. Dus hij zal waarschijnlijk ook wel alleen blijven zitten. Maar wie weet komen we bij de frettenstichting nog een fret tegen die hij wel leuk vind. Maar aan de andere kant, hij is een jaar of 5 als we dan een pup zouden nemen heb je over een paar jaar weer hetzelfde. Net als met Kruimel en Roderick, hij wordt net een jaar en Kruimel wordt 6 ofzo. En we willen straks niet weer 4 fretten haha.
Maar goed voorlopig leeft alles nog. Howard was gister zelfs even aan het spelen en liet de ferret dance zelfs zien, dus dat gaat ook nog best ok eigenlijk.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:05

Wat erg van howard.
Hier gaat alles goed met de fretten.
Helaas is ons Rammetje Damon die ik als toekomstige dekram heb gekocht vorig jaar is een Cryptorchisme ram.
Hij heeft maar 1 bal dus kan hem niet voor de fok gebruiken tenzij zijn andere testikel nog wil indalen maar dat denk ik niet meer.
Dus ga de fokker maar mailen want het is erfelijk. Nu gelukkig wel weer een mooie dekram gevonden die hebben we ook vorig jaar 2 nestjes van gehad.
Dus Damon wordt binnenkort gecastreerd als het weer wat warmer wordt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 10:12

Damon, gaaaaaf heb je die naam van Vampire Diaries? Zit ik toevallig te kijken nu haha.
Wel jammer dat hij cryptorch is.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:25

hahahaha ja heb ik inderdaad van vampire diaries. Zo'n stoere serie dat.